Hallo,
Ik zit een beetje met een probleem...
Een vriendin van mij is voor de vakantie naar bed geweest met een vriend van ons, terwijl ze een vriendje heeft, ook een vriend van mij. Ze heeft dit toen tegen mij verteld, heel vrolijk eigenlijk, ze was er zo te zien blij mee, ook al voelde ze zich wel slecht tegenover haar vriendje. Ook heb ik facebook gesprekken tussen haar en die jongen gelezen, gewoon positief vanaf twee kanten.
Alleen eind deze zomer kon ik mijn mond niet meer houden, want ik zat er echt mee. Ik wilde haar niet verlinken, maar ook haar vriendje niet voorliegen. Dus toen heb ik het tegen een andere vriend van ons verteld, het flapte er gewoon uit. Hij was een paar dagen later met een andere vriend, die hierover ook al iets gehoord had. Samen hebben ze het tegen de groep gezegd, en waren ze van plan het tegen haar vriendje te vertellen.
Gisteren belde ze me boos op, of ik iets verder had verteld, want iedereen 'had het van mij'. Ik voelde me zwaar kut en wilde er alles aan doen om het goed te maken, maar even later hoor ik van haar vriendje dat ze beweerde verkracht te zijn door die gast. En dat zei ze naderhand tegen mij, niet zozeer verkracht, maar wel gedwongen en misbruikt, ze zei dat ze zelf niets kon bepalen, zeg maar. Terwijl ze toen nog zo vrolijk tegen me verteld had dat ze met hem naar bed geweest was!
De jongen om wie het gaat is niet echt een betrouwbaar persoon, hij doet dingen die niet kunnen, zoals stelen en drugs dealen, maar zoiets zou hij nooit doen. Ook had ik echt wel iets aan haar gemerkt als dat zo was, en waren die facebook gesprekken er niet en had ze het me niet zo vrolijk verteld. Ik denk dat ze het doet om haar eigen hachje te redden, terwijl ze tegen mij zegt dat ze het toen niet durfde te vertellen. Maar eerlijk gezegd geloof ik haar niet, ze is nu al vier keer vreemd gegaan en is nog maar vijftien! Ook heeft ze op haar twaalfde naaktfoto's rond gestuurd, dus ik geloof haar niet helemaal...
Ze heeft het ook tegen haar ouders verteld en ze zijn naar de politie gegaan, en de jongen om wie het gaat is negentien en kan nu de bak indraaien voor verkrachting en pedofilie, terwijl ik bijna zeker weet dat hij onschuldig is!
Ik weet niet goed wat ik moet doen, hem helpen of niet... Ik heb intussen een grote ruzie met die vriendin en haar vriendje, omdat ik gezegd heb dat ik haar niet geloof.
Iemand advies? Bedankt!
Groetjes, Merel.