Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je kunt met partition magic je partities aanpassen. Maak 1 partitie voor windows en 1 voor linux (nog niet formatteren).
Bij de setup kies je er dan voor om een swapfile en een linuxpartitie (ext3, reiser FS, ext2, etc) te maken in de ongepartitioneerde ruimte. Als je setup daarna klaar is krijg je mooi een menuutje bij het opstarten of je windows of linux wilt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat zou best wel kunnen wat je zegt. |
![]() |
|
![]() |
Je zou natuurlijk ook Mandrake/Suse kunnen downloaden, deze hebben hebben een ingebouwde diskmanager, respectievelijk HardDrake en DiskDruïd(d8 ik). Hiermee kun je met een klik op de knop je windows partitie verkleinen en de vrijgekomen ruimte gebruiker voor je linux partities.
NB Als je een NTFS gebruikt, heb je echter een probleem. Deze FS wordt niet ondersteund door de diskmanagers. |
![]() |
|
![]() |
je zal met een programmaatje een deel van je windowspartitie af moeten snoepen (ong 3 gig)
ik heb niet al te beste verhalen gehoord over diskduid maar een erg goede handleiding voor debian raadt het programma fips aan en andere mogelijkheid is Ranish Partition Manager of partition magic daar kan je redhat op installeren en dan kan je instellen welk os je wilt openen bij het opstarten (dit stond allemaal al in dit topic maar ik vat het even voor je samen)
|
Partitionmagic:
Create New Partition > Planning to instaal O/S?: YES / Wich One?: Linux / Kan hier alleen Ext2 (Linux) kiezen / * en hier begint de miserie: Ik kan kiezen tussen primary en Logical. Ik wil de primary op Winxp laten, dus ik kies voor logical, komt ie met een melding af: "There Are No Partitions on selected drive". ![]() iemand ? /edit Ik ben van zin om het o/s Linux te runnen met VMware Workstation na installatie! Dus geen speciaal geboot nodig dnek ik? /edit
Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 18:26. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Webserver Plusmarktboy | 28 | 07-08-2003 14:00 |