Advertentie | |
|
![]() |
|
Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb het idee dat het kastje een beetje scheef is. De linkerkand lijkt langer dan de rechter.
Als ik naar die knoppen kijk lijkt het alsof het licht van boven komt, maar de bovenkand van het kastje is weer heel donker, dus het lijkt een beetje vreemt. Oefening baart kunst laten we maar zeggen. ![]()
|
Je moet , als je een still rendert, altijd ervoor zorgen dat er duidelijk te zien is wat jij wilt dat er gezien wordt (klinkt makkelijk is het niet).
Probeer je POV (point of view) is wat meer van de zijkan te laten komen. Gebruik een andere achtergrond (leid af, wit is beter denk ik? of gewoon een procedurele wood texture op een plane gooien), verder om realisme te kweken zou je gebruik kunnen maken van DOF (depth of field), dit is een realistisch effect omdat je dit in het dagelijks leven ook tegen komt (hou maar is een pen voor je neus , dat je hem net goed kan zien, en je ziet dat de achtergrond vaag is. De pen is je focus). En ik denk dat je de knoppen gewoon rond moet maken, maar al met al een leuke compositie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien ligt het aan, maar het lijkt bij die kast net alsof het verdwijnpunt ergens rechts van kijker ligt, en niet achter op de horizon. Omgekeerd perspectief. Maar het kan ook wat anders zijn. Zeker is dat dit een gammel kastje is. Vast niet in elkaar gezet door Nico.
LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
post dan zelf wat beters (ik heb het tegen AM) als je het zelf zo goed kan of geef tips ofzo, want daar vraagt jdiezrequejo toch naar? beargumenteer desnoods waarom je het poep vindt (ik zie er overigens geen poep in). ik zou dit niet kunnen, hoor. ik weet nog niet eens waarmee ik dit zou moeten maken.
||
Citaat:
tis etzelde als ik effe een foto pak en er 2 filtertjes overheen donder met fotosoep en dan om meningen ga vragen beetje nutteloos, maar goed... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor de rest probeer ik gewoon klein te beginnen, en niet meteen met helse modellen te beginnen.. Waarom zou ik immers? Ik kan het nog niet eens goed ![]() Ik had deze topic ook aangemaakt om bijvoorbeeld meer tips te krijgen of links naar tips ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu doel ik niet op deze post, maar gewoon in het algemeen. Iedereen loopt altijd maar te zeiken over newbies, n00bs en beginnelingen.. terwijl die best aparte ideeen hebben zonder meteen uitgebreid met een programma te kunnen werken of iets perfect te kunnen uittekenen.. Zo, dat moest ik even kwijt... (niet alleen tegenover jou..)
||
Citaat:
En ik kan het weten ![]() No bullshit, geef commentaar waar hij beter van wordt, en kleineer hem niet. |
![]() |
|
![]() |
ppfft..ik heb al mijn 3d creaties weggegooid geloof ik. Ben begonnen met het maken van een omgevallen colablikje op een tafeltje met een plas cola ernaast een een lijstje met een foto van mij erin (gedwongen natuurlijk..). 3 jaar later m'n laatste opdracht ingeleverd in 3d (een museum waar je met een camera doorheen vliegt, na een paar minuten eindig je met een close-up van een glazen zuil met licht van onderen waar een zwevend zilveren zwaard in ronddraaide). Het is dat het moest maar voor de rest vond ik 3d zelf niet zo leuk..ok je kunt er wat grappige dingen mee na een tijdje maar dan ben ik toch meer het papier en potlood type
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar goed..als iedereen hier komt met beginsels is et simpel weg gewoon niet interesant dat deze gast naar tips vraags snap ik, en dat vink ook hardstikke goed enzo, dus mij vorige commentaar was beetje bot maar goed et blijft poep ![]() igg succes, en kben benieuwd naar verder werk.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Jij zit nu op het GLU? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou ik kwam van de HAVO, begon dus in 2e jaar Multimedia vormgeven. Daar ben ik na pakweg 4 maanden mee gestopt omdat je er geen ene donder leert (okay is iets te). Ik leerde meer hoe ik op de brush tool moest klikken dan dat ik mijn creativiteit leerde te benutten. Ben blij dat ik gestopt ben! Look at me now! ![]() Wat voor een werk doe jij nou? heb je msn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mn vriend heeft ook MMvormgeven gedaan en is ook gestopt na een paar maanden omdat ie geen fuck leerde..
||
Citaat:
En tja, voelde met totaal niet thuis. Als ex popie jopie tussen als die altos in een grote stad ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb de opleiding wel afgemaakt, omdat ik het zonde vond om te stoppen. Ben ook in het 2e jaar ingestroomd. Maar je leert er alleen maar muis-schuiven en klikken ja, erg slecht! Pas in het laatste jaar kwam er iemand op het idee om ook wat 'creativiteit' in de opleiding te proppen. en dan verrast zijn als alle 4e-jaars een houding hebben van 'ja nou hoeft het van ons al niet meer' Op m'n stage heb ik meer geleerd dan in de andere jaren bij elkaar. De enige die ons nog tot creatief denken probeerde aan te zetten was Max van Poorten (met zijn vakken als user interface) en later ene Stefan Bruinemans (concept). Maar dat kwam ook pas in het laatste jaar. Compleet waardeloos. Ik kwam van die opleiding af met een gevoel van 'ja, ok...en nu?' Dus ik ga verder in de DTP-richting en gebruik van multimedia eigenlijk alleen nog maar webdesign in m'n vrije tijd. Doodzonde... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mja.. wat kan ik verder zeggen.... nog even oefenen ![]() Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 14:11. |
![]() |
||
Citaat:
Het is een voltooid deelwoord en geen persoonsvorm!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, dit is ook een render vanuit het perpectief, alleen heb ik er dan wel zelf aan gedraaid. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mjah dat is het hem juist, als je in een 2d-perspectief zelf gaat zitten draaien, wordt het een 3d-isometrisch 'user'-perspectief. Dan komt er geen diepte in het object. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
daarboven zie ik 2 renders zondere belichting.
Als je 1 ding MOET doen als je rendert (als je in perspective rendert) is er licht inverwerken MET minstens 1 licht die voor schaduw zorgt. Dit geeft meer diepte, meteen meer realisme.... en pleur een ondergrond neer, zoals je bij de laatste renders hebt gedaan. Kijk je bent echt typisch newbie (no offence), en dat is te zien aan het gebruik van je reflecties. Die reflecties op de grond zijn wel leuk, maar verder geen toevoegende waarde en op den duur alleen maar irritant ![]() Verder ziet het model er wel goed uit. Een aardig model van de werkelijkheid. Als je nog realistischer uitziende kruk wil, moet je op nog meer details gaan letten. En moet je lichte schade gaan aanbrengen (tenzij je showroom model wilt hebben) en meer variatie in je textures. Laatste puntje, de schroef lijkt me in verhouding met de rest erg groot..... MAar verder, zeker neit slecht, keep up the good work ![]() edit: en over diegene die zei dat 3dmax verrot is.....je kunt maar beter een andere hobby gaan kiezen..... Aangezien max goed is, en alle andere programma's in het algmeen hetzelfde werken, en je er dus tijd in moet steken om te leren. Als je dat geduld niet hebt, dan raad ik je aan om er niet aan te beginnen |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
[3d model] SpongeBob in 3d pietervdb | 35 | 24-06-2004 12:54 | |
ARTistiek |
[3d] AstroPad Sonic-GF | 10 | 31-12-2003 14:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Was: 3D creaties, nu: GEBLAAT OVER DE NL TAAL VERSUS BREEZAH-TAAL TAFKAB | 36 | 27-11-2002 17:18 | |
ARTistiek |
3D creatie! TAFKAB | 19 | 14-11-2002 01:33 | |
ARTistiek |
Mijn nieuwe 3D creatie... TAFKAB | 23 | 03-04-2002 16:11 | |
ARTistiek |
Photoshop Creaties p-chez | 8 | 28-02-2002 10:34 |