Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 14:35
gothicje
gothicje is offline
heej allemaal
ik heb een beetje hele erge last van mijn enkels, en ik weet niet waardoor het komt, nee ik heb ze niet gekneusd of wat dan ook... en ze zijn ook niet dik... ik denk dat mijn spieren gewoon gespannen zijn
de dokter heeft geen tijd en denkt voor wat hij heeft gehoord dat het wel over gaat, nou daar geloof ik ook wel in... ik moet alleen zaterdag een dans auditie doen, en ik kan niet eens echt goed lopen...
heeft iemand misschien tips...
alvast thx
groetjes xxx me
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 14:46
Gothic
Gothic is offline
uitrusten? Je enkel niet belasten of forceren. Een enkelband helpt wel goed, geeft versteviging, maar daarmee kan je het niet opeens weer superveel gebruiken, kan wel, maar niet verstandig...
Oud 05-12-2002, 15:16
Ieke
Ieke is offline
Rust is het beste en het dan even aankijken. Anders toch teruggaan naar de huisarts. Heb je wel eens iets met je enkels gehad? Een breuk of in het afelopen jaar je enkels zwaag gekneust. Heb je ze misschien overbelast in de afgelopen week? Kan zijn dat j eerst nog niet zoveel last hebt en het daarna toch op komt zetten.
Oud 05-12-2002, 18:20
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
ieke schreef:
Rust is het beste en het dan even aankijken. Anders toch teruggaan naar de huisarts. Heb je wel eens iets met je enkels gehad? Een breuk of in het afelopen jaar je enkels zwaag gekneust. Heb je ze misschien overbelast in de afgelopen week? Kan zijn dat j eerst nog niet zoveel last hebt en het daarna toch op komt zetten.
naar de huisarts gaan gaat niet, heeft geen tijd...
ik heb weleens last van mijn enkels, maar het afgelopen jaar heb ik ze niet gekneust....
ik weet niet wat het is, maar hopen dat het voor zaterdag wat beter is anders kan ik niet dansen
toch thx
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 18:48
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef:
naar de huisarts gaan gaat niet, heeft geen tijd...
Dan ga je naar een andere huisarts...dat kan volgens mij wel, hoor. En als het echt nodig is, dan kun je vast ook wel bij je eigen huisarts terecht, gewoon doorzeuren.

Citaat:

ik weet niet wat het is, maar hopen dat het voor zaterdag wat beter is anders kan ik niet dansen
Als het net over is zou ik ook nog niet gaan dansen, grote kans dat je er dan weer last van krijgt en er nog langer last van hebt. Pijn is vaak een teken van je lichaam dat het (even) te veel is en dat je op moet passen en/of dat het rust wil hebben, dan moet je hem dat wel geven.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 18:58
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dan ga je naar een andere huisarts...dat kan volgens mij wel, hoor. En als het echt nodig is, dan kun je vast ook wel bij je eigen huisarts terecht, gewoon doorzeuren.

Als het net over is zou ik ook nog niet gaan dansen, grote kans dat je er dan weer last van krijgt en er nog langer last van hebt. Pijn is vaak een teken van je lichaam dat het (even) te veel is en dat je op moet passen en/of dat het rust wil hebben, dan moet je hem dat wel geven.
dat is waar, maar ja ik zal toch naar school moeten er werken dus rust, ik probeer het maar ja...
en wat betreft dat dansen, tja het is een auditie, ik heb ook al de zang en acteer auditie gedaan moet alleen de dans nog, ik wil het echt dolgraag...
maarre ik zal het eens proberen bij een andere dokter thx

Laatst gewijzigd op 05-12-2002 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef:
dat is waar, maar ja ik zal toch naar school moeten er werken dus rust, ik probeer het maar ja...
en wat betreft dat dansen, tja het is een auditie, ik heb ook al de zang en acteer auditie gedaan moet alleen de dans nog, ik wil het echt dolgraag...
maarre ik zal het eens proberen bij een andere dokter thx
er = en? Of bedoel je dat je moet werken op school? Anders zou ik er toch voor kiezen om die auditie te doen, dan maar een dagje niet naar school en/of werken...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 19:09
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
er = en? Of bedoel je dat je moet werken op school? Anders zou ik er toch voor kiezen om die auditie te doen, dan maar een dagje niet naar school en/of werken...
ja ik bedoel en
maar ik bedoelde eigenlijk dat ik morgen dus naar school moet, en daarna moet werken dus dat mijn enkels niet de rust zullen krijgen die ze nodig hebben..
en ik moet zaterdag auditie doen... dus maar hopen dat het dan wat gaat, want ik wil het echt...
ik probeer het al met een compres enzo, en ik moet zeggen dat verlicht de pijn... maar ja wat het is...
zolang ik maar kan dansen, en dan krijgen ze de rust...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 19:29
Verwijderd
Daarom dus, niet werken dan. Meld je ziek, dat ben je toch ook? Je kunt amper lopen, dan kun je dus ook niet werken. Bijkomend voordeel is ook dat je enkels dan iig even rust hebben. En ga zodra het kan ff langs de dokter als die pijn aanhoud.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten