![]() |
|
![]() |
Maar om nog ff te beantwoorden --> 'verantwoorde tussendoortjes'zijn bv:
- suikervrije dropjes, kauwgom, winegums - pepermuntje, zuurtje - biscuitje - rijstwafel - lange vinger - ontbijtkoek - bouillon - groente/tomatensoep van vetarme bouillon - magere yoghurt/kwark - optimel - magere melk - karnemelk - waterijsje - sorbet-/yoghurtijs - wasacracker met 20+ smeerkaas - augurken - zilveruitjes - wortel - radijs - appel etc --> fruit & groenten (maar in sommig fruit zit weer meer kcal) - zoute stokjes/lu koekjes - chips lites - snack a jacks/rispinos - pakje volkoren toastjes - tomatensap/groentesap - choco/yoghurt/appel-kaneelwafels v zonnatura Zoiets genoeg ![]() |
![]() |
|
ben zelf verslaafd aan van die 'gewone toastjes'! niet de superdroge, maar net wat lekkerder... een vriendin van me kreeg het als advies van de dietiste, om dat vaak te eten want het is ook goed voor je.
maar sanne, je zegt dat die chips lites ook onder snacks met weinig vet vallen... is dat echt zo of alleen dat het pak staat? want ik lees het wel eens en denk dan 'ja vast! het is en blijft chips, zal dus wel niet zo veel verschillen!' oke, ik begrijp dat chips nooit erg gezond zal worden en altijd wel behoorlijk wat calorieen zal hebben, maar is er iemand die weet of het nou echt veel uit maakt of je lites chips of gewone chips eet?
||
![]() |
Citaat:
Maar je kan ook bv Nibbit of Wokkels eten, die bevatten qua kcal ongeveer hetzelfde. Over die toastjes bwt, die zijn ook niet helemaal'calorie-arm'hoor, dus als je op dieet zou zijn, zou k echt niet onbeperkt van die dingen gaan eten. T is ongeveer zo dat je voor 1 hele zak Nibbit van 100g ongeveer 4 vdie pakjes toastjes kunt eten. Maarja, die dingen vullen niet echt bepaald, dus volgens mij kun je nog maar t beste je gewoon aan de boterhammen houden ofzo! xxx Sanne |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nee die japanse zoutjes bevatten niet veel kalorieen (dat verschilt ook nog eens per type en merk, maar bij de kaas of notenboer hebben ze vaak wel van die chinese mix die dan nog extra 'light' is..daar zit al helemaal weinig in!). Maar goed, je moet er natuurlijk weer niet te veel van eten...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
handig: een lange lijst met voeding en hun calorieen..
http://www.digitale-dietist.nl/calorientab.htm |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding- en Gezondheidstopic #15 Mara | 500 | 07-12-2006 11:17 | |
Lichaam & Gezondheid |