Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2001, 22:56
QT
QT is offline
Kan iemand misschien een beetje vertellen wat voor n spel dit is enz hoe t gaat?
Oud 11-10-2001, 09:32
Chimera
Chimera is offline
Role playing. Dus met zwaarden en toverspreuken monsters enzo te lijf gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 10:48
Sephiroth
Sephiroth is offline
met AD&D regels
Oud 11-10-2001, 11:20
Zig
Zig is offline
en heel veel quests en subquests
Oud 11-10-2001, 12:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:
met AD&D regels
Groot minpunt IMHO. Magic is op die manier veel te lastig te gebruiken omdat je een dag van te voren moet gaan plannen welke spells je wil gebruiken. Gebruikte magic praktisch alleen om te healen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 14:11
QT
QT is offline
soort diablo lijkt mij zo?
Oud 11-10-2001, 14:13
Sephiroth
Sephiroth is offline
Tja, maar mages zijn opzich best wel sterk.
Ik had meer moeite met mages dan de normale krijgers in het spel.

Mages gebruiken oa Shadowdoor, Mirror image, Minor globe of invulnerability. Het zijn echt krengen om te verslaan zodra ze deze spreuken gebruiken.

In BG2 zijn ze helemaal erg met hun Time Stop, protection from weapons, mislead, stoneskin, etc.

Conclusie: Mages 0wn j00.
Oud 11-10-2001, 14:17
Sephiroth
Sephiroth is offline
Citaat:
QT schreef:
soort diablo lijkt mij zo?

H*ll no, dit spel heeft een verhaal en mooie graphics. Gave muziek en veel (heel veel) sidequests. Je kan maximaal 6 mannetjes besturen.

Maar als je geen AD&D kent, dan heb je er denk ik niet zo'n zin in. Zit een pil van meer dan 150 bladzijdes bij het spel.
Oud 11-10-2001, 14:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:

Mages gebruiken oa Shadowdoor, Mirror image, Minor globe of invulnerability. Het zijn echt krengen om te verslaan zodra ze deze spreuken gebruiken.
True, absoluut. Het beste kun je dan je mage besturen, en de warriors in je team het hak- en breekwerk laten doen.

Vond alleen de graphics voor mirror-image nogal dom eigenlijk, en volgens mij klopt de implementatie ook niet helemaal.

Hmm. Misschien toch maar weer 'es intalleren. Kost in ieder geval niet zo veel geld als UO
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 16:40
McCaine
McCaine is offline
Als ervarener D&D-speler en RPG-fan kan ik alleen maar zeggen dat Baldur's Gate roelt. En wie aan het magic-systeem van D&D komt, komt aan mij
Oud 12-10-2001, 17:35
QT
QT is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Hmm. Misschien toch maar weer 'es intalleren. Kost in ieder geval niet zo veel geld als UO

Graag gedaan
Oud 12-10-2001, 18:13
Lyx
Lyx is offline
BG2 rulez egt wel...

Citaat:
soort diablo lijkt mij zo
diablo is gewoon meer hack & slash

dat is bij BG2 niet zo... veel meer questen etc..
Oud 13-10-2001, 08:33
^Duke^
^Duke^ is offline
Citaat:
Role playing. Dus met zwaarden en toverspreuken monsters enzo te lijf gaan.

Ehm Fallout2 heeft geen magie...

RP staat voor iets anders als 'zwaarden & magie'. Als je nou had gezegd AD&D dus zwaarden en magie... dan okee

NWN is gonna rock.

En als je meer info over Baldur's Gate wil zou ik eens wat review sites doorzoeken op internet want het is niet moeilijk om informatie over te vinden.

Mzzl
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 08:37
^Duke^
^Duke^ is offline
Citaat:
Groot minpunt IMHO. Magic is op die manier veel te lastig te gebruiken omdat je een dag van te voren moet gaan plannen welke spells je wil gebruiken. Gebruikte magic praktisch alleen om te healen.
Het is 8 uur in BG.

In BG2 heb je Sorcerers dus hoef je niet meer te plannen. Wel onthouden dat Cha voor Sorcerers is wat Int voor Wizards is.

In BG1 heb je niet echt een Wizard nodig, op die lage levels zijn ze niet bijzonder.

Mzzl
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 22:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^Duke^ schreef:

Ehm Fallout2 heeft geen magie...
Vind je het erg dat ik het simpel probeer te houden? Ik heb Fallout en Fallout 2 met veel plezier (echt topgames) gespeelt, weet echt wel wat voor games het zijn hoor

Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 22:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^Duke^ schreef:

In BG1 heb je niet echt een Wizard nodig, op die lage levels zijn ze niet bijzonder.
Idd. Meer een royal pain in the arse. Kunnen niks dragen, geen armor, en moeten asboluut met de hand bestuurd worden omdat ze anders lekker hand-to-hand gaan.

Nah, geef mij Mincs (o.i.d.) maar.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 23:39
Sephiroth
Sephiroth is offline
Citaat:
^Duke^ schreef:
In BG2 heb je Sorcerers dus hoef je niet meer te plannen. Wel onthouden dat Cha voor Sorcerers is wat Int voor Wizards is.

Charisma is niet belangrijk voor een Sorcerer in BG2, omdat BG2 gebaseert is op de 2de editie van AD&D, niet de 3de. Ik had net zoveel spreuken met een sorc met 9 charisma op lvl 20 als een sorc met 18 charisma.

Sorce is trouwens wel my fav class, magic owns.

Citaat:
Chimera schreef:
Idd. Meer een royal pain in the arse. Kunnen niks dragen, geen armor, en moeten asboluut met de hand bestuurd worden omdat ze anders lekker hand-to-hand gaan.

Mages kunnen heerlijk met magic missles strooien. Vooral als je die ring of wizardry vind (kun je dubbel zoveel lvl 1 spreuken onthouden)

Fireball is ook gezellig, en vergeet vooral niet monster summoning I II en III, en animate dead. Toch fijn als je out of nowhere 6 skelletons kan summonen die je vijanden bezig houden terwijl jij ze van af een afstand bestookt met projectielen.

Citaat:
Nah, geef mij Mincs (o.i.d.) maar.
*ahem* (het is Minsc)

"Magic is impressive, but now Minsc leads. Swords for everyone!"

/me is BG freak.
Reageren

Regels voor berichten