Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk zelf dat het komt omdat je niet weet wat je te wachten staat. Zoals je al zei, bij Duitse woordjes bijv. dat is puur leren uit je hoofd. Als je daar dan een pw over krijgt weet je dat je die woordjes krijgt. Bij wiskunde is het anders, dat is niet uit je hoofd leren maar de stof snappen. Je weet niet wat je kunt verwachten en soms zitten er grote verhaaltjes opdrachten bij (waar ik zelf veel moeite mee heb).
Ik denk dat het daardoor komt, misschien even met je wiskunde docent hierover praten (als je dat nog niet had gedaan)? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gisteren heb ik een so wiskunde gemaakt... het ging helemaal fout. In tussenuur gevraagd aan die leraar of ik het na de lessen in mocht halen, en dat mocht! Een vriendin heeft me toen geholpen en alles nog een keer uitgelegd, en omdat ik toen wist wat ik van dat so moest verwachten omdat ik het al gezien had ging het heel goed. Ik had een 8.6 (zo hoog heb ik nog nooit voor wiskunde gehad geloof ik) Verder doet die leraar wel heel erg zn best om te zorgen dat het mij wel lukt. Voor morgen moest ik opschrijven op welke manier ik ervoor kan zorgen dat ik niet in paniek raak, ook al is die oplossing misschien onmogelijk. (een proefwerk van tevoren inzien kan dus echt niet elke keer) Bedankt! ![]() |
![]() |
|
![]() |
No problem! Ik herken je probleem gewoon en dan kan ik helpen. Had vandaag wiskunde pw en het ging best wel goed (alleen had ik niet alles binnen de tijd af).
Ik heb nooit hoger gehaald dan een 7 ofzo denk ik voor wiskunde, 't is een van mn slechtste vakken, voor SE2 (school examen) had ik een 5,9 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb één keer een 9,9 voor een praktische opdracht gehad, maar daar had je weken de tijd voor én het mocht samen met mijn vriendin die megagoed in wiskunde is .... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder snap ik wat je bedoeld met die stress tijdens een wiskunde proefwerk, dat heb ik ook wel eens gehad, wel eens waar in mindere mate... Als je de eerste opdracht van je proefwerk leest moet je gewoon bij jezelf denken: Dit kan ik wel, ik heb hiervoor geoefend. Bij wiskunde proefwerken lijkt de stof compleet nieuw en denk je bij jezelf "Hoe moet ik dat nou weten?" maar het punt is dat je bij die sommen je hoofd koel moet houden en de trucjes moet toepassen die je hebt geleerd. In toetsen krijg je de stof anders voorgeschoteld dan de opdrachten in het boek, je zult dus vanuit verschillende kanten naar een opdracht moeten kijken en bedenken "Wat word er gevraagd?" en "Hoe vind ik een weg naar het antwoord?". De reden dat wiskundetoetsen de 2e keer wel goed gaan is omdat je de opdrachten al kent en dus de weg naar een antwoord al weet. Bij wiskunde gaat het erom dat je de weg ontdekt, steeds. maar. weer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik doe idd VWO, en moet dit jaar kiezen tussen a en b (wat waarschijnlijk a gaat worden). Bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
OMG, ik heb precies hetzelfde. Hierdoor voel ik me elke keer heel dom, terwijl ik het wel snap. Ik haal ook alleen maar onvoldoendes ineens voor wiskunde, heel naar. Ik heb nu bijles, en mijn laatste test ging best oké! Ik raad je bijles aan, dan kan je alles rustig doornemen. Of maak voor jezelf een oefentest, zodat je een beetje kan oefenen. Ik weet het zelf verder ook niet zo goed, omdat ik hetzelfde heb
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||