Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 12:04
legatus
legatus is offline
Gisteren naar de persvoorstelling geweest van THE RING in Pathé Arena, te Amsterdam.

Één grote teleurstelling. Mensen die het origineel niet hebben gezien zullen deze film nog wel enigzins kunnen waarderen maar de anderen zullen deze Amerikaanse versie ook erg Amerikaans vinden (Er werd zelfs gecombineerd met het vervolg van de originele RING). Alles moet uitgelegd worden en van suggestie hebben ze nog nooit gehoord. Het gehele urban legend perspectief is er praktisch uit gedonderd en we krijgen een surrealistische horrorfilm die rammelt.

Een paar mooie make-up effecten, en redelijk nog wat cgi-effecten. De grote boosdoener is het camerawerk en de montage. Waar we in het origineel bij de acteurs bleven wordt hier nogal heen en weer gesneden waardoor de beklemmende sfeer geheel verdwijnt. Ook humor en een moralistisch toontje maken van deze versie een geheel ander soort film.
Oud 12-11-2002, 12:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hm, zonde. :/

Ik was net naar Dog Soldiers geweest (die overigens best goed was), maar ik had geen tijd meer om The Ring te gaan zien. Maar er komen nog twee persvoorstellingen van de film, dus ik zie 'm nog wel.
Oud 12-11-2002, 12:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Gisteren naar de persvoorstelling geweest van THE RING in Pathé Arena, te Amsterdam.
Heheheh dan zat ik in dezelfde zaal...

Ik kon m overigens wel waarderen...heb t origineel dan ook niet gezien...

Maar ik had gister al een post gemaakt...zie maar ergens in het midden staat ie nu.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:39
Diesel
Diesel is offline
Het origineel, Ringu, vind ik geweldig. Behoort zeker tot mijn favoriete horror films.

De scene waar je DE OOG te zien krijgt is onvergetelijk evenals de scene waar de zogenaamde moordenaar uit het beeld kruipt.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar de remake maar ik verwacht er niet bepaald veel van.
Oud 12-11-2002, 17:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik was net naar Dog Soldiers geweest
Ik ook (vond hem erg slecht)

Had je een witte broek aan en een blauwe overhemd?

Citaat:
Heheheh dan zat ik in dezelfde zaal...
Hehe, ik zat tussen Oene en Ruben in...

Citaat:
De scene waar je DE OOG te zien krijgt
Hier krijg je heel wat meer te zien.

Citaat:
evenals de scene waar de zogenaamde moordenaar uit het beeld kruipt.
Die is in de remake ook niet onaardig, maar lang niet zo treffend. Vooral door de montage.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:14
Uice
Uice is offline
Het grootste probleem van de meeste remakes is dat ze een remake zijn... ik probeer daar altijd overheen te kijken, maar das niet altijd even gemakkelijk.
Dog Soldiers lijtk me trouwens ook erg fijn, maar ik heb geen van beide films al gezien.
Oud 13-11-2002, 07:35
Anonymous John
Anonymous John is offline
Vraagje: Zijn er nog wel wat beklemmende scenes erin ondanks de fouten die jij noemde of is alles door de montage en camerawerk verkloot?

Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 08:16.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:14
legatus
legatus is offline
Citaat:
Zijn er nog wel wat beklemmende scenes erin
Een aantal, alhoewel die meer bouwen op timing als shock-effecten in combinatie met geluidseffecten -- meer springen in je stoel dan een echt ongemakkelijk gevoel. Als je die los ziet van het origineel zijn ze oké. Maar als remake zijn ze ongepast. En een scene met een paard is goed.
Oud 15-11-2002, 15:35
Verwijderd

let ook op 't t-shirt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 22:17
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

let ook op 't t-shirt
Cthulhu is mijn held anders ook

maar de film lijkt me bagger...Ringu is, zoals Diesel zei, geweldig, ik heb em zelf ook...maar die remake lijkt me kut.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 11:20
Anonymous John
Citaat:
legatus schreef:

Die is in de remake ook niet onaardig, maar lang niet zo treffend. Vooral door de montage.
Heb je absoluut gelijk in. SPOILERS

Het feit dat ze weg sneden naar Rachel in haar auto verpestte de scene voor mij.

Mensen die het origineel niet hebben gezien zullen deze film wel goed vinden maar ik zelf vond hem matig/slecht.
Oud 18-11-2002, 15:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

Hier krijg je heel wat meer te zien.
Lijkt me jammer?
Oud 19-01-2003, 01:52
MeCute1983
MeCute1983 is offline
wanneer gaat ie draaien??? Ik kan het nl echt nergens vinden.. Ik las wel ergens aug 2003 maar lijkt me een beetje onwaarschijnlijk
Oud 19-01-2003, 08:00
Anonymous John
Citaat:
MeCute1983 schreef:
wanneer gaat ie draaien??? Ik kan het nl echt nergens vinden.. Ik las wel ergens aug 2003 maar lijkt me een beetje onwaarschijnlijk
20 Februari 2003.
Oud 19-01-2003, 08:02
Vlooienband
Vlooienband is offline
Net de japanse binnen gehaald... Hij is zo eng!
Nu heb ik 'em een half uurtje gezien en da's al zooo gaaf. Hulde aan de film.
Oud 19-01-2003, 14:05
Sithan
Sithan is offline
Check de trailer ff...die is wel gaaf nl. http://www.apple.com/trailers/dreamw...ring-tlr2.html
Oud 19-01-2003, 15:14
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Check de trailer ff...die is wel gaaf nl. http://www.apple.com/trailers/dreamw...ring-tlr2.html
"And what they say is, you will die in seven days"

Been there, done that....
Oud 19-01-2003, 16:00
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Net de japanse binnen gehaald... Hij is zo eng!
Nu heb ik 'em een half uurtje gezien en da's al zooo gaaf. Hulde aan de film.
hoe kwam je eigenlijk bij die film? lol jezus, wat ben ik een irritant ventje =]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 19:38
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
empyrian schreef:
hoe kwam je eigenlijk bij die film? lol jezus, wat ben ik een irritant ventje =]
Hulde voor empyrian

Vandaag heb ik hem afgekeken, hij is echt gewoon goed. Niet echt doodeng, maar wel eng. Jep, een redelijke horror.
Oud 19-01-2003, 20:05
T*
T* is offline
naomi watts zit hier toch ook in? hoe was zij?
ben wel benieuwd namelijk of ik haar nog wel los kan zien van mulholland drive
Oud 19-01-2003, 22:40
Nate
Nate is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik was net naar Dog Soldiers geweest
Die vond ik ook best leuk... Ik hou niet van horrors en vrijwel alles dat in de buurt komt maar om een of andere reden vond ik dit een leuke film. Goed acteerwerk.
Oud 21-01-2003, 15:24
Black Bird
Black Bird is offline
Ik weet niet welke ik heb gezien, maar hij was volgens mij Japans. (De originele?) En hij was zoooooooooo verschrikkelijk eng! Echt de engste film die ik ooit gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:20
Uice
Uice is offline
Dan was het de originele.
Oud 28-01-2003, 16:48
ZHAzha
ZHAzha is offline
hm ik heb gisteren in de sneak the ring gezien en ik vond hem onwijs spannend...

Maar de orginele? is enger? dan ga ik die zeker van het weekend huren..
Oud 29-01-2003, 13:49
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
hm ik heb gisteren in de sneak the ring gezien en ik vond hem onwijs spannend...

Maar de orginele? is enger? dan ga ik die zeker van het weekend huren..
kheb hem gister in de sneak gezien, had daarvoor al de DVD screener gezien, maar vond ze beide keren best wel eng en erg spannend ja. Naar mijn mening echt zeker wel de moeite waard, maar ik heb het origineel niet gezien, misschien dat het daar door komt.

Origineel ook maar eens huren ja
Oud 29-01-2003, 14:10
Verwijderd
ik vind de orginele erg langdradig, wel enge sfeer maar een rotfilm ..en ik heb deel 1 en 2 gezien, allebei niet geweldig dus.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:32
Rioto
Ik heb de japanse versie pas gezien ..en ik vond er ECHT GEEN DROL aan..

In het begin vond ik het vette shit allemaal nog maar het zakte in een razend tempo naar beneden ...Bagger dus
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:19
Japzer
Japzer is offline
Ik heb dinsdag The Ring ook in de sneak gezien en ik heb toevallig ook de DVD screener al gezien . Ik vind hem absoluut de moeite waard.
Het is niet de doorsnee horrorfilm waarin je 13 dooien voor een kwartje krijgt, maar het mysterie erachter houdt de film juist erg boeiend, spannend tot op de laatste minuut.
Nog een goed punt aan de film vind ik dat hij absoluut anders eindigt dan je zal denken tijdens de film (ik zeg verder niets, ga 'm maar kijken ).
Oh ja, hij is niet aanbevolen voor mensen met een zwak hart

Volgens een artikel in de filmkrant is het origineel nog veel enger, dus die moet ik maar een keer huren dan

Trouwens, die hoofdrolspeelster (Naomi Watts) mag er ook best zijn
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik heb de japanse versie pas gezien ..en ik vond er ECHT GEEN DROL aan.. In het begin vond ik het vette shit allemaal nog maar het zakte in een razend tempo naar beneden ...Bagger dus
Ik hou me in.
Oud 01-02-2003, 23:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
Volgens een artikel in de filmkrant is het origineel nog veel enger, dus die moet ik maar een keer huren dan
Hangt er van af.

RINGU is ABRE LOS OJOS en THE RING is VANILLA SKY. Sommige mensen houden nou eenmaal van films waar veel verklaard moet worden, en met kleurijkere plaatjes.

RINGU is minimalistisch, duister, eng en ingetogen.
Oud 02-02-2003, 02:17
GRRR
GRRR is offline
ik scheet in me broekje in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 09:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Hangt er van af.

RINGU is ABRE LOS OJOS en THE RING is VANILLA SKY. Sommige mensen houden nou eenmaal van films waar veel verklaard moet worden, en met kleurijkere plaatjes.
Volgens mij hangt het er meer van af of je het origineel al hebt gezien of niet om m t waarderen. Ikke heb die nie gezien dus ik vond m leuk, maar volges mij was jij er niet zo lyrisch over, zoals bijna elke persoon hier die Ringu al heeft gezien geloof ik.

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:19
legatus
legatus is offline
Citaat:
Volgens mij hangt het er meer van af of je het origineel al hebt gezien of niet om m t waarderen.
Juist omdat ze zoveel van elkaar verschillend in vorm... Als ik de Japanse niet had gezien of als die niet bestond dan had ik hem goed gevonden, maar niet geweldig. De film heeft te veel zaken waar ik problemen mee heb.
Oud 02-02-2003, 12:57
Phileine
Phileine is offline
Stiekem wil ik hem zien.
Oud 16-02-2003, 23:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hm, ik heb geen kans gezien bij één van de drie (!) persvoorstellingen aanwezig te zijn, dus het lijkt erop dat ik 'm in de bios ga zien.

Wat een lompe trailer trouwens, je ziet praktisch de hele film langstrekken (zo stel ik me voor).
Oud 18-02-2003, 10:27
wilco984
wilco984 is offline
Ik ga Donderdag al.. 1e dag dat ie officieel draait.. Ben benieuwd.. Verw8 er veel van, daarna ga ik Ringu kijken want anders stelt de remake me teleur denk ik...
Oud 18-02-2003, 12:34
Shibby
Shibby is offline
Is echt een film die ik NIET in de bios wil zien.... veel te eng lijkt ie me Die kijk ik wel als ie op video is.. gezellig thuis met zijn allen... Van dat soort films krijg ik nachtmerries
Oud 18-02-2003, 13:29
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Is echt een film die ik NIET in de bios wil zien.... veel te eng lijkt ie me Die kijk ik wel als ie op video is.. gezellig thuis met zijn allen... Van dat soort films krijg ik nachtmerries
van de originele misschien, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:05
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
Ik vind het echt jammer, dat ze zulke klassieke JAPANSE horrorfilms (Briljant !) gaan remaken en dan ook nog es de (F*Cking) titel gaan veranderen zodat iedereen denkt dat het om een RINGETJE gaat !!
Terwijl het eigenlijk de : RrRrrrRrringg ! *de telefoon gaat*
(Ringu .. & Ringu II)
Dáárom gaat .. Maar oke .. Ik zal me er niet meer kwaad over maken en de film alsnog gaan bekijken .. Want ja , je kunt niet zeiken over iets dat je niet kent he
ByesSsZ ,

Rachel Sheldon.
Oud 18-02-2003, 16:26
joopie
joopie is offline
Gisteren in de sneak gezien, erg goede film. Mooie beelden, mooie effecten, spannend, boeiend. Een paar leuke schrikmomenten, die in de bios zeker tot zijn recht komen. Je wordt steeds maar weer op het verkeerde been gezet. Zelf had ik tijdens de film door een stuk of 3 interpretaties erbij. Je gaat er bij nadenken, dat is altijd leuk natuurlijk. Ik ga hem zeker nog eens kijken want nog niet alles is me helemaal duidelijk. Een maat van me zei dat bij de tweede keer kijken, zoals in veel goede films, er een stuk meer duidelijk wordt en dat je veel kleine dingen ziet.

Het orgineel heb ik nooit gezien, mischien ga ik hem wel eens kijken. Ik ga deze film iig niet minder beoordelen omdat het een remake is. Ik heb erg van genoten.

Zijn hier veel mensen er zo negatief over omdat het een remake is? Wat vinden jullie van het verhaal en de ontknoping dan?

**SPOILER**

En LivingDeadDoll, mischien gaat het in het orgineel wel om de ring van de telefoon (lijkt me sterk) maar in deze versie toch zeker om de ring die op de videotape staat, dezelfde ring waar het meisje tegenaan kijkt wanneer ze in de put zit..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Wat een lompe trailer trouwens
Idd, die stem werkt me ook op de zenuwen.
Oud 19-02-2003, 17:27
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
joopie schreef:
**SPOILER**

En LivingDeadDoll, mischien gaat het in het orgineel wel om de ring van de telefoon (lijkt me sterk) maar in deze versie toch zeker om de ring die op de videotape staat, dezelfde ring waar het meisje tegenaan kijkt wanneer ze in de put zit..
Nog steeds SPOILER!!!

Citeert uit de persmap:
"Within the context of the movie, it could have a number of different meanings: the ringing of the telephone, the ominous image of an eclipse-like ring of light, or perhaps it is the circular storyline that leads you back to the beginning."
Je mag t dus lekker zelf bepalen
Oud 19-02-2003, 20:05
legatus
legatus is offline
SPOILER

Citaat:
Terwijl het eigenlijk de : RrRrrrRrringg ! *de telefoon gaat*
Kleine wake-up call, de titel van het origineel doelt op de vicieuze cirkel van de videoband. Hij moet gecirculeerd blijven worden en bekeken om de vloek op te heffen en door te geven.
Oud 19-02-2003, 20:07
legatus
legatus is offline
Citaat:
Zijn hier veel mensen er zo negatief over omdat het een remake is? Wat vinden jullie van het verhaal en de ontknoping dan?
Mensen in Hollywood hebben geen gevoel voor stijl en missen de kunst om mensen daadwerkelijk angst aan te jagen.

Nakata is een meester hierin.
Oud 19-02-2003, 20:48
Rutger
Rutger is offline
1 ding vooraf: heb het origineel NIET gezien..

Ik vond het zeker een vette film, ondanks dat het een remake is. Door de sfeer die in constant in de film hing bleef ik aan de buis gekluisterd En elke keer wanneer die tape wordt afgespeeld.. *brrrrr* Wat ik helemaal knap vind, is dat er voor de verandering eens geen bekende acteurs inzitten en ze erin geslaagd zijn een uitstekende film neer te zetten! Ik kijk alweer uit naar deel 2, welke hopelijk komt (aangezien er ook een ringue 2 is )

je kan zeggen wat je wil, maar ik vin het een topfilm!
Oud 19-02-2003, 21:07
Anonymous John
Citaat:
Rutger schreef:
Wat ik helemaal knap vind, is dat er voor de verandering eens geen bekende acteurs inzitten
Naomi Watts? Brian Cox?
Oud 20-02-2003, 14:41
Uice
Uice is offline
De Spits schreef over The Ring, dat de film zelfs voor de meest doorgewinterde horrorfan nog verassingen zou bevatten Opnieuw een bewijs dat de meeste filmcritici in kranten zich maar beter niet aan een horrorreview kunnen wagen.
Oud 20-02-2003, 16:03
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Naomi Watts? Brian Cox?
argh.. beetje fout maar ik bedoelde meer in de richting van:

Citaat:
niet weer een film met denzel washington ofzo..
weet je wat.. forget it
Oud 20-02-2003, 20:31
legatus
legatus is offline
Citaat:
De Spits schreef over The Ring, dat de film zelfs voor de meest doorgewinterde horrorfan nog verassingen zou bevatten Opnieuw een bewijs dat de meeste filmcritici in kranten zich maar beter niet aan een horrorreview kunnen wagen.
Volgens mij dezelfde mensen die de filmrecensies voor de hitkrant verzorgen. Voor een sterke column over filmcritici en recensieschrijvers verwijs ik naar die van Phil van Tongeren (Nieuwe Revu) op Schokkend Nieuws.
Oud 20-02-2003, 21:06
Anonymous John
Citaat:
Juice schreef:
De Spits schreef over The Ring, dat de film zelfs voor de meest doorgewinterde horrorfan nog verassingen zou bevatten
Volgens mij weet de Spits ook niet eens dat het een remake is
Reageren

Regels voor berichten