Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2015, 14:22
lennardwem
lennardwem is offline
Voor het vak Duits moeten we de onderstaande zinnen vertalen. Het lukt mij alleen niet helemaal. Ik hoop dat iemand van jullie mij hier bij kan helpen.

- De alcoholleeftijd in Nederland moet terug naar 16 jaar.

- Jongeren onder de 18 jaar krijgen toch wel alcoholische dranken mee. En zo niet zitten ze in het weekend wel bij iemand thuis, er is dus helemaal geen toezicht meer.
- Jongeren vinden altijd wel een manier om aan drank te komen. Ze vragen bijvoorbeeld mensen die ouder dan 18 jaar zijn, drank voor hun te halen.
- Voor de kroegen is het een economische tegenslag, omdat er nu veel minder jongeren komen die bijvoorbeeld een biertje bestellen.

- Alcohol is niet goed voor de ontwikkeling van je hersenen.
- In grote steden loopt het vaak uit de hand. Veel jongeren drinken dan teveel alcohol, en belanden dan soms in het ziekenhuis.
- Veel jongeren weten niet wat de gevolgen van alcohol zijn. En drinken het alleen omdat ze zichzelf dan stoer vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2015, 14:43
bloodyb
bloodyb is offline
Je zegt dat het niet helemaal lukt. Als je opschrijft hoe jij het hebt vertaald zijn er vast wel mensen die willen helpen met correcties. Nu lijkt het of je anderen vraagt jouw huiswerk te doen..
Oud 15-02-2015, 15:01
mathfreak
mathfreak is offline
Pak er eens een woordenboek Nederlands-Duits en een overzicht van de Duitse grammatica bij en probeer het eerst eens zelf.
Oud 15-02-2015, 21:05
quintyy
quintyy is offline
Als je sommige zinsconstructies niet weet, of woorden, kun je alles wel opzoeken. Maar probeer eerst de zin dan makkelijker te maken of korter (het klinkt dan wel lelijker) en verbind ze daarna met signaalwoorden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2015, 13:58
SchoolMaffia
SchoolMaffia is offline
Citaat:
Voor het vak Duits moeten we de onderstaande zinnen vertalen. Het lukt mij alleen niet helemaal. Ik hoop dat iemand van jullie mij hier bij kan helpen.

- De alcoholleeftijd in Nederland moet terug naar 16 jaar.

- Jongeren onder de 18 jaar krijgen toch wel alcoholische dranken mee. En zo niet zitten ze in het weekend wel bij iemand thuis, er is dus helemaal geen toezicht meer.
- Jongeren vinden altijd wel een manier om aan drank te komen. Ze vragen bijvoorbeeld mensen die ouder dan 18 jaar zijn, drank voor hun te halen.
- Voor de kroegen is het een economische tegenslag, omdat er nu veel minder jongeren komen die bijvoorbeeld een biertje bestellen.

- Alcohol is niet goed voor de ontwikkeling van je hersenen.
- In grote steden loopt het vaak uit de hand. Veel jongeren drinken dan teveel alcohol, en belanden dan soms in het ziekenhuis.
- Veel jongeren weten niet wat de gevolgen van alcohol zijn. En drinken het alleen omdat ze zichzelf dan stoer vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Tip: Vertaal het op google translate. Als je klaar bent niet kopiëren en plakken maar overtypen en vervolgens nog een beetje aanpassen zodat het niet opvalt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2015, 16:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Tip: Vertaal het op google translate.
Dat is niet aan te bevelen. Een vertaalmachine is een woord-voor-woordvertaler en vertaalt dus zonder aandacht voor de context. Zelf de juiste vertaling van bepaalde woorden en uitdrukkingen zoeken is daarentegen een prima manier om je bepaalde woorden en uitdrukkingen eigen te leren maken.
Reageren

Regels voor berichten