Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan me niet voorstellen dat het handig is voor geneeskunde. Tijdens je middelbare schoolcarrière Latijn krijg je maar een beperkt aantal woorden geleerd die betrekking hebben op het menselijk lichaam. Wat je met geneeskunde later allemaal aan Latijn moet gaan leren zijn losse woorden die je voor 99% toch niet op de middelbare school hebt gehad.
In vrijwel alle andere studies komen overigens ook wel eens Latijnse termen voor, maar die doen daar minder blasé over. |
![]() |
|
Ik heb geen gymnasium of geneeskunde gedaan, maar als paramedicus kan ik je wel zeggen dat het voordeel van Latijn je bij het leren van anatomie je geen enorm voordeel geeft. Je snapt de systematiek en verklaring achter de naamgeving waarschijnlijk wat sneller dan je medestudenten, maar die hebben dat na een paar weken ook wel door, zelfs de simpele HBO'ers zoals verpleegkundigen en laboranten.
||
Citaat:
![]() Anatomie was wel makkelijker ook iig. Maar het is niet onmisbaar ofzo.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het algemene bijlestopic Tink* | 83 | 17-06-2017 13:25 | |
Algemene schoolzaken |
Verschil tussen atheneum en gymnasium Romy93 | 18 | 01-10-2011 17:49 | |
Algemene schoolzaken |
categoraal gymnasium to gymnasium op scholengemeenschap amulette | 7 | 23-02-2011 20:27 | |
Algemene schoolzaken |
Atheneum/gymnasium Wouterh | 5 | 14-04-2010 17:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
zefstandig gymnasium beter?!?!? Frederike | 51 | 28-04-2005 23:03 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks original charlie | 10 | 19-02-2002 17:29 |