Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2002, 18:31
Verwijderd
Okee dan het is heel vaag allemaal maar ik denk post het eens...

Als ik ga slapen en ik ben echt helemaal in rust dan was het vroeger zo dat mijn hart langzamer ging kloppen, maar nu blijft het gewoon doorgaan op een snel tempo, en tja ik heb geen stress aan mijn hoofd of teveel koffie / cola of wat dan ook gehad, maar ik krijg mijn hartslag niet meer rustig en dat irriteert echt vreselijk als ik wil gaan slapen...

Nou ja, ik zei toch dat het vaagjes was :-p

Laatst gewijzigd op 06-04-2018 om 09:16.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 18:43
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Als je jong bent is je condite beter.. je hartslag gaat dan sneller omhoog maar daalt ook weer super snel hoe ouder je wordt hoe 'slechter' dit gaat werken.. dus blijft je hartslag vaak wat hoger hangen dan toen je jonger was.. maar het heeft ook met sporten te maken.. iemand die veel sport gaat de hartslag sneller omhoog, maar daalt ook weer sneller terug naar normaal niveau..

dus ik weenie of je al sport doet, maar zo train je je lichaam en dus ook je hart wel..

en vlak voordat je gaat slapen moet je sowieso niet meer te (ins)pannende dingen gaan doen.. dan wordt je niet rustig nml.. je lichaam suist van de adrenaline en het bloed sjeest door je lichaam.. dua gewoon al een uurtje voordat je gaat slapen relaxen en rustig aan doen.. en een lekker warm ligbad werkt ook rustgevend

succes!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:23
basje!
basje! is offline
nooit gemerkt da je hartslag langzamer gaat, ja nu je het zo zegt klinkt het wel logisch. kzou me der maar niet te veel zorge over make
Oud 09-01-2002, 20:27
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
~Ierepier~ schreef:
Als je jong bent is je condite beter.. je hartslag gaat dan sneller omhoog maar daalt ook weer super snel hoe ouder je wordt hoe 'slechter' dit gaat werken.. dus blijft je hartslag vaak wat hoger hangen dan toen je jonger was.. maar het heeft ook met sporten te maken.. iemand die veel sport gaat de hartslag sneller omhoog, maar daalt ook weer sneller terug naar normaal niveau..
Ahum, om het maar ff bot te zeggen, dit is de grootste onzin die ik op dit gebied ooit gehoord hebt.

Ten eerste hoe meer je sport hoe beter je conditie wordt over het algemeen. Als je conditie beter wordt en je gaat je met die betere conditie inspannen dan is het zo dat je hartslag minder hoog komt.

Ten tweede hoe ouder je wordt hoe meer je hartslag daalt, een hele hele algemene formule van je maximale hartslag is 220-je leeftijd (gaat lang niet altijd op, zelf is mijn HF-max 230) maar dit wil dus zeggen dat al je hartfrequenties dalen naarmate je ouder wordt want al je verschillende soorten hartslagen (rust, submaximaal, maximaal, etc.) staan in een evenredig verband met elkaar wat in de loop van je leven niet echt veel veranderd.

En als je het nog ff verder wil na lezen, dit is wel een goed boek, Het nieuwe basisboek training.

Maar ff ontopic te komen, meest waarschijnlijke acht ik dat doordat je er op gaat laten je HF niet zakt, omdat je denkt dat ie numoet zakken en dan toch krijg je en lichte stress wat jezelf niet merkt. Waarschijnlijk zakt je HF wel als je slaapt, anders moet je eens met een HF meter gaan slapen, kun je zien wat je gemiddelde hartslag van die nacht is.
Oud 09-01-2002, 21:14
Verwijderd
Hmmzz.. in ieder geval bedankt voor jullie replies... maar echte onzin zou ik het niet noemen want ik herinner me echt dat als ik echt ging slapen ik mijn hartslag wel wat trager kon krijgen en nu gaat ie alleen maar versnellen nou ik zal mezelf eens belezen erover in ieder geval bedankt...

Laatst gewijzigd op 06-04-2018 om 09:16.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:14
Clair de Lune
Clair de Lune is offline
hartslag verschilt per persoon. En blijft ook met de jaren meestal gelijk. Bloeddruk neemt toe met de jaren, omdat het elastin in je bloedvaten niet zo elastisch meer is.

Als je veel sport gaat je hartslag idd snel omhoog, en als je stopt snel weer naar beneden als je een betere conditie hebt.

Als je me tegenspreekt ga ik authoriteitsargumenten gebruiken 8-)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ahum, om het maar ff bot te zeggen, dit is de grootste onzin die ik op dit gebied ooit gehoord hebt.

Ten eerste hoe meer je sport hoe beter je conditie wordt over het algemeen. Als je conditie beter wordt en je gaat je met die betere conditie inspannen dan is het zo dat je hartslag minder hoog komt.

Ten tweede hoe ouder je wordt hoe meer je hartslag daalt, een hele hele algemene formule van je maximale hartslag is 220-je leeftijd (gaat lang niet altijd op, zelf is mijn HF-max 230) maar dit wil dus zeggen dat al je hartfrequenties dalen naarmate je ouder wordt want al je verschillende soorten hartslagen (rust, submaximaal, maximaal, etc.) staan in een evenredig verband met elkaar wat in de loop van je leven niet echt veel veranderd.

En als je het nog ff verder wil na lezen, dit is wel een goed boek, Het nieuwe basisboek training.

Maar ff ontopic te komen, meest waarschijnlijke acht ik dat doordat je er op gaat laten je HF niet zakt, omdat je denkt dat ie numoet zakken en dan toch krijg je en lichte stress wat jezelf niet merkt. Waarschijnlijk zakt je HF wel als je slaapt, anders moet je eens met een HF meter gaan slapen, kun je zien wat je gemiddelde hartslag van die nacht is.

hey maarruh.....t is wel zo dat een goeie conditie betekent dat als je je inspant nou jah dan gaat je hartslag dus omhoog, idd minder hoog dan iemand met een slechte conditie, maar als je dan weer ophoudt met inspannen, zal de hartslag van degene met een goeie conditie eerder weer op "rusttempo" zijn, dan de hartslag van iemand met een slechte conditie.

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Clair de Lune schreef:
Als je me tegenspreekt ga ik authoriteitsargumenten gebruiken 8-)
wat is in dit geval een authoriteitsargument
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 14:57
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:

hehe bewegingswetenschapper in de dop, tklopt allemaal;p bah, nix aan toe te voegen :\
Oud 12-01-2002, 14:57
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hey maarruh.....t is wel zo dat een goeie conditie betekent dat als je je inspant nou jah dan gaat je hartslag dus omhoog, idd minder hoog dan iemand met een slechte conditie, maar als je dan weer ophoudt met inspannen, zal de hartslag van degene met een goeie conditie eerder weer op "rusttempo" zijn, dan de hartslag van iemand met een slechte conditie.

xxx

Alicia

Dat probeerde ik uitte leggen, blijkbaar niet goed Je hartslagzakt dus in een periode dat je conditie beter wordt.

Maar het is en blijft onzin dat als je ouder wirdt je HF in rust stijgt ten opzichte van toen je jonger was
Oud 12-01-2002, 15:02
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:

Maar het is en blijft onzin dat als je ouder wirdt je HF in rust stijgt ten opzichte van toen je jonger was

Ik heb altijd gedacht dat het andersom was? omdat bijvoorbeeld kleinere dieren ook een veel hogere hartslag hebben dan grotere dieren ging ik daar eigenlijk automatisch van uit kga et es opzoeken =)[edit]mjha, (submaxiamale) hartslag van een kind is hoger bij een zelfde hoeveelheid arbeid, omdat een kind een kleiner slagvolume heeft en daardoor probeert dit verschil te compenseren met een hogere HF best logisch [/edit]

Regels voor berichten