Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2003, 07:18
lune
lune is offline
Ik vind het heel vervelnd, ik heb als ik praat zo'n kakker R daar kan ik niks aan doen en heb ik altijd al gehad. nou word ik daar heel erg mee gepest wat best wel kut is ook word ik voor homo uitgescholden en dat soort dingen (ik ben bi maar dat boeit niet) ik vind ook dat als mensen dat doen dat ze ook homo uitschelden zelf scheld ik ook nooit met pot en homo enzo. ik weet niet ect wat ik met ht laatste bedoel ik denk dat ik het jullie gewoon wou laten weten ik weet niet of dt de geie plk is, maar als jullie mensen pesten om hun R of of iets anders hou daarmee op het is heel iritand en zij kunnen er ook nks aan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 07:32
Verwijderd
Ach, ik woon in een kakkerdorp en zit op een kakkerschool (woon in Baarn.. (Waar Joop v.d. Ende woont u know) en dat kan je dan al zo lekker met een errrrrr uitspreken en dan zit ik ook nog eens op Het Baarrrrrrnsch Lyceum.. en dan krijg ik zomaar een vriend die in Amsterdam woont en een RRRrrrollende ERrrrr heeft..
Hij plaagt wel ns mee. Maakt mij niet uit hoor. Ook al zeggen anderen het. Ik kan er toch ook niets aan doen? En er zijn genoeg mensen die het hebben.
Dus mijn advies, trek je er gewoon niet van aan. Boeit jou wat zij denken? Mij niet iig.
En anders ga je toch proberen om een "normale" r uit te spreken? Denk dat t ook niet zozeer om pesten is bedoeld..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 07:34
Verwijderd
Pesten om een R? Je bedoelt zo'n whRwhRwhR.
Ach, mijn vriend heeft 't ook. Ik plaag 'm er wel eens mee maar hij grapt er zelf ook over.

Maar ik vind het erg flauw dat je om je uitspraak gepest wordt.
Jij kan er tenslotte ook niets aan doen.
Als ik jou was zou ik er ook niets aan doen. Zodra die R weg is, is het je kleding, je hoofd, je jas of de manier waarop je ademt die zo raar is dat ze je moeten pesten. Kortom, ze vinden wel een reden.
Je kan beter een assertiviteitstraining doen of iets anders in die richting. Zorg dat je weerbaar wordt en laat niet over je heen lopen.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:56
Verwijderd
Boeiend, ik heb ook zo'n kakker-rrr. Dat je gepest wordt ligt meer aan de mensen om je heen dan aan jou.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:03
alwaysgood
alwaysgood is offline
niks van aantrekken en gewoon jezelf blijven
Oud 10-07-2003, 16:13
Verwijderd
Ik vind het verschrikkelijk en als ik iemand hoor met zo'n RR dan pest ik ze ongenadig *lacht gemeen naar Paranoide*
*vermoedt dat ze gepest gaat worden met een Duitse oo*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:16
Severus
Severus is offline
Ik plaag sowieso mensen die bekakt Nederlands praten. *is Limburger en houdt niet van die 'Hollanders'*

*zal op haar beurt wel geplaagd worden door de 'Hollanders' vanwege haar zachte 'g'*

Ripper
Oud 10-07-2003, 16:27
Verwijderd
Ik heb nog niet eens een kakker-r, ik zeg een erg-harde-g in plaats van een r, de 'echte' r lukt me niet en de kakker-r voelt vreemd aan in m'n mond... scheelt nog dat ik een zachte g heb, want dan hoor je tenminste verschil tussen de r en de g. Op de basisschool ben ik daar wel eens mee gepest, ja, erg irritant, want ik kon er inderdaad niets aan doen (heb logopedie gehad, hielp niets), maar nu wordt ik er alleen soms mee geplaagd door vrienden 'sarah, zeg eens grrr' "chggg" 'aw, zo schattig'
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:29
Qimm
Qimm is offline
Ik heb het alleen maar in het woord airconditioning. Dat KAN ik gewoon niet normaal uitspreken!
Oud 10-07-2003, 16:31
Verwijderd
Tja, als je het écht niet kunt, ok (mijn broertje kan het ook niet, maar die gebruikt tenminste die g-r van sarah). Maar ik kan me niet voorstellen dat de hele randstad een spraakgebrek heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2003 @ 17:31:
Tja, als je het écht niet kunt, ok (mijn broertje kan het ook niet, maar die gebruikt tenminste die g-r van sarah). Maar ik kan me niet voorstellen dat de hele randstad een spraakgebrek heeft.
Als je het niet vóór je vijfde leert, dan is het heel moeilijk om het alsnog te leren...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:49
Unexplained
Unexplained is offline
Als je geplaagd wordt met de rollende R, verkeer je in de verkeerde kringen...
Oud 10-07-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2003 @ 17:13:
Ik vind het verschrikkelijk en als ik iemand hoor met zo'n RR dan pest ik ze ongenadig *lacht gemeen naar Paranoide*
*vermoedt dat ze gepest gaat worden met een Duitse oo*
Jep, maar jij hebt dan ook zo'n heerlijk Achterhoeks accent waar ik je op kan terugpakken. (Wat was het ook al weer? Vroomshoop, mm? >:])
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 10-07-2003 @ 17:16:
Ik plaag sowieso mensen die bekakt Nederlands praten. *is Limburger en houdt niet van die 'Hollanders'*

*zal op haar beurt wel geplaagd worden door de 'Hollanders' vanwege haar zachte 'g'*

Ripper
Nou, met een zachte G is niks mis...het klinkt charmant, mits het een beetje gematigd is. Normaal, beschaafd Nijmeegs, Tilburgs of Bosch klinkt erg mooi. Eindhovens is lelijk (maarja, Eindhoven he ).

Limburgs kan leuk zijn, zolang de klânkegs maag niet te àg verdgaaid woagdeh...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 10-07-2003 @ 17:51:
Jep, maar jij hebt dan ook zo'n heerlijk Achterhoeks accent waar ik je op kan terugpakken. (Wat was het ook al weer? Vroomshoop, mm? >:])
*ademt diep in en uit om Masj niet op haar kop te timmeren* *door opeengeklemde kaken* Dat. Is. Sallands/Twents. ENNIETACHTERHOEKSAAAAAAAAH!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:02
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:

Ripper
hier het volledig bewijs dat limburg toch buitenland is
Oud 10-07-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2003 @ 17:59:
*ademt diep in en uit om Masj niet op haar kop te timmeren* *door opeengeklemde kaken* Dat. Is. Sallands/Twents. ENNIETACHTERHOEKSAAAAAAAAH!!!!!
Wat is het verschil? Het is allemaal boers
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:10
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2003 @ 17:06:
*schopt*

Ik heb geen eens huisdieren! En in de tuin staat alleen maar gras een paar aardbeitjes. Waar boeren?
Oud 10-07-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2003 @ 18:06:
What he said. >:]

Wie zei er iets over ongenadigheid?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 10-07-2003 @ 18:10:
*schopt*

Ik heb geen eens huisdieren! En in de tuin staat alleen maar gras een paar aardbeitjes. Waar boeren?
Zie je nou wel. Weilanden en akkerbouw. Boersheid alom. *lacht uit* >:]
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:15
Verwijderd
Die sneue Amerikaanse R. Westelingen kunnen hun eigen taal niet eens. >: ]
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:20
Verwijderd
Maar goed dat ik oorspronkelijk uit Rusland kom, dan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:24
PardonMe
PardonMe is offline
ach ik praat ook heel anders dan iedereen hier (Limburg) maarja wat wil je met een harde G en een rollende R tussen de zachte G's hier...
Ik ben er nooit mee gepest, hoogstens geplaagd (dat ze je na proberen te doen enzo) en je hoort wel eens een opmerking erover.
Na 8 jaar praat ik nog steeds geen Limburgs, een echt harde G is het nu ook niet meer.. ach, als ze me maar verstaan niet waar?

Gewoon niks van aan trekken en lekker laten lullen..
Oud 10-07-2003, 17:36
Faery
Faery is offline
Gematigd achterhoeks weten te combineren met een rrrrr, dán 0wn je pas.
Oud 10-07-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 10-07-2003 @ 18:36:
Gematigd achterhoeks weten te combineren met een rrrrr, dán 0wn je pas.
Maar wij 0wnden de boel sowieso al, dus dat je het nu meedeelt is wel heel erg nutteloos, mijn waarde Roel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 18:01
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
lune schreef op 10-07-2003 @ 08:18:
Ik vind het heel vervelnd, ik heb als ik praat zo'n kakker R daar kan ik niks aan doen en heb ik altijd al gehad. nou word ik daar heel erg mee gepest wat best wel kut is ook word ik voor homo uitgescholden en dat soort dingen (ik ben bi maar dat boeit niet) ik vind ook dat als mensen dat doen dat ze ook homo uitschelden zelf scheld ik ook nooit met pot en homo enzo. ik weet niet ect wat ik met ht laatste bedoel ik denk dat ik het jullie gewoon wou laten weten ik weet niet of dt de geie plk is, maar als jullie mensen pesten om hun R of of iets anders hou daarmee op het is heel iritand en zij kunnen er ook nks aan doen.
de enige oplossing: verhuis naar Amstelveen, of het Gooi, daar praat iedereen zo, en zal het dus niemand opvallen

Als je het echt heel vervelend vindt, lijkt me niks van aantrekken een beetje makkelijk gezegde oplossing. Ik denk dat je er dan wat aan moet doen, een spraakcursus ofzo, logopedie

Ohja, ik weet niet wat er allemaal in bovenstaande reacties staat, dus als iets van deze reactie al gezegd is...
Oud 10-07-2003, 18:09
Severus
Severus is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 10-07-2003 @ 18:02:
hier het volledig bewijs dat limburg toch buitenland is
'Hollanders'; zo noemen wij Limburgers iedereen die niet oorspronkelijk uit Limburg komt en bekakt Nederlands praat.

Limburg buitenland... ja, voor mij voelt het wel zo aan. Ik zie Limburg niet echt als deel van Nederland. Ik had liever dat we een zelfstandig landje waren, zoals Luxemburg.

Groetjes,

Ripper
Oud 10-07-2003, 18:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
alles beter dan een gentse R
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 10-07-2003 @ 19:09:
'Hollanders'; zo noemen wij Limburgers iedereen die niet oorspronkelijk uit Limburg komt en bekakt Nederlands praat.

Limburg buitenland... ja, voor mij voelt het wel zo aan. Ik zie Limburg niet echt als deel van Nederland. Ik had liever dat we een zelfstandig landje waren, zoals Luxemburg.

Groetjes,

Ripper
Westelingen noemen we die hier meestal
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:33
Verwijderd
Ik praat met een rr en ja daar word ik ook wel eens met gepest als ik bij de familie in brabant ben... En laatst waren we naar sixflags met studiegenoten van mijn vriend, nou toen werd ik ook behoorlijk uitgelachen om hoe ik dingen zei ; ''he zeg jij eens zoetermeer'' ik: ''zoeterrrrrrrrmeerrrrrr'' zij: ja en nu normaal

Mwah ik vind het eigenlijk nogal stom om iemand daarop aan te spreken. Als ik iets van de zachte g van hun zeg (wat voor mij net zo vreemd klinkt als de rr, alhoewel mijn moeder praat met een zachte g... ), dan ben ik gelijk de bekrompen hollander terwijl dat precies hetzelfde is al wat zij doen!!

Mij maakt het niet echt uit hoe iemand praat als diegene maar aardig is Net alsof iemand onaardig of dommer is door een accent!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:41
Mindfields
Mindfields is offline
Ik praat ook wel een beetje met een r, volgens nare man
Niet opvallend voor Gelderlanders, maar wel voor mensen uit Brabant of Limburg ofzo. Maaruhm, ik zou het niet zo hard opvatten, ik plaag er ook weleens mensen mee.
Oud 10-07-2003, 20:57
Verwijderd
Een 'bekakte' R die van kindsaf aan aangeleerd is, kan ik moeilijk iemand kwalijk nemen...het meest trieste vind ik figuren die zichzelf een bekakte R aanmeten omdat ze denken dat dat interessant staat
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:21
vixen
vixen is offline
Ik praat soms ook wel een met een ewrrr en met een zachte g heel soms. Ik vind het niet erg als mensen me dr mee plagen, vind et wel grappig zelf ook. Maar om dr mee gepest te worden, dat is wel n beetje sneu van die mensen.
Oud 10-07-2003, 21:53
Nieni
Nieni is offline
Ik heb de RRR ook (woon in Haarlem) en kan bijvoorbeeld niet 'gewoon' "Brrr, ik heb het koud," zeggen.
Echt gepest word ik daar niet mee, meer plagen. Het helpt bij mij ook wel dat ik het zeg als ik zelf hoor(rrr) dat ik die R heb.
Maar uhhm...ik denk dat het meer aan die mensen ligt dat ze je pesten dan aan jou.
Oud 11-07-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2003 @ 21:57:
Een 'bekakte' R die van kindsaf aan aangeleerd is, kan ik moeilijk iemand kwalijk nemen...het meest trieste vind ik figuren die zichzelf een bekakte R aanmeten omdat ze denken dat dat interessant staat
Ja, dat irriteert me ook. Maar dan is het niet alleen die R, het wordt dan sowieso een ontzettend "bekakt accent".

M'n buurvrouw heeft dat ook en m'n oma trouwens ook. Ze hebben er allebei geen rede voor, wat afkomst betreft. M'n oma komt uit Friesland, ze kan nog wel Fries enzo, maar als ze Nederlands spreekt dan heeft ze geen Fries accent, maar een kak-accent. Dat heeft ze zichzelf dus idd aangemeten.. ik snap niet waar dat nou voor nodig was, maarjah
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-07-2003 @ 21:32:
Ik heb een Leidse R en ik vind 'm mooi

En merk wel het duidelijke verschil met een kak-R op he...

Ik geloof dat Morgan mijn R nogal opvallend vond
Allemaal 1 pot nat
Ja, nogal. Hier in't oosten kunnen we tenminste allemaal een rollende R.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:40
Verwijderd
Ik heb een g-r, zoals Sarah. Die rollende tong-r lukt me voor geen meter Maar 't klinkt volgens mij niet stom, ben er ook niet mee gepest ofzo (alleen door mijn moeder en zus )...
Mijn g is verder niet super hard, ook niet zacht.. beetje er tussen in...

Mensen pesten om de manier waarop ze praten slaat natuurlijk nergens op en zoiets moet je je echt niet aantrekken, ze zijn gewoon jaloers dat zij niet zo mooi kunnen praten
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:22
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-07-2003 @ 10:40:
Ja, dat irriteert me ook. Maar dan is het niet alleen die R, het wordt dan sowieso een ontzettend "bekakt accent".
Whrawhrawhra (of zoiets), jullie zijjn allemaal paupers

Maar ach, opzich praat ik ook met een aangeleerd accent, tenslotte praatte ik vroega best wel plat en nu (probeer ik toch) praat ik gewoon normaal Nederlands. En ja soms probeer ik ook wel eens een Leidse rrr te zeggen (teerrring dan), maar dan merk ik toch dat ik geen Leienaarrr ben.
Oud 11-07-2003, 13:57
Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Citaat:

Ripper
Ik heb ook een zachte g
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 14:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
brabantse 'g' en 'r' zijn toch wel het beste/mooiste
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten