Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2001, 19:11
Me2u
Me2u is offline
Ik heb laatst mijn enkel verstuikt/verzwikt, niet heel erg kan er nog gewoon op lopen e.d. maar de laatste tijd doet het pijn vanaf mijn kleine teen en tintel het soms..dit heb ik nog nooit eerder gehad als ik door mijn enkel ging (ik kneus en verzwik me nogal vaak nl.)
Kent iemand dit, en weet iemand wat je hiermee moet doen??

xxx- Merlene
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 19:40
Joyce-b
Joyce-b is offline
Misschien kan je het beste naar de arts gaan? of eerste hulp?
Ik had een paar maanden geleden mijn enkel ook verstuikt..
bleek dus een zware kneuzing te zijn, kon er ook niet op lopen enzow deed ontzettend pijn..
Dus ik denk dat je het beste ff langs de EHBO of de huisarts kan gaan..

Sterkte!!
Oud 26-11-2001, 19:40
Joyce-b
Joyce-b is offline
en trouwens, je zegt dat je je engels vaak verzwikt/verstuikt, dan kan je het beste oefeningen doen voor je enkels..
Oud 26-11-2001, 20:12
Zorkman
Zorkman is offline
maybe stomme tip maar een verband aandoen als ge sport enzo?
Oud 27-11-2001, 17:40
saartjuuh
saartjuuh is offline
tjah,
ik ken het gevoel...
ik ben zlef al heel vaak door mijn enkels gegaan .. ze zijn super zwak .. das echt KL*TE...
ik heb mijn enkel een keer gebroken ik heb mijn enkelbanden overrekt.. en nu heb ik weer bond splinters in mijn enkel ..
en ik train echt zooo veel en nu zeggn ze allemaal da k rustig aan moet doen .. jah duzz.. daar heb ik geen zin in .. marja misschien is da wel het beste .. en misschien dat dat bij jou ook helpt en dan niet eventjes maar echt een tijdje ...
Het is K*T I no maar mischien wel beter.. tenmminste.. als je veel en intensief sport...

sterkte er mee he!!
Kuz..
Oud 28-11-2001, 11:31
vanweperen
vanweperen is offline
hahahahhahahaha
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:29
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
vanweperen schreef:
hahahahhahahaha
Oud 28-11-2001, 16:31
Roxanne01
Roxanne01 is offline
Citaat:
vanweperen schreef:
hahahahhahahaha
Leuk he, als iemand pijn heeft?!?

Toen ik btw mijn enkel verstuikt had kon ik nie eens meer lopen. Ben naar de dokter geweest, die heeft hem helemaal ingetaped (schrijf je dat zo..?) en ik moest +/- 3 weken met krukken lopen dus als ik jou was zou ik ook ff langs de dokter gaan!

Sterkte en liefs Roxanne!

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:36
Lindatje
Lindatje is offline
I know hoe kut het is: ben er afgelopen zomer aan geopereerd.

Je enkels zijn heel belangrijk; als je kijkt; ze dragen je hele lijf mee en dat is toch wel zeker 50 kilo. Als je enkels zwak zijn en je gaat er dus vaak doorheen; dan worden je enkelbanden zwak en rekken ze beetje bij beetje uit en dat voel je doordat je er doorheen gaat. Het is dus verstandig om je enkel te trainen: dat kun je zelf doen door oefeningen maar je kunt beter naar de huisarts gaan en om een verwijzing naar de fysiotherapie te vragen zodat je daar professioneel eraan kunt werken. Ook zijn er hulpmiddelen die je enkel kunnen steunen als je bijvoorbeeld veel moet lopen of moet sporten. En als je er doorheen gaat en je hebt erge pijn: altijd even naar de dokter gaan, want een gescheurde band voelt soms hetzelfde maar is natuurlijk niet zomaar te genezen, dus altijd even na laten checken als je er langer last van hebt dan een dag of twee dagen, en dan kun je je het beste in laten tapen: dan heb je meer steun! Heel veel succes ermee!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:55
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Om zekerheid te hebben is idd een X ray wel handig, en verder idd oefeningen doen. Als je het in taped kan het a voldoende zijn.
En idd et is klote . . . sterkte
Oud 28-11-2001, 18:16
Me2u
Me2u is offline
He bedankt voor jullie tips/ideeën, het gaat nu wel weer iets beter, mijn enkel doet nu alleen nog pijn als ik erg hard aanzet (alle kracht enzo er op zet) en voor de rest voel ik hem soms nog een beetje.
Ik doe het deze en komende week wat rustiger aan en ga niet al te intensief trainen en sporten. Misschien is het inderdaad wel beter als ik mijn enkels een beetje ga trainen. Mijn trainer weet wel wat oefeningen daarvoor, geloof ik.

En nu maar hopen dat het dan minder snel gebeurt en dat het straks goed genezen is.

-xxx- Merlene
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 17:27
AnonymousGirl
AnonymousGirl is offline
Mijn enkelbanden zijn dus overrekt... heb eerst tijdje ingetaped gehad, en toen moest ik naar de fyso voor oefeningen enzo... Ik ga er nu niet meer heen, omdat ik gewoon geen tijd meer heb maar 1 oefening is:
Ga met de bal van je voet/tenen op een traptrede staan en leun naar beneden en houd dat een paar seconden vast. Ga daarna op je tenen staan en hou dat ook een paar seconden vol. Veel suc6
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:55
Upior
Upior is offline
hoelang duurt het voordat een gekneusde enkel weer een beetje hersteld is? de drummer in onze band heeft gister zijn rechter enkel gekneusd, terwijl we vrijdag een optreden in het vooruitzicht hebben..
Oud 10-03-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Zorkman schreef op 26-11-2001 @ 21:12:
maybe stomme tip maar een verband aandoen als ge sport enzo?
ja dat helpt een paar keer... en dan worden je enkelspieren zwakker omdat ze neit meer zo hard hoeven te werken en is het effect weg.. alleen asl je dan een keertje zonder die banden gaat verzwik je je enkels elke paar stappen..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:58
Upior
Upior is offline
(we spelen death-metal, dus gebruik van beide enkels is wel zo handig..)
Oud 10-03-2003, 19:54
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Joyce-b schreef op 27-11-2001 @ 00:10:
(...)
Dus ik denk dat je het beste ff langs de EHBO of de huisarts kan gaan..

Sterkte!!
EHBO = eerste hulp bij ongelukken...
ik denk niet dat dat nu nog veel nut heeft??
Oud 10-03-2003, 20:32
Miracle
Miracle is offline
Mensen dit topic is al ontzettend oud. Upior heeft hem ge'upt omdat hij er nog een vraag over had. Tis niet echt nodig om nu nog op die oude berichten te gaan reageren.

Ontopic: ik heb geen idee, ik denk dat je dit aan een proff. moet vragen

Regels voor berichten