Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik bedoelde net meteen dat jij moest doen wat ik heb gedaan om er mee om te leren gaan. Wat ik aan trauma's had was nog redelijk licht en dus veel makkelijker te verwerken. Ik gaf alleen even met mezelf als voorbeeld aan dat je absoluut niet gek bent.
Ik snap ook dat je nu met zo'n schuldgevoel kampt, maar probeer het dan in ieder geval niet erger te laten worden. Ik bedoel, je denkt nu dat je het misschien had kunnen voorkomen, en dat je dat denkt is misschien wel normaal, dat weet ik niet, maar het lijkt me dat je daar over een (hele) tijd wel overheen komt. Ga echter niet denken van: "Ik heb haar dood veroorzaakt", want dat is veel enger dan wat je nu doet.
|||
Citaat:
Inet gaat makkelijker, mensjes van het forum kunnen me niet zo diep kwetsen als mensen irl.. *mensen van forum/msn/meel kan ik negeren ![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf nog nooit op een begrafenis geweest, maar het is zo dat je bepaalde heftige emoties weer voelt als de omstandigheden ongeveer hetzelfde zijn (denk aan muziek, een geur, enz.). Die 'schok' doormaakte duidt denk ik op het feit dat je de dood van je moeder waarschijnlijk nog niet volledig hebt verwerkt (ik weet niet hoe lang dat geleden is).
|
![]() |
|
Je mag je tranen best de vrije loop laten, dat is goed voor het verwerken. Maar praat er ook over met vriend(inn)en, dat is goed voor de verwerking. Want dat moet je niet alleen doen, omdat je zonder steun er zelf zwaar onder zal lijden.
Sterkte
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Vrienden? Ja, ik zit in DH, zij in A'dam. Ben door een aantal mensen uitgekotst; ik zou teveel problemen hebben, te depri zijn.. Bij de mensen die er nog wel voor mij zijn, durf ik niet te gaan, omdat ik niet weer wil worden verstoten, of als aansteller gezien word. Mja, k kom er wel overheen, ook zonder mensen die mij steunen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe is je moeder gestorven? |
![]() |
|
![]() |
Het is nog heel erg pril voor je en helemaal moeilijk omdat ze zelfmoord heeft gepleegd. Mijn moeder is ongeveer twee jaar geleden overleden, aan een ziekte. Ik kreeg een enorme klap, we hadden echt een super goede band samen en ik had me er absoluut niet op voorbereid dat ze zou kunnen sterven (ze is min of meer gestorven door een grove medische fout). Daarom denk ik dat ik mijn situatie wel met die van jou kan vergelijken...
Probeer haar dood een plaatsje te geven, zonder dat je aan jezelf gaat twijfelen. Dit was haar keuze, daar had jij waarschijnlijk niets aan kunnen doen. Dat je de eerste tijd nog last hebt van 'flash backs' is heel normaal. Telkens wanneer je iets hoort, ruikt of gewoon voelt, voel je weer hoe afwezig 'alles' is. Dat maakt je absoluut niet gek! Persoonlijk heb ik het na twee jaar nog niet echt verwerkt, ik kan er mee leven maar... tja.. ik heb het er echt moeilijk mee. Praten lukt me vrijwel niet (nu ook niet), omdat dat me het gevoel geeft dat ik haar vergeten ben oid... Dit is mijn manier van haar bewaren en een plekje geven... Probeer er over te praten met mensen (i-net is best, lijkt me zo) en, tja... probeer verder te gaan met je leven... |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
echt veel sterkte he.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Het heeft me heel veel moeite gekost om met haar over andere zaken te praten, en toen kwam ze weer.. Eigenlijk wil ik hier zelf uit komen, wilde eerst ook kappen met al het psychologische gedoe, maar nu twijfel ik nog wel.. Citaat:
Citaat:
|
Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen het beginbericht, je vraag of het normaal is.
Ik denk dat elk gevoel dat in wat voor situatie je dan ook maar overkomt normaal is. Het is een bepaalde reactie van je lichaam op een bepaalde situaties, het is volgens mij het meest eerlijke in jezelf. Negeer je gevoel vooral niet en neem het ook niet als iets negatiefs. Als jij dat gevoel bij die situatie krijgt is dat heel normaal, je wordt herinnerd aan die moeilijke tijd, en dat is vanzelfsprekend erg pijnlijk. Het betekent dat je er niet overheen bent, en ik denk eigenlijk dat je dat gevoel voor altijd zal houden. Het zal overtijd denk ik wel slijten, maar dat het helemaal wegblijft denk ik niet. Dit klinkt natuurlijk niet erg leuk, maar je moet niet negeren wat je lichaam je ingeeft, of het nou goed of slecht is.
|
Ik denk dat het wel normaal is.. (Heb ook niet alles gelezen) Mijn vriend is begin deze week overleden en morgen begint een serie op tv met iemand die hij heel erg bewonderde.. Hij heeft zo uitgekeken naar het begin van die serie, en zeven dagen voordat het zover zou zijn gaat hij dood... Iedere keer als ik die reclame ervoor zie heb ik een reactie die wel vergelijkbaar is met wat jij beschreef.. Dus als jij daarom gek aan het worden bent, dan ben ik dat ook
![]() Wesley
||
Citaat:
![]() Mja, gelukkig ben ik (zijn wij?) niet gek ![]() Hoop alleen wel dat het snel over gaat, op dit moment heb ik soms wel heel erge buien.. Ik hoop dat het idd een kwestie van tijd is.. Suc6 met het verwerken, Desp trouwens ook.. Ow, en bedankt voor jullie reacties ![]()
|
![]() |
Als je trouwens vragen hebt he,of je wil iets kwijt, kan je me altijd mailen op:
saradesp@hotmail.com |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Rouwproces dwight88 | 31 | 20-02-2007 18:13 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
!Problemen met wiskune? --->Discalculie? twuunkle | 8 | 04-04-2004 12:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar) Fgank | 1 | 06-12-2003 23:56 | |
Psychologie |
Verder leven nadat iemand is overleden. faith666 | 37 | 16-01-2003 12:09 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |