Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 13:34
Missy_X
Missy_X is offline
Hoi, ik word echt gek ervan. Ik wil heel graag 6 kilo afvallen maar op de een of andere manier lukt het me niet.
Ik ben al gaan sporten en eet drie keer per dag en eet heel soms nog tussendoor iets lekkers. Maar ik blijf rond de 66 kilo wegen.
Ik ben 1.68 en zou graag onder de 60 wegen.
Wie weet waar het aan kan liggen dat ik niet kan afvallen?
Oud 13-10-2002, 13:38
Vice
Vice is offline
wat voor sport doe je
Oud 13-10-2002, 13:50
Missy_X
Missy_X is offline
Aquajoggen , 1 keer per week een half uur.
Oud 13-10-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Aquajoggen , 1 keer per week een half uur.
tja, dan zou ik zorgen dat ik wat meer lichaamsbeweging kreeg. Een half uur per week is niet echt veel.
Oud 13-10-2002, 14:03
georgie
georgie is offline
Citaat:
lareno schreef:
tja, dan zou ik zorgen dat ik wat meer lichaamsbeweging kreeg. Een half uur per week is niet echt veel.
En veel water drinken
Oud 13-10-2002, 14:12
Evito
Evito is offline
Nee, ik ken het wel een beetje
ik eet geen tussendoortjes
alleen maar sla/groente/etc.
vegetarier
sosm heb ik een hongergevoel
ik fiets 3 tot 4 keer in de week een half uur of 3 kwartier
ik drink 3 l water per dag
en nog val ik maar moeilijk af
best vreemd
Oud 13-10-2002, 14:21
Verwijderd
Misschien een trage stofwisseling.

Maar een half uurtje bewegen ('sporten') per week is idd niet echt veel.
Oud 13-10-2002, 15:14
naamloozzz
naamloozzz is offline
bij mij is het meestal zo, wanneer ik denk: ik ga op dieet, ik juist meer ga eten . weet ook niet waarom. Nu weeg ik goed voor mijn lengte, wat ik doe is na 19.00 uur niets meer eten en gekookte water drinken. Ik had ooit gehoord dat het goed was en ben zo begonnen. Daarna sport ik thuis meestal, mijn buik is er zo aan gewend dat ik per dag minstens 400x van die buikspieroefeningen doe en van die andere sport oefeningen.
Oud 13-10-2002, 16:03
Kat
Kat is offline
Blijf gewoon normaal eten (af en toe iets lekkers mag best) en ga +/- 2 uur per week sporten. En hou dat vol.
Oud 13-10-2002, 16:33
charly not
charly not is offline
ga naar een dieetiste..
die kan je vertellen wat je het beste niet moet eten!
vette dingen enzo vermijden (ook kaas!!)
en doe anders thuis oefeningen of ga 2x in de week hardlopen ofzo.. en dat volhouden!!
Oud 13-10-2002, 17:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
1) Ik vind 66kg niet bepaald in de categorie obesitas vallen, overgewicht.

2) Een half uur beweging per week?
Niet erg veel.
Eén tip: zeg de brommer vaarwel (mocht je die hebben).

Sport is ONZIN.
Ik ben 1.80m en weeg 55kg. Wat voor sport doe ik? Niets!
Gewoon bewegen... neem de fiets als je naar de stad moet, ga eens een stuk wandelen in het bos, maak eens een flinke fietstocht.

En probeer minder vlees te eten.

(Ik ben dus vegetarisch. )
Oud 13-10-2002, 17:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
charly not schreef:
ga naar een dieetiste..
die kan je vertellen wat je het beste niet moet eten!
vette dingen enzo vermijden (ook kaas!!)
en doe anders thuis oefeningen of ga 2x in de week hardlopen ofzo.. en dat volhouden!!
Ook onzin.

In the name of God.
Waarom naar een diëtist?
Je doet alsof ze 3x zoveel weegt als het zou moeten zijn!

Waarom kaas vermijden?
Van kaas krijg je geen overgewicht. Van vlees wel.

Thuis oefeningen doen en hardlopen is ook onzin.

Gewoon elke dag een stukje wandelen en fietsen is even goed.
Oud 13-10-2002, 19:19
Vice
Vice is offline
gewoon zorgen dat je gemiddeld 3,5 uur per week beweegt
Oud 14-10-2002, 13:01
Missy_X
Missy_X is offline
Dank je wel voor de reacties, ik wist niet dat ik van vlees dikker werd, ik vind het niet eens zo lekker dus dat is makkelijk te laten dan Kijken of het helpt.
Maar kaas kan ik echt niet zonder, lasagna is mijn lievelingseten dusseh..
Als er nog mensen zijn met tips hoor ik die graag want ik wil nu echt zeker weten doorzetten.
Oud 14-10-2002, 13:24
Verwijderd
Van vlees word je helemaal niet dikker...?

Je wordt nergens dikker van, behalve als je er teveel van eet. Het heeft geen nut opeens allemaal dingen te schrappen, je kan beter gewoon matig zijn met snoep en vet. En idd meer sporten.
*rilt* Dat vind ik nou juist zo erg
Maar misschien heeft minder eten bij jou wel helemaal geen nut, ik heb een vriendin die door een gebroken kaak 6 weken alleen maar vloeibaar voedsel heeft gegeten, en die is geen gram afgevallen. Dan heb je weinig keus en móet je wel meer gaan sporten....

(Zou dan trouwens een sport kiezen die je leuk vind, en waarbij je echt voelt dat je iets gedaan hebt... En idd, als je overal naartoe fietst i.p.v. openbaar vervoer/scooter/wat dan ook, schiet het ook wel op... hoe meer beweging, hoe beter.
Oud 14-10-2002, 13:36
Roos
Roos is offline
Okee dan.. mensen.. om af te vallen moet je LANGER DAN EEN HALF UUR sporten.
Ik weet uit mijn hoofd niet meer precies alle biologische formules, maar pas na 25 minuten worden er vetten verbrand.

Als je een half uurtje per week sport, verbrand je dus maar plusminus 5 minuten per week vetten. Dat sporten heeft zo dus geen enkele zin.
Oud 14-10-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Thuis oefeningen doen en hardlopen is ook onzin.

Gewoon elke dag een stukje wandelen en fietsen is even goed.
jij bent een jongen, en die hebben vaak andere stofwisseling, kunnen meer eten, en door de lengte zijn ze vaak ook dunner.
ik vind niet dat je kan zeggen: ik doe dit en ben dun, jij doet dat niet dus jij bent daarom wat dikker...onzin.
zoiezo vind ik niet dat je mensen moet vergelijken met gewicht, stofwisseling..alles is anders per persoon...
Oud 14-10-2002, 16:57
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ook onzin.

In the name of God.
Waarom naar een diëtist?
Je doet alsof ze 3x zoveel weegt als het zou moeten zijn!
Ja kan ook naar een diëtist gaan als je te weinig weegt hoor
Oud 14-10-2002, 17:41
SuperS
SuperS is offline
*vraagt zich af wat vegetarisch eten met afvallen te maken heeft*
Oud 14-10-2002, 18:43
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef:
Omdat een diëtist niet alleen voor te dikke mensen is bijvoorbeeld? Een diëtist is er om -met jou- te kijken wat je het beste kunt eten, of dat nou is om aan te komen, om af te vallen of om bepaalde ziektes beter onder controle te houden.
Ik ga ook naar een diëtiste en volgens iedereen ben ik niet te dik. Denk dus idd dat een diëtiste niet alleen voor mensen is die te dik zijn. Maar idd ook voor mensen die te dun zijn, voor mensen met bepaalde ziektes (zowel eetstoornissen als andere ziektes). En tis geen schande om zo'n iemand eens een bezoekje te brengen, je zult er eerder wat aan hebben dan dat het je zal schaden.
Oud 15-10-2002, 08:53
Missy_X
Missy_X is offline
Hmm, ik zie mezelf niet echt naar een dieetiste toe gaan, daar ben ik te eigenwijs voor, ik laat haar niet bepalen wat ik moet eten.
Maar ik ben nu al goed bezig..ben al een halve kilo afgevallen vandaag Ik eet gewoon geen snoep meer en bij de macdonalds heb ik een flesje appelsap gepakt in plaats van een Mcflurry ijsje als normaal altijd. En vanmorgen jam in plaats van kaas op mijn boterham gedaan.
Hoop echt dat het me gaat lukken..
Oud 15-10-2002, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Hmm, ik zie mezelf niet echt naar een dieetiste toe gaan, daar ben ik te eigenwijs voor, ik laat haar niet bepalen wat ik moet eten.
Heeft niks met eigenwijs zijn te maken (dat ben ik ook ), ze schrijft je niks voor, ze geeft je tips, wat je daar mee doet is natuurlijk aan jou. En jij wilt afvallen, zij niet. Ze geeft je alleen de informatie om het op een gezonde manier te doen.

P.S. Reken niet op 6 kilo afvallen in een hele week, das ook erg ongezond btw (grote kans op jojo-effect). Ongeveer 1 tot 2 kilo per week is 'normaal'.
Oud 15-10-2002, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Sport is ONZIN.
Ik ben 1.80m en weeg 55kg. Wat voor sport doe ik? Niets!
Je kan ook sporten om zwaarder te worden..

Het gaat daarbij om het vetpercentage. Zwaarlijvige mensen hebben in verhouding meer vet dan spiermassa. Sporten zorgt dan ervoor dat ze meer spieren kweken en vet afbouwen. Op een gegeven moment blijf je dan vet verbranden, terwijl je spieren al sterk genoeg zijn voor de bewegingen die je uitvoert en val je dus af.

Bij zo iemand als jou, waar spiermassa vrijwel nihil is, kan sporten ervoor zorgen dat je juist zwaarder wordt.

In beide gevallen is sporten dan juist goed.

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 11:08.
Oud 15-10-2002, 16:39
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heeft niks met eigenwijs zijn te maken (dat ben ik ook ), ze schrijft je niks voor, ze geeft je tips, wat je daar mee doet is natuurlijk aan jou. En jij wilt afvallen, zij niet. Ze geeft je alleen de informatie om het op een gezonde manier te doen.

P.S. Reken niet op 6 kilo afvallen in een hele week, das ook erg ongezond btw (grote kans op jojo-effect). Ongeveer 1 tot 2 kilo per week is 'normaal'.

Ik vroeg mij af, wordt zo'n dietiste nou ook vergoed?, of deels vergoed?, t lijkt mij wel wat, eens op af te stappen, eens verantwoord bezig te gaan met eten.
Oud 15-10-2002, 16:48
Balance
Balance is offline
hoe lang ben je dan al bezig met lijnen?
Oud 15-10-2002, 17:02
Missy_X
Missy_X is offline
Al bijna 6 jaar , maar ik begin altijd en na 2 dagen verslapt het weer en ga ik toch weer slecht eten.
Net heb ik ook weer frikadel en bamiblok gegeten (snik snik) tzag er zo lekker uit.
Oud 15-10-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Ik vroeg mij af, wordt zo'n dietiste nou ook vergoed?, of deels vergoed?, t lijkt mij wel wat, eens op af te stappen, eens verantwoord bezig te gaan met eten.
Volgens mij wordt het als je door de huisarts bent doorverwezen wel vergoed. Ik ben via mijn vader verzekerd, de rekeningen gaan dus naar hem, ik zie ze niet, weet ook niet of hij ze doorstuurt naar de verzekering (maar denk het wel).

Citaat:
Missy_X schreef
Al bijna 6 jaar , maar ik begin altijd en na 2 dagen verslapt het weer en ga ik toch weer slecht eten.
Net heb ik ook weer frikadel en bamiblok gegeten (snik snik) tzag er zo lekker uit.
Dan moet je dus juist eens langs een dietiste gaan. Zij kan je ook vertellen wat voor lekkere dingen (waarvan jij nu misschien denkt dat je ze niet mag eten) je wel mag eten. Je moet niet te streng lijnen, dat maakt het alleen maar moeilijker.
Oud 16-10-2002, 11:43
Missy_X
Missy_X is offline
Hmm vandaag niks afgevallen Niet leuk!
Maar ik hou vol, ik ga er voor zorgen dat ik mijn doorzettingsvermogen eens ga gebruiken. Wist niet eens meer dat ik dat nog had.. Maar het is wel het belangrijkste voor alles dat je wilt bereiken in je leven dus kan ik het beter gaan gebruiken.
Oud 16-10-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Hmm vandaag niks afgevallen Niet leuk!
Maar ik hou vol, ik ga er voor zorgen dat ik mijn doorzettingsvermogen eens ga gebruiken. Wist niet eens meer dat ik dat nog had.. Maar het is wel het belangrijkste voor alles dat je wilt bereiken in je leven dus kan ik het beter gaan gebruiken.
*diepe zucht*
Afvallen doe je niet per dag, dat doe je over een langere periode...

P.S. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=226301
Oud 16-10-2002, 17:24
Snufje
Snufje is offline
Idd, afvaltopic. Ik had dit al eerder gezien, vandaar dat 'k 'm had geupt, maar 'k was vergeten deze te sluiten sorry voor de late reactie... maar dit hoort echt bij het afvaltopic..!

Succes met afvallen en laat het geen obsessie zijn!!
Topic gesloten

Regels voor berichten