Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2013, 16:03
Winstanley
Winstanley is offline
Wij hadden vorige week een toets Engels die erg onduidelijk was. Ik merk dat sommige docenten toetsen van de uitgever laten maken, en ook sommige docenten zelf een toets maken of deze aanpassen.

Het aanpassen en zelf maken vind ikzelf veel beter, geen onduidelijkheden, beter te begrijpen en sluit goed aan op de stof.

Ik merk ook dat ik de toetsen die docenten zelf maken beter snap en dus ook beter maak dan toetsen van de uitgever.

Ervaren jullie hierin ook een verschil? Hoor het graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2013, 18:49
NiemAno
NiemAno is offline
Over het algemeen maken de docenten bij ons op school de toetsen zelf, omdat ik op een gymnasium zit en we veel havo-vwo methodes gebruiken. Als we dan de toetsen van de uitgever zouden maken zou dat te makkelijk zijn.
Alleen bij bio komt het een enkele keer voor dat we de toets van de methode maken, maar dan hebben we daarvoor wel een extra lastig SO gemaakt. Met bio, Duits en Engels hebben we de afgelopen tijd ook een paar eindexamens vmbo-kader gemaakt dus die waren ook niet zelf gemaakt.
Ik ben vind ook dat docenten toetsen zelf horen te maken. Het is heel vervelend als je een toets niet goed kunt maken omdat het te onduidelijk was. Heeft jullie klas al iets tegen de docent gezegt hierover?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 18:55
Verwijderd
Dat verschilt natuurlijk per docent en zijn/haar kundigheid. Hoe een Engelse toets onduidelijk kan zijn begrijp ik verder niet zo goed. Heb je een voorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 21:36
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Over het algemeen maken de docenten bij ons op school de toetsen zelf, omdat ik op een gymnasium zit en we veel havo-vwo methodes gebruiken. Als we dan de toetsen van de uitgever zouden maken zou dat te makkelijk zijn.
Alleen bij bio komt het een enkele keer voor dat we de toets van de methode maken, maar dan hebben we daarvoor wel een extra lastig SO gemaakt. Met bio, Duits en Engels hebben we de afgelopen tijd ook een paar eindexamens vmbo-kader gemaakt dus die waren ook niet zelf gemaakt.
Ik ben vind ook dat docenten toetsen zelf horen te maken. Het is heel vervelend als je een toets niet goed kunt maken omdat het te onduidelijk was. Heeft jullie klas al iets tegen de docent gezegt hierover?
Met het beantwoorden van vragen uit oude examens heb ik geen moeite. Goede voorbereiding op het echte examen. We hebben het opgemerkt omdat de hele klas niet snapte wat er van ze gevraagd werd. Ik denk dat het onvermogen van leraren is als ze zelf geen toets kunnen maken/willen maken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 21:37
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Dat verschilt natuurlijk per docent en zijn/haar kundigheid. Hoe een Engelse toets onduidelijk kan zijn begrijp ik verder niet zo goed. Heb je een voorbeeld?
Geen uitleg over welke grammaticavormen er mogelijk waren. Dat zijn er nogal veel met 40 bladzijdes.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 09:34
Verwijderd
Hoe bedoel je geen uitleg over welke grammaticavormen er mogelijk zijn? Dat is toch gewoon een incapabele docent, niet een onduidelijke toets ?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 11:36
Verwijderd
Ik zie ook niet hoe dat te maken heeft met de toets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten