Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zie nu pas dat dat dit topic ook van jou is, met ouders die boos worden als je een trui aantrekt. Dat verklaart wel 't een en ander.
Dat je moeilijk verliefd wordt kan wellicht komen doordat je een hechtingsstoornis hebt. Dat komt heel vaak voor, ik geloof dat zo'n 70% veilig gehecht is aan de ouders en de rest heeft een hechtingsstoornis en/of eigenschappen ervan. Specifiek klinkt het als de dismissive-avoidant-variant, dat krijg je o.a. als je ouders emotioneel afwezig of onvoorspelbaar zijn. Veilige hechting is belangrijk bij relaties, dus mensen met hechtingsproblematiek hebben vaker gekke dingen met verliefdheid. Maar ik ben geen psycholoog. En ik ken jou en je ouders niet. Dus als je 'hechtingsstoornis' overdreven of onjuist vindt klinken, dan heb ik vast ongelijk. Je klinkt wel alsof je veel bezig bent met zelfreflectie, dat is alvast heel goed en dat zou ik ook vooral blijven doen. Door te lezen en goed te leren communiceren, ook over gevoelens, kun je wel veilig kunnen leren hechten (dus verliefd worden en stabiel hou den-van). Als het in je eentje niet lukt zou ik een psycholoog opzoeken, daar zijn ze voor. En als het dan nog steeds niet lukt ben je wellicht aromantisch, dat kan ook nog. Succes! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Alweer heel erg bedankt, ik zal er zeker iets mee gaan doen. Maar wat bedoel je met Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik ben verliefd maar die gene heeft geen gevoelens voor me. wat miet ik doen? Emre70 | 9 | 11-02-2015 21:36 | |
Psychologie |
geen gevoelens? crazycat | 17 | 26-08-2010 22:52 | |
Liefde & Relatie |
Geen gevoelens? Fleurop | 12 | 12-11-2004 13:33 | |
Liefde & Relatie |
Heb net te horen gekregen, dat hij geen gevoelens meer voor me heeft... serone | 14 | 05-06-2003 17:06 | |
Liefde & Relatie |
gevoelens die terug komen? pepe | 6 | 25-03-2002 10:19 | |
Verhalen & Gedichten |
kvind geen titel ! woefke | 1 | 26-02-2002 18:15 |