Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2014, 17:06
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Ik zit in Atheneum 4 en ik ben nu al na gaan denken over wat ik na atheneum 6 ga. Vroeger wist ik het niet zo goed, en nu eigenlijk ook nog niet, maar er is wel 1 studie die mijn interesse heeft opgewekt: lucht- en ruimtevaarttechniek. Ik heb veel dingen over deze studie gelezen; dat het een van de moeilijkste universitaire opleidingen is en dat er ontzettend veel wis- en natuurkunde in voorkomt. Ik heb geen moeite met de wis- en natuurkundestof, dus ik denk niet dat dat het probleem zal worden. De grote vraag is echter: kan je wat met deze studie, is het zo moeilijk als men zegt en kan je er een baan mee scoren (ook wel zo handig )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2014, 11:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Lucht- en Ruimtevaarttechniek wordt inderdaad gezien als één van de zwaarste universitaire studies, het vereist uitstekende beheersing van wis- en natuurkunde, daar haken tijdens de studie nog veel studenten op af, je moet er affiniteit voor hebben.

De opleiding focust zich niet exclusief op luchtvaart en ruimtevaart, je wordt opgeleid om breed inzetbaar te zijn. Daardoor kun je ook in veel vakgebieden terecht (denk er bijvoorbeeld ook aan dat aerodynamica ook toepasbaar is bij het ontwerpen van auto's, treinen, windmolens en hoge gebouwen).

Omdat je op een hoog niveau wordt opgeleid en er niet enorm veel studenten zijn is de kans op een baan groot. Dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat je precies wil qua werk en hoe de economie er tegen de tijd van jouw afstuderen er voor staat, maar zeker als je geen problemen hebt met een baan buiten Nederland is de kans op een leuke carrière groot.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Propedeuse & Universiteit?
bambambam
5 24-01-2012 13:29
Studeren Wat na N&T ?
timajax
12 11-11-2006 14:10
Levensbeschouwing & Filosofie lief-de
Love & Peace
49 18-04-2006 10:50
Algemene schoolzaken Delft <-> Twente
Verwijderd
103 31-07-2005 16:44
Algemene schoolzaken Wie studeert Lucht en Ruimtevaarttechniek???
packman
9 05-02-2002 13:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.