Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() sorry voor onduidelijkheid, ben beetje moe ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mmm, voortgezet onderwijs is toch redelijk anders dan basisonderwijs. Bij het VO krijgen leerlingen op sommige scholen al in de brugklas veel vrijheid, wat meestal in de 3e of 4e leidt tot problemen, omdat dan het werk een beetje veel wordt. Een bindend advies lijkt me niet nodig, maar ik denk wel dat je het bij een schoolkeuze advies op de basisschool mee zou kunnen geven, dan vooral negatief. Kinderen die de verantwoordelijkheid wel aankunnen zullen het immers niet slechter doen op een gewone school. De kinderen die dan een ontrading zouden moeten krijgen zijn dan kinderen die niet heel rustig zijn, afspraken niet nakomen, vooral veel jongens, in de praktijk.
|
![]() |
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Even voor de duidelijkheid, deze stelling geldt voor middelbare scholen!! dus mavo,havo,vwo. Niet voor het basisonderwijs. Tijdens ons deabt ben ik voor deze stelling, wat mijn mening in het echt ook is. Ik zit op een montessori school. En heb toentertijd serieus voor het montessori gekozen omdat mij die manier van lesgeven erg aansprak. Ik was de (samen met nog 1 iemand) de enige van onze klas die dat ging doen. Toen ik daar aankwam, waren er vooral veel mensen die elkaar al kenden en die allemaal met elkaar naar die school gingen. Niet specifiek om het montessori maar om de vriendjes en vriendinnetjes die er al zaten. Hierdoor is naar mijn gevoel het montessori onderwijs bij ons op school een beetje verknalt. Niet elke leerling kon het namelijk aan. En hierdoor zijn veel leraren ook op hun oude manier van lesgeven verder gegaan. Ik vind dit heel erg jammer. Nou, dit was even mijn mening ik hoop dat er nog heel veel volgen!!!!! groetjes marije |
![]() |
|
Verwijderd
|
De mensen die het niet kunnen moeten het leren. Die mensen zijn niks minder dan de ander, openbare scholen (dus ook openbare montessori scholen) mogen niemand weigeren (oké, tenzij blablabla, maar in principe niet) en zo hoort het. Iedereen heeft recht op onderwijs, ook op montessori onderwijs en ook op de middelbare school. Wanneer leerlingen niet zelfstandig werken, dan moet de school ze dat leren, dat is in de tweede fase net zo (of het weer gebeurt is iets anders). Dat de docenten weer op de oude manier lesgeven is hun fout, niet die van de leerlingen. Als een school een echt montessori school is en de leerkrachten zijn echte montessori leerkrachten dan kunnen ze dat en dan zouden ze dat ook doen. Dat is mijn mening. (Waarom btw 'hun oude manier'? Als het een montessori school is, dan is dat toch 'hun oude manier'?)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het gaat helemaal niet slecht met het Nederlandse onderwijs. Verwijderd | 298 | 11-11-2007 12:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD: Geen geld meer voor bijzonder onderwijs op religieuze grondslag AsianDF | 163 | 05-11-2005 15:06 | |
Algemene schoolzaken |
hoogbegaafd en verveling op school Gevederde | 209 | 09-02-2005 07:08 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs Balance | 57 | 08-01-2004 14:28 | |
Psychologie |
Bestraffing Kinderen. Isa | 51 | 11-08-2003 06:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ideale school/leersysteem laydee | 35 | 09-04-2002 21:43 |