Advertentie | |
|
![]() |
|
ik turn, maar in belgie is het niet in niveau's denk ik
![]() ![]()
|
Ik heb jarenlang geturnd, op vrij hoog niveau zelfs, ben op mijn negende voor de nationale selectie gevraagd maar wilde dat niet, want dan moest ik of iedere keer heen en weer naar Papendal (bestaat tegenwoordig niet meer geloof ik) of daar in het internaat. Geen zin in, wilde het gewoon voor de lol blijven doen. Ben nu alweer een jaartje of 3 gestopt, maar strax op de universiteit zal ik wel weer gaan turnen denk ik.
|
![]() |
|
ik zit sinds september op de ALO (= sportopleiding), en daar krijgen we ook turnen. Wat ik tot nu toe al kan:
* salto achterover, uit handstand van een paard af. * flakflik * bezig met flikflak * salto achterover uit ringen * vouwhang (of hoe je dat schrijft) in de ringen * ringzwaaien * brugzwaaien * zwaaien op de rekstok, ook tot handstand komen op de rekstok * mooie handstand maken * handstand overslag, tot bruggetje komen euh... misschien nog wel iets, wat ik vergeten ben.
|
![]() |
Heej ik heb ook heel lang geturnd, eerst 3 uur in de week later nog maar 1 en toen ben ik gekapt. Wat ik allemaal kon:
mat:handstand, radslag, arabier, stutrol, overslag, flikflak (dubbele!) balk: koprol, handstand, radslag, salto af, overslag af arabier af spanbrug: buikdraai, borstwaardsom (hmmz hoe schrijf je da) kip, ophurken, naar de andere legger springen draaien en overpakken, zo in een hoek naar achter (rechte benen) en dan weer dr op, salto af sprong: paard en dan arabier erover, overslag erover, overslag halve draai, trampoline: salto voor en achterover, branie enzow doei xxx ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() turnen op tv is geweldig! springen is schitterend! balk ook heel mooi. en ringen ![]() ![]() (ongelijke) brug is ook gaaf! ik weet alleen nooit wanneer het is dus als ik kijk is het omdat ik het per toeval tegen kom tijdens het zappen *heeft tijdje terug springen en balk gezien* ![]() best wel jammer dat er niet zoveel jongens op turnen zitten. veel jongens denken dat het voor flikkers is ofzo (wat dan nog), maar je bent niet een flikker als je turnt. het vereist best veel kracht en een goede evenwicht en lenigheid. je moet een beetje veerkrachtig zijn enzo. je weet wel ![]() praat maar hoor (over turnen), leuk toch ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik geef er ook niet om dat het zo weinig is. het is wel leuk ![]() en dan soms nog op school, maar te weinig vind ik ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Haihai.. nou heb best wel lang op turnen gezeten maar had echt geen tijd meer omdat ik ook handbal en uiteindelijk heb gekozen om daar echt mee verder te gaan omdat mijn talent dus echt meer daar ligt. Vind wel heel jammer
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 19:54. |
![]() |
|
ik zit ook op turnen.
Vroeger heb ik wel mee gedaan met wedstrijden, maar nu niet meer. Toen turnde ik in lijn E/D Ik vind mijzelf niet echt goed, maar vind het wel heel erg leuk om te doen, vooral de lenigheidsdingen. De oefeningen waar je veel kracht voor moet hebben is bij mij wat minder ![]() Ik turn zelf 1 uur in de week en daarbij nog 3 uur 'lesgeven' en dan mag je zelf ook altijd mee doen enzo. Als ik nu mee zou doen met de LOS dan heb ik ook geen idee in wat voor een niveau ik zou zitten ![]() ![]()
|
![]() |
|
![]() |
ik turn al vanaf mn 6de !ik heb 5uur in de week getraind! nu nog maar 1 (vind ik wel jammer) maar ik geef nu best wel veel les aan de selectie en recreanten!
Ik turn nivo 3. nivo 2 kan ik misjien wel aan, een aantal onderdelen kan ik niet!ik leer niet zoveel meer bij , maar t meeste heb ik mezelf aangeleerd! wat ik zo allemaal kan: Balk: losse rol, radslag, handstand,hurkhoeksprong, salto's af Brug: Alle soorte kippen(methalve draai enzo) buikdraaien, zolendraai. mat: overslagen , flik flak, losse radslag , salto voorover, flak flik(lukt zo half) sprong: overslag, half in/half uit en sprongetjes nog allemaal |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() naja, dus nog keer.. haar exvriend is dus een van mijn beste vrienden en ik heb zelf dus ook op turnen gezeten maar ging op het laatst alleen maar voor de gezelligheid enzo dus kon ik net zo goed stoppen en gewoon komen.. ben dan ook verder gegaan met paardrijden... Een kinderliefde ![]() ![]() turnen is echt ![]() wou dat ik het vaker kon zien.. ook op tv is geweldig. vind het heel knap wat men allemaal kan. kijk er ook graag naar.. en kijk dus ook graag naar die vriend van me.. hij is nl echt heel goed.. ![]() |
![]() |
|
Ik zit niet op turnen, nooit gedaan ook...
Vind et wel cool om naar te kijken, maar verbaas me ook altijd over hoe die meisjes eruit zien...veel meisjes van mijn leeftijd zien eruit alsof ze 12, 13 jaar oud zijn...Dat is toch niet echt gezond?
|
Ik turn al vanaf m'n derde, begonnen bij de peuters..... naar de kleuters.... enz. enz.. en zo steeds hogerop. Ik ben nu 15 en als ik zie hoeveel beter ik nog kan worden, krijg ik er elke keer weer nieuwe motivatie voor.
Leuke sport dus ![]()
|
Ik doe ook turnen, denk nu zo'n 3,5 half jaar. Heb vantevoren wel ff getwijfeld want k had zoiets van 'wa zij kunne kan ik noooit leren!' Maar toen heb ik het toch gedaan en heb k geen spijt van gehad. Heb al best veel geleerd, ben nu aan t oefenen met achterwaarste salto van de balk af. Is wel kewl
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb 6 of 7 jaar op turnen gezeten maar ben ongeveer 3 jaar geleden gestopt omdat ik het niet meer zo leuk vond, ik kwam niet echt meer op een hoger niveau en vond het saai worden om steeds maar weer hetzelfde te moeten doen. Kben tot niveau D gekomen, maar die niveaus zijn tegenwoordig weer helemaal anders... Mn zusjes zitten nog wel op turnen en ik kijk weleens bij wedstrijden enzo, kvind het nog steeds leuk om naar te kijken.
|
![]() |
|
nou k zit op turnen (wooooooow
![]() ![]() |
![]() |
|
ik heb van mijn 4de tot 17de of 18de op turnen gezeten
vanaf mijn 12e gaf ik les (eerst assistentie) op mijn 16de ben ik Nederlands 2e kampioene lange mat vrije oefening geweest (alleen dat kan je niet echt aan mijn lichaam zien ![]() trainde 3 keer in de week, 2 a 3 uur. daarvoor gewoon 2 keer 1 a 2 uur. ik mis het nu nog steeds heel erg....ook het lesgeven..maarja je mag maar met kampioenschappen meedoen tot je 16e /17e en ik was al een uitzondering met oog op mijn gewicht en lengte... lesgeven heb ik nu gewoon geen tijd meer voor (en verdient heel slecht) ![]()
||
Citaat:
salto voorover en achterover, op trampoline, of uit een trampoline. flikflak, flakflik borstwaartsom, buikdraai, salto acherover van de rekstok af brugzwaaien en daarop tot schouderstand/handstand komen ringzwaaien, vouwhang, vouwhang steken, salto achterover uit de ringen.
|
jah, ik zit op turnen, maar turnen vind ik altijd zo'n duur woord... ik noem het gewoon gym... zie... http://www.vek-rijssen.nl/ nou ja..... ik doe dus vanalles een beetje.... salto, branie, vlik-vlak.... verder kom ik niet hoor...... eigenlijk een beetje standaard.... ik doe het maar 1 x per week.....
ik vind het altijd zo mooi om op tv te kijken, maar als ik het wil zien, is het er nooit op.... als ik geen tijd heb, dat is het er wel op.. (dan maak ik gewoon tijd.. ![]() nou ja... greetz lalz |
![]() |
||
Citaat:
Toen ik nog in de selectie zat, werd er vaak genoeg gewoon doorgedrukt tot je er wel was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en wat is branie? daar heb ik nog nooit van gehoord. |
![]() |
|
heey!!
Ik turn ook al 8 jaar, vanaf mijn 4e! Ik zit nu in niveau 2 ( keuze oefenstof) en k vind het echt super want dit seizoen heb ik de 1e wedstrijd gewonne dus dat is super! Ik vind hetw el leuka leen als we een wat leuke en getere trainer hadden vink t nog leuker! -xXx-
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Afknappers & Turn on's Aaffke | 102 | 25-01-2008 12:27 | |
Games |
turn-based mmopg's Eeekaboe | 0 | 28-09-2004 12:25 | |
Muziek |