Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 18:37
Semele
Semele is offline
En wat vond je ervan?

Wij zijn het nu aan het lezen, en het is naar mijn mening het beste wat we tot nu toe hebben gelezen.

Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2001, 18:46
blenderken
blenderken is offline
Niet in het Grieks of Latijn, maar wel in het Frans ...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:33
Konijn
Konijn is offline
Wij hebben het twee jaar geleden als toneelstuk gespeeld. Eerst bewerkt, in Nederlands op rijm gezet, twas heel mooi. Ik was koorleider en moest dansen. Wel dramatisch stuk, hoor.
Oud 17-12-2001, 09:26
Anne
Anne is offline
Ja, in het frans en ik ben naar het toneelstuk in Amsterdam geweest.
Oud 19-12-2001, 14:05
lnenrvn
lnenrvn is offline
pff, ja net gelezen bij KCV...
en het was me boeiend...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:48
Ellun
Ellun is offline
Ik heb het vorig jaar met Grieks uitgebreid behandeld, werkstuk van gemaakt, daarna gelezen in het Frans, en vorige week naar een Frans toneelstuk geweest, dus ik heb eventjes genoeg van Antigone.

Ik vind trouwens Creon de meest interessante persoon in het hele verhaal, meer mensen die mijn mening delen? Ik krijg namelijk altijd te horen: nee joh, Antigone natuurlijk!
maar volgens mij is hij ook de tragische held in het verhaal. Hij heeft aanzien, hij begaat een misstap, enz.
Oud 21-12-2001, 17:54
Wilbert de Jong
Wilbert de Jong is offline
Ik heb Antigone - in het Frans - ook gezien in het theater in Breda. Maar ik had het boek niet echt gelezen, dus ik begreep er niet heel veel van....
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 18:31
Semele
Semele is offline
Citaat:
Ellun schreef:

Ik vind trouwens Creon de meest interessante persoon in het hele verhaal, meer mensen die mijn mening delen? Ik krijg namelijk altijd te horen: nee joh, Antigone natuurlijk!
maar volgens mij is hij ook de tragische held in het verhaal. Hij heeft aanzien, hij begaat een misstap, enz.

Creon's karakter is inderdaad interessanter dan het lijkt. Het is mooi om te zien hoe hij in de discussie met Haimon in het nauw wordt gedreven en zichzelf gaat tegenspreken. En uiteindelijk blijkt hij toch maar gewoon een mens te zijn, ook met gevoelens, niet meer de ongenaakbare koning.

Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 19:35
hey
hey is offline
Ook in het frans gelezen en het toneel (in aalst in de werf) gezien. Het decor was prachtig en het verhaal zelf ook.
Fantastisch gebracht.
Oud 24-12-2001, 10:39
sonniveen
sonniveen is offline
ik heb er een klein stukje van gelezen in het nederlands en dat was wel mooi
Oud 24-12-2001, 14:17
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Semele schreef:
Creon's karakter is inderdaad interessanter dan het lijkt. Het is mooi om te zien hoe hij in de discussie met Haimon in het nauw wordt gedreven en zichzelf gaat tegenspreken. En uiteindelijk blijkt hij toch maar gewoon een mens te zijn, ook met gevoelens, niet meer de ongenaakbare koning.

Precies! En in de versie van Anouillh (kweet neit meer hoe je dat schrijft)is Creon zelfs aardig, hij wil Antigone toch vrijuit laten gaan, hij wil het hele gedoe in de doofpot stoppen, maar dan is Antigone degene die zo dom is om er tegenin te gaan.

Reageren

Regels voor berichten