Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 09:40
killer beeb
killer beeb is offline
Misschien ook wel. We kiezen nu weer voor iets amerikaans. Waarom niet voor iets europees?

Wat is jouw mening? Moeten we nu weer voor amerika kiezen of nu toch eens voor europa?
__________________
I'm back!! (msn: aahidding@planet.nl)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 09:48
PrackaH
PrackaH is offline
Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn wat je bedoelt? Ik ben weer even een tijdje weggeweest (proefwerkweek), maar dit zegt mij ff helemaal niets.
(zul je net zien dat ik de enige ben die dit vind...blijkt maar weer hoe bot mijn hersentjes kunnen zijn...)
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:09
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn wat je bedoelt? Ik ben weer even een tijdje weggeweest (proefwerkweek), maar dit zegt mij ff helemaal niets.
(zul je net zien dat ik de enige ben die dit vind...blijkt maar weer hoe bot mijn hersentjes kunnen zijn...)

kheb ook geen idee wat jsf is
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:24
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Boogie schreef:
kheb ook geen idee wat jsf is
Joint Strike Fighter.
Lijkt me ook de beste keus. Dat Franse ding vliegt al en is zo verouderd, en die Eurofighter lijkt me ook niks.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
waarom moeten die F16's uberhaupt vervangen worden? mocht een land ons aanvallen dan verliezen we toch wel zonder hulp, met of zonder die JSF's.

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:43
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom moeten die F16's uberhaupt vervangen worden? mocht een land ons aanvallen dan verliezen we toch wel zonder hulp, met of zonder die JSF's.

*zucht*, gaan we weer...is dit simpel forum-denken ofzo? Ons leger is er niet om ons te verdedigen, want er is geen dreiging en er zal nooit dreiging zijn van een land wat in staat is een oorlog te voeren...en Nederland is ook niet alleen...dat scheelt...
De JSF wordt aangeschaft voor ondersteunende taken bij vredesmissies, peace-enforcing of humanitaire taken.

En het kiezen voor een opvolger van de f-16 is niet een keuze tussen Europa en Amerika, maar een keuze van kwaliteit en geld... En aangezien de JSF nu eenmaal beter is (amerikanen en vooral Lockhead-Martin hebben meer ervaringen in het ontwikkelen van gevechtsvliegtuigen) en goedkoper is de keuze niet erg moeilijk, toch??

__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:00
@pie
@pie is offline
Citaat:
killer beeb schreef:
Misschien ook wel. We kiezen nu weer voor iets amerikaans. Waarom niet voor iets europees?

Wat is jouw mening? Moeten we nu weer voor amerika kiezen of nu toch eens voor europa?

de eurofighter is een ontwerp uit het begin van de 90er jaren, gewoon out-dated

de rafale is op zich wel een leuk vliegtuig, alleen is de stealth-capability niet zo goed als van de JSF en is de rafale nog een stuk duurder ook

JSF: de beste keuze imo

__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:12
jeb
jeb is offline
We moeten helemaal niets koppen
Volgens mij moeten we nog twee jaar wachten en dan onbemande vliegtuigen kopen. Dat wordt de toekomst (zie Afghanistan.) Als we nu straaljagers kopen die bestuurd moeten worden door piloten, dan moeten we over een paar jaar weer.

De F16's hebben net een midlife update gehad en kunnen nog best even mee.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:18
@pie
@pie is offline
Citaat:
jeb schreef:
We moeten helemaal niets koppen
Volgens mij moeten we nog twee jaar wachten en dan onbemande vliegtuigen kopen. Dat wordt de toekomst (zie Afghanistan.) Als we nu straaljagers kopen die bestuurd moeten worden door piloten, dan moeten we over een paar jaar weer.

De F16's hebben net een midlife update gehad en kunnen nog best even mee.
tot max 2015.. ga na: rond de 2e wereldoorlog ging het gemiddelde vliegtuig max 5 jaar mee.. en dan niet omdat et werd neergeschoten, gewoon vanwege veroudering

als je nagaat dat de eerste f16 in 1979 al is afgeleverd, en dat ze er toch tot 2015 mee door willen vliegen, vind ik dat toch best knap.. en ERG kostenbesparend
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:

En het kiezen voor een opvolger van de f-16 is niet een keuze tussen Europa en Amerika, maar een keuze van kwaliteit en geld... En aangezien de JSF nu eenmaal beter is (amerikanen en vooral Lockhead-Martin hebben meer ervaringen in het ontwikkelen van gevechtsvliegtuigen) en goedkoper is de keuze niet erg moeilijk, toch??

maar waarom uberhaupt die vliegtuigen vervangen? die F16's kunnen nog wel ff mee.
gebruik die miljoenen maar voor betere doelen dan defensie.

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002100.html
Waarom is deze wel nog open?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Eerst maar eens wat links.
http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1011423344309.html http://www.nrc.nl/denhaag/1011423344619.html
www.jsf.mil Officiele JSF-website, US Air Force
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Joint Strike Fighter.
Lijkt me ook de beste keus. Dat Franse ding vliegt al en is zo verouderd, en die Eurofighter lijkt me ook niks.
F/A-18 Super Hornet, en Su-34 vergeten?

Ik denk dat de F/A-18 Super Hornet algemeen de beste optie is.
Maar de Su-30/32/33/34/35/36, aangepast met wat Westerse electronica en wapensystemen, is misschien wel beter en goedkoper.
Zie hier: http://fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/su-30.htm Meer info en foto's van de Su-30.

Groter bereik, hogere snelheid, hoger plafond.

Su-37 Super Flanker is a single-seat and/or two-seat multi-role combat aircraft that was first shown in model form at 1991 trade shows. Some wind tunnel tests completed as the aircraft entered the basic design stage in 1992, with foreign partners being sought for development. Unlike the other twin-engine Su-27 derivatives, the Su-37 concept originally featured a single Soyuz/Tumansky turbofan engine rated at 180 kN (40500 lb st) thrust with afterburning. What finally emerged from the design process was a supermanoeuvrable version of the Su-35 with a pair of AL-37FU afterburning turbofans with axisymmetric, steerable nozzles and thrust vector control (TVC). When the Su-37 was shown at Farnbrough in 1996 it stole the show, performing an astounding aerobatic display.

En oké, misschien is de JSF dan bijna onzichtbaar op de radar.
Maar wat moet je daar nou mee?
We staan niet op het punt een grote oorlog te doen, de Sovjet-Unie bestaat niet meer.
Wat we nodig hebben, is een allround vliegtuig, inzetbaar voor verkenning, lucht-luchttaken, lucht-grondtaken, lucht-zeetaken.
De F/A-18 Super Hornet voldoet aan al die eisen. http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/f-18.htm
Over stealth is hier nog iets interessants.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/a...per-Hornet.htm

-wordt vervolgd, ik moet nu weg-
-overigens, als een van de FB's bezwaar heeft, zal ik dit wel deleten en op HT openen-
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:17
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
JSF is tog wel wat moderner uitgerust (qua systemen) en ook wel iets meer stealth wat tog wel heel handig is. ik zie toch wel graag dat nederlnad de JSF aanschaft, vooral omdat de JSF stealth is, dat geeft tog een voordeel in de oorlog
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Stff schreef:
JSF is tog wel wat moderner uitgerust (qua systemen) en ook wel iets meer stealth wat tog wel heel handig is. ik zie toch wel graag dat nederlnad de JSF aanschaft, vooral omdat de JSF stealth is, dat geeft tog een voordeel in de oorlog
Lees dit eens... http://www.fas.org/man/dod-101/sys/a...per-Hornet.htm
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 22:29
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002100.html
Waarom is deze wel nog open?

omdat die ander zich een beetje té detaillistisch ontwikkelde... Al is deze wel heel erg vaag...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 22:38
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Tampert schreef:
omdat die ander zich een beetje té detaillistisch ontwikkelde... Al is deze wel heel erg vaag...

Begont deze, gezien FA, zich niet eigenlijk ook al 'detaillistisch' te ontwikkelen?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 22:57
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

En oké, misschien is de JSF dan bijna onzichtbaar op de radar.
Eigenlijk is die JSF nu alweer verouderd de Tsjechen hebben allang een radar ontwikkeld die geen problemen heeft met Stealth voertuigen. Alleen onder druk van de Navo hebben ze het niet op de markt gebracht omdat het anders te veel opschudding zou veroorzaken en de belangrijkste reden, dan verdiend de Amerikaanse wapenindustrie er minder aan. Met het gevolg dat als we eenmaal in onze geweldige JSF's rondvliegen dat we er achter komen dat ze toch een redelijk mankementje hebben, namelijk ze zijn wel zichtbaar voor de radar

Lang leve de wapenindustrie
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2002, 17:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tampert schreef:
omdat die ander zich een beetje té detaillistisch ontwikkelde... Al is deze wel heel erg vaag...
Ja, vraagje...
Zou je die andere misschien kunnen openen, en naar H&T verplaatsen?
Dan kunnen we daar die discussie verder voeren (Raptor en ik).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 17:20
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ja, vraagje...
Zou je die andere misschien kunnen openen, en naar H&T verplaatsen?
Dan kunnen we daar die discussie verder voeren (Raptor en ik).

Ja, goed idee.

Trouwens, nog gefeliciteerd Fleet Admiral.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat geloof jij van het officiele 9/11 verhaal?
Vrijdenker
214 02-08-2009 04:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Betaal jij 500 euro mee aan de JSF?
Verwijderd
185 24-02-2006 11:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kabinet gaat extra bezuinigen
little nemo
127 10-03-2004 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bezuinigingen
Mister Nygaard
112 19-09-2003 09:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [TV] Vanavond de NNJ bij NOVA!
Prea|K
158 13-08-2003 01:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het leger afschaffen
Rabbi Daniel
73 25-04-2002 12:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.