Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2016, 11:49
Admire
Admire is offline
Thuis word ik altijd geplaagt met mijn "buikje" tenminste dat zeggen ze dat ik een buikje heb. Heb valt niet heel erg op ofzo maar ik zou wel graag een strakke platte buik willen. Het eten ligt het hem niet aan want ik kan en wil wel gewoon eten en ik fitness alleen dat helpt niet echt vind ik zelf. Hebben jullie tips hoe je een sixpack of gewoon een strakke platte buik kan trainen?
Oud 02-10-2016, 13:02
Martinnnn
Martinnnn is offline
Conditietraining waarbij je je buikspieren gebruikt.
Oud 02-10-2016, 14:17
Pluis
Pluis is offline
De enige manier om buikvet kwijt te raken is door af te vallen. Het is namelijk onmogelijk om op een specifieke plek vet kwijt te raken. En je kunt zoveel buikspieroefeningen doen als je wil, zolang er vet op zit zie je ze niet.

Maar belangrijker dan een sixpack is natuurlijk een gezond lijf hebben, met een gezond gewicht. En dan mag je vaak best een buikje hebben.
Oud 03-10-2016, 09:44
Verwijderd
Vuistregel is dat je vetpercentage lager dan 12,5% moet zijn om buikspieren te kunnen zien. Er zijn geen oefeningen die alleen vet op je buik laten verdwijnen, zoals Pluis al zegt.

Snelste methode: toch wel degelijk op je eten letten - vet en suikers zo veel mogelijk vermijden - en intensief gaan sporten. Geen flauw idee hoe wetenschappelijk bewezen dit is, maar als je meer dan drie uur redelijk intensief sport (wielrennen bijvoorbeeld) schijnt je lichaam je vetreserves echt aan te gaan spreken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 10:35
Elin3
Elin3 is offline
Nieuwsgierige vraag: wat valt er onder intensief sporten? Wandelen en gewoon fietsen niet zeker...?
Oud 03-10-2016, 11:40
Verwijderd
Nee. Naja, het is "mijn" definitie hè en ik spreek gewoon uit mijn eigen ervaring en wat ik bij anderen heb gezien. Zeker geen exacte wetenschap. Bij mij ging het retesnel als ik doordeweeks twee keer anderhalf uur wielrende, twee keer een uur hardliep en in het weekend dan een uur of vijf wielrende. Wielrennen steeds in de heuvels. Combineer dat met letten op je eten en de kilo's vliegen er af. Maar ja, als je niet gewend bent om te sporten is een schema als dit niet te doen natuurlijk/vragen om blessures.

Wil je ook een sixpack dan Elin3?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 12:42
Elin3
Elin3 is offline
Nee hoor, ik hoef geen sixpack, maar ben wel geïnteresseerd in de invloed van (meer) bewegen op mijn lijf. Ik loop drie keer in de week 30-40minuten hard en na een jaar zie ik duidelijk meer spiermassa bij mijn kuiten, en dat vind ik positief. Tegelijkertijd let ik niet echt op wat ik eet (vaak redelijk gezond, wel veel boterhammen). Ik ben de afgelopen maanden een paar kilo (3 a 4)aangekomen die er op zich wel weer af mogen, maar ben daar niet actief mee bezig.
Oud 03-10-2016, 13:41
Verwijderd
Merk je met broeken of andere kleding dat je buik groter is geworden? Want spieren wegen meer dan vet, aankomen is niet altijd een slecht teken
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 15:31
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Merk je met broeken of andere kleding dat je buik groter is geworden? Want spieren wegen meer dan vet, aankomen is niet altijd een slecht teken
Drie kilo kuitspieren erbij leek me wel erg veel. Al weet ik ook niet echt wat spieren wegen natuurlijk. Ik heb 't idee dat ik iets meer buik en dij heb, maar dat is meer gevoel dan dat ik ineens kledingstukken heb waar ik niet meer in pas ofzo
Oud 04-10-2016, 11:22
private henk
private henk is offline
Kickboksen!!
alles in een pakket!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 15:28
GeertPronk
GeertPronk is offline
Veel en gezond eten, 4x per weer sportschool. Eerst een kwartier cardio dan een half uur kracht en dan weer een kwartier cardio. Probeer verspreid te eten, en no cheating. (niet even tussendoor chips pakken of een koekje). Na 6 maanden zal je zien dat je breder bent geworden maar nog geen 'sixpack' ziet. Even drie maanden hard door trainen, meer cardio. Dan even flink doorzetten en weinig eten (niet te weinig).
Heeft bij mij geholpen. Let wel op dat je rustig aan begint. En schik niet als je de eerste paar weken nog geen resultaat ziet.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten