Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 11:19
Verwijderd
Wat zijn allemaal redenen dat je menstruatie uit kan blijven? (ja, as je zwanger bent en as je te weinig weegt..Maar verder?)

En bij hoeveel procent/kilo ondergewicht kan je menstruatie dan uitblijven?

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 11:21
Anne
Anne is offline
Blijft jouw menstruatie uit?
Oud 11-02-2002, 12:26
PV
PV is offline
door veel stress kan het ook geloof ik... examens, verhuizing, scheiding.. of als je juist bang bent dat je zwanger bent, zorgt ook voor stress...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 15:14
ekki
ekki is offline
idd, als je veel te weinig eet.

overigens ben je nog niet te oud om nog niet ongesteld te zijn zeg maar.
Oud 11-02-2002, 15:16
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
idd, als je veel te weinig eet.

overigens ben je nog niet te oud om nog niet ongesteld te zijn zeg maar.

Ik ben al wel ongesteld..Alleen nu al een paar dagen te laat, terwijl ik van te voren al heel regelmatig ongesteld was..

Maar weet er iemand hoeveel % ondergewicht je moet hebben om niet meer ongesteld te zijn?

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 15:20
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik ben al wel ongesteld..Alleen nu al een paar dagen te laat, terwijl ik van te voren al heel regelmatig ongesteld was..

Maar weet er iemand hoeveel % ondergewicht je moet hebben om niet meer ongesteld te zijn?
T kan zijn door stress. Toen ik de pil nog niet slikte (dus alles natuurlijk ging), werd het door stress ook onregelmatig.
Ik weet niet hoeveel ondergewicht je moet hebben om niet meer ongesteld te zijn, dat ligt bij iedereen verschillend. Ik heb een bepaald gewicht waaronder ik niet meer ongesteld word.
Je lichaam schakelt bij een te laag gewicht je menstruatie uit, omdat het moet besparen om andere belangrijke dingen in je lichaam goed te laten verlopen, zoals je hartslag!

Ik zou als ik jou was rustig afwachten (tenzij je denkt zwanger te zijn ).. waarschijnlijk komt het gewoon ietsje later. Duurt het heel lang, ga dan toch eventjes langs de huisarts of win op een andere manier informatie in.

liefs
Cat
Oud 11-02-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Citaat:
Myself! schreef:

T kan zijn door stress. Toen ik de pil nog niet slikte (dus alles natuurlijk ging), werd het door stress ook onregelmatig.
Ik weet niet hoeveel ondergewicht je moet hebben om niet meer ongesteld te zijn, dat ligt bij iedereen verschillend. Ik heb een bepaald gewicht waaronder ik niet meer ongesteld word.
Je lichaam schakelt bij een te laag gewicht je menstruatie uit, omdat het moet besparen om andere belangrijke dingen in je lichaam goed te laten verlopen, zoals je hartslag!

Ik zou als ik jou was rustig afwachten (tenzij je denkt zwanger te zijn ).. waarschijnlijk komt het gewoon ietsje later. Duurt het heel lang, ga dan toch eventjes langs de huisarts of win op een andere manier informatie in.

liefs
Cat

Haha, dat neem ik niet aan Kweet et eigenlijk wel zeker van niet

Nahjah, ik merk het wel. Misschien komt het nog.. Ik zie wel..

Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 18:30
Stier17
Stier17 is offline
Ik was op een gegeven ook regelmatig ongesteld (begon op m'n 13de regelmatig toen ik 14/15 was), maar dat is nu ook al lang verleden tijd. Ik kan er geen touw aan vast knopen!
Oud 11-02-2002, 19:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Stier17 schreef:
Ik was op een gegeven ook regelmatig ongesteld (begon op m'n 13de regelmatig toen ik 14/15 was), maar dat is nu ook al lang verleden tijd. Ik kan er geen touw aan vast knopen!

En ik maar denken dat jij een man was.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 10:30
kizzy
kizzy is offline
vanaf me 13e tot me 15e was ik heel regelmatig ongesteld.. daarna ineens niet meer door stress denk ik volgens mij blijft het alleen uit als je echt heel veel ondergewicht hebt... of als je heel snel heel veel afvalt.

zal vanzefl wel komen joh en als het te lang uitblijft ff naar de dokter!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 12:01
Verwijderd
gewoon omdat je eraan denkt de hele tijd.
Heb ik nu ook, maar t boeit me niet zoveel dan ben ik tenminste strax niet ongesteld als ik met m'n vriendjuh weg ga.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:54
Verwijderd
ik denk dat je je niet zo druk moet maken als je het een keertje wat langer uitblijft. zelf ben ik heel erg onregelmatig; de ene keer op tijd en de andere keer 3 weken te laat.
je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 16:53
Balance
Balance is offline
op je 14e kan het wel vaker laat komen hoor!
ik ben al vanaf m'n 12e ongesteld, maar toen ik 14 was sloeg ik soms ook nog wel een maandje over, dus dat hoeft niet raar te zijn ofzo (of er was/is iets mis met mij, maar 't is nog wel goed gekomen geloof ik )
Oud 12-02-2002, 17:53
Verwijderd
Ik maak me der owk niej echt druk om ossow.. Ik merk et alleen op..

maar kep nogsteeds geen antwoord op mn vraag (diej der voor de rest van de topic niej soooo heel veel voor doet..)

Bij hoeveel % ondergewicht verdwijnt je menstruatie? (anderz moesk weer nieuwe topic maken.. )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten