Advertentie | |
|
![]() |
|
All we are is dust in the wind..
Kvind "Als losbladige agenda’s aan de vertakkingen van geboomtes zijn wij gebleken te zijn." werkelijk een meesterlijke metafoor voor de vergankelijkheid des levens. "zijn wij gebleken te zijn" is echter een smet op deze verder prachtige zin, maar in context met "..waarin wij waren" verderop kan ik er wel respect voor op brengen. Voor de rest erg mooi, zitten paar sterke en goed gevonden metaforen in. Vanwaar de titel "Denk eens mee"? Vind 'm totaal buiten de inhoud van het stuk vallen.
||
Citaat:
Ik vind het een gaaf gedicht, alleen die lange reeksen werkwoorden vind ik wat bombastisch :/ En heu, Ellen, ik moest ook aan Dali denken for some reason ![]() * in de zomer in Dali museum te Figueras geweest, ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dali was absoluut geen inpiratiebron; dat hij soms wat 'geks' doet met klokken had geen invloed op mijn metafoorkeuze. Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 06:14. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 07:24. |
![]() |
||
Citaat:
geen boodschap...?
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde meer dat mijn gedicht niet surrealistisch is. Geen warreling van delen met speculatieve verbanden. Zoals de film van Dali & Bunuel, 'un Chien Andalou'. De thema’s kunnen overigens (maar dat is dan achteraf gezien) inderdaad wel complementair worden opgevat: ‘Wij verdorven ratten, gevangen in het slijk’ Laatst gewijzigd op 24-11-2002 om 21:27. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan miepen wat je wilt over niets te maken te hebben gehad met Dali, maar als verschillende lezers dat verband toch maken, denk ik dat je je er daar beter bij neer kunt leggen.
Bovendien, jij kent de werken, aangezien je er een (nogal stevige) mening over vormt. Je neemt het mee, of je wilt of niet. LUH-3417 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
weet je wat? ik geef je gewoon gelijk! Maar ondertussen ga ik wel een nieuwe schrijven... Laatst gewijzigd op 24-11-2002 om 21:41. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] KIET | 0 | 10-03-2004 23:02 | |