Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2013, 18:17
Verwijderd
Hoe leren jullie?

Het liefst zou ik zonder muziek leren als het gaat om nieuwe stof, maar het gaat soms niet anders. Ik kan slecht tegen kleine geluiden vandaar. Als ik muziek luister dan raak ik minder geirriteerd omdat ik de kleine geluiden niet meer hoor.

Is er een studie o.i.d. dat uitwijst dat met muziek leren je minder leert? Bijvoorbeeld bij een studie als biologie of iets technischer als natuurkunde?

Deze kanaal vind ik wel goed voor bij het leren:

http://www.youtube.com/user/StudyMus...?feature=watch

Een gnk student die ik ken leert alleen maar met muziek, maar is dat wel effectief wat betreft het ook onthouden van dingen voor maanden later?

Wat is jullie ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 18:30
bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat dat meer afhangt van de persoon dan van de studie die hij volgt. De een zal met gemak filosofie studeren met hardcore metal op volume 9 terwijl een ander zachtjes Bach op de achtergrond al te veel vindt bij het stampen van rijtjes naamvallen.
Oud 01-07-2013, 22:59
Verwijderd
Echt studeren zegmaar doe ik volgens mij meestal zonder muziek. Dan maak ik samenvattingen e.d. en dan wil ik mijn gedachten nog kunnen horen.

Als ik echter iets aan het schrijven ben dan kan muziek wonderen doen. Maar dan liever wel rustige muziek. Te harde muziek leidt sowieso af en het moet ook een goede playlist zijn waar ik niet op hoef te letten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 10:12
DAH
DAH is offline
Ik speel meestal muziek af. Het soort muziek maakt niet echt uit. Volume wel. Zonder muziek erger ik me vrij snel aan de stilte.
Oud 02-07-2013, 17:05
Verwijderd
Ik zet de muziek altijd zachtjes op de achtergrond aan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 00:16
Verwijderd
Ik kan niet zo goed leren met muziek.
Ik heb wel eens gehoord dat als je leert met muziek, en later dit nummer weer hoort (bv voor het slapen gaan) dat je de stof dan beter kunt onthouden. Geen idee of dit zo is, het klinkt wel logish opzich..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2013, 23:16
Basketball_play
Basketball_play is offline
Of je goed kan leren met muziek erbij ligt echt aan de persoon, bij de een werkt het heel goed, de ander kan zich niet concentreren.
De muziek moet je juist helpen concentreren, als het een muziekje is waarbij je gaat meezingen of wat dan ook zal het niet helpen. Je moet het een paar keer uitproberen, als je je alleen maar gaat focussen op het geluid van de muziek is het leren met muziek niet voor jou bestemd.
Oud 04-07-2013, 09:45
Nonny
Nonny is offline
Ik leer ook met muziek want anders vind ik het te stil en dwalen mijn gedachte af. De muziek staat dan niet op volume max maar tijdens het woordjes leren echt als zacht achtergrond muziekje en tijdens teksten leren welop normaal volume.
Maar of er studies zijn? Vast niet, iedereen heeft zijn eigen gewoontes en voorkeuren denk ik.
Oud 04-07-2013, 21:31
Diamera
Diamera is offline
Ik leer gewoon standaard zonder muziek, en heb het daarom voor de variatie eens met muziek geprobeerd. Eerst dacht ik ''ha leuk, muziek,'' maar als ik dan weer aan de slag ga met wat ik moest doen, hoor ik op een gegeven moment die hele muziek niet meer en vergeet ik dat er iets opstaat, tot ik er weer bewust naar ga luisteren en dus niet meer bezig ben. Mijn ervaring is dat ik onbewust geen acht meer sla op andere geluiden als ik me op iets focus, zelfs al zit ik maar wat op internet, gelukkig maar want anders zou je toch ook geen examen kunnen doen in een zaal met nog honderd mensen? Omgevingslawaai zit me daardoor ook niet echt dwars, tenzij er twee meter naast me iemand in een telefoon zit te blèren of zo.

Het is denk ik maar net hoe jij je het beste kunt concentreren, als je door omgevingslawaai makkelijk wordt afgeleid en muziek erbij een oplossing biedt, lijkt me dat alleen maar een voordeel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 12:39
Silvano08
Silvano08 is offline
Muziek en leren zijn voor mij totaal geen goede combinatie. Ik kan me altijd maar op 1 ding focussen, en dat zijn, of de klanken van de muziek, of de letters in m'n leerboek. Ik ben nogal reactief qua geluiden, als ik iets hoor ben ik snel afgeleid. Daarom is muziek voor mij geen uitweg bij het leren
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 01:56
Verwijderd
In een drukke omgeving leer ik beter met muziek, en in een stille omgeving leer ik beter zonder muziek
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 09:40
Verwijderd
Als ik muziek luister raak in afgeleid en ga ik meezingen, waardoor ik met niet kan concentreren met wat ik aan het leren was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten