Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 19:34
Verwijderd
ja en dit soort dingen gebeuren steeds vaker.
ik had net een hele reply hier getypt. ik kijk 1 seconde niet en dan staat het er niet (meer). ik heb het idee dat ik gek word, beeld ik me het dan in ofzo??? wat moet ik doen? ik word er zo bang van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 19:36
Verwijderd
Er bestaat vast wel een verklaring voor. Gewoon niet teveel over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:43
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ja en dit soort dingen gebeuren steeds vaker.
ik had net een hele reply hier getypt. ik kijk 1 seconde niet en dan staat het er niet (meer). ik heb het idee dat ik gek word, beeld ik me het dan in ofzo??? wat moet ik doen? ik word er zo bang van.
Ga van de basisgedachte dat computers toch maar domme ellendige rekenapparaten zijn die vaak niet doen wat ze moeten doen uit en je zal je al een stuk beter voelen.
Oud 09-10-2002, 20:01
Verwijderd
mja... issook...
ik ben gwoon zo bang om gek te worden...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:33
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
mja... issook...
ik ben gwoon zo bang om gek te worden...
Waar komt die angst voor gekte vandaan? En hoe bedoelde je, dat je het al vaker had meegemaakt? (en vooral, je zei steeds vaker, of eerder dat het je steeds vaker opvalt? Omdat je er iets teveel op gaat letten?)

Hoe dan ook, wellicht kan je vrees je illusies veroorzaken. Ben niet bang meid, komt allemaal wel goed.
Oud 09-10-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
Ga van de basisgedachte dat computers toch maar domme ellendige rekenapparaten zijn die vaak niet doen wat ze moeten doen uit en je zal je al een stuk beter voelen.
Of doe eens iets anders..

*is geen nerd* :X

Citaat:
Pletterprater schreef:
Waar komt die angst voor gekte vandaan? En hoe bedoelde je, dat je het al vaker had meegemaakt? (en vooral, je zei steeds vaker, of eerder dat het je steeds vaker opvalt? Omdat je er iets teveel op gaat letten?)
Vooral dat laatste vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:10
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
******** schreef:

ROFLMAO

Zie jezelf niet als "gek" blackrose, zie jezelf als "anders"; dat is een stuk positiever beeld voor precies hetzelfde.
Oud 09-10-2002, 22:14
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ach computers he . . . doen nix anders dan je opfokken, zodat je er wel tegen aan moet trappen en daardoor een nieuwe moet kopen ( hé een marketing strategie )
Oud 10-10-2002, 10:02
whizzer
whizzer is offline
computers kloppen per definitie niet, niet teveel over nadenken.......
Oud 10-10-2002, 11:42
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
whizzer schreef:
computers kloppen per definitie niet, niet teveel over nadenken.......
Inderdaad niet teveel waarde aan hechten. Loopt allemaal wel los.
Oud 10-10-2002, 15:18
Orion16
Orion16 is offline
Gebrek aan computerervaring...

Ze bijten niet hoor, en als ze vastlopen, nou en? Blauw schermpje kan gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:17
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
******** schreef:

Whaha

@ me blackrose: kom op, tis maar een pc,
ook die doet dingen fout..
Het ligt echt niet aan jou hoor
Oud 10-10-2002, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef:

Hoe dan ook, wellicht kan je vrees je illusies veroorzaken. Ben niet bang meid, komt allemaal wel goed.
ja je hebt gelijk denk ik, ik ben gewoon mezelf aan het opfokken. dat vaker is zo dat ik steeds ook denk dat ik dingen gezegd heb die ik blijkbaar neit gezegd heb en dat ik steeds niet meer weet wat ik gedaan heb. dat is trouwens wel een feit, ik word steeds vergeetachtiger en dat maakt me bang. ik ben gewoon bang dat ik geen controle meer over dingen heb.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 23:29
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ja je hebt gelijk denk ik, ik ben gewoon mezelf aan het opfokken. dat vaker is zo dat ik steeds ook denk dat ik dingen gezegd heb die ik blijkbaar neit gezegd heb en dat ik steeds niet meer weet wat ik gedaan heb. dat is trouwens wel een feit, ik word steeds vergeetachtiger en dat maakt me bang. ik ben gewoon bang dat ik geen controle meer over dingen heb.
Hehehe, ach zo, hehehe... weet je wat jij word... je wordt verstrooit ... lijkt mij wel . Maarre, dat van denken dat je iets hebt gezegd maar het nog niet daadwerkelijk hebben gezegd kan ook zijn, omdat je in je hoofd het gesprekje al houd... lijkt me een kenmerk van onzekerheid, aangezien je geen fouten wilt maken met praten, ga je in je hoofd de zin oefenen, waardoor je misschien het idee hebt, dat je hem al hebt gezegd. Verder, het vergeetachtig worden kan ook komen, omdat je te gestressed raakt door te denken dat je gek wordt enzo. Ik bedoel, als ik volledig tot rust ben of zoals nu (dronken van de nacht ) dan komt alles weer naar boven en weet je alles weer... veel tenminste ... blackouts gebeuren ook vaak als iemand stressed.
En!!! het verliezen van controle is inderdaad beangstigend, maar welcome to the real world... je kunt niet alles onder controle houden. It's a fact. Ik weet wel wat je bedoeld, ik houd zelf ook van controle over wat ik heb, hoe ik reageer en weet ik wat allemaal nog niet meer, (reden dat ik geen alcohol nuttig) maar dit heb je nu eenmaal niet altijd even goed in handen. Je kunt dat gene, waar je controle over wilt hebben overigens wel zo danig oefenen, dat het onder controle houden beter zal vergaan en niet zal verslechteren... optie?
Oud 10-10-2002, 23:35
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
Overigens merk ik in je beschrijvingen ook zeer sterk een soort van Deja-vu op. Maar, dit zou betekenen dat je hersentjes wel eens een hele kleine poos stilstaan (niets ernstigs... en ik omschrijf het hier, zoals ik denk te herinneren wat mij ooit is verteld hierover)

Des al niet te min heb ik ook al een paar van deze zogenaamde Deja-vu's meegemaakt waarvan ik dacht van, nee... dit heb ik eerder gezien, deze hele situatie, al voordat de situatie zich afspeelt. Dus een heel lichtjes in de toekomst kunnen kijken... maar goed, mocht je meer die richting in willen zoeken dan verwijs ik je toch naar dat andere forum waarvan ik op dit moment de naam ben vergeten (ik zei toch, verstrooit )
Oud 11-10-2002, 10:49
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Heb je het vaker dat je je heel vaak verwonderd en het gevoel hebt dat er dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen? DAt het eigenlijk allemaal té toevallig is?

Mensen die dat hebben hebben vaak teveel dopamine in hun hersenen, een stofje waarbij je snel gelooft in bovennatuurlijke zaken.

Geloof me... het is allemaal te verklaren of het is gewoon toeval. En ook al was het bovennatuurlijk, niet bang worden want dan heeft het macht over je.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:55
Verwijderd
verdomme nou gebeurt het me weer. ik weet gewoon zeker dat ik nog een keer gereageerd had op een topic en dat de compu dat bevestigd had en nu staatie er niet! ik kan gewoon niet meer geloven dat het aan de computer ligt... ben ik nou paranoïde ofzo???
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:10
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
verdomme nou gebeurt het me weer. ik weet gewoon zeker dat ik nog een keer gereageerd had op een topic en dat de compu dat bevestigd had en nu staatie er niet! ik kan gewoon niet meer geloven dat het aan de computer ligt... ben ik nou paranoïde ofzo???
*Tip: sla eens flink hard op dat !#@(*U!@#)(-apparaat; zo reageer ik mij meestal af als mijn pc weer een erg frusterende werking heeft op mij...
Oud 11-10-2002, 22:48
eeh...?
eeh...? is offline
is het alleen op je eigen computer, of ook op die van anderen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:58
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
Euhm... gereageerd hier op scholieren? Dan kan het zijn dat... OF je reactie is verwijdert door de beheerders/ niet is toegelaten... OF dat je gewoon op de "verwnieuwen" knop moet klikken om je nieuwe artikel te zien... OF dat de internet verbinding K*T is, OF dat je computer in zijn totaliteit K*T is, OF dat je een of andere vreemde handeling maakt, waardoor je tekst verloren gaat bij het verzenden ...

De vraag die ik mij ook stel is... kijk je naar het scherm als je een tekst intypt? En... controleer je naderhand ook altijd, of je tekst wel op het scherm is verschenen?

Denk niet dat je paranoïde aan het worden bent ... nog niet meid, maarre, komt nog wel, wees gerust
Oud 13-10-2002, 11:53
Orion16
Orion16 is offline
Ik denk dat je misschien van het volgende last zult hebben:

-Kabelinternet van Casema, is niet te vertrouwen

-Je woont in een gebied waar ze nog nooit van breedband internet hebben gehoord, zoals ik, de enigste internetverbinding mogelijk is een modem wat nog lui is ook

-Of je draait al een jaartje of 4 onder Windows 9x, dat is nu onderhand zo instabiel als de klote (tijd dus om Windows opnieuw te installeren)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 14:13
CraigDavid
CraigDavid is offline
oke,
beken ff jongen
welke van de forumbazen wist steeds haar topics om haar gek te maken
het is nu niet leuk meer
Reageren

Regels voor berichten