Advertentie | |
|
![]() |
|
Een spraakgebrek is meestal prima te trainen: het kan natuurlijk ook zijn dat je de letter werkelijk fysiek niet kunt zeggen. Als je hier meer over wilt weten en ook om hulp te krijgen bij het oefenen van deze letter, raad ik je van harte aan een paar keer bij een logopedist langs te gaan.
Toen ik mijn opleiding klassieke zang begon, kon ik ook absoluut geen tongpunt-r (hoewel ik verder geen probleem had met de r). Ik heb niets gehad aan oefeningen als kdentenbdoodje en ddie kdaaien in het gdas. Mijn tongpunt-r is gekomen met het Italiaans zingen. Voor iedereen zal iets anders werken en een logopedist is getraind om jou zo goed mogelijk te helpen. Succes! Edit: je zegt dat je logopedie al eens hebt geprobeerd, zonder resultaat. Wellicht heb ook jij baat bij klassieke zangles? Door de grotere ademdruk is het makkelijker bij het klassiek zingen de tong te laten vibreren (hij rolt natuurlijk niet echt), dan bij het praten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan ook geen rollende r, hoogstens ERR. Verder lijkt me het geen probleem, mocht je het als een L uitspreken, dan kan enige oefening geen kwaad.
Soms heb ik dat ook met woorden, zoals het woord moderator dat ik vroeger uitsprak als modeweter. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
RrrRRRRRRRRR RrrRR RRRRRRR Verwijderd | 126 | 11-05-2004 09:34 | |
Films, TV & Radio |
Dreamcatcher Wendy Lynn | 14 | 27-01-2004 17:12 | |
Vrije tijd |
Hockey kaksport?? Philemon | 239 | 12-01-2004 18:41 | |
Liefde & Relatie |
de R lune | 39 | 11-07-2003 14:48 | |
Lifestyle |
De Nieuwe Meeting dreadlocks | 479 | 16-04-2003 13:27 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |