Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2002, 21:38
feline
feline is offline
Welke kledingontwerper vind jij het best?

Deze vraag gaat niet over de huis-tuin-en-keuken-merken die de meeste van ons dragen, maar over de duurdere kledingontwerpers (prada, chanel, d&g etc.). Waarom vind je juist die kleding mooi?

Als jij een label op zou zetten, hoe zou je kleding eruit zien?

Waar zou je je door laten inspireren? Wat zouden de kenmerken van je kledinglijn zijn?
Oud 27-11-2002, 21:45
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
feline schreef:
[I]

Waar zou je je door laten inspireren? Wat zouden de kenmerken van je kledinglijn zijn?
ik kan alleen maar op deze vraag antwoorden, simpelweg omdat ik geen werk weet van kledingontwerpers.

Ik zou mijn kleding laten inspireren door de natuur. Bijvoorbeeld rokjes die lijken op bladeren of wespenstrepen. Ook zou ik veel van dieren namaken bijvoorbeeld staarten of vleugeltjes. (geen bont ) De kenmerken van mijn kledinglijn zouden zijn dat ze vooral niet netjes zijn en niet strak. Zo zien de modellen er dan ook uit Ook zou ik veel grappige dingen willen ontwerpen zoals bijvoorbeeld een jurk compleet gemaakt uit aan-elkaar-genaaide ritsen
Oud 28-11-2002, 11:52
Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
Earlkonig (op zijn duits met een dubbel punt boven de o (mijn werk heeft die tekens niet geinstaleerd))

niet echt een catwalk iets.
maar zeker heel erg mooi gemaakt moet ik zeggen. is middeleeuwse fantasykleding niet te vergelijken met die tegenwoordige shitzooi die gothic genoemt wordt.

mijn label zou ook fantasykleding worden, liefst uit peperdure mooie zachte stoffen zoals 1e klasse fluweel.
Oud 28-11-2002, 13:48
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
feline schreef:
Welke kledingontwerper vind jij het best?

Ken niet veel van dat soort merken.

Of heel netjes, of heel wijd en relaxt. Veelal casual, wat je dus ook gewoon aankan en niet van die enorm maffe zooi die je ooit een keer op een catwalk aankan en dan nooit meer.

Gewoon door.. dingen
Oud 28-11-2002, 14:47
Mysterons
Mysterons is offline
ik weet weinig over ontwerpers enzo..

als ik zelf een label op zou zetten zou die uit heel veel rokjes bestaan, en niet uit broeken. ik vind dat er aan broeken niks speciaals en leuks aan toe te voegen is dan een normale skatebroek, spijkerbroek of zwarte broek. ik vind rare rokjes veel leuker, ik zou plooirokjes, tuttige rokjes, en lange rokken erin stoppen. en veel rare shirtjes met veel strepen, en kleurencombinaties. en shirts met een leuke tekst er op ofzo. en ik zou een hele kousen&panty&sokken lijn opzetten met alle kleuren en patronen die er maar mogelijk zijn.
Oud 28-11-2002, 15:00
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
jahoor tuurlijk Ik ben het weer es met marte eens

Ik ken ook geen ontwerpers, maar om zelf wat te doen, Sophie Ellis bextor is echt geweldig qua kleding. Zij kiest echt de leukste dingen uit Zij zou echt een inspiratiebron voor mij zijn. Later wil ik ook dat soort heerlijk tuttige (engels bekakte zoals iemand ooit zei) kleding dragen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:37
Li
Li is offline
Leuk topic Mijnt!

Mijn favoriete ontwerper is Chanel.
De contrasten zwart/wit, de mantelpakjes, allemaal prachtig!! Chanel heeft een bepaalde soort stijl die er toch eenvoudig maar ook weer stijlvol uitziet.

Van schoenen (want dat vind ik nog interessanter) vind ik Prada en Tods het allermooiste. Echt hele stijlvolle schoenen, over het algemeen ook redelijk simpel, maar toch met een bepaalde klasse

Als ik een eigen label op zou zetten zou ik veel rokjes, jurkjes en vrouwelijke kledingstukken in m'n lijn hebben. Veel gebruik maken van verschillende stoffen zoals tweed, zijde, enz.
Ik zou een casual lijn maken, maar daarnaast ook een haute couture lijn.

Waar ik me nu ook door laat inspireren: Mensen op straat, rare dingen die je tegenkomt in tijdschriften, catwalks en winkels waar je zelf met iets nieuws op verder kan borduren.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:04
SugarBox
SugarBox is offline
Ik interresseer me niet zo voor die dure designers..

Mijn kledinglijn zou geinspireerd zijn door snoep *lol* Veel neon-kleuren.. En veel fluffy-spul en glitters.
Ik zou een kledinglijn voor een beetje van die uitgaanskleren / gelegenheidskleren maken.. Met ook veel van dat spul dat in black-light oplicht..
Oud 28-11-2002, 17:36
shanli
shanli is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
ik weet weinig over ontwerpers enzo..

als ik zelf een label op zou zetten zou die uit heel veel rokjes bestaan, en niet uit broeken. ik vind dat er aan broeken niks speciaals en leuks aan toe te voegen is dan een normale skatebroek, spijkerbroek of zwarte broek. ik vind rare rokjes veel leuker, ik zou plooirokjes, tuttige rokjes, en lange rokken erin stoppen. en veel rare shirtjes met veel strepen, en kleurencombinaties. en shirts met een leuke tekst er op ofzo. en ik zou een hele kousen&panty&sokken lijn opzetten met alle kleuren en patronen die er maar mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 18:00
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Li schreef:
Leuk topic Mijnt!

Mijn favoriete ontwerper is Chanel.
De contrasten zwart/wit, de mantelpakjes, allemaal prachtig!! Chanel heeft een bepaalde soort stijl die er toch eenvoudig maar ook weer stijlvol uitziet.

Als ik een eigen label op zou zetten zou ik veel rokjes, jurkjes en vrouwelijke kledingstukken in m'n lijn hebben. Veel gebruik maken van verschillende stoffen zoals tweed, zijde, enz.
Ik zou een casual lijn maken, maar daarnaast ook een haute couture lijn.

Waar ik me nu ook door laat inspireren: Mensen op straat, rare dingen die je tegenkomt in tijdschriften, catwalks en winkels waar je zelf met iets nieuws op verder kan borduren.
helemaal mee eens Ik had het niet beter kunnen omschrijven..

Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 18:02
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
shanli schreef:

quoterd
Oud 28-11-2002, 18:17
shanli
shanli is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
quoterd
sorry
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:04
rodina
rodina is offline
Tom Ford heeft een aantal mooie collecties gemaakt zoals voor Gucci. Echt geweldig.
Oud 28-11-2002, 19:29
rodina
rodina is offline
m'n eigen label

Styletto

vrouwelijk, met zakelijke punten, veel glamour maar toch draagbaar. Geinspireerd op sprookjes, mannenpakken, vele culturen (aziatische volkeren hebben vaak prachtige dingen) 't moet lief zijn, maar wel stoer, en chique. Moet uitstraling hebben, mensen moeten het herkennen, maar het mag geen massaproduct worden, want dan is het speciale er af.
Oud 28-11-2002, 19:32
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
rodina schreef:
het mag geen massaproduct worden, want dan is het speciale er af.
dan maak je het gewoon heel duur
Oud 28-11-2002, 19:36
rodina
rodina is offline
Citaat:
a new noise schreef:
dan maak je het gewoon heel duur
juist ja, klinkt lullig maar het is wel zo
Oud 29-11-2002, 06:47
Black Sugar
Black Sugar is offline
Twe nederlandse ontwerpers, ben alleen even de naam vergeten
Het is echt een duo.....
Hmmm, tsja heb een keer een expositie van ze gezien en was echt heeeel mooi
Oud 29-11-2002, 08:09
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Twe nederlandse ontwerpers, ben alleen even de naam vergeten
Het is echt een duo.....
Hmmm, tsja heb een keer een expositie van ze gezien en was echt heeeel mooi
Victor & Rolf
Oud 02-12-2002, 21:14
rodina
rodina is offline
*nutteloze schop omhoog*
Oud 02-12-2002, 21:39
a new noise
a new noise is offline
catwalkkleding... zo weinig mogelijk stof om zo veel mogelijk botten zichtbaar te maken?
Oud 02-12-2002, 22:38
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
a new noise schreef:
catwalkkleding... zo weinig mogelijk stof om zo veel mogelijk botten zichtbaar te maken?
Oud 03-12-2002, 00:00
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
a new noise schreef:
botten kun je ook neuken

woohoo lekker foute opmerking weer
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 15:22
rodina
rodina is offline
Komop mensen is er eindelijk een koel topic wordt ie niet gebruikt, even wat namen noemen;

valentino, iceberg, prada, versace, burberry, louis vuitton etc.. Daar zit vast wel wat moois tussen, iig ik vind van wel; maar wat vind jij mooi?
Haal desnoods ergens een plaatje van een of andere site vandaan van een kledingstuk wat je erg mooi vind... maak er wat van..
Oud 04-12-2002, 19:16
Nuck
Nuck is offline
Chanel is inderdaad erg mooi . Even geen zin om het nu te onderbouwen .
Oud 04-12-2002, 20:17
S
S is offline
Citaat:
rodina schreef:
Komop mensen is er eindelijk een koel topic wordt ie niet gebruikt, even wat namen noemen;

valentino, iceberg, prada, versace, burberry, louis vuitton etc.. Daar zit vast wel wat moois tussen, iig ik vind van wel; maar wat vind jij mooi?
Haal desnoods ergens een plaatje van een of andere site vandaan van een kledingstuk wat je erg mooi vind... maak er wat van..
Evisu voor wortels?

Ik vind veel merken vet. Corneliani, Vuitton, Zegna, Prada, Evisu Classic, (Evisu natuurlijk ook), Kenzo, enz.

Voorbeelden?

Van Corneliani de krijtstreeppakken. Van Vuitton (alleen voor dames) de enorme reiskoffer. Niet echt dat ik dat ding mooi vind, maar de prijs fascineert me . Zegna's pakken, de 'gewone' lijn, 3-delige kostuums. De schoenen van Prada. Evisu Classic pakken en broeken van Evisu. En broeken van Kenzo (pantalons).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 20:21
S
S is offline
Citaat:
rodina schreef:
Tom Ford heeft een aantal mooie collecties gemaakt zoals voor Gucci. Echt geweldig.
Een aantal? Hij heeft Gucci weten 'op te tillen' tot een gewild, duur merk in de Elite van Amerika. Daarvóór ging het alleen bergafwaards met Gucci.

Laatst gewijzigd op 04-12-2002 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 20:52
Faery
Faery is offline
Citaat:
S schreef:
. Daarvoor ging het alleen bergafwaards met Gucci.
En dat werd dan weer bevestigd met uitspraken als "eyz alles gucci?"
Oud 04-12-2002, 21:46
S
S is offline
Citaat:
Faery schreef:
En dat werd dan weer bevestigd met uitspraken als "eyz alles gucci?"
'AlLeZ PrAdA mEt Je SmAtJeS SwA'
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 08:18
Li
Li is offline
Inderdaad, jammer dat er zo weinig gebruik wordt gemaakt van dit topic

Van Vuitton vind ik de kleinere modellen tasjes heel mooi (niet die enorme hutkoffers) en vooral hun schoenen.
Afgelopen voorjaar was ik in Parijs en verkochten ze daar allemaal van die schattige slingbacks met bloemetjes en strass-steentjes, echt supermooi

En verder: Welke catwalkkleding vinden jullie nou echt niet mooi??

Ikzelf vind Versace vaak erg tegenvallen, het is allemaal net té provocerend. Ook de kleding van Dior (hoe deze gepresenteerd worden op de catwalk) vind ik erg fout. Dan gaat het niet eens meer om de kleding, maar om hoe erg je de modellen kan toetakelen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 19:08
Verwijderd
Louis Vuitton @ PC Hooft, daar heb ik samen nog laatst met m'n zus een portomonee & tasje gekocht voor m'n moeder, wel mooi enzo, maar veel te duur , klopt niet in verhouding zeg maar maar goed, 'tis maar dat we zoveel van onze moeder houden

Dolce & Gabbana vind ik persoonlijk de beste mode ontwerpers, ze kunnen sportief combineren met net, en dat vind ik .
Evisu vind ik ook , maar bij sommige dingen denk ik echt dat er teveel logo's op zitten , echter is dit alleen bij de kleding die je koopt in de winkel, de catwalkkleding is daarentegen heel erg verschillend, heel posh en toch ook niet .
Prada ook, mooi casual echter opvallend .

Als ik een label op zou zetten zou ik me laten inspireren door de 3 labels hierboven, simpelweg omdat ik denk dat een combinatie van deze 3 merken totaal het einde zou zijn

Laatst gewijzigd op 05-12-2002 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 21:07
Synonym
Synonym is offline
Ik heb niet veel verstand van dure merkjes enzo, maar inderdaad, die stijl van Sophie Ellis Bextor is gewéldig! Echt zo leuk, die jurken... wauwie.

Als ik mijn eigen kledinglijn op zou zetten zouden daar veel jurkjes inzitten, strak lijfje, wijduitlopende rok. Veel met tule enzo. Ook streepjes zijn lief! Maar ook zwart vind ik mooi. Van die mooie pakken voor vrouwen met puntschoenen eronder
Mooie broeken met geinige printjes erop... Ach ja, ik heb best veel ideeën, maarja.
Oud 05-12-2002, 22:07
S
S is offline
Citaat:
Ninh schreef:

Als ik een label op zou zetten zou ik me laten inspireren door de 3 labels hierboven (D&G, Evisu en Prada, red.), simpelweg omdat ik denk dat een combinatie van deze 3 merken totaal het einde zou zijn
Ja, ik ook .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 22:48
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Betsey Johnson

Morgane Le Fay:

Deze 2 ontwerpster vind ik erg goed.
Nog wel meer, maar dat weet ik zo even niet.

Wat ik zelf zou ontwerpen?
Ik ontwerp regelmatig, maar het is allemaal zo verschillend.
Laten we zeggen, naar welke muziek ik op dat moment luister.
Zo'n sfeer word het dan een beetje.
Oud 06-12-2002, 06:19
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Victor & Rolf
Ja dat bedoel ik
Oud 11-12-2002, 09:33
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vind die catwalkkleding vaak nogal overdreven; er loopt echt niemand letterlijk zo over straat.
En dan alleen maar van die dunne anorexia-meisjes die men zogenaamd mooi vindt.

Bah.

Uhm, als ik een ontwerpster was zou ik allemaal galajurken bedenken en vrouwen in 'zinnenprikkelende' kleren stoppen, maar niet seksistisch. Heb ik ook nog wat leuks om naar te kijken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:20
Verwijderd
Calvin Klein vind ik super! Vooral jurken, zelfs op de catwalk bijhoorlijk draagbare Prêt-à-porter.
Jil Sander, echt een mooie stijl, modellen niet al te opgedirkt, vind ik ook top!
Verder de tasjes van Louis Vuitton, zoals sommige hier met me eens zijn, echt geweldig! De kledinglijn daarentegen vind ik iets aan de truttige kant...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:11
rodina
rodina is offline
Citaat:
S schreef:
Evisu voor wortels?
Hier hebben we het al eens over gehad? kvind dat je vaak ziet dat de broeken van evisu zo'n wortelmodel hebben. En ach Fake London is gewoon mooier
Oud 11-12-2002, 16:20
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
.
En dan alleen maar van die dunne anorexia-meisjes die men zogenaamd mooi vindt.

Die vind ik wel mooi hoor
Maar daar is al een keer een discussie over geweest in een topic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 07:56
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Die vind ik wel mooi hoor
Maar daar is al een keer een discussie over geweest in een topic
Nou en. Wat is er zo mooi aan dan? Het is toch gewoon een ideaalbeeld? En je bent gewoon niet gezond als je zo dun bent. Hartstikke onder het normale gewicht, en dat lijkt mij niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 15:26
a new noise
a new noise is offline
Kitsch met kinky, de nieuwe trend

Oud 12-12-2002, 15:45
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
rodina schreef:
Hier hebben we het al eens over gehad? kvind dat je vaak ziet dat de broeken van evisu zo'n wortelmodel hebben. En ach Fake London is gewoon mooier
Ik geef je gelijk .
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 19:07
Ninnoc
Ninnoc is offline
lalala ik heb absoluut geen verstand van mode lalala toch keek ik vroeger toen we het nog hadden regelmatig naar fashiontv.

heb daar paar keer iets van McQueen (ofzo) gezien die vond ik wel onwijs mooi, de ene was nogal gothisch maar wel heel mooi met veel klasiekke en dramatische dingen niet zo goedkoop als bijv. in de large natuurlijk. de andere keer had hij weer veel victoriaanse elementen in zijn kleding.

en verder heb ik een keer een ontzettend gave collectie gezien maar weet niet meer van wie

verder is vivianne westwood natuurlijk wel okay, ze heeft aantal gave dinkjes gemaakt maar ik denk dat ze met name overschat wordt en te veel bejubelt vanwege haar imago als starter van de punkbeweging wat natuurlijk niet zo is
Oud 13-12-2002, 20:18
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Nou en. Wat is er zo mooi aan dan? Het is toch gewoon een ideaalbeeld? En je bent gewoon niet gezond als je zo dun bent. Hartstikke onder het normale gewicht, en dat lijkt mij niet zo mooi.
(li)
Ja, persoonlijk vind ik dun mooi, het is inderdaad een ideaalbeeld (voor mij dan). De kleding staat vaak mooier als het zo om je lijf heen valt. Ik kan het niet echt goed omschrijven, maar ik vind het mooi. Als het echt anorexia achtig wordt is het natuurlijk wel minder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten