| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Er is nog geen enkel bewijs voor het bestaan van het 'paranormale' dus hoogstwaarschijnlijk bestaat het niet en dus nee, zijn dieren het ook niet
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Een verschijnsel is pas waar als het is bewezen in een herhaalbaar experiment.
|
|
|
|
Ik ooit een documentaire gezien over paranormaliteit en dieren. En daaruit bleek dat dieren een veel beter gevoel hebben ontwikkeld om geesten te zien en dingen aan te voelen.
Dat ze dingen beter aanvoelen was eigenlijk al heel lang bekend. Zo word er niet voor niets gezegd, volg altijd de ratten. Als je ratten in huis hebt en ze vluchten weg kun je maar beter maken dat je weg komt want die voelen aan als er iets ernstigs gaat gebeuren. Veel andere dieren voelen het trouwens ook aan. Bij huisdieren is het door het doorfokken alleen afgenomen helaas. Dat ze geesten kunnen zien weet ik niet, ik denk eerder dat ze ze aanvoelen eigenlijk.
|
|
||
|
Citaat:
Ik bekijk het van afstand en analyseer, en al maanden lang. Ik weet aardig zeker dat wat ik zeg goed is. Bovendien, als jullie gelijk hadden dan was dat erg makkelijk om te bewijzen.
|
|
|
|
Ja, daar was ik weer. Het verhaal:
In Jubbega woonde een gezin met een bruin hondje met lichte stippen boven de ogen, een zogenaamde spookkijker. Dat hondje begon in huis soms te janken, dan lieten ze hem eruit. Het hondje ging dan een stuk van huis af zitten janken, en het kwam altijd uit, dat kort daarna iemand stierf. Op een avond begon het hondje weer te huilen en hij werd weer naar buiten gestuurd. Vlak daarna moest een van de zonen van het gezin naar buiten, en hij zag het hondje naast hun eigen huis zitten. Hij ging toen op hurken achter het hondje zitten en keek tussen de oren door. Toen zag hij een rouwstoet bij het huis vandaan komen. De hele familie was erbij, behalve een van zijn zussen. Even later werden twee zussen ziek. Bij de een was het erger dan bij de ander, maar de zoon zei tegen zijn moeder, dat ze vooral op degene passen moest, die het minste ziek leek te zijn. De moeder vond het maar raar, maar juist dat meisje stierf. Het was hetzelfde meisje dat bij de rouwstoet ontbrak... |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Er is een hele kleine mogelijkheid dat het bestaat. Maar niet op dit forum. Vrijwel alles dat is gezegd enzo is makkelijk te verklaren met psychologie. Christenen geloven in een God... ja dus? - dat mogen ze van mij gerust doen. Alhoewel ik het moeilijk kan laten om die mensen proberen te overtuigen dat God niet bestaat. Ik sla iets over, waarom niet geloven? Omdat er voor mijn idee niet eens zwakke bewijzen of zelfs aanwijzigingen zijn dat het zou kunnen bestaan. En ik weet dingen graag zeker.
|
|
|
|
misschien sluit jij je af van diej dingen, omdat je te wetenschappelijk denkt, en dus niet eens iets wil geloven ook al zou ut nog zo waar zijn. Zelfs als jij een geest ziet zal je nog dagen lang zoeken naar un andere oplossing en uiteindelijk duh weerspiegeling van het zonlicht op duh straat duh schuld geven van dit verschijnsel....niet dan ? kijk, sommige mensen geloven te veel, en jij te weinig, jij bent gewoon niet te overtuigen, omdat jij niet fout wil zijn. stukje Psychologie :
mensen hersenspoelen zichzelf continue (is bewezen jah). Ofwel, alles uit hun verlede kan aangepast zijn. Als ik jou een dag lang naar een weiland met koeien laat kijken, en jij telt 12 koeien, keer op keer weer. Einde van de dag blijf ik jou zeggen dat dur egt maar 11 waren, als ik dat vaak genoeg zeg, en jij niet meer kan controleren, ga je me vanzelf geloven, das psychologie. ofwel, als jij iets ziet dat volgens jou niet klopt, ga je dat aanpassen in je ged8e tot het wel klopt...dus misschien heb jij al zoveel paranormale dingen gezien, maar wilde je dat niet, en heb je jezelf "gehersenspoelt".... is best logisch, aangezien de mens van nature bang is voor het onbekende, en volgens mij is dat wat jou zo maakt dat je nix wil geloven....
Laatst gewijzigd op 20-10-2002 om 16:32. |
|
|
|
||
|
Citaat:
En bij mij gaat correct kennis boven winnen. En van die psychologische effecten wet ik best veel. Wat jij toepast is mogelijk maar ik weet aardig zeker dat dat niet is gebeurd. Pas datzelfde nou eens toe op 'het paranormale'... - probeer de mogelijkheid eens in te zien dat jullie jezelf hebben gehersenspoelt. Hoe kan je zeker weten dat dat niet het geval is? - dmv kritisch experiment.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
duz dan kan jij wel leuk iedereen diej hierkomt meteen aanvallen met je afkraak verhaaltjuhs, maar om eerlijk te zijn, stel jij had zo`n "gave" (noem dur een, boeit niej wat) in deze wereld waar bijna iedereen er niet in geloofd en je voor gek of freak aanziet als je een "gave" hebt. dan word je helemaal geisoleerd, volkomen onzeker, bang, etc etc, lekker leventjuh dus. Diej mensen komen hier, kunnen hun verhaal kwijt met hoop op iemand diej zuh begrijpt, maar ipv daarvan krijgen zuh een of andere betweter diej zuh meteen duh grond in boort.... (dit verklaart btw ook gelijk waarom meeste "begaafde" mensen bij psychiators lopen, niet omdat zuh gek zijn of dom of wat dan ook, maar omdat zij het gewoon veel zwaarder hebben dan jou, hun leven is gewoon moeilijk in deze maatschappij en daar krijgen zuh hulp bij...)
Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 10:52. |
||
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Daarnaast zijn de meesten hier geneigd om de meest wilde conclusies te trekken zonder ook maar enigzins hun neus te steken in logische wetenschappelijke verklaringen. Vaak zijn bepaalde 'mysterieuze' zaken allang ontmaskerd door de wetenschap. Citaat:
En misschien zijn bepaalde mensen wel degelijk sensitief voor die geestenwereld -- en bestaat hij ook. Ik in ieder geval niet, terwijl ik er wel voor open sta.
Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 11:23. |
||||
|
|
|
|
Maar legatus, dat commentaar van diej geest zien was meer for Phoenix bedoeld, diej reageert zo agressief op dat soort dingen, jij komt al weel meer Openminded over dan hem, hij is heir alleen om tegen te werken, en jij om info in te winnen, das een verschil. Jij bent bereid te luisteren naar wat we zeggen en fouten toe te geven, hij luistert niet eens maar wil alleen aand8 door andere af te kraken (sorry als deze reply te erg is, maar ik vind dat ut dur nou tog egt us uit moet...he he he)
|
|
|||
|
Ik zie dat ik niet gereageerd had op die geest...
Hang tervanaf hoe duidelijk het is en hoe bewijsbaar het achteraf is. Zoals legatus al zei, een vage vlek ofzo zie ik aan voor een klein storinkje in gezichtsvermogen. Als het echter duidelijk een geest is die voor me staat en bij wijze van spreken een babbeltje maakt dan ben ik al veel meer geneigd het te geloven. - Maar ik moet dan wel bewijs achteraf hebben om zelf met zekerheid te stellen dat het geen droom was. Maar als ik op dat moment wakker was geweest dan zou ik toch neigen naar 'wel gezien'. Als die geest me heeft opgetild enalles, dan nog sneller. En als hij me heeft verwondt of allerlei dingen meegegeven dan zie ik het al bijna als feit. Maar inderdaad. Als ik een vlek zie dan geloof ik niet spontaan in het bestaan van geesten. Citaat:
Maar bekijk het zelf nu ook even van de andere kant, bekijk het psychologisch. En kijk wat je van de psychologische verklaringen vindt. Ik vind het al een enorme opluchting dat je toegeeft dat het anders is, je bent uniek met dat je dat doet. Maar nu, je geeft al toe dat het andersom ook kan. Bekijk het nu ook even andersom gezien dat kan... en kijk naar wat je bevindingen zijn. Neem mijn posts met psychologische verklaringen er evt bij. Citaat:
Als deze mensen als gek of freak werden aangezien zouden ze zeker niet op een voor iedereen toegankelijk forum erover posten. Maar als ik een unieke gave had waarvoor ik voor gek zou worden uitgemaakt zou ik dat inderdaad verborgen houden. Maar de mensen op dit forum doen dat niet. De meeste zeer hoog begaafde mensen lopen daar rond omdat ze zoveel zijn gaan denken dat ze gek zijn geworden. Ok, voor onze begrippen gek. Maar ze zouden zichzelf niet meer kunnen redden (meestal) en dan vind ik dat goed. Mensen die zichzelf nog kunnen redden en geen bedreiging zijn voor anderen worden volgens mij niet opgenomen. Zoja dan ben ik er tegen. Maar ik kan hier ook uit afleiden dat alle mensen die er publiekelijk voor uitkomen ongelijk hebben en de mensen die het niet zeggne gelijk. Dus dat onze grote Ki Fighter inderdaad niks kan maar dat het wel zou kunnen bestaan en dat de mensen die het echt kunnen er niet voor uit komen. Dat is vééééééél waarschijnlijker dan dat de mensen die ik hier heb gehoord (erhen uitgezonderd) werkelijk iets paranormaals kunnen. (note: nog waarschijnlijker is is dat het niet bestaat)
|
|
|
|
Ik heb ooit gehoord dat paarden ook kunnen voelen wat je denkt... of hoe je bent. En dat is ook met honden. Je hebt ook vaak dat een hond of paard... of ander dier meteen fel reageert op een bepaald persoon...dat valt heel erg op.
M'n 2,5-jarig paardje moet mn oma niet
| Advertentie |
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Het kunnen voelen van andermans gevoelens is echt niet paranormaal hoor. Dat is 1 van de weinige manieren waarmee dat dier met jou communiceert. Zo ontwikkeld dat nog beter. En in het wild is overleving erg afhankelijk van gedrag en jouw inschatting van anderdiers gedrag. Hebben mensen btw ook, mensen kunnen ook erg goed elkaars gevoelens inschatten. Maar bij dieren is het vaker het geval dat ze handelen naar die observatie.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Paranormaal begaafd? Denk het niet echt.
'Andere dieren hebben nog een instinct die mensen vergeten zijn. Veel dieren kunnen bijvoorbeeld aanvoelen hoe het weer gaat worden, ze kunnen aanvoelen als er een aardbeving of zo komt en dan niet vlak van te voren, maar al een aantal uren eerder. En natuurlijk 'spiderman' met zijn instinct voor gevaar
|
|
||
|
Citaat:
het enige wat je ooit van mij hebt gezien is dat jullie het moesten bewijzen? ik heb zoveel enorme verklarende verhalen gepost hier. Allemaal boordevol argumenten en ze waren ook extreem talrijk. Met psychologie heb ik heel veel bestreden. Alleen zijn de meeste mensen hier zo koppig dat je die argumten er niet eens met een hamer in zou kunnen slaan.
|
|
|
|
op animal planet was wel zo'n papagaai die gedachten kon lezen...
was best vaag eigenlijk , want zijn baasje zat een kamer verderop plaatjes te bekijken...en die vogel wist gewoon wat dat plaatje was... en van de 75 had ie er 35 goed ofzo, en dat zou met gokken niet kunnen....en er was niemand in die kamer die die papagaai zou kunnen beinvloeden...dus zou dat dan waar zijn? want da baasje zag dan zo'n plaatje van een bloem, en in de kamer verderop begon die papagaai dat ze die bloemen maar beter in het water kon zetten bla bla bla... (hij had ook een giga woordenschat.... )dus is da nou lulkoek, of kan da best waar zijn..... ik weet et nie.... *BB*
| Advertentie |
|
|
|
|