Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2017, 22:30
Verwijderd
Hoi,

Ik ben een 16-jarige jongen met een BMI van 19.9, wat een gezond gewicht is.
Nu is het zo dat ik rare dingen eet. Ik ben een puber dus heb vaak honger maar mijn broodjes op school gooi ik altijd weg. Ik vind het vies en ga kokhalzen ervan. Dit is alleen nadat het even in mijn tas in een plasticzakje heert gezeten en samen geduwd is. In de ochtend eet ik Coco pops met melk. Vaak als ik thuiskom van school maak ik 1 of 2 tosti's of van die Unox kip Noodles in zo'n pak waar je water bij moet toevoegen. In de avond eet ik veel tot alle schalen leeg zijn. Rond 5 uur neem ik altijd een klein bakje chips en in de avond een koekje of chocola. Verder drink ik in de ochtend thee en een vitaminepil, op school water, terug thuis drink ik weer thee, rond 5 uur Fanta zero, bij het avondeten water, rond 8 uur weer thee en rond 10 uur weer fanta zero.

Ik blijf verreweg de dunste van mijn vrienden. Ik heb geen gespierd lichaam terwijl ik hier wel aanleg voor heb (denk aan familie). Ik doe niet aan de sportschool en ben dit ook niet van plan. Wel doe ik ongeveer 40 pushups per dag en een minuutje planken.

Wat klopt er niet aan dit allen en met welke thuisoefeningen word ik gespierder?

Dank,
Tris
Met citaat reageren
Oud 03-01-2017, 22:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom neem je je lunch niet mee in een broodtrommel of verzin je een ander type lunch wat je wel lekker vindt?

Je voedsel klinkt niet enorm gezond, noodles vullen een beetje maar bevatten weinig goede voedingsstoffen, weinig vezels en veel zout. Elke dag chips en twee maal frisdrank is ook niet optimaal. Je kunt het prima hebben waarschijnlijk, maar als je gezond wilt eten zou dat niet mijn eerste ingeving zijn

Eet brood of andere producten met meer vezels (volkoren brood bijvoorbeeld) en eet voldoende brood/ alternatieven. Ik at op mijn 16e vaak zes boterhammen per dag, soms acht of tien als ik die dag moest werken. Gezonde tussendoortjes zijn bijvoorbeeld yoghurt, kwark, fruit en noten. Voor spieropbouw is genoeg eiwitten binnen krijgen ook belangrijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2017, 23:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In aanvulling op het voedingsadvies van Eline: als je niet beweegt krijg je ook geen spieren. Voor spieren moet je of lekker gaan sporten, en dat mag gewoon iets zijn dat je leuk vindt! Zwemmen, atletiek, roeien, voetbal, maakt niks uit. Maar 40 push ups gaan echt geen zoden aan de dijk zetten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 21:04
Michel01
Avatar van Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Hoi,

en met welke thuisoefeningen word ik gespierder?

Dank,
Tris
Het beste blijft natuurlijk om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis kan ook wel, maar met alleen bodyweight oefeningen (zoals pushups) kom je niet ver, alsthans niet super ver en ook niet bepaald snel. Wil je dan per se alleen bodyweight oefeningen doen, dan moet je veel meer doen dan alleen 40 pushups en 1 min planken. Doe bijv. 4 setjes van elk 40 pushups als je dat aankan, zo nee dan moet je de pushups iets verminderen. En je kunt ook nog ipv 1 min planken bijv. eerst 1 min planken, daarna anderhalve min planken en daarna weer 1 min. Hier kun je zelf natuurlijk in variëren. En als laatst train dan wel je hele lichaam anders ziet het er vrij raar uit . Ik hoop dat je hier iets aan hebt
__________________
"Your love for what you do and willingness to push yourself where others aren't prepared to go is what will make you great." - Laurence Shahlaei
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:03
Verwijderd
Citaat:
In aanvulling op het voedingsadvies van Eline: als je niet beweegt krijg je ook geen spieren. Voor spieren moet je of lekker gaan sporten, en dat mag gewoon iets zijn dat je leuk vindt! Zwemmen, atletiek, roeien, voetbal, maakt niks uit. Maar 40 push ups gaan echt geen zoden aan de dijk zetten
Ik tennis en voetbal ook
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Waarom neem je je lunch niet mee in een broodtrommel of verzin je een ander type lunch wat je wel lekker vindt?

Je voedsel klinkt niet enorm gezond, noodles vullen een beetje maar bevatten weinig goede voedingsstoffen, weinig vezels en veel zout. Elke dag chips en twee maal frisdrank is ook niet optimaal. Je kunt het prima hebben waarschijnlijk, maar als je gezond wilt eten zou dat niet mijn eerste ingeving zijn

Eet brood of andere producten met meer vezels (volkoren brood bijvoorbeeld) en eet voldoende brood/ alternatieven. Ik at op mijn 16e vaak zes boterhammen per dag, soms acht of tien als ik die dag moest werken. Gezonde tussendoortjes zijn bijvoorbeeld yoghurt, kwark, fruit en noten. Voor spieropbouw is genoeg eiwitten binnen krijgen ook belangrijk.
Ik eet eigenlijk elke dag wel appel of ananas. En het is wel fanta zero he. Ik ben trouwens een witbrood eter. Ik proef mijn beleg anders niet meer.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Fanta zero is ook niet gezond. Met wit brood blijf je hongerig. Beter volkoren brood met desnoods iets meer beleg. Je lichaam heeft bouwstoffen nodig om te functioneren en spieropbouw te realiseren en in wit brood zitten die amper!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Fanta zero is ook niet gezond. Met wit brood blijf je hongerig. Beter volkoren brood met desnoods iets meer beleg. Je lichaam heeft bouwstoffen nodig om te functioneren en spieropbouw te realiseren en in wit brood zitten die amper!
Dus stel in de ochtend ga ik 2 bruine boterhammen met bijv. rookvlees eten. Dan op school op een andere manier 2 boterhammen (ook bruin, bij voorkeur chocopasta) meeneemt. Terug thuis maak ik een tosti met alleen kaas. Als snack op school een mueslireep en/of appel. Rond 4 uur banaan, 5 uur in plaats chips nootjes. Avondeten hou ik gewoon zo, en ik avond nog een appel. Kom ik dan vooruit?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 23:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat klinkt als een goed begin. Vanaf daar zou ik opbouwen naar 3 boterhammen in de ochtend, 3 in de middag, een wat grotere portie avondeten en bij je snacks zowel fruit als ook nootjes, een eiwitshake of een rijstwafel met kaas.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt als een goed begin. Vanaf daar zou ik opbouwen naar 3 boterhammen in de ochtend, 3 in de middag, een wat grotere portie avondeten en bij je snacks zowel fruit als ook nootjes, een eiwitshake of een rijstwafel met kaas.
Eiwitshake klinkt zo onsmakelijk. Maar dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 07:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Is het ook, maar sommige mensen zweren erbij. Hoeft niet natuurlijk, een gekookt ei of wat yoghurt is praktisch hetzelfde!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 12:47
Michel01
Avatar van Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Eiwitshake klinkt zo onsmakelijk. Maar dankjewel!
Ik drink ivm het trainen iedere dag verschillende supplementen, waaronder eiwitshakes. Ik vind zelf dat deze heeeeerlijk smaken
__________________
"Your love for what you do and willingness to push yourself where others aren't prepared to go is what will make you great." - Laurence Shahlaei
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Aankomen
quintyy
12 07-01-2015 21:24
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25
fizzle-fluffy
500 08-08-2011 16:59
Eten & Drinken Hoe kan je gezond aankomen?
Lyouknow
2 14-08-2009 09:38
Eten & Drinken Wat eten om gezond aan te komen?
Angelllll
3 09-04-2009 10:28
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheid topic #35
Sappie
500 03-03-2005 05:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.