Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2014, 17:43
Verwijderd
Daar was ik weer. Ongeveer een maand geleden plaatste ik een topic over dat ik snel vol zat en meestal niks at tot de lunch.. Dat snel vol zitten is een beetje over, maar ik eet nog steeds niks tot de lunch, i.v.m. misselijkheid. En ik vind het ook wel een mooie manier om af te vallen. Ik weet dat dat laatste alles behalve goed is. Weet iemand een manier waardoor je ( het liefst s' morgens ) toch wat kan eten? Geen pap het liefst.. Maar meer een manier waarbij je toch je eten binnenhoudt als je misselijk bent. Of ben ik zo naïef dat ik denk dat zoiets bestaat?

luci2
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 18:25
Pluis
Pluis is offline
heb je drinkontbijt wel eens geprobeerd? Dan kan in kleine slokjes en is beter dan niks. Er is een zuivelvariant en een fruit-variant van. Kwestie van vanalles uitproberen!
Oud 10-10-2014, 18:30
Verwijderd
Heb ik al eens gehad. Niet zo'n succes. Zeker niet met van die vezeltjes erin. Ik ben een redelijk moeilijk geval vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 18:44
Pluis
Pluis is offline
Nouja, zelfs appelsap is al beter dan helemaal niks. Vla? yoghurt? Muesli? Banaan? Een of andere reep? Beschuitjes met suiker? (die laatste at ik altijd op de ergste dagen, onder het mom van "ik moet toch iets eten")
Oud 10-10-2014, 19:58
Verwijderd
Ik word s' morgens al niet goed als ik denk aan het koekje en het brood dat ik in mijn tas stop voor de lunch, dus ik denk dat iets 'hards' om het zo maar te zeggen hem niet gaat worden. Beschuit met suiker dus ook niet.. En zoiets als fruitsap valt meestal niet zo lekker op een nuchtere maag.. Ik denk dat ik ook maar een topic op psychologie ga aanmaken... Misschien is dat de beste eerste stap om weer te gaan eten. En tot die tijd eet ik maar niets, dan val ik nog af.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 23:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je zou echt eens moeten kijken naar iets kalmerends, dat lijkt me sowieso een goed idee. Denk aan dingen als vitamine B, magnesium, valeriaan.. Hop is eetlustopwekkend én kalmeert. Dit soort dingen kun je gewoon bij natuurwinkels krijgen (denk aan De Tuinen) en omdat het natuurlijke producten zijn, is het niet schadelijk.

Ik ben zelf ook niet zo'n eter 's ochtends, zeker als ik een spannende dag voor de boeg heb, maar ik dwing mezelf. Ik spoel de helft weg met thee (waar ik ook kalmerende middelen in gooi), omdat ik het bijna niet door mijn strot krijg. Ik heb de energie toch nodig en misselijk worden van de honger vind ik helemaal verschrikkelijk.
Als ik echt niks door mijn keel krijg, drink ik Goedemorgen (die van de AH is net zo prima als het A-merk trouwens), een Breaker of een smoothie (kant en klaar flesje) met iets van een sultana, een mueslireep of iets anders dat een beetje vult, ook dat moet ik vaak wegspoelen met thee of wat ik dan te drinken heb, maar dan heb ik in ieder geval iets in mijn maag.
Je kan natuurlijk ook zelf smoothies maken, met sinaasappelsap ipv melk. Laat er wat extra fruit in vallen, bij onder andere de AH heb je ook fruit uit de diepvries, en in de blender ermee.

Ik weet trouwens dat het zo heel makkelijk lijkt om af te vallen, maar gezond is het niet. Je krijgt zo niet genoeg voedingsstoffen binnen en kunt heel makkelijk een vitaminegebrek krijgen. Ik kan het weten, ik heb jarenlang nauwelijks goed gegeten en daar ook regelmatig de gevolgen van ondervonden. Dwing jezelf om 's ochtends te eten. Dan word je maar misselijk en misschien ga je er zelfs van overgeven, maar het is echt ontzettend ongezond om niet te eten 's ochtends. Gewoon net zo lang proberen tot het lukt, begin desnoods met een klein beetje cornflakes en bouw het op.
Oud 11-10-2014, 09:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Genoeg natuurlijke producten die schadelijk zijn, hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 19:53
hitz0r
hitz0r is offline
http://jelmerdeboer.nl/waarom-je-s-o...e-keel-krijgt/
Oud 12-10-2014, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Je zou echt eens moeten kijken naar iets kalmerends, dat lijkt me sowieso een goed idee. Denk aan dingen als vitamine B, magnesium, valeriaan.. Hop is eetlustopwekkend én kalmeert. Dit soort dingen kun je gewoon bij natuurwinkels krijgen (denk aan De Tuinen) en omdat het natuurlijke producten zijn, is het niet schadelijk.

Ik ben zelf ook niet zo'n eter 's ochtends, zeker als ik een spannende dag voor de boeg heb, maar ik dwing mezelf. Ik spoel de helft weg met thee (waar ik ook kalmerende middelen in gooi), omdat ik het bijna niet door mijn strot krijg. Ik heb de energie toch nodig en misselijk worden van de honger vind ik helemaal verschrikkelijk.
Als ik echt niks door mijn keel krijg, drink ik Goedemorgen (die van de AH is net zo prima als het A-merk trouwens), een Breaker of een smoothie (kant en klaar flesje) met iets van een sultana, een mueslireep of iets anders dat een beetje vult, ook dat moet ik vaak wegspoelen met thee of wat ik dan te drinken heb, maar dan heb ik in ieder geval iets in mijn maag.
Je kan natuurlijk ook zelf smoothies maken, met sinaasappelsap ipv melk. Laat er wat extra fruit in vallen, bij onder andere de AH heb je ook fruit uit de diepvries, en in de blender ermee.

Ik weet trouwens dat het zo heel makkelijk lijkt om af te vallen, maar gezond is het niet. Je krijgt zo niet genoeg voedingsstoffen binnen en kunt heel makkelijk een vitaminegebrek krijgen. Ik kan het weten, ik heb jarenlang nauwelijks goed gegeten en daar ook regelmatig de gevolgen van ondervonden. Dwing jezelf om 's ochtends te eten. Dan word je maar misselijk en misschien ga je er zelfs van overgeven, maar het is echt ontzettend ongezond om niet te eten 's ochtends. Gewoon net zo lang proberen tot het lukt, begin desnoods met een klein beetje cornflakes en bouw het op.
Topreactie! Hier kan ze wat mee.

Citaat:
Genoeg natuurlijke producten die schadelijk zijn, hoor.
Ja maar die bedoelt ze natuurlijk niet.

Ja hoor, zo'n reactie helpt echt.. En ook zo lekker motiverend en positief..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:46
Verwijderd
Ik krijg s'ochtends ook niet zo goed eten weg. idd wat Little Phoebe ook zei: smooties kunnen daarbij heel handig zijn. Ik ontbijt nu ook vaak met een smootie, om het voedender te maken kun je er evt. lijnzaad of havermoud doorheen laten blenderen. Erg voedzaam, je hebt wat binnen en het is goed weg te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 17:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja maar die bedoelt ze natuurlijk niet.
Toch wel, ze zegt namelijk letterlijk dat alle natuurlijke producten onschadelijk zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten