Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2016, 19:00
Gerlinee
Gerlinee is offline
Hallo,

Ik heb dus een 'probleem'
Ik heb nog nooit een relatie gehad (of als je een 'kalverliefde' in groep 8 zonder handen vast houden of wat dan ook meetelt: 1) en ik denk dat ik gewoon niet verliefd kan worden. Als ik in de buurt ben van jongens word ik wel verlegen en als ik een appje stuur naar een bepaalde jongen check ik eerst een paar keer of ik niks doms heb gezegd maar ik heb dus geen 'vlinders' in mn buik omdat ik dus geen flauw idee heb hoe die voelen. Ik kan wel een uitgebreide uitleg geven over wat ik doe bij een jongen die ik nu heel graag mag maar ik denk niet dat het erg zin heeft.

Hoe weet ik nu echt of ik verliefd ben en waarom duurt dit zo lang bij mij

Alvast bedankt.
Gerlinee.

Ps, ik ben 16
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2016, 19:22
Elin3
Elin3 is offline
Misschien ben je nog nooit iemand (man of vrouw) tegengekomen die zo leuk was dat jij er vlinders van je in buik kreeg. Dat dat nog nooit gebeurt is wil niet zeggen dat het nooit komt, en zelfs als het nooit komt is dat eigenlijk helemaal niet erg. Sommige mensen zijn a-romantisch, dat betekent dat ze zulke romantische gevoelens helemaal niet krijgen. Dit meisje (zie spoiler) heeft is bijvoorbeeld a-seksueel en heeft voor helemaal niemand romantische gevoelens.

Spoiler
Oud 02-10-2016, 22:48
Marie and my
Marie and my is offline
Ik denk dat het uit uiteindelijk wel zal komen heb gewoon nog even geduld je zal de juiste nog niet ontmoet hebben laat het gewoon gaan het zal we vanzelf komen. Xxx
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 00:57
Dekaloog
Dekaloog is offline
Hoe is je thuissituatie? Praten jullie vaak over gevoelens?

En heb je andere emoties wel? Of is dat ook allemaal heel vlak?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 12:00
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Hoe is je thuissituatie? Praten jullie vaak over gevoelens?

En heb je andere emoties wel? Of is dat ook allemaal heel vlak?
Dat heb ik dus ook nooit gekunnen en dat breekt idd op bij relaties dat ik vrij lastig iemand toe laat
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 13:26
Gerlinee
Gerlinee is offline
Ik heb andere emoties dan weer wel. Thuis maken ze veel grapjes zoals heb je nu nog geen vriendje of ben je weer met je vriendje aan het appen. Over gevoelens praten we niet echt alleen denken mijn ouders wel dat ik bi ben of iets in die richting terwijl dat niet zo is
Met citaat reageren
Oud 07-10-2016, 12:18
Gerlinee
Gerlinee is offline
Misschien ongeduldig maar waar ligt het aan?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2016, 16:50
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zie nu pas dat dat dit topic ook van jou is, met ouders die boos worden als je een trui aantrekt. Dat verklaart wel 't een en ander.

Dat je moeilijk verliefd wordt kan wellicht komen doordat je een hechtingsstoornis hebt. Dat komt heel vaak voor, ik geloof dat zo'n 70% veilig gehecht is aan de ouders en de rest heeft een hechtingsstoornis en/of eigenschappen ervan. Specifiek klinkt het als de dismissive-avoidant-variant, dat krijg je o.a. als je ouders emotioneel afwezig of onvoorspelbaar zijn. Veilige hechting is belangrijk bij relaties, dus mensen met hechtingsproblematiek hebben vaker gekke dingen met verliefdheid.

Maar ik ben geen psycholoog. En ik ken jou en je ouders niet. Dus als je 'hechtingsstoornis' overdreven of onjuist vindt klinken, dan heb ik vast ongelijk.

Je klinkt wel alsof je veel bezig bent met zelfreflectie, dat is alvast heel goed en dat zou ik ook vooral blijven doen. Door te lezen en goed te leren communiceren, ook over gevoelens, kun je wel veilig kunnen leren hechten (dus verliefd worden en stabiel hou
den-van). Als het in je eentje niet lukt zou ik een psycholoog opzoeken, daar zijn ze voor. En als het dan nog steeds niet lukt ben je wellicht aromantisch, dat kan ook nog.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2016, 16:51
Dekaloog
Dekaloog is offline
Misschien ook voor jou handig, bikinigek.

Het dismissive-avoidant hechtingstype komt wat vaker voor bij jongens, omdat aan jongetjes wordt geleerd dat gevoelens 'zwak' zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 15:11
Gerlinee
Gerlinee is offline
Citaat:
Ik zie nu pas dat dat dit topic ook van jou is, met ouders die boos worden als je een trui aantrekt. Dat verklaart wel 't een en ander.

Dat je moeilijk verliefd wordt kan wellicht komen doordat je een hechtingsstoornis hebt. Dat komt heel vaak voor, ik geloof dat zo'n 70% veilig gehecht is aan de ouders en de rest heeft een hechtingsstoornis en/of eigenschappen ervan. Specifiek klinkt het als de dismissive-avoidant-variant, dat krijg je o.a. als je ouders emotioneel afwezig of onvoorspelbaar zijn. Veilige hechting is belangrijk bij relaties, dus mensen met hechtingsproblematiek hebben vaker gekke dingen met verliefdheid.

Maar ik ben geen psycholoog. En ik ken jou en je ouders niet. Dus als je 'hechtingsstoornis' overdreven of onjuist vindt klinken, dan heb ik vast ongelijk.

Je klinkt wel alsof je veel bezig bent met zelfreflectie, dat is alvast heel goed en dat zou ik ook vooral blijven doen. Door te lezen en goed te leren communiceren, ook over gevoelens, kun je wel veilig kunnen leren hechten (dus verliefd worden en stabiel hou
den-van). Als het in je eentje niet lukt zou ik een psycholoog opzoeken, daar zijn ze voor. En als het dan nog steeds niet lukt ben je wellicht aromantisch, dat kan ook nog.

Succes!

Alweer heel erg bedankt, ik zal er zeker iets mee gaan doen. Maar wat bedoel je met
Citaat:
Door te lezen en goed te leren communiceren, ook over gevoelens, kun je wel veilig kunnen leren hechten
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 13:36
Verwijderd
Beste Gerlinee, dingen gaan niet vanzelf en het heeft geen zin om dingen versneld te willen. Ik was ook een laatbloeier en dat weer ingehaald. Het komt vanzelf. Probeer wat contacten op te doen via sporten. Dan zul je zien dat het goed komt als je jezelf de rust en tijd gunt. Het zijn ook lastige dingen om met je ouders te bespreken weet ik uit ervaring. Ik heb wel geleerd om duidelijk te zijn naar mijn omgeving. Vertel wat iets met je doet. Als je moeder vervelend doet, zeg haar dat dan, zegt dat het je ongemakkelijk maakt of verdrietig. Maar op een manier dat het geen ruzie oplevert. En als zij er ruzie over maakt, zegt dat je dit fijn vindt en dat je daarom niet graag bij haar bent. Misschien gaat het muntje vallen....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2016, 15:33
Obelise
Obelise is offline
Wat die introverte koffie maagd zegt, enne, relaties zijn best oppervlakkig, egoistisch, manipulatief en gross
Met citaat reageren
Oud 13-10-2016, 07:00
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat die introverte koffie maagd zegt, enne, relaties zijn best oppervlakkig, egoistisch, manipulatief en gross
Wat vervelend dat jij zulke negatieve ervaringen hebt met relaties! Ik denk dat er gelukkig ook genoeg mensen zijn die wel fijne relaties hebben (gehad). Een gezonde relatie hebben in mijn optiek namelijk heel prettig!
Oud 13-10-2016, 07:29
Gerlinee
Gerlinee is offline
Citaat:
ben ik blij dat ik niet naar jou ga luisteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten