Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
over dat andere moet je denk ik bij een psychiater ofzo zijn ik zou et iig nie wete |
![]() |
|
![]() |
Weten is een heel empirisch begrip, op die manier.
Met gevoel kom je snel in een cirkelredenering, omdat je 'voelt' dat je gevoel bestaat. Mensen hebben twee hersenhelften gekregen om de wereld waar te nemen. Door onze patriarchale geschiedenis, hebben we de linkerhersenhelft op een troon geplaatst en geloven we niet meer in de rechter, die evenveel capaciteiten heeft, maar dan op een spiritueel/creatief vlak. Ze kunnen niet zonder elkaar, maar het rechterhersenhelft kan je leren 'te weten' dat iets als gevoel bestaat, met de zelfde zekerheid als dat je weet dat je boterham bestaat en lekker is als je haar opeet.
|
Je hebt natuurlijk meerdere zintuigen. En je kunt prima iets waarnemen zonder dat je't kan omschrijven. Die psychologen proberen ook alles wat je denkt in woorden om te zetten. Omdat het daardoor duidelijker voor jezelf wordt maar in weze kan je ook gewoon proberen het te zonder worden duidelijk te maken voor jezelf.
een gevoel hoef ik ovirgens niet te deffinieren. Geen behoefte aan. Probeer eerst maar eens te bedenken waarom je dat zou willen. Ik omschrijf ze wel in verhaaltjes of gedichtjes, dat geeft me wel enige duidelijkheid over mezelf en dan leer ik ook beter met m'n gevoelens om te gaan.
||
![]() |
Citaat:
Maar dan heb je waarschijnlijk ook niet echt vrienden, misschien wel oppervlakkig maar erg diepgaand kan het dan nooit worden denk ik. Heel raar aangezien je gevoel idd niet echt duidelijk kan beschrijven, het is denk ik toch heel belangrijk dat we het wel hebben ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
De Kantine |
smoesjes en spiektips! erg handig! Couscousje | 36 | 08-09-2003 18:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Het liefdesspel Bikinie-meisje | 20 | 01-04-2003 16:13 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |