![]() |
|
I know hoe kut het is: ben er afgelopen zomer aan geopereerd.
Je enkels zijn heel belangrijk; als je kijkt; ze dragen je hele lijf mee en dat is toch wel zeker 50 kilo. Als je enkels zwak zijn en je gaat er dus vaak doorheen; dan worden je enkelbanden zwak en rekken ze beetje bij beetje uit en dat voel je doordat je er doorheen gaat. Het is dus verstandig om je enkel te trainen: dat kun je zelf doen door oefeningen maar je kunt beter naar de huisarts gaan en om een verwijzing naar de fysiotherapie te vragen zodat je daar professioneel eraan kunt werken. Ook zijn er hulpmiddelen die je enkel kunnen steunen als je bijvoorbeeld veel moet lopen of moet sporten. En als je er doorheen gaat en je hebt erge pijn: altijd even naar de dokter gaan, want een gescheurde band voelt soms hetzelfde maar is natuurlijk niet zomaar te genezen, dus altijd even na laten checken als je er langer last van hebt dan een dag of twee dagen, en dan kun je je het beste in laten tapen: dan heb je meer steun! Heel veel succes ermee!! |
![]() |
|
![]() |
He bedankt voor jullie tips/ideeën, het gaat nu wel weer iets beter, mijn enkel doet nu alleen nog pijn als ik erg hard aanzet (alle kracht enzo er op zet) en voor de rest voel ik hem soms nog een beetje.
Ik doe het deze en komende week wat rustiger aan en ga niet al te intensief trainen en sporten. Misschien is het inderdaad wel beter als ik mijn enkels een beetje ga trainen. Mijn trainer weet wel wat oefeningen daarvoor, geloof ik. En nu maar hopen dat het dan minder snel gebeurt en dat het straks goed genezen is. -xxx- Merlene |
![]() |
|
![]() |
Mijn enkelbanden zijn dus overrekt... heb eerst tijdje ingetaped gehad, en toen moest ik naar de fyso voor oefeningen enzo... Ik ga er nu niet meer heen, omdat ik gewoon geen tijd meer heb maar 1 oefening is:
Ga met de bal van je voet/tenen op een traptrede staan en leun naar beneden en houd dat een paar seconden vast. Ga daarna op je tenen staan en hou dat ook een paar seconden vol. Veel suc6 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk niet dat dat nu nog veel nut heeft?? ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enkel Ceetje111 | 19 | 23-09-2010 15:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Enkel verzwikt of iets anders? Evil-milkshake | 13 | 09-12-2007 19:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verzwikte enkel Verwijderd | 6 | 26-06-2007 17:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
Enkel verzwikt.. (bijna) geen pijn, niet echt meer dik.. maar wel steeds blauwer? Lorelei | 4 | 10-10-2004 20:19 | |
De Kantine |
Test hygiëne school Dreamwave | 55 | 01-09-2003 17:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
ga jij door met sporten als je een blessure hebt? Verwijderd | 34 | 02-10-2002 18:48 |