Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 19:57
lolliepop
lolliepop is offline
Hi
ik vraag me gewoon even af
wie hier op turnen zit en wat diegene allemaal
kan ( niveau enzo)
En wie niet op turnen zit, wat vinden jullie
van de sport??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 20:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
Als je nu eens met jezelf begon?

Ik zit niet op turnen, heb nooit op turnen gezetten, en zal dat hoogst waarschijnlijk ook nooit doen.
Oud 18-11-2002, 13:32
-=*~!lja~*=-
-=*~!lja~*=- is offline
hey,

toen ik klein was heb ik er een paar jaar op gezeten..
zit er over te denken om weer te beginnen ik vond het altijd heel leuk iig.
wat doe jij dan? en hoe lang zit je er al op ensow?

KuzZzZz.....
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 20:50
radio-led
radio-led is offline
veder dan wat ringen oefeningen op school komt mijn turnervaring niet
Oud 18-11-2002, 23:19
PV
PV is offline
Ik zit er niet op, nooit op gezeten ook. Wilde het vroeger wel, maar toen kwam ik door wat stommigheid bij volleybal terecht
Ik vind turnen niet leuk om te doen, maar het is wel leuk om naar te kijken als iemand het goed kan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 19:02
treesje16
treesje16 is offline
ik zit wel op turnen
en ik vind het heel leuk
ik ben niet oz goed
ik kan flik flak,salto boogje en zo
dat soort dingen
best leuk
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 12:50
treesje16
treesje16 is offline
dan moet je dat doen he
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:03
#6 is offline
ik ben dit jaar gestopt met turnen, ik vond het niet leuk meer en ik kwam niet op een hoger nivo, maar het is wel een hele coole sport!!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:43
Verwijderd
ik turn, en vind het super gaaf.. erg goed ben ik alleen niet maar daar geef ik niks om.
wat ik kan.. ehm
lange mat: handstand radslag kopstand enzo.
rekstok: borstwaardsom, molendraai voor en achter (met hulp) knie-op-/af lage brug: koprol voor achter, schaar, schouderstand, steun, zwaaien --> handstand, handstand af
hoge brug: hebben we niet
ongelijke brug: doen we nooit, is vrouwen afdeling
ringen: vouwhang, doorzakken, kophang,vouwhang-doe moeilijk met je benen-tot-steun, koprol achter en voor, inlock, salto af
tramp: salto, spreidhoek,hurk halve draai dat soort dingen
tramp met kast erachter: salto over, kopkiep, hurk halve draai, spreid over
paard: doen wij nooit
balk: hurksprong op (van zijkant), kattesprong, koprol (met hulp)

taadaa!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:11
treesje16
treesje16 is offline
hey
nog best goed toch
ik vind het zker leuk dat een jongen van mijn leeftijd turnt want daar ken ik er niet veel van
kijken jullie ook altijd turnen op televisie ik vind het altijd zo knap wat ze allemala kunnen op de balk en zo dat kan ik nog geen eens op de mat
dus ik blijf oefenen
groetjes
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 18:27
lolliepop
lolliepop is offline
Ik heb ook turnen gezien op tv,
ik voel me nu echt slecht,
Ik train 5 uur in de week en
ik kan hartstikke veel wat zij op de balk
nog niet eens op de vloer!!
Nou ja ik geeft het ook nog niet op!!
Ik ben nu bzig met handstanddoorrol en arabier,
dat vindt ik al goed genoeg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:41
WolterB
WolterB is offline
ik doe niet aan turnen
heb het ooit wel gedaan, van mn 6e tot mn 11e
ook wel megedaan aan uitvvoeringen en derelijke, maar nooit echt de intensie gehad om er mee door te gaan.
ik weet wel dat ik t altijd best wel leuk had, komt misschien ook omdat we een relatief grote groep jongens hadden, een stuk of 15-20 denk ik nog wel.
alleen toen onze vaste lerares weg gong is het helemaal ingesort.
volgens mij bestaat er nu niet eens meer een jongenssectie turnen hier meer
Oud 26-11-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
treesje16 schreef:
hey
nog best goed toch
ik vind het zker leuk dat een jongen van mijn leeftijd turnt want daar ken ik er niet veel van
kijken jullie ook altijd turnen op televisie ik vind het altijd zo knap wat ze allemala kunnen op de balk en zo dat kan ik nog geen eens op de mat
dus ik blijf oefenen
groetjes
turnvrouwtjes zijn mooi dus hard blijven trainen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 18:47
woefke
woefke is offline
ik turn, maar in belgie is het niet in niveau's denk ik ik doe gewoon recreatief turnen niet voor wedstrijden enzow, ik kan maar salto voor en salto gehoekt en bijna gestrekt ik kan brugrug enzow het is niet echt uitgebreid maar het lukt al aardig
Oud 26-11-2002, 22:19
Pan Am
Pan Am is offline
Ik heb jarenlang geturnd, op vrij hoog niveau zelfs, ben op mijn negende voor de nationale selectie gevraagd maar wilde dat niet, want dan moest ik of iedere keer heen en weer naar Papendal (bestaat tegenwoordig niet meer geloof ik) of daar in het internaat. Geen zin in, wilde het gewoon voor de lol blijven doen. Ben nu alweer een jaartje of 3 gestopt, maar strax op de universiteit zal ik wel weer gaan turnen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 09:32
Verwijderd
ik heb 6 jaar geturnd maar moest daar voor mijn gezondheid mee stoppen wat ik allemaal kan: salto voor en achterover op lange mat spagaat split koprol saltos op de tramp enzo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 21:06
snoopy
snoopy is offline
ik zit sinds september op de ALO (= sportopleiding), en daar krijgen we ook turnen. Wat ik tot nu toe al kan:

* salto achterover, uit handstand van een paard af.
* flakflik
* bezig met flikflak
* salto achterover uit ringen
* vouwhang (of hoe je dat schrijft) in de ringen
* ringzwaaien
* brugzwaaien
* zwaaien op de rekstok, ook tot handstand komen op de rekstok
* mooie handstand maken
* handstand overslag, tot bruggetje komen

euh... misschien nog wel iets, wat ik vergeten ben.
Oud 30-11-2002, 18:17
treesje16
treesje16 is offline
hoeveel uur trainen jullie ongeveer per week?
ik 4 uur turnen en 2 uur op school gym
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:37
xxxSophie
xxxSophie is offline
Heej ik heb ook heel lang geturnd, eerst 3 uur in de week later nog maar 1 en toen ben ik gekapt. Wat ik allemaal kon:
mat:handstand, radslag, arabier, stutrol, overslag, flikflak (dubbele!)
balk: koprol, handstand, radslag, salto af, overslag af arabier af
spanbrug: buikdraai, borstwaardsom (hmmz hoe schrijf je da) kip, ophurken, naar de andere legger springen draaien en overpakken, zo in een hoek naar achter (rechte benen) en dan weer dr op, salto af
sprong: paard en dan arabier erover, overslag erover, overslag halve draai,
trampoline: salto voor en achterover, branie enzow
doei xxx
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
treesje16 schreef:
hey
nog best goed toch
dus ik blijf oefenen
groetjes
juh, turnen is dik!
turnen op tv is geweldig! springen is schitterend! balk ook heel mooi. en ringen woah, ik kan alleen maar inlock en kophang en vouwhang van wat zij allemaal doen
(ongelijke) brug is ook gaaf!
ik weet alleen nooit wanneer het is dus als ik kijk is het omdat ik het per toeval tegen kom tijdens het zappen
*heeft tijdje terug springen en balk gezien* *applausje doet*

best wel jammer dat er niet zoveel jongens op turnen zitten. veel jongens denken dat het voor flikkers is ofzo (wat dan nog), maar je bent niet een flikker als je turnt. het vereist best veel kracht en een goede evenwicht en lenigheid. je moet een beetje veerkrachtig zijn enzo. je weet wel

praat maar hoor (over turnen), leuk toch
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
treesje16 schreef:
hoeveel uur trainen jullie ongeveer per week?
ik 4 uur turnen en 2 uur op school gym
oja, ik train maar een uurtje in de week. meer mogelijkheden heb ik ook niet. of ik moet in de stad 10km verderop en ik ga eens in de week 's avonds in de stad trainen voor duiken en dat vind ik wel genoeg om er steeds naar toe te gaan.
maar ik geef er ook niet om dat het zo weinig is. het is wel leuk
en dan soms nog op school, maar te weinig vind ik
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 16:13
treesje16
treesje16 is offline
ja ik train 4 uurtjes in de week maar soms zou ik wel elke dag willen trainen alleeen met al dat huiswerk op schooll lukt dat niet en zoveel les word er bij ons ook niet gegeven
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:46
she_devil
she_devil is offline
Citaat:
#6 schreef:
ik ben dit jaar gestopt met turnen, ik vond het niet leuk meer en ik kwam niet op een hoger nivo
same here, alleen ben ik twee jaar geleden gestopt, kdeed toen nivo D, maar die nivo's zijn inmiddels allemaal veranderd geloof ik. nu doe ik basketbal, vind ik echt vele malen leuker
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:52
Ilja_
Ilja_ is offline
Haihai.. nou heb best wel lang op turnen gezeten maar had echt geen tijd meer omdat ik ook handbal en uiteindelijk heb gekozen om daar echt mee verder te gaan omdat mijn talent dus echt meer daar ligt. Vind wel heel jammer mjah.. Mn vriend die turnt nu al vanaf zn derde (en hij iz GEEN nicht or whatever.. anders moet je mah ff kijke op www.cu2.nl/bad-tiggerr Tizz btw HEEL kewl en handug dattie zo fucking lekker, gespierd lichaam heeft.. en ook nog lenig.. Ghehehe.. if y'know what I mean ) ennnn.. die gaat volgend jaar ook meedoen aan de NK...

Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:25
nivava
nivava is offline
ik zit ook op turnen.
Vroeger heb ik wel mee gedaan met wedstrijden, maar nu niet meer. Toen turnde ik in lijn E/D

Ik vind mijzelf niet echt goed, maar vind het wel heel erg leuk om te doen, vooral de lenigheidsdingen. De oefeningen waar je veel kracht voor moet hebben is bij mij wat minder

Ik turn zelf 1 uur in de week en daarbij nog 3 uur 'lesgeven' en dan mag je zelf ook altijd mee doen enzo.

Als ik nu mee zou doen met de LOS dan heb ik ook geen idee in wat voor een niveau ik zou zitten . Ik denk in de buurt van de 8 ofzo..ik heb echt geen idee..misschien ook wel hoger...nog nooit uitgetest eigenlijk! hihi kan ik deze week wel eens gaan doen
Oud 17-05-2003, 19:33
ireentjuhp
ireentjuhp is offline
ik turn al vanaf mn 6de !ik heb 5uur in de week getraind! nu nog maar 1 (vind ik wel jammer) maar ik geef nu best wel veel les aan de selectie en recreanten!
Ik turn nivo 3. nivo 2 kan ik misjien wel aan, een aantal onderdelen kan ik niet!ik leer niet zoveel meer bij , maar t meeste heb ik mezelf aangeleerd!
wat ik zo allemaal kan:
Balk: losse rol, radslag, handstand,hurkhoeksprong, salto's af
Brug: Alle soorte kippen(methalve draai enzo) buikdraaien, zolendraai.
mat: overslagen , flik flak, losse radslag , salto voorover, flak flik(lukt zo half)
sprong: overslag, half in/half uit
en sprongetjes nog allemaal
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:41
Wiltine
Wiltine is offline
turnen is tof!
ik zit er nu niet meer op omdat ik om die tijd cathechesatie heb, maar ik vond het altijd wel geweldig leuk!
ik kan alleen niet zoveel, maar ja, dat boeit niet...

-x- Wiltine
Oud 18-05-2003, 15:13
Aristidis
Aristidis is offline
Turnen is cker wel leuk!
Ik had er graag op gezeten, want de laatste tijd volg ik het ook steeds meer, mede omdat ik ook een paar turnsters ken, maar nu ben ik er denk ik te laat mee...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
_TiggaH_ schreef op 08-02-2003 @ 20:52:
Haihai.. nou heb best wel lang op turnen gezeten maar had echt geen tijd meer omdat ik ook handbal en uiteindelijk heb gekozen om daar echt mee verder te gaan omdat mijn talent dus echt meer daar ligt. Vind wel heel jammer mjah.. Mn vriend die turnt nu al vanaf zn derde (en hij iz GEEN nicht or whatever.. anders moet je mah ff kijke op www.cu2.nl/bad-tiggerr Tizz btw HEEL kewl en handug dattie zo fucking lekker, gespierd lichaam heeft.. en ook nog lenig.. Ghehehe.. if y'know what I mean ) ennnn.. die gaat volgend jaar ook meedoen aan de NK...
hoi zusje.. wou net vertelle
naja, dus nog keer.. haar exvriend is dus een van mijn beste vrienden en ik heb zelf dus ook op turnen gezeten maar ging op het laatst alleen maar voor de gezelligheid enzo dus kon ik net zo goed stoppen en gewoon komen..
ben dan ook verder gegaan met paardrijden... Een kinderliefde van mij (een van mn beste vrienden ) zat er ook op. Jammergenoeg is hij verhuisd naar australie en doet niet meer aan turnen.

turnen is echt
wou dat ik het vaker kon zien..
ook op tv is geweldig. vind het heel knap wat men allemaal kan. kijk er ook graag naar..
en kijk dus ook graag naar die vriend van me.. hij is nl echt heel goed..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:00
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik zit niet op turnen, nooit gedaan ook...
Vind et wel cool om naar te kijken, maar verbaas me ook altijd over hoe die meisjes eruit zien...veel meisjes van mijn leeftijd zien eruit alsof ze 12, 13 jaar oud zijn...Dat is toch niet echt gezond?
Oud 23-05-2003, 08:26
Verwijderd
ja das ook waar..
verbaas ik me ook elke keer weer over.
terwijl de jongens er ouder uit van gaan zien..
jaja, tzit raar in elkaar
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 09:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik wilde ontzettend graag op turnen, maar dat mocht niet van de dokter... Maar goed, nu vind ik dat ook niet zo heel erg meer... Ik doe genoeg aan sport, ook lenigheid...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 22:05
Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Ik turn al vanaf m'n derde, begonnen bij de peuters..... naar de kleuters.... enz. enz.. en zo steeds hogerop. Ik ben nu 15 en als ik zie hoeveel beter ik nog kan worden, krijg ik er elke keer weer nieuwe motivatie voor.
Leuke sport dus
Oud 24-05-2003, 12:16
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik doe ook turnen, denk nu zo'n 3,5 half jaar. Heb vantevoren wel ff getwijfeld want k had zoiets van 'wa zij kunne kan ik noooit leren!' Maar toen heb ik het toch gedaan en heb k geen spijt van gehad. Heb al best veel geleerd, ben nu aan t oefenen met achterwaarste salto van de balk af. Is wel kewl
Oud 28-05-2003, 19:13
shaya
shaya is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 03-12-2002 @ 20:05:

best wel jammer dat er niet zoveel jongens op turnen zitten. veel jongens denken dat het voor flikkers is ofzo (wat dan nog), maar je bent niet een flikker als je turnt.
ik vind dat echt super onzin. als je nou m'n ex vriend ziet. die is toch wel vrij breed, door turnen. hij is echt keisterk.
Oud 02-06-2003, 20:46
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Ik heb 6 of 7 jaar op turnen gezeten maar ben ongeveer 3 jaar geleden gestopt omdat ik het niet meer zo leuk vond, ik kwam niet echt meer op een hoger niveau en vond het saai worden om steeds maar weer hetzelfde te moeten doen. Kben tot niveau D gekomen, maar die niveaus zijn tegenwoordig weer helemaal anders... Mn zusjes zitten nog wel op turnen en ik kijk weleens bij wedstrijden enzo, kvind het nog steeds leuk om naar te kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 08:56
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
nou k zit op turnen (wooooooow ) en k train 2 keer 1,5 uur, maar k ben niet zo goed jammer genoeg ben bezig met kiep/kip zweefkip heet het geloof ik en op vloer kan ik overslag, arabier, stut, dat soort dingen. balk overslag af en de rest stelt niet zoveel voor, o ja op brug buikdraai voorover. maar k trainde eerst 1 keer 1,5 uur dus misschien word ik nog beter....
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
shaya schreef op 28-05-2003 @ 20:13:
ik vind dat echt super onzin. als je nou m'n ex vriend ziet. die is toch wel vrij breed, door turnen. hij is echt keisterk.
Het ís ook onzin, alleen veel mensen denken zo. :/
Ik turn zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:03
barbara.inc
barbara.inc is offline
Mannen die turnen hebben vaak echt wel een mooi lichaam
Oud 02-07-2003, 22:49
Gaia
Gaia is offline
ik heb van mijn 4de tot 17de of 18de op turnen gezeten
vanaf mijn 12e gaf ik les (eerst assistentie)

op mijn 16de ben ik Nederlands 2e kampioene lange mat vrije oefening geweest (alleen dat kan je niet echt aan mijn lichaam zien )
trainde 3 keer in de week, 2 a 3 uur.
daarvoor gewoon 2 keer 1 a 2 uur.

ik mis het nu nog steeds heel erg....ook het lesgeven..maarja je mag maar met kampioenschappen meedoen tot je 16e /17e en ik was al een uitzondering met oog op mijn gewicht en lengte...
lesgeven heb ik nu gewoon geen tijd meer voor (en verdient heel slecht)
Oud 10-07-2003, 12:11
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoopy schreef op 28-11-2002 @ 22:06:
ik zit sinds september op de ALO (= sportopleiding), en daar krijgen we ook turnen. Wat ik tot nu toe al kan:

* salto achterover, uit handstand van een paard af.
* flakflik
* bezig met flikflak
* salto achterover uit ringen
* vouwhang (of hoe je dat schrijft) in de ringen
* ringzwaaien
* brugzwaaien
* zwaaien op de rekstok, ook tot handstand komen op de rekstok
* mooie handstand maken
* handstand overslag, tot bruggetje komen

euh... misschien nog wel iets, wat ik vergeten ben.
HA! Ik kan nu nog meer...
salto voorover en achterover, op trampoline, of uit een trampoline.
flikflak, flakflik
borstwaartsom, buikdraai, salto acherover van de rekstok af
brugzwaaien en daarop tot schouderstand/handstand komen
ringzwaaien, vouwhang, vouwhang steken, salto achterover uit de ringen.
Oud 17-07-2003, 09:50
nivava
nivava is offline
ik had het laatst met mijn trainer over gehad en hij dacht dat ik rond niveau 5/4 zat......
Oud 23-07-2003, 18:03
artnael
artnael is offline
jah, ik zit op turnen, maar turnen vind ik altijd zo'n duur woord... ik noem het gewoon gym... zie... http://www.vek-rijssen.nl/ nou ja..... ik doe dus vanalles een beetje.... salto, branie, vlik-vlak.... verder kom ik niet hoor...... eigenlijk een beetje standaard.... ik doe het maar 1 x per week.....

ik vind het altijd zo mooi om op tv te kijken, maar als ik het wil zien, is het er nooit op.... als ik geen tijd heb, dat is het er wel op.. (dan maak ik gewoon tijd.. ) en als ik het wil zien, is het net afgelopen....

nou ja... greetz lalz
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:19
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hey ,

Ik zit niet op turnen hoor maar vind het heel mooi omnaar te kijken .

Maar even een vraagje als het mag, hoe word het getraind dat je zo lenig wordt, zijn daar speciale oefeningen voor?
Oud 23-07-2003, 22:31
nivava
nivava is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 23-07-2003 @ 19:19:
Hey ,

Ik zit niet op turnen hoor maar vind het heel mooi omnaar te kijken .

Maar even een vraagje als het mag, hoe word het getraind dat je zo lenig wordt, zijn daar speciale oefeningen voor?
oefenen oefenen oefenen en gewoon veel lenigheidsoefeningen doen...maar dat lukt niet in je eentje.

Toen ik nog in de selectie zat, werd er vaak genoeg gewoon doorgedrukt tot je er wel was.
Oud 24-07-2003, 15:13
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
nivava schreef op 23-07-2003 @ 23:31:

Toen ik nog in de selectie zat, werd er vaak genoeg gewoon doorgedrukt tot je er wel was.
weuh... AU
Oud 24-07-2003, 23:29
Verwijderd
Citaat:
lala-bloemetje schreef op 23-07-2003 @ 19:03:
jah, ik zit op turnen, maar turnen vind ik altijd zo'n duur woord... ik noem het gewoon gym... zie... http://www.vek-rijssen.nl/ nou ja..... ik doe dus vanalles een beetje.... salto, branie, vlik-vlak.... verder kom ik niet hoor...... eigenlijk een beetje standaard.... ik doe het maar 1 x per week.....

ik vind het altijd zo mooi om op tv te kijken, maar als ik het wil zien, is het er nooit op.... als ik geen tijd heb, dat is het er wel op.. (dan maak ik gewoon tijd.. ) en als ik het wil zien, is het net afgelopen....

nou ja... greetz lalz
is het niet flik-flak?
en wat is branie? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:09
#6 is offline
Het is een baranie, dat is een arabier zonder handen zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:37
nivava
nivava is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 24-07-2003 @ 16:13:
weuh... AU

toen deed het geen pijn, maar ik moet zeggen paar maanden geleden werd ik weer doorgedrukt en toen deed het wel een beetje pijn!
Oud 05-12-2004, 12:55
Koekiejmonster
Koekiejmonster is offline
heey!!
Ik turn ook al 8 jaar, vanaf mijn 4e!
Ik zit nu in niveau 2 ( keuze oefenstof) en k vind het echt super want dit seizoen heb ik de 1e wedstrijd gewonne dus dat is super!
Ik vind hetw el leuka leen als we een wat leuke en getere trainer hadden vink t nog leuker!

-xXx-
Reageren

Regels voor berichten