Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Limburgs kan leuk zijn, zolang de klânkegs maag niet te àg verdgaaid woagdeh... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb geen eens huisdieren! En in de tuin staat alleen maar gras een paar aardbeitjes. Waar boeren?
|
ach ik praat ook heel anders dan iedereen hier (Limburg) maarja wat wil je met een harde G en een rollende R tussen de zachte G's hier...
Ik ben er nooit mee gepest, hoogstens geplaagd (dat ze je na proberen te doen enzo) en je hoort wel eens een opmerking erover. Na 8 jaar praat ik nog steeds geen Limburgs, een echt harde G is het nu ook niet meer.. ach, als ze me maar verstaan niet waar? Gewoon niks van aan trekken en lekker laten lullen..
||
Citaat:
Als je het echt heel vervelend vindt, lijkt me niks van aantrekken een beetje makkelijk gezegde oplossing. Ik denk dat je er dan wat aan moet doen, een spraakcursus ofzo, logopedie Ohja, ik weet niet wat er allemaal in bovenstaande reacties staat, dus als iets van deze reactie al gezegd is...
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Limburg buitenland... ja, voor mij voelt het wel zo aan. Ik zie Limburg niet echt als deel van Nederland. Ik had liever dat we een zelfstandig landje waren, zoals Luxemburg. ![]() ![]() ![]() Groetjes, Ripper
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik praat met een rr en ja daar word ik ook wel eens met gepest als ik bij de familie in brabant ben... En laatst waren we naar sixflags met studiegenoten van mijn vriend, nou toen werd ik ook behoorlijk uitgelachen om hoe ik dingen zei
![]() ![]() ![]() Mwah ik vind het eigenlijk nogal stom om iemand daarop aan te spreken. Als ik iets van de zachte g van hun zeg (wat voor mij net zo vreemd klinkt als de rr, alhoewel mijn moeder praat met een zachte g... ), dan ben ik gelijk de bekrompen hollander ![]() Mij maakt het niet echt uit hoe iemand praat als diegene maar aardig is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik praat ook wel een beetje met een r, volgens nare man
![]() Niet opvallend voor Gelderlanders, maar wel voor mensen uit Brabant of Limburg ofzo. Maaruhm, ik zou het niet zo hard opvatten, ik plaag er ook weleens mensen mee.
|
Ik heb de RRR ook (woon in Haarlem) en kan bijvoorbeeld niet 'gewoon' "Brrr, ik heb het koud," zeggen.
![]() Echt gepest word ik daar niet mee, meer plagen. Het helpt bij mij ook wel dat ik het zeg als ik zelf hoor(rrr) dat ik die R heb. Maar uhhm...ik denk dat het meer aan die mensen ligt dat ze je pesten dan aan jou. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
M'n buurvrouw heeft dat ook en m'n oma trouwens ook. Ze hebben er allebei geen rede voor, wat afkomst betreft. M'n oma komt uit Friesland, ze kan nog wel Fries enzo, maar als ze Nederlands spreekt dan heeft ze geen Fries accent, maar een kak-accent. Dat heeft ze zichzelf dus idd aangemeten.. ik snap niet waar dat nou voor nodig was, maarjah ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, nogal. Hier in't oosten kunnen we tenminste allemaal een rollende R. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een g-r, zoals Sarah. Die rollende tong-r lukt me voor geen meter
![]() ![]() Mijn g is verder niet super hard, ook niet zacht.. beetje er tussen in... Mensen pesten om de manier waarop ze praten slaat natuurlijk nergens op en zoiets moet je je echt niet aantrekken, ze zijn gewoon jaloers dat zij niet zo mooi kunnen praten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ach, opzich praat ik ook met een aangeleerd accent, tenslotte praatte ik vroega best wel plat en nu (probeer ik toch) praat ik gewoon normaal Nederlands. En ja soms probeer ik ook wel eens een Leidse rrr te zeggen (teerrring dan), maar dan merk ik toch dat ik geen Leienaarrr ben.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ik snap er egt de ballen van?? kweenie23 | 40 | 08-11-2009 09:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
De 'R' WärteR | 57 | 08-04-2006 15:40 | |
Drugs & Alcohol |
Psychonauten in de politiek - Ruigoord Vrij Partij Verwijderd | 20 | 27-12-2004 18:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Rollende R alpha | 50 | 19-08-2003 16:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
25 April 2003, de 53e RMSdag. Hydraul!C FunK | 45 | 01-05-2003 11:12 | |
ARTistiek |
Over de traan, de leugen en de waarheid (deel 3) Internationalist | 1 | 17-10-2001 21:25 |