Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2015, 16:54
Bobby1994
Bobby1994 is offline
Hallo allemaal.

Ik ben 20 en ik ben momenteel eerste jar werktuigbouw student aan de universiteit van twente. Ik vind de studie helemaal niet leuk. Ik wil graag overstappen naar een andere studie. Maar ik ben al te laat met inschrijven voor een nieuwe studie aangezien de meeste universiteiten een matching hebben. Ik wil daarom een tussenjaar nemen. Vinden jullie het verstandig dat ik een tussenjaar neem of raden jullie me aan om gewoon met dezelfde studie door te gaan zonder motivatie??????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2015, 18:12
Elin3
Elin3 is offline
Waardoor heb je nu al geen motivatie meer?

Elke opleiding heeft namelijk minder leuke elementen, bijvoorbeeld vakken die je niet makkelijk afgaan of docenten die je niet liggen. Je bent nu nog maar heel kort bezig, dus je gevoel nu is echt een momentopname. Probeer voor jezelf vast te stellen waarom dit niet jouw opleiding is en bedenk ook waarom je ooit deze opleiding koos.
Oud 13-09-2015, 10:40
Verwijderd
Je bent pas een week bezig denk ik. Wil je wel iets technisch blijven doen? Dan kun je makkelijk overstappen omdat de eerste weken vaak toch ongeveer hetzelfde zijn.

Wat zijn je plannen voor een tussenjaar? Werken? Heb je een bijbaan die je uit kan breiden? Of reizen en zo ja waarnaartoe en hoe? Een jaar uit je neus gaan zitten eten lijkt me namelijk sowieso geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2015, 16:04
Bobby1994
Bobby1994 is offline
De opleiding Werktuigbouwkunde heeft veel projecten. En die projecten bevallen mijn niet. Ik ben niet iemand die graag in groepjes werkt, Ja in mijn tussenjaar wil ik de volgende dingens doen:
1) Stewardopleiding van 6 maanden doen bij TAT opleidingen.
2) Mijn rijbewijs halen
3) KNVB junioren voetbaltrainer opleiding doen(12 weken)
4) KNVB UEFA C | Trainer-Coach III Senioren (15 weken)
5) Werken. Ik wil 2 baantjes hebben.
6) De belangrijkste eigenlijk is om deze keer wel de juiste keuze te maken. Door te orienteren. Dat houdt in dat ik naar open dagen ga, ik ga meelopen, contact opnemen met degene die een bepaalde opleiding goed kent.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2015, 16:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Er zijn niet veel studies en ook niet veel soorten werk waar je niet samen moet werken met anderen. Suck it up.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2015, 19:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor al die plannen heb je wel geld nodig dus zoek dan eerst werk voor je met je studie stopt.

Daarnaast zul je idd bij bijna alle studies moeten samenwerken en ook nog wel in je werkende leven.
Oud 13-09-2015, 21:15
Elin3
Elin3 is offline
Zou je het niet nog even langer aankijken? Misschien heb je dan ook steeds beter door hoe je in deze projecten toch goed kunt presteren. In het echte leven zal je ook moeten samenwerken dus de praktische vaardigheden die je nu op doet zijn echt zo stom nog niet.
Reageren

Regels voor berichten