Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien heb je hier iets aan? 't zijn btw wel lastige onderwerpen die je gekozen hebt, er moet veel in je gedicht...de kans dat het proppen wordt en dat het een beetje een sinterklaasrijmpje wordt vind ik dan altijd groot... Kun je het onderwerp niet iets kleiner/algemener maken? Moet het echt letterlijk over het boek gaan of mag je wel een beetje vrijheid nemen? |
![]() |
||
Citaat:
|
als ik de klas kom binnenlopen
verstommen alle gesprekken op slag en ik kan alleen maar hopen op een vriendelijke blik of lach maar het blijft ijzig koud en stil alle ogen op mij gericht doe ik iets wat iemand niet wil of heb ik ruzie aangesticht wat heb ik iedereen misdaan wat is er mis met mij heb ik de verkeerde kleren aan ik voel me niet meer vrij alsof ik gevangen ben in hun blikken ze iets weten wat ik niet weet verder kwam ik niet..... het slaat nergens op maar het is de 1e keer dat ik een gedicht schrijf ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het gedicht indelen in strofes, bv. van steeds 4 regels (met rijmschem ABAB, dat heb je nu). Dat leest makkelijker en het is overzichtelijker. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik ga niet teveel veranderen, het is jouw gedicht en dat moet het blijven. Een paar kleine dingentje waardoor het voor mij beter loopt...maar of dat voor jou ook zo is moet je zelf beoordelen. Niet mijn dingen zonder meer maar aannemen, ik ben ook geen proffesionele dichter of wat dan ook.
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik de klas kom binnenlopen,
verstommen alle gesprekken op slag. Ik kan alleen maar hopen, op een vriendelijke blik of lach Maar het blijft ijzig koud en stil, alle ogen op mij gericht. Doe ik iets wat iemand niet wil, of heb ik ruzie aangesticht? Wat heb ik iedereen misdaan, wat is er mis met mij ? Heb ik de verkeerde kleren aan, ik voel me niet meer vrij! Alsof ik gevangen ben in hun blikken, alsof ze iets weten wat ik niet weet. heb ff aangepast aan je commentaar...... bedankt daarvoor... maaruh ik kan geen verbindingszin vinden die : -rijmt maar me ook ruimte geeft om verder te gaan.... help ![]()
|
verstommen alle gesprekken op slag. Ik kan alleen maar hopen, op een vriendelijke blik of lach Maar het blijft ijzig koud en stil, alle ogen op mij gericht. Doe ik iets wat iemand niet wil, of heb ik ruzie aangesticht? Wat heb ik iedereen misdaan, wat is er mis met mij ? Heb ik de verkeerde kleren aan, ik voel me niet meer vrij! Alsof ik gevangen ben in hun blikken, alsof ze iets weten wat ik niet weet. Het lijkt of ze van me schrikken, wist ik maar wat ik verkeerd deed. Dan kon ik mij verontschuldigen, maar nu heb ik geen verweer. En blijven ze me in stilte beschuldigen, en negeren me keer op keer. Dan vallen de puzzelstukjes in een keer in elkaar, ik ben voor hen gewoon een beest. In hun ogen ben ik hartstikke raar, en nooit gezond geweest. Ze hebben me in een hokje geduwd, in hun kromme maatschappij. ………………………………… en ik hoor er niet meer bij. DAMN ik loop weer vast.... kan niet komen uit die puntjes ![]() geef weer commentaar.... ik stuntel
|
vin het egenlijk wle mooi als die puntjes gewoon leeg blijven... gewoon een alinea er tussen.. dta geeft meer kracht aan je laatste zin denk ik...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ze hebben me in een hokje gestopt Kijken niet met hun eigen ogen Zien ze niet dat het niet klopt? Dat er iemand heeft gelogen? (weet alleen niet of je dat al prijs wilt geven...en hoe hij dan opeens 'weet' dat iemand dingen over hem verteld ed) Nou jij weer. Succes. Het is btw helemaal niet slecht, wat je doet. ![]() |
![]() |
|
![]() |
verstommen alle gesprekken op slag. Ik kan alleen maar hopen, op een vriendelijke blik of lach Maar het blijft ijzig koud en stil, alle ogen op mij gericht. Doe ik iets wat iemand niet wil, of heb ik ruzie aangesticht? Wat heb ik iedereen misdaan, wat is er mis met mij ? Heb ik de verkeerde kleren aan, ik voel me niet meer vrij! Alsof ik gevangen ben in hun blikken, alsof ze iets weten wat ik niet weet. Het lijkt of ze van me schrikken, waarom maken ze de puzzel niet compleet Dan kon ik mij verontschuldigen, maar nu heb ik geen verweer. En blijven ze me in stilte beschuldigen, en negeren me keer op keer. Dan vallen de puzzelstukjes in elkaar, ik ben voor hen gewoon een beest. In hun ogen ben ik hartstikke raar nooit normaal één van hen geweest Ze hebben me in een hokje gestopt Kijken niet met hun eigen ogen Zien ze niet dat het niet klopt? Dat er iemand heeft gelogen? |
![]() |
|
HARTSTIKKE BEDANKT KIMRY
![]() ik ga mijn gedicht als volgt inleveren ( het zijn eigenlijk alleen andere leestekens soms dan wat Kimry had gemaakt) Als ik de klas kom binnenlopen, verstommen alle gesprekken op slag. Ik kan alleen maar hopen, op een vriendelijke blik of lach. Maar het blijft ijzig koud en stil, alle ogen op mij gericht. Doe ik iets wat iemand niet wil, of heb ik ruzie gesticht? Wat heb ik iedereen misdaan, wat is er mis met mij ? Heb ik de verkeerde kleren aan, ik voel me niet meer vrij! Alsof ik gevangen ben in hun blikken, alsof ze iets weten wat ik niet weet. Het lijkt of ze van me schrikken, waarom maken ze de puzzel niet compleet Dan kon ik mij verontschuldigen, maar nu heb ik geen verweer. En blijven ze me in stilte beschuldigen, en negeren me keer op keer. Dan vallen de puzzelstukjes in elkaar, ik ben voor hen gewoon een beest. In hun ogen ben ik hartstikke raar, nooit normaal één van hen geweest. Ze hebben me in een hokje gestopt Kijken niet met hun eigen ogen Zien ze niet dat het niet klopt? Dat er iemand heeft gelogen! Nu zoek ik nog een bijpassende titel. Ik ga nu beginnen aan het 2e gedicht.... over het pianospelen als er daavoor tips zijn help me ajb.
|
Ik heb een begin gemaakt met het 2e gedicht maar dit vind ik heel moeilijk omdat ik niet 2 dezelfde soorten gedichten wil. in dit gedicht heb ik geporbeerd in elk stukje van 4 regels een overeenkomst tussen 2 woorden te vinden ( dikgedrukt) die eigenlijk nergens op slaat.... lees maar gewoon en geef commentaar.... en probeer me misschien tips te geven hoe ik verder moet.
Piano. Jij bent mijn toevlucht in deze wereld, Nu niemand mij meer wil zien staan . Ik kan mij alleen wenden tot jou, Als ik het niet meer zie zitten . Alsik begin te spelen op jou, Valt alle opgepropte woede van me af . En kom ik in een andere wereld, Waar ik mijn zelfvertrouwen tot me neem . Als ik wordt weggedreven door de stroom , Van noten die mij voeren. Kom ik vanzelf in het ijskoude water terecht , Omdat iemand mijn spel komt verstoren.
|
![]() |
Piano.
Mijn toevlucht in deze harde wereld, als niemand mij meer ziet staan. Dan dansen mijn vingers soepel over de toetsen, mijn emoties weg. Als tranen op de toetsen vloeien, treedt het verdriet heel even terug. Bevind ik me in een andere wereld, waar mijn zelfvertrouwen groeit. Als ik wordt gedreven door de stroom van noten die mij leiden langs de pijn. Raak ik toch weer het ijskoude water, Omdat iemand mijn spel komt verstoren. *Heb em veranderd, kijk maar wat je ermee doet....* |
![]() |
|
Dit is de combi:
Piano. Jij bent mijn toevlucht in deze harde wereld, Nu niemand mij meer wil zien staan. Ik kan mij alleen wenden tot jou, Als ik het niet meer zie zitten. Als ik begin te spelen op jou, Wordt mijn verdriet even heel klein. En kom ik in een andere wereld, Waar mijn zelfvertrouwen groeit. Als ik wordt weggedreven door de warme stroom, Van noten die mijn gedachten leiden. Kom ik vanzelf terug in het ijskoude water, Van de werkelijkheid in deze harde wereld. En dat alleen omdat mijn muziek wordt verstoord. graag weer commentaar
|
![]() |
Piano.
Jij bent mijn toevlucht in deze wereld, nu niemand mij meer wil zien staan. Ik kan mij alleen wenden tot jou, als ik het niet meer zie zitten. Als ik begin te spelen op jou, lijkt mijn verdriet even heel klein. En kom ik in een andere wereld, waar mijn zelfvertrouwen groeit. Als ik wordt weggedreven door de stroom, van noten die mijn gedachten leiden. Kom ik vanzelf weer in ijskoud water, terug in de werkelijkheid, in deze wereld. En dat alleen omdat mijn muziek wordt verstoord. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
HELP ME (snik en huil) pleaaasse! Verwijderd | 11 | 13-08-2005 23:00 | |
Software & Hardware |
wie helpt me ff iemand te hacken om zn msn voor een paar dagen eraf te gooien?HELP ME The_Eagles | 12 | 08-08-2003 15:12 | |
Werk, Geld & Recht |
!!!!! help me aub !!!!! sweet dreams | 8 | 06-07-2003 22:25 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Help!!ME!!PLZ!!!!!! gedichten Analyse tupac | 0 | 04-01-2002 13:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
help me met nederlands sunstacia | 0 | 07-03-2001 07:41 |