Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2015, 20:49
Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Hallo,

Ik zit een beetje met een probleem...

Een vriendin van mij is voor de vakantie naar bed geweest met een vriend van ons, terwijl ze een vriendje heeft, ook een vriend van mij. Ze heeft dit toen tegen mij verteld, heel vrolijk eigenlijk, ze was er zo te zien blij mee, ook al voelde ze zich wel slecht tegenover haar vriendje. Ook heb ik facebook gesprekken tussen haar en die jongen gelezen, gewoon positief vanaf twee kanten.
Alleen eind deze zomer kon ik mijn mond niet meer houden, want ik zat er echt mee. Ik wilde haar niet verlinken, maar ook haar vriendje niet voorliegen. Dus toen heb ik het tegen een andere vriend van ons verteld, het flapte er gewoon uit. Hij was een paar dagen later met een andere vriend, die hierover ook al iets gehoord had. Samen hebben ze het tegen de groep gezegd, en waren ze van plan het tegen haar vriendje te vertellen.

Gisteren belde ze me boos op, of ik iets verder had verteld, want iedereen 'had het van mij'. Ik voelde me zwaar kut en wilde er alles aan doen om het goed te maken, maar even later hoor ik van haar vriendje dat ze beweerde verkracht te zijn door die gast. En dat zei ze naderhand tegen mij, niet zozeer verkracht, maar wel gedwongen en misbruikt, ze zei dat ze zelf niets kon bepalen, zeg maar. Terwijl ze toen nog zo vrolijk tegen me verteld had dat ze met hem naar bed geweest was!

De jongen om wie het gaat is niet echt een betrouwbaar persoon, hij doet dingen die niet kunnen, zoals stelen en drugs dealen, maar zoiets zou hij nooit doen. Ook had ik echt wel iets aan haar gemerkt als dat zo was, en waren die facebook gesprekken er niet en had ze het me niet zo vrolijk verteld. Ik denk dat ze het doet om haar eigen hachje te redden, terwijl ze tegen mij zegt dat ze het toen niet durfde te vertellen. Maar eerlijk gezegd geloof ik haar niet, ze is nu al vier keer vreemd gegaan en is nog maar vijftien! Ook heeft ze op haar twaalfde naaktfoto's rond gestuurd, dus ik geloof haar niet helemaal...

Ze heeft het ook tegen haar ouders verteld en ze zijn naar de politie gegaan, en de jongen om wie het gaat is negentien en kan nu de bak indraaien voor verkrachting en pedofilie, terwijl ik bijna zeker weet dat hij onschuldig is!
Ik weet niet goed wat ik moet doen, hem helpen of niet... Ik heb intussen een grote ruzie met die vriendin en haar vriendje, omdat ik gezegd heb dat ik haar niet geloof.

Iemand advies? Bedankt!

Groetjes, Merel.
Oud 07-09-2015, 21:39
Mark52
Mark52 is offline
Dit is niet echt een keuze he. Je vriendin is een liegende dramaqueen en die jongen heeft niets verkeerds gedaan. Als je een beetje een hart hebt ga je naar de politie en zeg je wat je weet, zodat die jongen niet voor niks in de problemen komt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 22:13
Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
Ja, maar ik wil wel zeker zijn dat ze liegt. Ik bedoel, dat was ik, maar door de gesprekken van de afgelopen dagen met haar ben ik wel gaan twijfelen..
Oud 07-09-2015, 22:16
Elin3
Elin3 is offline
Jij kunt bij de politie vertellen wat jij weet. Wat ze eerst zei en wat ze nu vertelde. En over de gesprekken die je las.

Of je kunt je er geheel buiten houden. Het is natuurlijk altijd de vraag of jij met zo'n onbetrouwbaar meisje vriendinnen wil blijven...
Oud 08-09-2015, 07:05
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja, maar ik wil wel zeker zijn dat ze liegt. Ik bedoel, dat was ik, maar door de gesprekken van de afgelopen dagen met haar ben ik wel gaan twijfelen..
Volgens mij ben je er heel zeker van. Je weet wat je hebt gezien en gehoord. De reden dat je nu twijfelt, zou iets te maken kunnen hebben met het feit dat die vriendin van jou je nu probeert te manipuleren en onder druk te zetten.

En ik snap ook wel dat het lastig is, omdat je ze allemaal als vrienden ziet. Maar jij bent degene die weet hoe het zit. Als die jongen onschuldig is en in de problemen komt door zo'n leugenachtig kutkind, terwijl jij stiekem weet hoe het echt zit, maar je doet er niks mee. Dan vind ik dat jij er net zo goed een aandeel in hebt dat die jongen opdraait voor iets wat hij niet gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 09:06
bikinigek
bikinigek is offline
Dat is zo iemand die jou (ts) de volgende keer er ook bij naait en dan zit jij misschien ook op heb bureau als schuldige terwijl je het niet bent! Zou het vertellen. Zou zelfs proberen dat gesprek te copyeren.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 11:21
WolterB
WolterB is offline
Contact verbreken en betrouwbare vrienden zoeken.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten