Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2013, 11:50
TonicInMyGin
TonicInMyGin is offline
Hallo forummensen,

Na veel aarzelen heb ik besloten om een account aan te maken ondanks ik een stiekeme meelezer ben. Er zitten hier een aantal mensen die veelal goede raad geven en laat ik dat nu net kunnen gebruiken omwille van de situatie waarin ik zit.

Ik ben 29 en sinds een zestal maanden single. Nu heb ik recentelijk een heel erg leuke man van 39 leren kennen, nu ja, we kennen elkaar al langer maar zijn pas een x aantal maanden geleden echt met elkaar beginnen optrekken.

Wat problematisch is aan de hele situatie is dat hij een vriendin had, daarvan weg is gegaan (hij woont niet meer bij haar) maar wel een dochtertje van iets meer dan een jaar ermee heeft. Nu, aangezien hij zijn dochter niet wil kwijtraken (in hoederecht gelooft hij niet) zou hij opnieuw met zijn ex willen proberen. Toen ik dat hoorde, ben ik bewust afstand van hem beginnen nemen, omwille van twee redenen. Enerzijds wil ik niet tussen hen in komen te staan en hen zo een échte kans geven tot slagen, anderzijds wil ik mezelf ook beschermen (ik ben nu al verliefder op hem dan dat ik wil toegeven). Nu hebben we afgesproken dat we elkaar een maand niet meer gaan contacteren, ik kan me -relatief goed- aan deze deal houden maar hij niet. Hij begint op te duiken op feestjes waar ik naartoe ga (waar ik hem ontwijk), dan begint hij sms'en te sturen van 'waar zit je', en zo zijn er nog tig voorbeelden dat hij zich in alle bochten wringt om me toch te kunnen zien. Voor mij is het al moeilijk genoeg om daar allemaal niet op in te gaan maar ik snap hem helemaal niet. Hij is contradictorisch in zijn woorden (naar ex teruggaan) en daden (achter mij blijven lopen).

Wat denken jullie? En hoe moet ik hiermee omgaan? Ik denk dat als hij gaat blijven volharden in de boosheid ik uiteindelijk wel zwicht. Dat zou ik niet fair vinden tegenover haar (zijn ex) en ook niet tegenover mezelf..

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2013, 12:38
Verwijderd
Stop met je inleven in hem en zijn gevoelens. Beter nog, hij houdt zich nu al niet aan een duidelijke afspraak en wil waarschijnlijk vreemdgaan. Waarom zou hij dat niet bij jou gaan doen? Kortom, vergeet hem, en zoek een fatsoenlijke vent.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 12:44
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Is hij nu al terug bij zijn ex? Want dan is het inderdaad een ontzettende eikel als hij toch de hele tijd achter jou blijft aanlopen. Lekker voor zijn vriendin dan.

Tja en verder komt het op mij over alsof hij bewust een heel rationele keuze wil maken (naar zijn ex teruggaan) omdat hij 'weet' dat dat "beter" is (want: een kind en veel geschiedenis, etc), terwijl zijn gevoel hem blijft vertellen dat hij jou wil.

Volgens mij moet jij even een heel goed gesprek met hem hebben om hem duidelijk te maken dat hij moet uitzoeken wat hij nu echt wil. Er valt iets voor te zeggen dat hij zijn oude relatie een kans wil geven, omdat er ook kinderen bij betrokken zijn, maar zoiets gaat natuurlijk sowieso niet werken als hij al het gevoel voor zijn ex kwijt is en eigenlijk van iemand anders houdt (of er in ieder geval gevoelens voor heeft, ik weet niet hoe ver jullie daarin al zijn). Koste wat het kost bij iemand blijven heeft geen nut als je daar niet gelukkig van wordt. En ik kan me niet voorstellen dat zijn ex dat zou willen op die manier.

Maar waar het op neer komt is dat hij dit niet jouw probleem moet maken. Want het is, hoe lullig ook, zijn probleem. Hij moet bepaalde keuzes gaan maken en daar hoor jij in principe buiten te staan. Als hij geen gevoelens heeft voor zijn ex moet hij sowieso niet bij haar blijven (los van eventuele gevoelens voor een ander). En als hij toch bij haar wil blijven moet hij jou met rust laten, want dit gedoe is niet eerlijk voor jou en voor zijn ex, én het helpt hem ook niet vooruit.

Verder ben ik het stiekem ook een beetje eens met Ertur. Waar laat je jezelf in dit verhaal? Je praat over wat hij denkt en voelt en wellicht wil gaan doen, maar wat wil jij zelf? Voel jij je fijn in dit verhaal? Als hij toch voor jou kiest, hoe zie je dat dan voor je? Als hij nog langer zo door blijft gaan als nu, heb je er dan nog zin in? Hij moet keuzes maken, maar jij kunt net zo goed kiezen om ermee te kappen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 14:58
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Is hij nu al terug bij zijn ex? Want dan is het inderdaad een ontzettende eikel als hij toch de hele tijd achter jou blijft aanlopen. Lekker voor zijn vriendin dan.

Tja en verder komt het op mij over alsof hij bewust een heel rationele keuze wil maken (naar zijn ex teruggaan) omdat hij 'weet' dat dat "beter" is (want: een kind en veel geschiedenis, etc), terwijl zijn gevoel hem blijft vertellen dat hij jou wil.

Volgens mij moet jij even een heel goed gesprek met hem hebben om hem duidelijk te maken dat hij moet uitzoeken wat hij nu echt wil. Er valt iets voor te zeggen dat hij zijn oude relatie een kans wil geven, omdat er ook kinderen bij betrokken zijn, maar zoiets gaat natuurlijk sowieso niet werken als hij al het gevoel voor zijn ex kwijt is en eigenlijk van iemand anders houdt (of er in ieder geval gevoelens voor heeft, ik weet niet hoe ver jullie daarin al zijn). Koste wat het kost bij iemand blijven heeft geen nut als je daar niet gelukkig van wordt. En ik kan me niet voorstellen dat zijn ex dat zou willen op die manier.

Maar waar het op neer komt is dat hij dit niet jouw probleem moet maken. Want het is, hoe lullig ook, zijn probleem. Hij moet bepaalde keuzes gaan maken en daar hoor jij in principe buiten te staan. Als hij geen gevoelens heeft voor zijn ex moet hij sowieso niet bij haar blijven (los van eventuele gevoelens voor een ander). En als hij toch bij haar wil blijven moet hij jou met rust laten, want dit gedoe is niet eerlijk voor jou en voor zijn ex, én het helpt hem ook niet vooruit.

Verder ben ik het stiekem ook een beetje eens met Ertur. Waar laat je jezelf in dit verhaal? Je praat over wat hij denkt en voelt en wellicht wil gaan doen, maar wat wil jij zelf? Voel jij je fijn in dit verhaal? Als hij toch voor jou kiest, hoe zie je dat dan voor je? Als hij nog langer zo door blijft gaan als nu, heb je er dan nog zin in? Hij moet keuzes maken, maar jij kunt net zo goed kiezen om ermee te kappen.
Dit inderdaad!

Iets kortere samenvatting, en eens met Vowel:

Niet jou probleem van maken. Praat met hem en vertel hoe je je voelt, en dat hij dus eerst duidelijke keuzes moet maken. En denk inderdaad aan jezelf! Succes!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 21:01
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Hij loopt z'n lul achterna. Hij voelt zich waarschijnlijk momenteel een soort van vrij (uit huis?) en als er dan een vrouw interesse toont is dat natuurlijk een buitenkansje, al is het maar voor even. Ik adviseer afstand houden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 09:00
TonicInMyGin
TonicInMyGin is offline
Bedankt voor de reacties. Dit helpt me heel wat vooruit. Ook altijd goed om eens een mannelijk perspectief te horen, aangezien ik meer vriendinnen heb.

Vowel: Hij is nog niet terug samen met zijn ex. Hij houdt het appartement dat hij nu heeft nog aan. Intussentijd proberen ze wel te werken aan hun relatie. Er valt inderdaad iets te zeggen dat hij zijn relatie wil redden in functie van zijn dochter maar als dat de enige reden is, is het mijn inziens wel de verkeerde. Hij moet het ook doen omdat hij haar nog graag ziet. Wat niet het geval is, hij heeft het al genoeg gezegd. We zijn trouwens nog niet in de fase van het uitspreken wat we voor elkaar voelen. Is daarvoor nog iets te recent allemaal...

Ik zal intussentijd dan maar afstand blijven houden en hem er op aanspreken als hij terug begint met contact te zoeken. Nu nog stoppen met hopen. Want om eerlijk te zijn, denk ik niet dat die relatie met haar veel kans tot slagen heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Nu nog stoppen met hopen. Want om eerlijk te zijn, denk ik niet dat die relatie met haar veel kans tot slagen heeft.
Op basis van wat je beschrijft denk ik hetzelfde, maar waarom denk je dat een relatie tussen jou en hem een beter lot beschoren zal zijn? Hij wil het nog eens proberen met zijn ex maar "stalkt" jou tegelijkertijd. Lekkere vent. Hookee is normaal gezien een notoire malloot maar hij beschrijft in een paar woorden precies hoe deze kerel denkt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 09:23
TonicInMyGin
TonicInMyGin is offline
Ik moest luidop lachen met je laatste zin, Ertur
Maar ik denk dat Hookee ergens wel gelijk heeft.

Waarom ik denk dat het bij mij een beter lot beschoren zal zijn? Omdat hij wél met mij kan praten (met haar niet) en dat we veel meer gemeenschappelijke interesses en zelfde levensvisie hebben. Maar los daarvan doet het er niet meer toe. I guess..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 09:30
Verwijderd
http://forum.viva.nl/forum/Relaties/...messages/27739

Citaat:
Omdat hij wél met mij kan praten (met haar niet)
Smoes 96 en 120

Citaat:
) en dat we veel meer gemeenschappelijke interesses en zelfde levensvisie hebben.
Smoes 99.

Sorry, het is natuurlijk lastig te beoordelen van achter een computer, maar zoals je het beschrijft scoort die vent op alle punten van het foute mannen-lijstje
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 10:55
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
En er zijn serieus nog vrouwen die in die hele waslijst trappen? Ondanks alle woensdag drama films? Wauw... Sommige zijn echt blind verliefd dan... Ben ik dan zo achterdochtig? O_O
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 15:47
Heer Wil
Heer Wil is offline
Wil je iets met hem, ontloop hem dan niet meer. Is jullie afspraak niet teveel van jouw kant afgedwongen? Of weet hij echt niet wat hij wil? In dat laatste geval oppassen met die vent, want met mensen die niet weten wat ze willen weet je zelf ook niet waar je aan toe bent
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 19:16
desmondvdp
desmondvdp is offline
Ik denk dat z'n dochtertje d'r goed mee kan leven en dat kan ik weten want ik heb twee mensen in de klas met gescheiden ouders en dat is mischien wel erger dan gewoon z'n ex, bovendien moet je gewoon proberen wat met die twee af te spreken bijvoorbeeld over hun dochtertje en kijk dan of je er uit kan komen want ik denk niet dat ie nog met z'n ex wat gaat begginnen maar WillemB heeft ook gelijk voor mijn part kies voor jezelf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel # 54
Fantôme
500 15-12-2008 21:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kabinetsfomatie II [CDA, PvdA en CU?]
Politiker
129 25-01-2007 17:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlandse militairen martelden in Irak
Levitating Nun
257 25-11-2006 23:24
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #62
darkfairy
494 28-06-2006 21:02
Liefde & Relatie Keuze A of keuze B?
master84
208 11-04-2005 21:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Lijst Pim Fortuyn
M-King
86 04-06-2002 16:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.