Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 19:34
mixtape
mixtape is offline
Deze netwerk-leek heeft weer eens een vraag..

Allereerst wil ik vermelden (lees m'n frustraties kwijt) dat elke keer als ik het netwerk moet instellen het telkens weer anders gaat. Dan weer melding dit, dan doet ie dat weer niet op de juiste manier etc. etc.
Als het dan wel een keer goed gaat en je stap voor stap hebt opgeschreven om het de volgende keer toe te passen, dan geeft ie die volgende keer weer hele andere dingen aan! ziek word je ervan, en dat terwijl iedereen zegt dat het niet zo moeilijk is - klote windows

Maar goed; we hebben een nieuwe computer dus het netwerk moest weer opnieuw worden ingesteld; gelijk nieuw bestuurs systeem; XP (op beide computers) - na flink wat bloed zweet en tranen 'zien' de computers elkaar, het netwerk doet het dus.

En nu; internet delen - ik ben het gewend om via Winroute Pro te doen, nooit klachten gehad, dus waarom zou ik het nu ook niet gebruiken; hij geeft het volgende als ik gewoon het programma probeer op te starten:
Verbinding is geweigerd.

Mogelijke oorzaken:
-Winroute is niet actief op de computer waar u verbinding mee heeft
Oplossing: start de Winroute Engine Monitor op de andere computer en bekijk hiermee of Winroute actief is.
- Het TCP en UDP dataverkeer welke nodig is voor communicatie met de Winroute PC is geblokkeerd.
Oplossing: <geblaat waar ik niet veel van snap over port mapping>

Maar de computer waar ik dit op probeer is de hoofdcomputer, de Winroute PC! Ik vermoed dat er instellingen verkeerd staan, maar zou niet weten wat precies (m'n broer heeft de instellingen gedaan, dus zelf weet ik het ook niet echt).

Iemand enig idee/tips welke instellingen ik moet veranderen of waar ik naar moet kijken? (als hier meer info voor nodig is over netwerk/verbindingen, vraag)
Oud 08-09-2002, 20:35
Verwijderd
Beide computers XP? Waarom dan moeilijk doen met andere programmatjes...

In XP zit standaard de functie tot het delen van internet ingebouwd. Hoe het precies zit weet ik niet, ik heb t nog nooit gedaan, maar t schijnt ontzettend simpel te zijn en je hebt er niets anders voor nodig. Misschien dat iemand het hier voor mij kan uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 00:19
NG
NG is offline
Citaat:
henri schreef:
Beide computers XP? Waarom dan moeilijk doen met andere programmatjes...

In XP zit standaard de functie tot het delen van internet ingebouwd. Hoe het precies zit weet ik niet, ik heb t nog nooit gedaan, maar t schijnt ontzettend simpel te zijn en je hebt er niets anders voor nodig. Misschien dat iemand het hier voor mij kan uitleggen?
Tuurlijk, in Windows XP Pro heb je de optie om een netwerkaart te delen. Klik met je rechtermuisknop op de kaart die verbinding maakt met je ISP en kies voor Properties. Ga dan naar je tabblad 'advanced' en vink de volgende optie aan: allow other network users to connect through this computer's Internet connection.

Zorg er dan voor dat je interne netwerkkaart 192.168.0.1 als IP heeft. Het kan ook een ander IP krijgen, maar het moet sowieso in 192.168.0.x IP-range. Waarom dit alleen hierin werkt weet ik niet, maar dit was de enige manier om het hier werkende te krijgen. Je gateway is nu goed geconfigureerd. Stel nu je clients (pc's die achter de gateway hangen) zo in dat ze dus een 192.168.0.x IP adres hebben, en stel de gateway op 192.168.0.1 in.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 10:29
mixtape
mixtape is offline
Ik weet dat het kan met XP

Maar omdat m'n broer winroute al had geinstalleerd, en instellingen al zo had aangepast om met winroute te werken hoopte ik dat iemand met een oplossing kwam hiervoor.

Ook omdat ik telkens als ik iets in die instellingen verander (wat geen effect zou moeten hebben), de gekste dingen gebeuren (internet verbinding weg bijvoorbeeld), en dan als ik *niks* terug verander het na enige tijd opeens wel weer doet op onverklaarbare wijze.
Ik heb geen zin om dadelijk *helemaal* geen internet verbinding te hebben als ik iets aan de instellingen verander..

Maar goed ik zal vanavond even kijken of het werkt.

Paar vraagjes:
De kaart die verbinding maakt met je 'ISP' is dus de kaart die voor de internet verbinding zorgt? :/ - want nu staat waarschijnlijk de foute (interne netwerk) kaart aangevinkt als gedeeld internet (maar toen ik dat dus omwisselde kreeg ik allemaal gekloot en had ik helemaal geen internet meer..)
De interne netwerkkaart heeft nu IP 192.168.1.1 - dus daar kan het ook aan liggen dat het niet werkt.

En als ik dat netwerk via xp doe, kan m'n provider dan zien dat ik een netwerk heb? want dat is niet helemaal de bedoeling..
Oud 09-09-2002, 10:39
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
je hoeft met die standaardfunctie van win xp helemaal geen ip's toe te wijzen...
het makkelijkst is gewoon die wizard te doen in win xp, dan kan je je verbinding kiezen, aanvinken dat je m wil delen, en klaar!
Oud 09-09-2002, 11:49
NG
NG is offline
Citaat:
CreedGirl schreef:
Ik weet dat het kan met XP

Maar omdat m'n broer winroute al had geinstalleerd, en instellingen al zo had aangepast om met winroute te werken hoopte ik dat iemand met een oplossing kwam hiervoor.

Ook omdat ik telkens als ik iets in die instellingen verander (wat geen effect zou moeten hebben), de gekste dingen gebeuren (internet verbinding weg bijvoorbeeld), en dan als ik *niks* terug verander het na enige tijd opeens wel weer doet op onverklaarbare wijze.
Ik heb geen zin om dadelijk *helemaal* geen internet verbinding te hebben als ik iets aan de instellingen verander..

Maar goed ik zal vanavond even kijken of het werkt.

Paar vraagjes:
De kaart die verbinding maakt met je 'ISP' is dus de kaart die voor de internet verbinding zorgt? :/ - want nu staat waarschijnlijk de foute (interne netwerk) kaart aangevinkt als gedeeld internet (maar toen ik dat dus omwisselde kreeg ik allemaal gekloot en had ik helemaal geen internet meer..)
De interne netwerkkaart heeft nu IP 192.168.1.1 - dus daar kan het ook aan liggen dat het niet werkt.

En als ik dat netwerk via xp doe, kan m'n provider dan zien dat ik een netwerk heb? want dat is niet helemaal de bedoeling..
Ja, ISP = Internet Service Provider, dus die netwerkkaart staat in verbinding met je modem die op zijn beurt weer verbinding maakt met je 'Internet'

En je provider kan, voor zover ik weet, niet verder kijken dat de 1e netwerkkaart dus ze kunnen niet achterhalen dat je een netwerk draait.

Mochten ze het wel kunnen zien, oeps
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 18:16
mixtape
mixtape is offline
En tis gelukt hoor
En het ging inderdaad erg makkelijk, sta helemaal versteld dat het ook zo snel en simpel kan

Citaat:
DiepFries schreef:

En je provider kan, voor zover ik weet, niet verder kijken dat de 1e netwerkkaart dus ze kunnen niet achterhalen dat je een netwerk draait.

Mochten ze het wel kunnen zien, oeps
Ach ja, ik hoop dat ze wel eerst een waarschuwing sturen. En zo niet, dan weet ik bij deze wie ik de schuld kan geven
Reageren

Regels voor berichten