Oud 02-10-2018, 12:14
sanne.c
sanne.c is offline
Als Adam en Eva de eerste mensen waren en die zich hebben voortgeplant, zijn we dan niet allemaal familie van elkaar?

Ik vraag me dit al heel lang af, wie denkt hier nog meer over na?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2018, 13:17
Verwijderd
Adam en Eva hebben niet bestaan en toch blijft het zo dat we allemaal familie van elkaar zijn ergens.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Als Adam en Eva de eerste mensen waren en die zich hebben voortgeplant, zijn we dan niet allemaal familie van elkaar?

Ik vraag me dit al heel lang af, wie denkt hier nog meer over na?
Ligt uiteraard aan je definitie van familie en aan je definitie van mensen. Maar ja, veel mensen hebben als je maar ver genoeg teruggaat dezelfde oorspronkelijke voorouders. Of je letterlijk bij twee mensen zou kunnen uitkomen, volgens mij is de wetenschap daar nog niet helemaal over uit, het kan natuurlijk zo zijn dat op verschillende plekken onafhankelijk van elkaar "mensen" zijn ontstaan. Al lijkt Afrika de kraamkamer te zijn.

Wat Adam en Eva hiermee te maken hebben, dat weet ik niet, slaat natuurlijk volledig nergens op dat je die er bij haalt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Als Adam en Eva de eerste mensen waren en die zich hebben voortgeplant, zijn we dan niet allemaal familie van elkaar?

Ik vraag me dit al heel lang af, wie denkt hier nog meer over na?
Als dat je premisse is en je daarmee akkoord bent, had je daar niet lang over na hoeven denken.

Ik denk daar niet over na, omdat het verhaal van Adam en Eva lariekoek is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 15:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Stel, je gelooft (letterlijk) in de verhalen die in de bijbel staan, hoe is het mogelijk dat toen zij uit het paradijs moesten er daarbuiten meer mensen waren?

Verder wat men hierboven zegt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ligt uiteraard aan je definitie van familie en aan je definitie van mensen. Maar ja, veel mensen hebben als je maar ver genoeg teruggaat dezelfde oorspronkelijke voorouders. Of je letterlijk bij twee mensen zou kunnen uitkomen, volgens mij is de wetenschap daar nog niet helemaal over uit, het kan natuurlijk zo zijn dat op verschillende plekken onafhankelijk van elkaar "mensen" zijn ontstaan. Al lijkt Afrika de kraamkamer te zijn.

Wat Adam en Eva hiermee te maken hebben, dat weet ik niet, slaat natuurlijk volledig nergens op dat je die er bij haalt.
Er is recentelijk een studie geweest waar het resultaat van was dat echt daadwerkelijk zo'n beetje iedereen hier familie is van Karel de Grote. Zelfde geldt volgens mij ook voor Khan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 23:45
Verwijderd
Nee, wij zijn allemaal dinosauriërs.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 14:17
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Er is recentelijk een studie geweest waar het resultaat van was dat echt daadwerkelijk zo'n beetje iedereen hier familie is van Karel de Grote. Zelfde geldt volgens mij ook voor Khan.
Hallo dzenghis deadlock de grote
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:31
jsano
jsano is offline
het zou kunnen dat we allemaal een soort familie zijn van elkaar, maar ik denk dat mensen zich hebben gescheiden van elkaar op de aarde en daardoor niet meer met elkaar in contact zijn gekomen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:34
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Ik geloof niet in het verhaal van Adam en Eva, maar de gedachten over dat we allemaal familie zijn klop denk ik wel. Er moeten op een bepaalt tijdstip terug in de tijd 2 mensen kinderen hebben gekregen waar een gezin uit is ontstaan. Daaruit zou dan weer een familie ontstaan en zo door. Zo zouden we dus inderdaad allemaal familie kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 16:15
alisha
alisha is offline
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 16:38
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.
Wat een dom argument.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 17:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.
Hoe weet je zo zeker dat Adam en Eva blank waren?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 20:16
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.
Hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je zo zeker dat Adam en Eva blank waren?
Hoe weet je zeker dat Adam en Eva bestaan hebben? Right-o, dat staat geschreven. Ja, nee, dan is huidskleur een perfectly valid discussiepunt hoor, vooral zonder schaamte.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je zeker dat Adam en Eva bestaan hebben? Right-o, dat staat geschreven. Ja, nee, dan is huidskleur een perfectly valid discussiepunt hoor, vooral zonder schaamte.
Hahaha, ja blijft hilarisch he.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, ja blijft hilarisch he.
Ik kan hier ook gewoon níet bij met m'n verstand. Net zo krankzinnig als de spits die zijn of haar doelpuntje blijft vieren, ruim nadat deze afgefloten is dankzij buitenspel. Gewoon lekker negeren en blijven feestvieren
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 22:58
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Hoe dan?
Citaat:
Hahaha, ja blijft hilarisch he.
Citaat:
Ik kan hier ook gewoon níet bij met m'n verstand. Net zo krankzinnig als de spits die zijn of haar doelpuntje blijft vieren, ruim nadat deze afgefloten is dankzij buitenspel. Gewoon lekker negeren en blijven feestvieren
Nou natuurlijk gewoon omdat de binnenkant van de handen van zwarte mensen blank is dus ze waren eerst blank en zijn daarna donker geworden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Volgens de bijbel stammen we allemaal af van Adam & Eva
Linda Prins
113 24-07-2012 11:53
Levensbeschouwing & Filosofie Allah en God
MaxiDirk
3 23-01-2011 22:10
Levensbeschouwing & Filosofie Adam en Eva
Meadow
3 11-11-2007 14:54
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Joris en zijn wonderlijke navel
Verwijderd
14 07-01-2006 14:19
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe zagen Adam en Eva eruit?
Gatara
44 17-09-2005 17:27
Levensbeschouwing & Filosofie adam en eva
wicked wild
48 14-08-2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.