Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2001, 21:08
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Welk profiel doen jullie, en welke klassieke taal hebben jullie daarbij.
Wilde ik gewoon even weten..

Ik doe trowens N&G met Grieks.
Oud 11-04-2001, 21:10
nemesiz
nemesiz is offline
Volgend schooljaar: N&G met Latijn en Grieks
Oud 11-04-2001, 21:49
Verwijderd
N&T met Latijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2001, 19:28
Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb geen profiel, want ik doe nog oude stijl. Dit is mijn vakkenpakket:
Nederlands, Engels, Frans, Latijn, Grieks, geschiedenis en biologie.
Oud 13-04-2001, 19:04
minerva
minerva is offline
volgend jaar: C&M met latijn en grieks
Oud 13-04-2001, 19:05
*** is offline
natuur en gezondheid
Latijn
(+ec1 +fa2)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2001, 20:39
Optima
Optima is offline
E&M met Latijn en KCV
het is zonde dat ik geen Grieks kan kiezen, anders had ik dat zeker gedaan. Een bijscholigscursus is nu wel van pas, aangezien ik het wil gaan studeren...
Oud 13-04-2001, 20:40
puella
puella is offline
C&M met Latijn en Grieks
Met citaat reageren
Oud 13-04-2001, 20:46
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Optima schreef:
Een bijscholigscursus is nu wel van pas, aangezien ik het wil gaan studeren...
Is dat zo? Ik meende dat je iets heel anders wou gaan studeren.
Veel succes met bijscholen (is dat een bestaand werkwoord?)!
Oud 14-04-2001, 12:32
Verwijderd
Is vakkenpakket ook goed?
nederlands, engels, frans, natuurkunde, scheikunde, wiskunde B, economie 2 en latijn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2001, 21:26
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
puella schreef:
C&M met Latijn en Grieks
Nou ik dus ook want ik zit (nog steeds, zucht) bij je in de klas. (nee hoor lin je bent hartstikke gezellig!)

Oud 16-04-2001, 15:07
Kali
Kali is offline
Ik zit in België op school op een gewoon atheneum, met in m'n 5e jaar , 4uur grieks en 4uur latijn
en voor de rest al de normale vakken
Oud 16-04-2001, 15:14
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Kali schreef:
al de normale vakken

En welke vakken zijn dat?
Oud 16-04-2001, 19:16
Wiekuh
Wiekuh is offline
Citaat:
nemesiz schreef:
Volgend schooljaar: N&G met Latijn en Grieks
En daar moet ze dan nog aan toevoegen dat ze er nog veeeell meer bij doett, ze zit over het hoog aantal studieuren (De gek) Maar okeeeee...

(Ik hou het gewoon bij C&M met Latijn)

Oud 16-04-2001, 21:04
nemesiz
nemesiz is offline
Citaat:
Wiekuh schreef:
En daar moet ze dan nog aan toevoegen dat ze er nog veeeell meer bij doett, ze zit over het hoog aantal studieuren (De gek) Maar okeeeee...

(Ik hou het gewoon bij C&M met Latijn)

Waarom verklaart iedereen me nou voor gek, er zijn toch wel meer mensen die net als ik op 5760 studielasturen zitten of ben ik de enige...(lijkt me stug)
Oud 17-04-2001, 05:50
Kali
Kali is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

En welke vakken zijn dat?

gewoon, wiskunde (2), duits(2), frans(3), engels(2), nederlands(4), aardrijskunde(2), natuurwetenschappen(2), zedenleer(2), informatica (1), lichamelijke opvoeding(2), geschiedenis(2)
Oud 17-04-2001, 19:34
Verwijderd
N&T met Economie 1, Informatica, Latijn (en natuurlijk KCV, maar dat hoort jammergenoeg bij een klassieke taal).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2001, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef:

gewoon, wiskunde (2), duits(2), frans(3), engels(2), nederlands(4), aardrijskunde(2), natuurwetenschappen(2), zedenleer(2), informatica (1), lichamelijke opvoeding(2), geschiedenis(2)

WAT? Is dat alles?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2001, 21:06
Kali
Kali is offline
Citaat:
Stephan T schreef:

WAT? Is dat alles?
ja dat is alles, is dat zo abnormaal? ik heb maar 32u les in de week. En ik heb al 4 maand geen aardrijskunde meer omdat die leerkracht ziek is en ze niemand anders vinden. En info heb ik ook al 2 maand niet meer gehad omdat die leerkracht ziek was en we 2 maandagen vakantie hadden ...
Oud 22-04-2001, 16:49
halve gare
halve gare is offline
ik heb c&m met duits1 en 2 en engels maar dat is verplicht
en nederlands

iedereen heeft hier latijn! dat kan je nog niet eens bij ons op school volgen!
Oud 23-04-2001, 14:09
mif
mif is offline
Citaat:
nemesiz schreef:

Waarom verklaart iedereen me nou voor gek, er zijn toch wel meer mensen die net als ik op 5760 studielasturen zitten of ben ik de enige...(lijkt me stug)
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik heb 5980 uur (met excurcies en stages zit ik over de 6000 grens) en op mijn school zijn er nog 2 met meer dan 4800 uur. Maar ik ben nu erg benieuwd naar je vakken. Zelf doe ik N&G en N&T met Fra2, Dui2, WA1&2, Latijn en KCV.
Oud 23-04-2001, 18:41
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
mif schreef:
WA1&2

[off-topic]Als je N&G of N&T hebt, heb je toch standaard Wa1&2??[/off-topic]

Oud 23-04-2001, 19:31
mif
mif is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

Nee, bij N&G en N&T heb je WB1&2.

Oud 23-04-2001, 19:35
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
N&T met Latijn (+ec1 en in de 5e fi en inf er ook bij)
Oud 03-05-2001, 22:20
Verwijderd
Citaat:
mif schreef:
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik heb 5980 uur (met excurcies en stages zit ik over de 6000 grens) en op mijn school zijn er nog 2 met meer dan 4800 uur. Maar ik ben nu erg benieuwd naar je vakken. Zelf doe ik N&G en N&T met Fra2, Dui2, WA1&2, Latijn en KCV.

????
pfffff ik vond dat ik met meer dan 5400 slu al zoveel uren had... ik doe trouwens E&M met latijn, bio 1,2 en sk 1. kunnen ze zoveel slu wel normaal inroosteren bij jullie? bij ons niet nl.. ik moest dit jaar sk en wi tegelijk doen = niet leuk...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2001, 22:40
nemesiz
nemesiz is offline
Citaat:
mif schreef:

Ik snap niet precies hoe het daar werkt maar ik doe N&G met grieks, latijn en muziek...Kcv enzo dat zit er al vast in...
Oud 04-05-2001, 18:07
*suus*
*suus* is offline
nu doe ik N&G en N&T met economie 1

volgend jaar ga ik N&G doen met filosofie en ckv3, das tekenen....

kcv zit bij ons ook bij het verplichte gedeelte, iedereen heeft bij ons dat, jah dat heeft vast te maken met dat ik op een zelfstandig gymnasium zit....

ik zit geloof ik op 493 studiepunten, weet niet hoeveel slu dat is, ik denk 4930 ofzow... en verplicht is toch 4800?
Oud 04-05-2001, 18:09
*suus*
*suus* is offline
ik heb trouwens nu 15 verschillende vakken...
Oud 05-05-2001, 07:57
mammamia
mammamia is offline
Ik doe nu gewoon met latijn en kcv. volgend jaar kan ikhet niet meer doen.
Ontslaan die roostermaker!!
Oud 06-05-2001, 13:36
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

In het profiel van NG en NT zit toch Wb?? En je kunt toch geen wiskunde a én wiskunde b doen???
(ik ben nu bezig met kiezen (gym3) en ik loop dus echt over van al die informatie..)
Oud 06-05-2001, 15:06
xcorienx
xcorienx is offline
ik doe N&G met grieks (en dus KCV) en ckv2
in 't verplichte deel zit ook godsdienst bij ons en dat zijn nog aardig wat uren.
hoe kan jullie roostermaker het aan als jullie meer dan 3 vakken in het vrije deel hebben? zijn er dan ook dubbele uren ofzo? volgens mij heb je dan al meer dan 40 uur per week nodig om al die lessen te volgen. en hoe zijn jullie toetsen enzo geregeld? met toetsweken of op de "gewone" manier?
Oud 06-05-2001, 17:02
Bibian
Bibian is offline
N&G met Latijn en Tekenen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2001, 17:33
*suus*
*suus* is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
ik doe N&G met grieks (en dus KCV) en ckv2
in 't verplichte deel zit ook godsdienst bij ons en dat zijn nog aardig wat uren.
hoe kan jullie roostermaker het aan als jullie meer dan 3 vakken in het vrije deel hebben? zijn er dan ook dubbele uren ofzo? volgens mij heb je dan al meer dan 40 uur per week nodig om al die lessen te volgen. en hoe zijn jullie toetsen enzo geregeld? met toetsweken of op de "gewone" manier?

jah ik heb ook godsdienst verplicht, 1 blokuur per week... vind ik wel relaxt eigenlijk....

bij ons is het zow dat als het niet ingeroosterd kan worden, dat je gewoon het voor jezelf moet doen, dus gewoon zonder lessen maar wel toetsen maken enzow... jah is wel vaag... volgens mij doet niemand dat.... en wij hebben dit jaar 3 pw-weken, vorig jaar waren dat er 5... maar dat hebben ze gelukkig verbeterd... verder hebben we 1 pw-uur in de week en dan kun je daarnaast nog 1 of 2 pw's hebben die gewoon in de les worden afgenomen... maar goed het komt erop neer dat wij maar 3 wiskundepw's hebben over het hele jaar en verder voor de meeste vakken ongeveer 6 pw's.... tjah das 2e fase he? haha....
Oud 06-05-2001, 18:11
Verwijderd
N&G met Latijn (en KCV)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2001, 20:20
mif
mif is offline
Bij mij is ook een aantal van mijn lessen dubbelgeroosterd. Ik kies gewoon bij elke les naar welke les ik toe ga. Als ik geen zin in Duits heb volg ik Nederlands of andersom. Hetzelfde geldt bij mij voor wiskunde A, Scheikunde en Wiskunde B. Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk, de lessen heb je toch niet echt nodig, omdat je het meeste ook wel 2 keer zo snel thuis kan doen.
En ja, in de Tweede Fase is het nog steeds, net als in het oude systeem, mogelijk om naast Wiskunde B ook Wiskunde A te volgen. Waarom zou dit niet mogelijk kunnen zijn?
Oud 08-05-2001, 20:10
*suus*
*suus* is offline
Citaat:
mif schreef:
Bij mij is ook een aantal van mijn lessen dubbelgeroosterd. Ik kies gewoon bij elke les naar welke les ik toe ga. Als ik geen zin in Duits heb volg ik Nederlands of andersom. Hetzelfde geldt bij mij voor wiskunde A, Scheikunde en Wiskunde B. Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk, de lessen heb je toch niet echt nodig, omdat je het meeste ook wel 2 keer zo snel thuis kan doen.
En ja, in de Tweede Fase is het nog steeds, net als in het oude systeem, mogelijk om naast Wiskunde B ook Wiskunde A te volgen. Waarom zou dit niet mogelijk kunnen zijn?

maar als je wiskunde b doet, dan doe je toch al een deel van wiskunde a? tenminste zo had een lerares mij dat vorig jaar uitgelegd... dat je wiskunde a1 hebt en dat wiskunde a12 wiskunde a1 was met zeg maar daarnaast nog meer... of zwets ik nu maar wat?

Oud 10-05-2001, 08:33
Verwijderd
Citaat:
minerva schreef:
volgend jaar: C&M met latijn en grieks

en alsof dat niet genoeg is doe ik er ook nog filosofie bij ipv duits of frans...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2001, 15:51
mif
mif is offline
Citaat:
*suus* schreef:
maar als je wiskunde b doet, dan doe je toch al een deel van wiskunde a? tenminste zo had een lerares mij dat vorig jaar uitgelegd... dat je wiskunde a1 hebt en dat wiskunde a12 wiskunde a1 was met zeg maar daarnaast nog meer... of zwets ik nu maar wat?

Ja Wiskunde A en B overlappen elkaar voor een deel, maar dus niet zoals bij A1 en A2 of bij B1 of B2 helemaal. Er is dus een stukje wiskunde dat je niet krijgt als je alleen B1,2 hebt. Maar uhmz... dit is klassieke talen .
Oud 11-05-2001, 14:20
Met C&M en grieks en latijn haal ik de
5600 uur wel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2001, 14:27
Verwijderd
Citaat:
***SoMeOnE schreef:
Met C&M en grieks en latijn haal ik de
5600 uur wel.
Nou, in alle haast heb ik mijn eigen naam verkeerd geschreven...

Met citaat reageren
Oud 13-05-2001, 10:24
Ellun
Ellun is offline
vraagje: alle mensen die C&M met Grieks en Latijn doen, mogen jullie dan Frans2 of Duits2 laten vallen omdat je twee klassieke talen hebt??? ik wel, maar ik vroeg het me af.
Oud 13-05-2001, 10:26
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
E&M met Latijn
Oud 16-05-2001, 17:56
Iejoor
Iejoor is offline
E&M met Latijn (+KCV), bio 1 en ckv 3 mu
Met citaat reageren
Oud 18-05-2001, 19:15
*Floortje*
*Floortje* is offline
Ik weet het nog niet.. Terwijl ik het al lang zou moeten weten...
Oud 04-06-2001, 16:16
mammamia
mammamia is offline
Ik heb m'n decaan omgepraat en ga nu EM + fa + du + la + kcv doen (ook maar 5800 sbu)
Oud 09-07-2001, 11:51
Seneca
Seneca is offline
Eigenlijk þelt dit niet, want ik heb lekker net mn diploma gehaald! Ik deed C&M met Latijn én Grieks (en ook fat, dut en helaas géén filosofie, want daar doen ze op onze school niet aan) Veel te veel studielasturen, dus, maar wat maakt het uit! Als je maar gelukkig bent, toch. En nu (september, dus nog niet nu) ga ik hiephiephoera, Grieks en Latijn studeren. Sorry dat ik iedereen dat zo vaak vertel, maar op dit forum zijn tenmninste mensen die het begrijpen ipv dat ze meteen in aanbidding voor je op de grond vallen omdat je dan wel héél slim moet zijn of doodleuk vragen of je tolk wordt...
Soory, beetje off-topic, maar nu ben ik het weer ff kwijt. Dank u voor 't luisterend oor.
Oud 10-07-2001, 13:02
Lindansje
Lindansje is offline
N&G Latijn
(volgend jaar zonder Latijn, moet naar atheneum )
Oud 13-07-2001, 09:01
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Citaat:
Stephan T schreef:
N&T met Economie 1, Informatica, Latijn (en natuurlijk KCV, maar dat hoort jammergenoeg bij een klassieke taal).
Wat is dit nou??? IK MAG GEEN informatica kiezen in de 4e.... of zit je al in de vijfde?

Anyway.. een antwoord op je vraag: N&T met Latijn (en Ec)
Oud 13-07-2001, 10:49
ik ben van België en ik vraag mij eigenlijk af wat N&G en N&T wilt zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2001, 11:46
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Klaartje schreef:
ik ben van België en ik vraag mij eigenlijk af wat N&G en N&T wilt zeggen.
Eigenlijk hoort het hier niet, maarja:

C&M= Cultuur&Maatschappij
E&M= Economie&Maatschappij
N&G= Natuur&gezondheid
N&T= Natuur&Techniek

De precieze vakken ga ik niet opschrijven, ben iets te lui op 't moment.

Reageren

Regels voor berichten