Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2002, 13:45
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Lang verhaal:

Ik ben 2x blijven zitten in de brugklas HAVO/VWO. Door niks te doen en te weinig motivatie. Ben toen in 2 MAVO (wat dus eigenlijk de 1e is omdat de 1e in 2 klassen is opgedeeld op die school) gegaan.. overgegaan naar 4 MAVO (wat dus de 3e is).. daar blijven zitten en na de helft van 't 2e jaar eraf..

Toen een half jaar thuis gezeten, freelance IT werk gedaan.. bedrijfje opgestart, wat dus voor geen meter ging..

En k ben nu weer terug naar school, doe sinds een weekje MAVO 4 maar weer.

Ik kan er nog steeds niet aan wennen eigenlijk.. niet alleen dat ik in de klas zit met 15/16 jarigen (gelukkig 2 van 18 en 1 van 19).. maar ook alles erom heen...

Zijn hier meer mensen die teruggegaan zijn naar school? Hoe lang duurde het voordat je weer gewend was aan het hele gebeuren?
Oud 21-09-2002, 14:03
Verwijderd
Ik ben twee jaar terug na een klein half jaartje hbo gestopt, heel kort niks gedaan, daarna gaan werken. Vorig jaar ben ik opnieuw aan een opleiding begonnen, en het bevalt heel goed, ik heb eigenlijk amper hoeven wennen...of naja, natuurlijk moest ik wel iets wennen, maar het bevalt me (stukken) beter dan de hele week werken... Maar ja, hbo is natuurlijk wel anders dan de middelbare school... Onthoud wel dat je nog maar een jaartje hoeft, dan heb je je diploma. ff doorzetten dus. Succes.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 18:00
Yamyam
Yamyam is offline
Heej,

Goed dat je er weer aan begonnen bent!

Ik zal je mijn enorme verhaal besparen, maar in het kort komt t erop neer dat ik nu weer 3 weken op school zit, (een nieuwe), na een jaar lang rondgezworven te hebben (in elk geval geen school). Bij mij gaat t best heel goed maar dat komt ook omdat ik op zoveel scholen heb gezeten en zoveel heb meegemaakt rondom school dat ik er anders mee omga. Bovendien heb ik besloten dat het me gaat lukken, inplaats van het te proberen. Ik zit met kinderen in de klas 2 jaar jonger dan mij, tja, ik pas me gewoon aan aan ze, en doe leuk mee, maar echt ECHT aansluiting vinden lukt natuurlijk niet. Echter, omdat ze jonger zijn dan mij vind ik het makkelijker om met ze te praten, en ze te vertellen waaraan ik me bv erger of nee kunnen zeggen, want daar ben ik niet goed in.

In elk geval: doe je best, en maak het nu af! Zie het als je laatste kans. Als t nu niet lukt, lukt t nooit, dan moet je je best wel doen.

En wennen heeft tijd nodig.
Voor mij was de grote ommeslag die beslissing, want ik ben op meerdere scholen geweest en als je je problemen mee blijft zeulen en jezelf als een uitzondering blijft zien is de kans dat t lukt zeer klein.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 08:50
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, zelf heb ik dat niet meegemaakt. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het niet leuk is om met allemaal jongere mensen in een klas te zitten. De anderen zijn dan veel kinderachtig voor je gevoel. Misschien is het een oplossing om naar het volwassenonderwijs te gaan. Dan zit je met wat oudere mensen in een groep (en ook wat gemotiveerdere) mensen en misschien vind je dat leuker.
Oud 26-09-2002, 18:35
zeep007
zeep007 is offline
nou je moet goed weten dat je daar puur voor jezelf zit en dat het een jaar duurt maar dan heb je eindelijk je diploma.
Ik zelf ben ook 18 en mijn klasgenoten zijn ook gemiddeld twee jaar jonger omdat ik ook een omweg heb genomen.
Ik kan met een paar mensen opschieten en dan houd het ook wel op. nog een half jaar en dan heb ik hopelijk ook mn diploma.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 11:04
makita
makita is offline
ik heb vorig jaar een jaar gewerkt en ben nu weer met school begonnen. Omdat ik ook al twee keer ben blijven zitten ben ik wel drie jaar ouder als sommige maar daar heb ik echt geen problemen mee. Ik kan het met iedereen wel vinden en merk niet zo veel van het leeftijdsverschil. Het was in het begin best wel wennen weer op school ( vooral het twee uur lang zittend luisteren naar een of andere sukkel die een saai verhaal verteld) maar ik vind het wel relaxter als werken. als ik nu uit wil slapen dan kom ik gewoon niet op school en met werk doe je dat niet zo makkelijk. En ipv collegas van veertig heb ik nu weer gewoon klasgenoten van mijn leeftijd!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten