Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2014, 18:28
Nickyy
Nickyy is offline
Hallo allemaal, ik ben dit jaar begonnen aan de hoge school ik vind al mijn vakken leuk maar er is een probleem. In het begin van het jaar heb il voor Frans gekozen omdat ik dit al langer dan 6 jaar gehad heb en dacht dat het dan wel zou meevallen, maar in tegendeel. Ik ben nooit goed geweest in Frans ik was er altijd maar nipt door of ze lieten mij er door omdat ik mijn best deed. Nu doe ik weer mijn best maar hier houden ze geen rekening meer mee en ik ben verschrikkelijk ongelukkig, ik moet elke dag studeren elke week en nog krijg ik het niet in mijn hoofd. Nu is er ook een andere optie Duits. Ze zijn helemaal opnieuw begonnen en er is geen achtergrond kennis verreist. Aangezien in nooit Duits gehad heb weet ik niet wat ik moet verwachten, zou dit me beter liggen of juist nog slechter ... Ik ben ten einde raad en heb geen zin om nog 2 jaar ongelukkig te zijn door een taal. ( in engels ben ik wel heel goed maar ik moet nog een tweede taal volgen jammer genoeg)

Ook rekening houden met dat ik een heel emotionele persoonlijkheid heb en heel veel moeite moet doen.. Ik ben bang da als ik zo ongelukkig blijf da ik er helemaal aan onderdoor ga en dat dat alles verpest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2014, 18:35
quintyy
quintyy is offline
Persoonlijk vind ik Frans leuker, maar veel anderen juist Duits omdat dat meer op Nederlands lijkt.
Duits heeft wel naamvallen en meer 'rijtjes', die moet je alleen letterlijk leren.
Als jij altijd moeite hebt gehad met Frans zou ik sowieso dat niet opnieuw kiezen.
Ik weet niet of Duits je beter ligt, misschien moet je een keer een Duitse tekst gaan lezen en kijken of dat je interessant lijkt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2014, 18:47
Jeckbleck
Jeckbleck is offline
Aan duits heb je ook meer in het bedrijfs/zakenleven. Weet niet welke opleiding je doet, maar ik denk dat je er meer aan hebt dan aan Frans. Zelf heb ik op de middelbare school frans gehad. Geen spijt van, duits kan ik gewoon niet uitstaan^^
Met citaat reageren
Oud 31-10-2014, 07:55
Verwijderd
Vergeet het antwoord hierboven, ik heb veel ervaring in het bedrijfs/zakenleven en Duitsers in het bedrijfs/zakenleven spreken prima Engels. Fransen daarentegen vaak erg matig of helemaal niet. Ook de gunfactor: een Duitser vindt het leuk als een Nederlander Duits spreekt, maar meer niet. Bij een Fransoos sta je met 3-0 voor als je Frans spreekt en de concurrentie niet.

Het zou me ook niets verbazen als je Belgisch bent, in dat geval raad ik je al helemaal Frans aan.

Oh, en dat ze geen rekening houden met "dat je je best doet" vind ik volledig terecht.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2014, 19:32
Verwijderd
Als je alle dagen van de week op Frans studeert en nog geen voldoendes haalt, terwijl je verder wel slim genoeg bent, leer je dan wel op de goede manier? Misschien moet je eens een paar keer met je leraar Frans één op één oefenen.

Van taal veranderen is geen oplossing als het probleem is dat je niet effectief bent in talen leren!

Hoe ben je in Engels?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 09:18
jim smits
jim smits is offline
Als je frans al lastig vindt zou ik als ik jou was zoiezo al duits gaan doen omdat duits veel meer op nederlands lijkt en niet meteen een hele nieuwe taal is.Dus ik adviseer je Duits te gaan kiezen en rustig je schooljaar af te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 20:34
Jeckbleck
Jeckbleck is offline
Citaat:
Vergeet het antwoord hierboven, ik heb veel ervaring in het bedrijfs/zakenleven en Duitsers in het bedrijfs/zakenleven spreken prima Engels. Fransen daarentegen vaak erg matig of helemaal niet. Ook de gunfactor: een Duitser vindt het leuk als een Nederlander Duits spreekt, maar meer niet. Bij een Fransoos sta je met 3-0 voor als je Frans spreekt en de concurrentie niet.

Het zou me ook niets verbazen als je Belgisch bent, in dat geval raad ik je al helemaal Frans aan.

Oh, en dat ze geen rekening houden met "dat je je best doet" vind ik volledig terecht.
Gelijk heb je dat Fransen meestal niets anders dan hun moedertaal spreken. Wel zal je in het zakenleven vaker te maken krijgen met duitsers dan fransen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Gelijk heb je dat Fransen meestal niets anders dan hun moedertaal spreken. Wel zal je in het zakenleven vaker te maken krijgen met duitsers dan fransen
Hoe kom je hierbij? Wat een eenzijdig en onzinnig standpunt. Het klopt ook gewoon niet.

Ten eerste wekt de TS op mij de indruk dat hij/zij Belgisch is. Ik denk dat die meer met Franstaligen te maken hebben dan met Duitstaligen, ik heb het even voor je nagekeken, in België heeft slechts 1% vans de inwoners Duits als moedertaal en 40% van de inwoners Frans

Ten tweede: zelfs al mocht dat niet zo zijn. Ik woon en werk in Nederland en ik heb in zakelijk opzicht met zowel Duitsers als met Fransen te maken gehad. Met de Duitsers was al snel de afspraak dat alle communicatie in het Engels zou gaan, en dat was niet op ons verzoek. Met de Fransen is die afspraak niet gemaatk en ze waarderen het erg als je in het Frans met ze kan praten. Maar overwegend heb ik vaker met Fransen te maken dan met Duitsers. En ik denk dat dat voor de meeste mensen in mijn woonplaats geldt.

Ik kan me voorstellen dat je verhaal opgaat voor mensen die bijvoorbeeld in Twente of de Achterhoek wonen. Daar is Duitsland erg dichtbij en de Franse taalgrens ver weg. Maar een groot deel van Nederland ligt dichter bij Franse taalgrens dan Duitse. En voor het allergrootste gedeelte van Nederland maakt het eigenlijk weinig uit. Dat geduw richting Duits wegens "zakelijke" redenen, bullshit.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 14:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoewel ik geen ervaring heb in het zakenleven, maar in de academische wereld, ben ik het wel met Ertur eens en is ook voor mij kennis van Frans nuttiger (hoewel Engels in de wetenschap natuurlijk de voertaal is en ik geen van beide echt nodig heb). Duitsers spreken meestal beter Engels dan Fransen, en zoals Ertur al aangeeft waarderen Fransen het meer wanneer je Frans spreekt. Ik ken ook collega's die in Duitsland wonen of hebben gewoond (soms jaren) en zelf niet of nauwelijks Duits spreken; in Frankrijk zou het veel lastiger zijn om er te wonen maar de taal niet te spreken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2014, 22:48
Mark52
Mark52 is offline
Vergeet bovenstaande antwoorden en ga voor Duits. Duitsland is een veel belangrijkere handelspartner dan Frankrijk. Daarnaast wil je helemaal geen zaken doen met Fransen. Dat zijn namelijk vreselijk eigenwijze en onbetrouwbare mensen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2014, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Vergeet bovenstaande antwoorden en ga voor Duits. Duitsland is een veel belangrijkere handelspartner dan Frankrijk. Daarnaast wil je helemaal geen zaken doen met Fransen. Dat zijn namelijk vreselijk eigenwijze en onbetrouwbare mensen.
Er is al meerdere keren uitgelegd waarom dat niet relevant is. Ik heb je post gerapporteerd want ik houd niet van racisme.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten