daar zijn we weer:
1: Mudvayne - The End of all things to come. Justem, de nieuwe Mudvayne, vanaf heden te vinden op mirc

. Liefhebbers van LD 50 dienen deze blind aan te schaffen, ze klinken een volwassener en compacter en ook nog beter

En men is er ook niet echt softer op geworden.
2: Madder Mortem - Deadlands. Zware logge, doch redelijk technische metal met een frontvrouw met ballen. Ik zal het voor het gemak maar gothic-metal noemen, maar dat doet de band zeer zeker te kort. Mensen die nu dus gillend wegrennen, niet doen

Probeer ook hun 2e cd All flesh is Grass.
3: Raised Fist - Dedication. Ik ben van huis uit absoluut geen hardcore liefhebber, maar dat hakt er toch lekker godvergeten in

Supervet geproduceerd (daniel bergstrand) en volgens mij hoor ik zelfs Jens Kidman van Meshuggah op het laaste nummer meebrullen (correct me if i'm wrong).
nog wat black-metal voor de liefhebbers:
Lunaris - The Infinite
Meridian - The seventh sun
Celebratum - Mirrored Revelation
beiden vrij progressieve black-metal. Lunaris bevat enkele leden van Borknagar, Spiral Architect en 1349, en is op zich wel vergelijkbaar met Limbonic Art alleen wordt er ook clean gezongen. Meridian doet het met wat meer electronica, maar klinkt ook super.
Celebratum hakt er vooral lekker maar klinkt qua riffs wel behoorlijk eigen.