Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 19:39
Verwijderd
Wat moet je doen als je een grote fout gemaakt hebt en je hebt een goede vriend ermee gekwetst. Je hebt je excuses aangeboden, maar hij wil het niet accepteren. Hoe ver ga jij om het goed te maken? Hoop je dat hij er nog een paar nachtjes over slaapt en dat hij je dan vergeeft. Doe je er alles aan om het goed te maken? Of laat je het maar lekker zitten omdat je ook je trots hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 19:42
Verwijderd
ik zou er alles aan doen om het weer goed te maken. want als het een goede vriend is moet diegene dan wel aardig zijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:43
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik vind het een beetje moeilijk om te antwoorden, omdat ik niet weet wat voor grote fout je hebt gemaakt.
Maar als het echt een hele domme fout en een hele goeie vriend zou zijn, zou ik er wel veel aan doen om het goed te maken.
Vragen of hij/zij erover wil praten en dan uitleggen waarom.
Als er na 2 weken nog geen verbetering is, zou ik ermee kappen... Of na een hele tijd nog een keer erover beginnen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:53
Daffie
Daffie is offline
je excuses blijven aanbieden en vooral redenen geven waarom & hoe & wat...zorg dat hij je begrijpt en zich kan verplaatsen in wat jij voelt. als t nou na 2 weken nog niet lukt, stop er dan mee en kom er later weer op terug, want een echt goede vriend is goud waard. lukt t dan nog niet dan was hij misschien toch niet zo'n heel goeie vriend...
maar probeer zeker het uit te praten ook al wil hij je excuses nu nog niet aanvaarden......misschien begrijpt hij je gewoon nog niet goed en heeft hij een tijdje nodig om zich erover heen te zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Ik vind het een beetje moeilijk om te antwoorden, omdat ik niet weet wat voor grote fout je hebt gemaakt.
Maar als het echt een hele domme fout en een hele goeie vriend zou zijn, zou ik er wel veel aan doen om het goed te maken.
Vragen of hij/zij erover wil praten en dan uitleggen waarom.
Als er na 2 weken nog geen verbetering is, zou ik ermee kappen... Of na een hele tijd nog een keer erover beginnen.
Je hebt wel gelijk.
Ik zou ook met diegene gaan praten, vragen hoe je het goed kunt maken. En op één of andere manier toch proberen het contact niet te verliezen.
Mja ik ken mezelf wel een beetje, als iemand anders mij heeft gekwetst zou ik ook niet weten hoe die ander het goed moet maken, maar zoiets heeft dan gewoon tijd nodig. Ik vind het meestal dan gewoon echt heel erg, en het duurt gewoon ff voordat ik 'erover heen' ben. Dus geef diegene tijd
Oud 29-10-2002, 19:58
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Wat moet je doen als je een grote fout gemaakt hebt en je hebt een goede vriend ermee gekwetst. Je hebt je excuses aangeboden, maar hij wil het niet accepteren. Hoe ver ga jij om het goed te maken? Hoop je dat hij er nog een paar nachtjes over slaapt en dat hij je dan vergeeft. Doe je er alles aan om het goed te maken? Of laat je het maar lekker zitten omdat je ook je trots hebt?
Laat hem eerst even bijkomen en probeer niet te forceren terwijl hij boos is. Probeer er gewoon rustig over te praten want van die ruzie gesprekken heb je niks aan.
Oud 29-10-2002, 20:21
Quiana
Quiana is offline
Eerst laten afkoelen..
Daarna heel veel uitleggen,
proberen te praten,
laten zien dat je er spijt van hebt..
Idd, een goeie vriend is goud waard,
daar moet je ook echt moeite
voor doen..
(maar t hangt misn ook wel van de fout af..)
Reageren

Regels voor berichten