Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten eerste wekt de TS op mij de indruk dat hij/zij Belgisch is. Ik denk dat die meer met Franstaligen te maken hebben dan met Duitstaligen, ik heb het even voor je nagekeken, in België heeft slechts 1% vans de inwoners Duits als moedertaal en 40% van de inwoners Frans ![]() Ten tweede: zelfs al mocht dat niet zo zijn. Ik woon en werk in Nederland en ik heb in zakelijk opzicht met zowel Duitsers als met Fransen te maken gehad. Met de Duitsers was al snel de afspraak dat alle communicatie in het Engels zou gaan, en dat was niet op ons verzoek. Met de Fransen is die afspraak niet gemaatk en ze waarderen het erg als je in het Frans met ze kan praten. Maar overwegend heb ik vaker met Fransen te maken dan met Duitsers. En ik denk dat dat voor de meeste mensen in mijn woonplaats geldt. Ik kan me voorstellen dat je verhaal opgaat voor mensen die bijvoorbeeld in Twente of de Achterhoek wonen. Daar is Duitsland erg dichtbij en de Franse taalgrens ver weg. Maar een groot deel van Nederland ligt dichter bij Franse taalgrens dan Duitse. En voor het allergrootste gedeelte van Nederland maakt het eigenlijk weinig uit. Dat geduw richting Duits wegens "zakelijke" redenen, bullshit. |
![]() |
|
Hoewel ik geen ervaring heb in het zakenleven, maar in de academische wereld, ben ik het wel met Ertur eens en is ook voor mij kennis van Frans nuttiger (hoewel Engels in de wetenschap natuurlijk de voertaal is en ik geen van beide echt nodig heb). Duitsers spreken meestal beter Engels dan Fransen, en zoals Ertur al aangeeft waarderen Fransen het meer wanneer je Frans spreekt. Ik ken ook collega's die in Duitsland wonen of hebben gewoond (soms jaren) en zelf niet of nauwelijks Duits spreken; in Frankrijk zou het veel lastiger zijn om er te wonen maar de taal niet te spreken.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
"In a world"........The Filmtopic Strikes Back Dinalfos | 495 | 01-02-2010 16:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Waarom Nederlanders zich altijd aan moeten passen LisaRowe | 30 | 03-06-2007 11:03 | |
Algemene schoolzaken |
Welke vakken vind jij dat er moeten zijn of extra bij moeten komen.. I love stars | 97 | 28-03-2006 23:07 | |
Studeren |
Communicatiewetenschappen vs. Communicatie&Informatiewetenschappen Verwijderd | 17 | 13-11-2004 09:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Engeland steunt vs in oorlog met Irak ~*Eve*~ | 49 | 10-02-2003 08:55 | |
Verhalen & Gedichten |
engelstalig VS nederlandstalig Verwijderd | 8 | 23-03-2002 18:54 |