Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2014, 09:48
biokip
biokip is offline
Ik zit met een probleem ik zit nu in het examen jaar en die wil ik zowizo afmaken ! Dan ben ik 16 en wil ik bij mijn vriend intrekken hij is 20 en we zijn al ruim 2 jaar samen maar ik denk niet dat mijn moeder dit gaat toestaan hij verdient genoeg om rond te komen en ik wil gewoon verder gaan met school daar maar hoe moet ik dit gaan doen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2014, 09:49
biokip
biokip is offline
Ze heeft trouwens totaal geen probleem met onze relatie maar ik wil echt weg want het gaat niet goed !
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 10:36
df
df is offline
Gewoon bij je vriend gaan wonen, zwanger raken en toeslagen cashen
Oud 20-10-2014, 11:15
Verwijderd
http://www.korrelatie.nl/
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 13:03
Verwijderd
Uhm... Is het niet beter om gewoon in je ouderlijke huis te blijven verblijven en af-en-toe, bijvoorbeeld in het weekeinde, bij hem te logeren? Ik zal verdergaan met studeren, tenzij je je hele leven daar spijt van wilt hebben.

P.S. Voortaan graag de juiste categorie. ;-)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 14:47
biokip
biokip is offline
Ik zou wel graag tuis willen blijven maar mijn moeder en ik hebben vaak ruzie en dat gaat echt niet meer maar krijg je geen problemen als ik gewoon wegga met bv jeugdzorg enz
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 14:54
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik zou het zeer onverstandig vinden. Volgens mij zit jij gewoon in de puberteit en kun je nu niet zo goed met je moeder. Later zal je er misschien spijt van krijgen dat je zo vroeg uit huis bent gegaan en wat nou als het uit gaat? Ik zou er nog heel even goed over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 15:05
WolterB
WolterB is offline
Je bent 16, de meeste mensen van die leeftijd botsen met hun ouders.
Oud 20-10-2014, 15:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zou wel graag tuis willen blijven maar mijn moeder en ik hebben vaak ruzie en dat gaat echt niet meer maar krijg je geen problemen als ik gewoon wegga met bv jeugdzorg enz
Heb je al serieus met een van je ouders gepraat over je frustraties? Soms kan dat al enorm schelen!

Daarnaast lijkt het me niet verstandig hals over kop bij je vriend in te trekken. Natuurlijk lijkt samenwonen leuk, maar dat is prettiger vanuit een stabiele situatie. Zou je eventueel ergens anders (een oom en tante, grootouders) tijdelijk terecht kunnen om wat afstand te creëren?
Oud 20-10-2014, 18:38
biokip
biokip is offline
Nou het probleem is dat ik verder niks heb om heen te gaan en ik snap dat julie denken dat pubertijd is maar ze is erg geweldadig en steelt aal mijn geld ik werkte ergens een half jaar en nog maar 2 x me eigenloon gebruikt en nog veel meer dingen ik weet gewoon dat me vriend er voor me zal zijn en ik wil ook met me moeder gaan praten of ze toedtemming wil geven en als ze dat niet doet wil ik een back-up plan waar ik voor moet zorgen zodat ik niet trug hoef of met jeugdzorg te maken krijg
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 19:48
Elin3
Elin3 is offline
Dat je moeder je geld steelt is natuurlijk niet de bedoeling, maar misschien kan je ook zelf je geld in dat geval beter beschermen door het bij je te dragen of op een rekening te storten waar je moeder niet bij kan.

Als ik jou situatie zo hoor zou ik je eigenlijk aan willen raden eens met een maatschappelijk werker te gaan praten, dat kan soms via school en anders via de gemeente. Zij hebben vaak ervaring met dergelijke situaties en kunnen je tips geven om de situatie mogelijk te veranderen of zij kunnen meedenken over een oplossing om thuis weg te kunnen.

Zou begeleid wonen overigens geen optie zijn? Daar helpen ze je om zelfstandig te gaan wonen, zonder dat je je relatie met je vriend onder zware druk zet. Het huis uit vluchten naar je vriend kan voor hem namelijk een behoorlijke last zijn. Hij is je vriend en zal je heus niet weigeren als jij thuis geen veilige situatie hebt, maar hij heeft ook zijn eigen leven en jou full time opvangen zou een behoorlijke last voor hem kunnen worden. Thuis wegvluchten is namelijk niet simpelweg je tas pakken en vertrekken, maar brengt voor meer gedoe, praktisch geregel en spanning met zich mee. Daarnaast is het iets om over na te denken of je nu al zodanig afhankelijk wil worden van je vriend.
Reageren

Regels voor berichten