Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 21:22
Verwijderd
Heb maar weinig 3d creaties hier gezien helaas Maar er zullen toch wel mensen zijn die daarmee bezig zijn en mooie dingen kunenn maken?

Ik ben iig geen ster, dat geef ik toe

Kastje van mij:

Ik weet het, die knoppen zijn helemaal scheef, heb ik idd verkeerd gedaan. Voor de rest vind ik hem wel aardig gelukt..

Als iemand toevallig misschien ook (nederlandse) goed tutorials weet, please post ze hier ook En natuurlijk je 3d werk niet vergeten

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 12:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 21:34
Type
Type is offline
Probeer er eens wat meer licht bij te gooien, hij is nml een beetje donker...
Oud 17-11-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Type schreef:
Probeer er eens wat meer licht bij te gooien, hij is nml een beetje donker...
Mjah, gelijk heb je. Ik heb hier wel twee lichten toegevoegt. Ik moet dus (zie je wel ) nog veel leren

maar ik hoop ook vooral dat mensen die wat bekend met het maken van 3D bekend zijn wat tips kunnen geven ofzo? Weet niet of er hier veel mensen zijn die zich met 3d bezig houden
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 09:01
Ieke
Ieke is offline
Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb het idee dat het kastje een beetje scheef is. De linkerkand lijkt langer dan de rechter.
Als ik naar die knoppen kijk lijkt het alsof het licht van boven komt, maar de bovenkand van het kastje is weer heel donker, dus het lijkt een beetje vreemt.

Oefening baart kunst laten we maar zeggen. En het gaat je zeker wel lukken! Ik zo het niet kunnen en ik vind het toch best wel knap.
Oud 18-11-2002, 11:44
TAFKAB
TAFKAB is offline
Je moet , als je een still rendert, altijd ervoor zorgen dat er duidelijk te zien is wat jij wilt dat er gezien wordt (klinkt makkelijk is het niet).
Probeer je POV (point of view) is wat meer van de zijkan te laten komen.
Gebruik een andere achtergrond (leid af, wit is beter denk ik? of gewoon een procedurele wood texture op een plane gooien), verder om realisme te kweken zou je gebruik kunnen maken van DOF (depth of field), dit is een realistisch effect omdat je dit in het dagelijks leven ook tegen komt (hou maar is een pen voor je neus , dat je hem net goed kan zien, en je ziet dat de achtergrond vaag is. De pen is je focus).
En ik denk dat je de knoppen gewoon rond moet maken, maar al met al een leuke compositie
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 12:46
Verwijderd
Heb de knoppen verandert en wat met de lichten geschoven

De render van post 1 is trouwens verandert is een geen texture kastje van toen

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 13:49
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef:

[IMG]plaatje[ /IMG]

ik zou de onderkant wat schijner naar boven laten lopen. nu lijkt de linkerkant groter als rechts
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 16:09
Verwijderd
Misschien ligt het aan, maar het lijkt bij die kast net alsof het verdwijnpunt ergens rechts van kijker ligt, en niet achter op de horizon. Omgekeerd perspectief. Maar het kan ook wat anders zijn. Zeker is dat dit een gammel kastje is. Vast niet in elkaar gezet door Nico.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 16:13
tinkelbel
tinkelbel is offline
Citaat:
kydnav schreef:
ik zou de onderkant wat schijner naar boven laten lopen. nu lijkt de linkerkant groter als rechts
Het perspectief klopt inderdaad niet.
Oud 18-11-2002, 16:37
funest
funest is offline
sorry maar ik vind et echt poep
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:24
Type
Type is offline
Citaat:
AM schreef:
sorry maar ik vind et echt poep
topicstarter is waarschijnlijk nog newbie, dan hoeft het nog allemaal niet geweldig te zijn...
Oud 18-11-2002, 17:39
ekki
ekki is offline
Citaat:
Type schreef:
topicstarter is waarschijnlijk nog newbie, dan hoeft het nog allemaal niet geweldig te zijn...
precies, en dat zegt ie zelf toch ook?
post dan zelf wat beters (ik heb het tegen AM) als je het zelf zo goed kan of geef tips ofzo, want daar vraagt jdiezrequejo toch naar?
beargumenteer desnoods waarom je het poep vindt (ik zie er overigens geen poep in).

ik zou dit niet kunnen, hoor. ik weet nog niet eens waarmee ik dit zou moeten maken.
Oud 18-11-2002, 17:47
Type
Type is offline
Citaat:
ekki schreef:
ik zou dit niet kunnen, hoor. ik weet nog niet eens waarmee ik dit zou moeten maken.
Een 3D proggel
Oud 18-11-2002, 17:59
funest
funest is offline
Citaat:
ekki schreef:
precies, en dat zegt ie zelf toch ook?
post dan zelf wat beters (ik heb het tegen AM) als je het zelf zo goed kan of geef tips ofzo, want daar vraagt jdiezrequejo toch naar?
beargumenteer desnoods waarom je het poep vindt (ik zie er overigens geen poep in).

dit is simpelweg gewoon niet moeite waard om te posten

tis etzelde als ik effe een foto pak en er 2 filtertjes overheen donder met fotosoep en dan om meningen ga vragen
beetje nutteloos, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:25
Verwijderd
Citaat:
AM schreef:

tis etzelde als ik effe een foto pak en er 2 filtertjes overheen donder met fotosoep en dan om meningen ga vragen
Mag ik jou werk zien?

Voor de rest probeer ik gewoon klein te beginnen, en niet meteen met helse modellen te beginnen..

Waarom zou ik immers? Ik kan het nog niet eens goed
Ik had deze topic ook aangemaakt om bijvoorbeeld meer tips te krijgen of links naar tips En ook zou ik graag meer 3d creaties van andere mensen zien
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:42
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
AM schreef:

Is het ooit in je opgekomen dat sommige dingen niet mooi zijn omdat ze moeilijk zijn, maar gewoon omdat ze goed gevonden zijn of omdat ze gewoonweg mooi zijn?
Nu doel ik niet op deze post, maar gewoon in het algemeen. Iedereen loopt altijd maar te zeiken over newbies, n00bs en beginnelingen.. terwijl die best aparte ideeen hebben zonder meteen uitgebreid met een programma te kunnen werken of iets perfect te kunnen uittekenen..

Zo, dat moest ik even kwijt... (niet alleen tegenover jou..)
Oud 18-11-2002, 19:09
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Is het ooit in je opgekomen dat sommige dingen niet mooi zijn omdat ze moeilijk zijn, maar gewoon omdat ze goed gevonden zijn of omdat ze gewoonweg mooi zijn?
Nu doel ik niet op deze post, maar gewoon in het algemeen. Iedereen loopt altijd maar te zeiken over newbies, n00bs en beginnelingen.. terwijl die best aparte ideeen hebben zonder meteen uitgebreid met een programma te kunnen werken of iets perfect te kunnen uittekenen..

Zo, dat moest ik even kwijt... (niet alleen tegenover jou..)
En dan nog geen benul te hebben van het feit dat 3D ontzettend moeilijk is...
En ik kan het weten
No bullshit, geef commentaar waar hij beter van wordt, en kleineer hem niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 20:13
Bast
Bast is offline
ppfft..ik heb al mijn 3d creaties weggegooid geloof ik. Ben begonnen met het maken van een omgevallen colablikje op een tafeltje met een plas cola ernaast een een lijstje met een foto van mij erin (gedwongen natuurlijk..). 3 jaar later m'n laatste opdracht ingeleverd in 3d (een museum waar je met een camera doorheen vliegt, na een paar minuten eindig je met een close-up van een glazen zuil met licht van onderen waar een zwevend zilveren zwaard in ronddraaide). Het is dat het moest maar voor de rest vond ik 3d zelf niet zo leuk..ok je kunt er wat grappige dingen mee na een tijdje maar dan ben ik toch meer het papier en potlood type
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 20:56
funest
funest is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Mag ik jou werk zien?

Voor de rest probeer ik gewoon klein te beginnen, en niet meteen met helse modellen te beginnen..

Waarom zou ik immers? Ik kan het nog niet eens goed
Ik had deze topic ook aangemaakt om bijvoorbeeld meer tips te krijgen of links naar tips En ook zou ik graag meer 3d creaties van andere mensen zien
ik werk niet ,met dat soort progjes, maar ik heb ze vaak genoeg gezien en kweet hoe moeilijk ze zijn
maar goed..als iedereen hier komt met beginsels is et simpel weg gewoon niet interesant
dat deze gast naar tips vraags snap ik, en dat vink ook hardstikke goed enzo, dus mij vorige commentaar was beetje bot

maar goed et blijft poep ...
igg succes, en kben benieuwd naar verder werk..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 22:14
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Bast schreef:
ppfft..ik heb al mijn 3d creaties weggegooid geloof ik. Ben begonnen met het maken van een omgevallen colablikje op een tafeltje met een plas cola ernaast een een lijstje met een foto van mij erin (gedwongen natuurlijk..). 3 jaar later m'n laatste opdracht ingeleverd in 3d (een museum waar je met een camera doorheen vliegt, na een paar minuten eindig je met een close-up van een glazen zuil met licht van onderen waar een zwevend zilveren zwaard in ronddraaide). Het is dat het moest maar voor de rest vond ik 3d zelf niet zo leuk..ok je kunt er wat grappige dingen mee na een tijdje maar dan ben ik toch meer het papier en potlood type
LOL, jij hebt vast op het GLU gezeten (of zit)...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 19:40
Bast
Bast is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
LOL, jij hebt vast op het GLU gezeten (of zit)...
heb gezeten ja, afgestudeerd multimedia vormgeefster. Voelde me zwaar bedrogen toen ik de richting 'authoring' koos en toen alsnog 2 uur in de week aan 3D moest besteden Ik had er zo'n hekel aan!

Jij zit nu op het GLU?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 22:00
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Bast schreef:
heb gezeten ja, afgestudeerd multimedia vormgeefster. Voelde me zwaar bedrogen toen ik de richting 'authoring' koos en toen alsnog 2 uur in de week aan 3D moest besteden Ik had er zo'n hekel aan!

Jij zit nu op het GLU?
Og
Nou ik kwam van de HAVO, begon dus in 2e jaar Multimedia vormgeven. Daar ben ik na pakweg 4 maanden mee gestopt omdat je er geen ene donder leert (okay is iets te). Ik leerde meer hoe ik op de brush tool moest klikken dan dat ik mijn creativiteit leerde te benutten.
Ben blij dat ik gestopt ben! Look at me now!
Wat voor een werk doe jij nou? heb je msn?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 22:37
Verwijderd
Nog meer MMV'ers!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 09:39
Verwijderd
Ik heb ook wel wat gemaakt, maar dat is het niet waard om geshowed te worden

Tip aan de topicstarter, als je dat kastje rendert vanuit Perspective view, oog het wat realistischer dan vanuit isometrisch perspectief
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:18
Vlooienband
Vlooienband is offline
Weet je hoe je kan tekenen met verdwijnpunten? Als je dat kan, raadt ik je aan dat te combineren met het 3D-tekenen. Dan kan het kastje überhaupt kloppen.
Oud 20-11-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Weet je hoe je kan tekenen met verdwijnpunten? Als je dat kan, raadt ik je aan dat te combineren met het 3D-tekenen. Dan kan het kastje überhaupt kloppen.
Het kastje wordt sowieso al met diepte gebouwd (niet getekend ) dus hij hoeft alleen ff perspectief viewpoint in te stellen en dat renderen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:48
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Nou ik kwam van de HAVO, begon dus in 2e jaar Multimedia vormgeven. Daar ben ik na pakweg 4 maanden mee gestopt omdat je er geen ene donder leert (okay is iets te). Ik leerde meer hoe ik op de brush tool moest klikken dan dat ik mijn creativiteit leerde te benutten.
Wat cool.. welk jaar was dat? Ik doe momenteel nog steeds grafisch vormgeven op diezelfde school.. (GLU, ja).. en ben ook op zoek naar een betere opleiding..
Mn vriend heeft ook MMvormgeven gedaan en is ook gestopt na een paar maanden omdat ie geen fuck leerde..
Oud 20-11-2002, 15:29
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Wat cool.. welk jaar was dat? Ik doe momenteel nog steeds grafisch vormgeven op diezelfde school.. (GLU, ja).. en ben ook op zoek naar een betere opleiding..
Mn vriend heeft ook MMvormgeven gedaan en is ook gestopt na een paar maanden omdat ie geen fuck leerde..
Ik zat in het 2e jaar (wat mijn eerste was). En ik leerder er ook geen ene donder, behalve 1 vak dat was video. Dat was naderhand wel jammer, want dat was ook echt het leukste...
En tja, voelde met totaal niet thuis. Als ex popie jopie tussen als die altos in een grote stad
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:42
Verwijderd
ik heb net al commentaar gegeven maarre welk progje gebruik je? ik heb 3d studio max maar die is verrot
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 21:04
Bast
Bast is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Og
Wat voor een werk doe jij nou? heb je msn?
telefoniste/receptioniste/DTP'er in een drukkerij (nee DAN heb je wat aan je opleiding) en msn: info@tearsong.com

Ik heb de opleiding wel afgemaakt, omdat ik het zonde vond om te stoppen. Ben ook in het 2e jaar ingestroomd. Maar je leert er alleen maar muis-schuiven en klikken ja, erg slecht! Pas in het laatste jaar kwam er iemand op het idee om ook wat 'creativiteit' in de opleiding te proppen. en dan verrast zijn als alle 4e-jaars een houding hebben van 'ja nou hoeft het van ons al niet meer'

Op m'n stage heb ik meer geleerd dan in de andere jaren bij elkaar. De enige die ons nog tot creatief denken probeerde aan te zetten was Max van Poorten (met zijn vakken als user interface) en later ene Stefan Bruinemans (concept). Maar dat kwam ook pas in het laatste jaar. Compleet waardeloos. Ik kwam van die opleiding af met een gevoel van 'ja, ok...en nu?'

Dus ik ga verder in de DTP-richting en gebruik van multimedia eigenlijk alleen nog maar webdesign in m'n vrije tijd. Doodzonde...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:11
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Heb maar weinig 3d creaties hier gezien helaas Maar er zullen toch wel mensen zijn die daarmee bezig zijn en mooie dingen kunenn maken?

Ik ben iig geen ster, dat geef ik toe

Kastje van mij:

Ik weet het, die knoppen zijn helemaal scheef, heb ik idd verkeerd gedaan. Voor de rest vind ik hem wel aardig gelukt..

Als iemand toevallig misschien ook (nederlandse) goed tutorials weet, please post ze hier ook En natuurlijk je 3d werk niet vergeten
Er is iets zwaar mis met het perspectief...
Mja.. wat kan ik verder zeggen.... nog even oefenen

Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:18
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:

[IMG]PLAATJE[/IMG]

veranderd
Het is een voltooid deelwoord en geen persoonsvorm!
Oud 24-11-2002, 19:11
Verwijderd
jdiezrequejo, als je nog leeft:

Render die kast in Perspective view, dan klopt het perspectief tenminste...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
jdiezrequejo, als je nog leeft:

Render die kast in Perspective view, dan klopt het perspectief tenminste...
Ik leef nog, aleen vind ik het jammer dat somige mensen mijn topic vern**ken...

Maar goed, dit is ook een render vanuit het perpectief, alleen heb ik er dan wel zelf aan gedraaid. Misshcien als ik een odnergrond en ahctergrond toevoeg dat het dan duidelijker zichtbaar word.. kweet niet, kan het een proberen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:11
Verwijderd
heb nu een kruk gemaakt
Dit heb ik er van gebakken

Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Ik leef nog, aleen vind ik het jammer dat somige mensen mijn topic vern**ken...

Maar goed, dit is ook een render vanuit het perpectief, alleen heb ik er dan wel zelf aan gedraaid. Misshcien als ik een odnergrond en ahctergrond toevoeg dat het dan duidelijker zichtbaar word.. kweet niet, kan het een proberen

Mjah dat is het hem juist, als je in een 2d-perspectief zelf gaat zitten draaien, wordt het een 3d-isometrisch 'user'-perspectief. Dan komt er geen diepte in het object.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
Mjah dat is het hem juist, als je in een 2d-perspectief zelf gaat zitten draaien, wordt het een 3d-isometrisch 'user'-perspectief. Dan komt er geen diepte in het object.
Ik heb in het perpective vieuw gedraait
EN niet in de Front, Top etc, vieuw
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 23:35
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
heb nu een kruk gemaakt
Dit heb ik er van gebakken

http://members.home.nl/diez/kruk2.jpg
koel beter dan de kast, maar hij is wel erg standaard, maak m anders van hout of zwart ofzo hij lijkt wel recht uit the sims gekomen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
maak m anders van hout of ....
Goh, waar denk je dat hij nu van gemaakt is?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 13:50
Verwijderd

met licht en schaduw
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 15:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
daarboven zie ik 2 renders zondere belichting.

Als je 1 ding MOET doen als je rendert (als je in perspective rendert) is er licht inverwerken MET minstens 1 licht die voor schaduw zorgt. Dit geeft meer diepte, meteen meer realisme....
en pleur een ondergrond neer, zoals je bij de laatste renders hebt gedaan.

Kijk je bent echt typisch newbie (no offence), en dat is te zien aan het gebruik van je reflecties. Die reflecties op de grond zijn wel leuk, maar verder geen toevoegende waarde en op den duur alleen maar irritant

Verder ziet het model er wel goed uit. Een aardig model van de werkelijkheid. Als je nog realistischer uitziende kruk wil, moet je op nog meer details gaan letten. En moet je lichte schade gaan aanbrengen (tenzij je showroom model wilt hebben) en meer variatie in je textures.

Laatste puntje, de schroef lijkt me in verhouding met de rest erg groot.....

MAar verder, zeker neit slecht, keep up the good work

edit: en over diegene die zei dat 3dmax verrot is.....je kunt maar beter een andere hobby gaan kiezen..... Aangezien max goed is, en alle andere programma's in het algmeen hetzelfde werken, en je er dus tijd in moet steken om te leren. Als je dat geduld niet hebt, dan raad ik je aan om er niet aan te beginnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten