Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 16:10. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmz.. ik ben nu vrijgezel, dus kan alleen over de relatie met mn ex praten.
Daarvan is 1 avond waar ik me behoorlijk kut door heb gevoeld. We gingen samen uit naar een plek waar ook heel veel vrienden van mij waren. Er was ook 1 vriendin van mij waarvan ik wist dat ze mijn ex ook redelijk leuk vond, mijn ex wist dit ook. Vervolgens zat hij de hele avond hand in hand met haar (zij hand op haar hand op haar been), zelfs als hij mij zoende liet hij haar niet los. Hij verontschuldigde zich steeds tegenover haar en maakte toen we zoenden de opmerking: 'ja sorry, je mag wel meedoen hoor'. Het was weliswaar een grapje maar toch vond ik het niet leuk. Ik voelde me vervolgens neit zo lekker en zei tegen hem dat ik even naar buiten ging, iedereen boodt me aan even mee te gaan, behalve hij. Hij bleef lekker bij die vriendin zitten. Toen we daarna naar huis fietsten, maakte hij nog de opmerking: E. zag er echt mooi uit vandaag!!. Nja, toen hield ik het niet meer en moest huilen.. Hem alles uitgelegd, de rest van het weekend was hij superlief en vergeven heb ik het hem ook redelijk snel. Maar vergeten heb ik het nooit, en begrepen ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
Dat komt dus omdat zij hem in een positie dringt waarin hij hoe dan ook gezichtsverlies lijdt. Ik ken haar niet persoonlijk, maar ik kan mij goed voorstellen (gezien haar huidige emoties) dat ze er nogal fel op reageerde. Als jongen kun je dan niet veel anders dan het bestrijden van de oorspronklijke uitlating. Je verwacht daadwerkelijk dat hij zegt: "Ja, sorry, ik heb iets beloofd maar ik maak het niet waar. Je bent nu boos en dat is mijn schuld." ? Hij wilde haar niet teleurstellen, vermoed ik, vandaar dat hij 'verzon' dat hij het nooit gezegd heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik bemoei me ff tussen unexplained en dusjcrib.
ik vind dat unexplained gelijk heeft, als je wereld al vergaat dat ie tegen je liegt, nu over t feit dat ie uitgaat met vrienden, hoe reageer je in godsnaam als er echt iets ergs gebeurd in je relatie? ok liegen is niet goed in een relatie maar om er nou zo'n ophef over te maken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze heeft zich alleen kut gevoeld toen het gebeurde, waar lees je dat ze zegt dat de wereld vergaat Ik kan me voorstellen dat dit iets is wat je vergeeft maar niet vergeet, want naast dat hij liegt, beschuldigd hij haar ervan de waarheid niet te spreken door te zeggen dat hij het nooit heeft gezegd. Ik vind het gewoon ronduit zwak en laf van hem, en vind het daarom terecht als je teleurgesteld bent als dit gebeurd. Het is niet zomaar een leugentje over waarom je te laat bent ofzo, het is gewoon keihard ontkennen dat je iets hebt gezegd, dat vind ik toch best zwaar wegen. Nee, ik zou het niet uitmaken, ja, ik zou het hem vergeven. Maar dan keur ik het nog niet goed! |
![]() |
||
Citaat:
Vrijwel niemand zal een leugen ooit terugdraaien. Er wordt vaak nog een extra leugen verzonnen om de oude leugen te onderbouwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En nou ja, misschien daarom dat ik het een ander dan ook zwaar kwalijk zou nemen zou hij tegen me liegen. En dan bedoel ik niet zn belofte niet nakomen, mits hij dat me maar eerlijk toegeeft. Maar goed, ik zal wel raar zijn dan |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Bij een ex van me ben ik vreemdgegaan. Hij vergaf het me al meteen, maar is dat natuurlijk nooit vergeten. Maar goed, ik mocht me al gelukkig prijzen dat ie het me kon vergeven natuurlijk! Hij heeft ook dingen geflikt die ik hem vergeven heb, maar die ik toen zeker niet kon vergeten.
En bij een andere ex, Marco.. Ik kwam speciaal voor hem naar Italië. Kom ik daar aan, wordt me doodleuk verteld dat het over is en dat ie al een ander heeft.. Toen zat ik daar in m'n 1tje. Is vergeven, maar echt niet vergeten! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarbij gaat mijn vriend nooit vreemd dus ik ga er sowieso geen herrie over schoppen Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 17:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder.... tuurlijk ga je er geen herrie over schoppen als je vriend niet vreemd gaat.. Ik bedoel alleen dat liegen vervelend is omdat je dan niet meer weet wat wel en geen waarheid meer is. En jij zegt liegen, no big deal, en ik zeg, als je vriend zou liegen over niet vreemd zijn gegaan, zou je het dan ook no big deal vinden want het is maar liegen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er staat ook niet dat hij zegt dat hij het zich niet herinnert, er staat dat hij van mening is dat hij het niet heeft gezegd.. Zou hij het niet hebben gezegd, zou zij dus moeten liegen, dat bedoel ik. Ik zeg nergens dat hij onmenselijk verdrag vertoont, ik zeg alleen dat ik me haar reactie kan voorstellen, aangezien jij het geloof ik onzin vond. |
![]() |
||
Citaat:
PS: de titel van dit topic is inderdaad ook een heel mooi nummer van The Corrs.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp haar reactie prima, net zoals ik zijn reactie begrijp. Er is niemand 'fouter' dan iemand anders in deze situatie. Verder mag ik je wel hoor, maar ben het gewoon niet met je eens. ![]()
|
zo zal ik nou weer eens reageren???
![]() ik heb t m vergeven, we zijn nog steeds samen, ik hou superveel van hem, hij gaat ook uit met zn vrienden... ik was hier erg gekwetst over, precies zoals Dusjcrib zegt... @Unexplained Hij zegt dat hij dat nooit gezegd heeft, daar gaat t mij om en dat hij een verschrikkelijk slap excuus er voor heeft aangeboden ookal zag hij hoe erg ik er mee zat.Hij wil mij nog steeds niet helemaal geloven. Dat doet mij echt pijn. Ik doe m pijn wanneer ik m dat zeg... Ja, mensen maken fouten in een relatie. Daar ging de topic toch over? Dan ben ik hier als bijna enige van t hele stel die nou eens zegt wat er eens is fout gegaan in de relatie, en dan wordt er gezegd dat t onzin is, dat ik het niet vergeven heb, dat ik die reactie van m afdwong... Sjeesh, jij weet toch helemaal niet wat in mijn hoofd omgaat. Dan kun je ook zulke uitspraken niet maken. En vooral maar doordrammen op Dusjcrib... Dusjcrib is een meisje (vrouw ![]() Ik vind dat je in een relatie eerlijk en open met elkaar moet zijn. Zo zou je over elk klein dingetje kunnen zeggen: agh, ja... anders beledig/kwets ik de ander wanneer ik t zeg, laat ik maar liegen. zo zou iedereen kunnen vreemdgaan en dergelijke.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en je hebt liegen en liegen, ik had t over t liegen over t uitgaan, jij draaid t meteen naar liegen om t vreemdgaan ![]() en nee ik zeg niet dat ik t geen big deal vind, ik vind t niet leuk, maar ik zou niet zeggen van ja ik vergeef t je maar ik vergeet t niet, als ik iets vergeef vergeet ik t ook,anders heb je t niet vergeven. Maar t moet niet te vaak gebeuren want ik laat me niet gebruiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, je hebt liegen en je hebt liegen. Dat bedoel ik dus, waar ligt die grens tussen acceptabel liegen en niet acceptabel liegen? Ik denk dat iedereen daar zijn eigen grens heeft. Ik ben persoonlijk nogal gesteld op eerlijkheid, wat ook bepaalde oorzaken heeft. Bij jou ligt het ms anders en zal jouw grens van wat acceptabel is ergens anders liggen. Dat vind ik nou weer grappig. Ze reageert slechts op een topic dat juist gaat over het vergeven, maar niet vergeten. Zij schrijft deze situatie op als iets dat haar bijstaat als een vervelend moment, ze heeft het hem echter wel vergeven want ze neemt het hem niet langer kwalijk. Ze voelt zich nog wel verdrietig als ze er aan denkt, omdat het een pijnlijke situatie was, niet omdat ze het niet heeft vergeven... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() enneuh, niemand was fout idd |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik kan elke uitspraak doen die ik wil, ook al is het enkel om een discussie uit te lokken. Laten we even onderscheid maken tussen goede/foute uitspraken en ware/onware uitspraken. Elke uitspraak die ons dichter bij ons doel brengt (= discussie) is een goede uitspraak, maar hoeft niet per definitie waar te zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben absoluut pro eerlijkheid en openheid, maar dat is iets heel anders dan een gecontroleerde relatie. Ik zou zo'n gecontroleerde relatie nog geen maand uithouden, ik wil vrijheden hebben om mijn eigen persoonlijkheid te ontwikkelen en daarbij ondersteunt worden...niet geblokkeerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar mijn ex is ook nuttig geweest, hij heeft me namelijk in de armen van mijn vriend gedreven(was zijn aardsvijand en ik vond em stiekem wel leuk) dus nu heb ik de liefste jongen die er bestaat ![]() |
![]() |
|
gaan we weer...
@Unexplained Ja, ik zit er nog wel mee. En ja, het is opzich wel een klein dingetje en nee, mn wereld stort niet in. Hoezo ik me er zo druk over maak??? Ik vertrouw niemand voor 100 % en hij vindt dat erg. Hij vindt t erg wanneer ik zeg dat ik m niet vertrouw, maar ik vertrouw niemand... dus jah... Maar zo bewees hij in feite dat ik m ook niet echt vertrouwen kan. Ja, zo kijk ik er tegenaan. Ja, Dusjcrib ziet wat ik bedoel. Het gaat mij niet zozeer over t uitgaan. Het gaat er om dat hij dingen zei, tegenovergestelde deed en vervolgens beweerde dit nooit gezegd te hebben. Jij en spacegirl betrekken het voornamelijk op t uitgaan-feitje. Daarom zeg ik ook dat D me wel snapt en jullie niet. En tuurlijk mag je dingen analyseren, maar niet zeggen dat t allemaal puur onzin is. Iedereen heeft zo zijn eigen kijk op t verhaal en dat mag ie best vertellen, maar daardoor moet jij niet iemand anders zn kijk erop onderuit halen. Want dat doe jij zo'n beetje. Je gaat helemaal met Dusjcrib in discussie hoe hij zich er onder gevoeld zou kunnen hebben, en ik... Maar ik heb dit toch zelf meegemaakt, jij niet. En wat kan mij t nou schelen dat een gemiddeld mens 10 keer per dag liegt. Ja, ik geloof dat sowieso niet aangezien ik toch een tamelijk direct persoon ben (vraag mn broer maar) en ik eerlijkheid zeer belangrijk vind. En het is trouwens een gemiddelde. Scheelt ook per persoon... Maar dat zou jij wel beter weten he? Nou, ik hou er over op. Je haalt me toch alleen maar onderuit omdat jij blijkbaar beter weet hoe ik en mn vriend ons in die situatie voelden. Jij kan ons immers zo goed analyseren, ookal is t enige wat je van me weet posts op dit forum en misschien een beetje van mn broer. Maar agh... Alles kan.
|
Ik ga hier niet op in, aangezien jij geen zin hebt in een interessante discussie. Als je dat wel hebt, vraag er dan maar naar...zal ik mijn punten uiteen zetten voor je.
Maar ik ben het nog steeds niet met je eens, op bijna alle punten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met bijv. m'n ex had ik constant ruzie, okee dat is alweer 2 jaar geleden...maar waar ging dat over: Steeds vertelde hij iets, en later vertelde hij weer iets heel anders. Nou ben ik zo iemand die vage uitspraken letterlijk onthoudt, dus ik val iemand daar dan op aan, ik ga dan zeggen "heeey, maar eerst zei je toch dit?! Waarom heb je er dan over gelogen?!" En hoppa, weer een ruzie. En daarna vertrouw ik 'm dan voor een tijdje weer wat minder. Wat Unexplained zei: "hij zal zo'n uitspraak niet doen als er geen druk achter zat", daarmee slaat hij de spijker op z'n kop. Veel jongens denken namelijk "laten we dit of dat maar zeggen, dan is zij ook weer blij". Jongens hebben vaak de neiging om meisjes naar de mond te praten. Ik ben zelf iemand die mensen snel onder druk zet, dat doe ik automatisch. Althans, ik probeer op zo'n moment gewoon achter de waarheid te komen, maar veel jongens voelen zich dan inderdaad onder druk gezet. En vaak hebben ze dan ook een paar "leugentjes om bestwil" gebruikt, want op een gegeven moment lul ik ze dan klem. Waardoor ze weer een leugentje om bestwil gaan vertellen, om zich daar weer uit te redden. Ik vind dat zo'n stomme manier van doen...als ik iets vraag dan vraag ik gewoon om de waarheid en dan hoop ik die ook te horen te krijgen. Uiteindelijk zorgt de waarheid ook voor veel minder ruzies. Iemand zei bijvoorbeeld eerst dat een paar mensen (waaronder een meisje) nix voor hem betekenden. Dus ik zeg nog zo'n 5 keer: "Nou sorry, maar daar geloof ik nix van, dat lijkt me erg sterk." Toch blijft hij volhouden. Echt 3 maanden later ofzo vertelt hij dat ze wel veel voor hem betekenen. Dan heb ik ook zoiets van "ja hallooo... ![]() Naja, ik kan nog wel veel meer voorbeelden bedenken. Maar ik bedoel gewoon te zeggen dat die zogenaamde "druk" helemaal geen excuus is om te liegen. |
![]() |
||
Citaat:
|
ik ben ooit vreemdgegaan, en met die persoon is het ook uitgegaan. Deze heeft me NOOIT vergeven ( hoewel ik aan de schuld onderdoor ben gegaan) en waarschijnlijk wel vergeten.
Mijn huidige vriend heeft het me wel vergeven ( dat voorval) maar is het niet vergeten. Hij heeft toch ook een moeilijke tijd gehad....en...daar voel ik me NU dan weer vreselijk schuldig over.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, sorry, misschien oordeel ik te snel hoor. Maar ik kan me gewoon ontzettend irriteren als mensen iets verkeerd doen en vervolgens heel zielig gaan zitten doen van oooh, had ik het maar nooit gedaan en ik heb zo een spijt en nu voel ik me zo kut... Misschien doe je dat wel helemaal niet op die manier, maar ja, dat je zegt aan de schuld onderdoor gegaan te zijn? Ik begrijp dat je schuldgevoelens niet zomaar uitschakeld, maar ik vind het altijd nogal zielig achteraf gelul. Voel je nu alsjeblieft niet aangevallen.. Ik begrijp het alleen gewoon niet goed.. En met je vriend van nu, hoezo heeft hij het er moeilijk mee gehad, het was toch niet bij hem gebeurd? Ik snap al helemaal niet waarom je je schuldig zou voelen tegenover hem, mijn inziens heeft hij er niets mee te maken? |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Muziektopic #7 Verwijderd | 499 | 26-03-2008 11:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel/Palestina deel 7 T_ID | 500 | 21-09-2006 18:07 | |