Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 18:50
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
weet hoe je dat op 18 jarige leeftijd nog kunt worden?

Ik ben al vrij lenig, dans ook ontzettend veel. Ik wil namelijk hierna een vooropleiding op de dansacademie doen, en daarna gaan voor de musicalacademie voor Frank sanders. Maar goed, ik neem dus aan dat je op vrij hoog nivo moet kunnen dansen, zingen en acteren. Zingen en acteren is geen probleem naar mijn idee. Maar aan dansen moet nog hard gewerkt worden.

Goed mijn vraag is dus, op welke manieren kan ik zorgen dat mijn spieren steeds leniger worden? ik zelf doe dagelijks een uur rek en strek oefeningen en komt steeds verder. Maar zou ik bij wijze van nog de spagaat kunnen leren?

Heeft iemand tips hoe ik steeds leniger kan worden?
Oud 17-11-2002, 19:50
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
somebody........answer
Oud 17-11-2002, 19:53
Verwijderd
Volgens mij kan het best nog, gewoon goed door rekken en strekken, kan je na een tijdje zeker een split of spagaat...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 20:03
Ieke
Ieke is offline
[onzinnigheidmode] Je mag we wat lenigheid van mij hebben, ik ben te lenig [/onzinnigheidmode]

Volgens mij kan je het nog wel leren door rek en sterk oefeningen. Maar wel heel voorzichtig en rustig aan, want anders kun je andere problemen krijgen.
Oud 17-11-2002, 21:15
Verwijderd
Makkelijk. Gewoon de hele tijd oefenen. Dat spreekt toch voor zich? Gewoon rekken en strekken en de spagaat blijven oefenen en de split en je benen in je nek leggen... uiteindelijk lukt het wel. En dan heel goed bijhouden want je bent het zo weer kwijt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 21:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
oh dus volgens jullie kan ik dat dus gewoon makkelijk leren? nou gelukkig maar maar ja, ik kon vroeger makkelijk beide benen in me nek leggen, maar nu een paar jaar later alleen me linker been. Het is zo dat ik met links veel leniger ben dan met rechts.

maar als ik dus dagelijks rek en strek oefeningen doe kom ik er wel?

heeft iemand nog tips voor bepaalde oefeningen? wat ik wel en niet moet laten? En hoelang per dag net genoeg is, en hoe kan jer herkennen dat je moet stoppen?

ik heb vaak dat het pijn doet maar volgens mij hoort dat er gewoon bij of niet? een keer was ik iets te wild en toen schoot het direct in me onderbeen, echt heel pijnlijk. Gaat wel weer weg hoor maar toch dát is niet de bedoeling.

maar door dus iedere dag veel te oefenen kan ik op een gegeven moment wel de spagaat? nou ik laat het jullie weten hoor als ik dat kan want ik betwijfel dat, op dit moment lukt dat dus écht niet!

xxxx
Oud 17-11-2002, 21:47
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
weet iemand by the way misschien sites waar ik oefeningen kan vinden, heb zelf al gezocht maar ja tevergeefs.

I need it!
Oud 17-11-2002, 22:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ga op de grond zitten, probeer met je handen je voeten aan vast te pakken.
Oud 18-11-2002, 17:07
-=*~!lja~*=-
-=*~!lja~*=- is offline
ja volgens mij heb ik hier een paar oefeningen...

KuzZzZz.....
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:58
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef:
oh dus volgens jullie kan ik dat dus gewoon makkelijk leren? nou gelukkig maar maar ja, ik kon vroeger makkelijk beide benen in me nek leggen, maar nu een paar jaar later alleen me linker been. Het is zo dat ik met links veel leniger ben dan met rechts.

maar als ik dus dagelijks rek en strek oefeningen doe kom ik er wel?

heeft iemand nog tips voor bepaalde oefeningen? wat ik wel en niet moet laten? En hoelang per dag net genoeg is, en hoe kan jer herkennen dat je moet stoppen?

ik heb vaak dat het pijn doet maar volgens mij hoort dat er gewoon bij of niet? een keer was ik iets te wild en toen schoot het direct in me onderbeen, echt heel pijnlijk. Gaat wel weer weg hoor maar toch dát is niet de bedoeling.

maar door dus iedere dag veel te oefenen kan ik op een gegeven moment wel de spagaat? nou ik laat het jullie weten hoor als ik dat kan want ik betwijfel dat, op dit moment lukt dat dus écht niet!

xxxx
Ik denk het wel, hoor. Ik heb mezelf laatst ook weer de spagaat geleerd... tenminste, ik was er bíjna, echt twee centimeter van de grond (toen ik begon zat ik op zo'n 15 cm van de grond ), en ik was zo enthousiast dat ik meteen doorduwde en toen verrekte ik die lange spier aan de achterkant van je bovenbeen heel pijnlijk en toen moest ik eeuwen wachten voor ik weer kon beginnen... Daar heb ik de hele tijd geen zin in dus nu kan ik het niet meer. Ik kan nog wel met gespreide benen op de grond zitten en met m'n hoofd tegen de grond of met m'n lichaam langs m'n been... dat kon ik een paar weken geleden ook niet meer omdat ik weer eens een spier verrekt had, maar nu dus wel weer. Je moet het gewoon goed bijhouden...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 15:09
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
jeetje volgens mij ben jij dan wat ongeduldig als je steeds meer wat verrekt of niet voorzichtig genoeg. iig, als jij zegt dat t kan moet het mij ook lukken! alleen hoop ik niet dat ik me zovaak verrek.......want dan verrek je inderdaad van de pijn. ahhhh
Oud 19-11-2002, 15:31
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
jeetje volgens mij ben jij dan wat ongeduldig als je steeds meer wat verrekt of niet voorzichtig genoeg. iig, als jij zegt dat t kan moet het mij ook lukken! alleen hoop ik niet dat ik me zovaak verrek.......want dan verrek je inderdaad van de pijn. ahhhh
k denk dat je het gewoon langzaam moet opbouwen..
Warm je spieren eerst op,
ga daarna pas rekken ed.
Anders heb je volgens mij idd wel eerder kans op spierpijn ed.

Regels voor berichten