Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 21:26
Alex Fernando
Alex Fernando is offline

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2002, 21:28
Verwijderd
Als dit op waarheid berust is het echt verschrikkelijk. Ik snap niet hoe mensen dat kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 21:29
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Alex Fernando schreef:
foto

Ja, ik had het ook al met afgrijzen gezien..... Is dit geen oorlogsmisdaad?

(Ik meen dat ik het op een Nederlandse of Servische nieuwsbron gezien heb. Dus niet via deze e-mail actie.)

Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (07-03-2002).]
Oud 07-03-2002, 21:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Alex Fernando schreef:

Walgelijk, maar niet verrassend. Zoiets laags is wel te verwachten van de Zionisten. Beesten zijn het die de Palestijnen willen verslinden. Ik juich dan ook de (zelfmoord)-aanslagen van de verzetsbewegingen als Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ook toe. Elke vergelding van deze groeperingen is gerechtigd en legitiem. Als de Zionisten de Palestijnen niet in vrede willen laten leven, dan zullen zij dat ook niet kunnen. De Zionisten zijn van nature lafaards. Man tegen man poepen ze in hun luiers. Deze bange Joden verschuilen zich achter de lange arm van de technologie. Een bom droppen van een paar kilometer hoog op een woonwijk. Je zou haast denken dat het woord lafaards is bijna synoniem geworden aan Zionisten.

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 21:54
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik juich dan ook de (zelfmoord)-aanslagen van de verzetsbewegingen als Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ook toe. Elke vergelding van deze groeperingen is gerechtigd en legitiem. Als de Zionisten de Palestijnen niet in vrede willen laten leven, dan zullen zij dat ook niet kunnen. De Zionisten zijn van nature lafaards. Man tegen man poepen ze in hun luiers. Deze bange Joden verschuilen zich achter de lange arm van de technologie. Een bom droppen van een paar kilometer hoog op een woonwijk. Je zou haast denken dat het woord lafaards is bijna synoniem geworden aan Zionisten.

Geeneen moord is goed! En niet alle joden zijn zionisten!

Suzan

Oud 07-03-2002, 22:27
Finntroll
Finntroll is offline
Ik juich dan ook de (zelfmoord)-aanslagen van de verzetsbewegingen als Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ook toe.
[/B][/QUOTE]

Zolang ze het in dat land houden vind ik het best, maar zodra ze andere landen gaan terroriseren vind k dat een zeer slechte zaak!!!!
Oud 07-03-2002, 22:29
MC
MC is offline
Citaat:

Zolang ze het in dat land houden vind ik het best, maar zodra ze andere landen gaan terroriseren vind k dat een zeer slechte zaak!!!!

Was dat nou weer voor een opmerking
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 22:52
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Finntroll schreef:

wat is dat nou voor dom gelul
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 22:58
Finntroll
Finntroll is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

wat is dat nou voor dom gelul

Hetzelfde domme gelul als dit: "Ik juich dan ook de (zelfmoord)-aanslagen van de verzetsbewegingen als Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ook toe."
Oud 07-03-2002, 23:17
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Buiten het feit dat natuurlijk niet zeker is wat er staat, gekken heb je overal, in alle volkeren en hoeven absoluut niet een typerend voorbeeld te zijn van hun hele volk.

De laatste zin van het bijschrift ben ik het 100% mee eens, althans, met de bedoeling ervan.
(raar he?)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:18
Requiem II
Requiem II is offline
Als dit idd moet voorstellen wat gesuggereerd wordt vind ik dit echt een walgelijke daad. Zo spring je gewoon niet met een mensenleven om.
Maar realistisch gezien gebeuren dit soort dingen wel vaker in oorlogstijd. Het komt alleen bijna nooit naar buiten in de media.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:19
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Walgelijk, maar niet verrassend. Zoiets laags is wel te verwachten van de Zionisten. Beesten zijn het die de Palestijnen willen verslinden. Ik juich dan ook de (zelfmoord)-aanslagen van de verzetsbewegingen als Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah ook toe. Elke vergelding van deze groeperingen is gerechtigd en legitiem. Als de Zionisten de Palestijnen niet in vrede willen laten leven, dan zullen zij dat ook niet kunnen. De Zionisten zijn van nature lafaards. Man tegen man poepen ze in hun luiers. Deze bange Joden verschuilen zich achter de lange arm van de technologie. Een bom droppen van een paar kilometer hoog op een woonwijk. Je zou haast denken dat het woord lafaards is bijna synoniem geworden aan Zionisten.

Oud 08-03-2002, 07:20
JJzD
JJzD is offline
hoe staan de palestijnen als ze horen dat er weer 13 kinderen zijn gedood??
houden die rouwdiensten??
oorlog is smerig, en er zit tussen deze groepen enorme haat door al die doden
Oud 08-03-2002, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Finntroll schreef:

Lekker kortzichtig van je. Je moet toch helpen En dan beide groeperingen.

Ik trek dan toch partij voorde Palestijnen (ookal is arafat een terrorist). De israeli's hebben één van de sterkste legers ter wereld en de Palestijnen hebben stenen...Hoe ONEERLIJK is dat al. Godskalere.

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:39
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik trek dan toch partij voorde Palestijnen (ookal is arafat een terrorist). De israeli's hebben één van de sterkste legers ter wereld en de Palestijnen hebben stenen...Hoe ONEERLIJK is dat al. Godskalere.

Hmmm, zelfmoordaanslagen met stenen, hmmm, die zijn toch niet dodelijk

Het zijn gewoon allemaal debielen , noch de Palestijnen noch de Israelie hoeven op mijn steun te rekenen (niet dat ze daar van wakker liggen, maar ach ).
Oud 08-03-2002, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:

Hmmm, zelfmoordaanslagen met stenen, hmmm, die zijn toch niet dodelijk

Het zijn gewoon allemaal debielen , noch de Palestijnen noch de Israelie hoeven op mijn steun te rekenen (niet dat ze daar van wakker liggen, maar ach ).

Je begrijpt wel wat ik bedoel

Maarja het zijn inderdaad allemaal debielen, normaal praten lukt ze niet Maar dan nog moeten ze wel hulp krijgen, en al die westerse landjes moeten geen partij trekken voor Israël.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 08:12
@pie
@pie is offline
'n beetje een eenzijdig plaatje, bijna propaganda (mensen aanzetten om een kant te kiezen).. dit gebeurt namelijk overal, hoe erg het ook is
Oud 08-03-2002, 09:13
AMDFreak
AMDFreak is offline
Beetje nep...
Oud 08-03-2002, 09:36
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:
Beetje nep...
idd, hoe weet je dat het onderschrift op waarheid berust?
Oud 08-03-2002, 13:32
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
idd, hoe weet je dat het onderschrift op waarheid berust?

Wat misschien nog meer van belang is: hoe weet je dat die foto op waarheid berust??
Iedereen die ook maar iets weet van programma's als CorelDraW, Paint Shop Pro en dergelijke kan je vertellen dat dit soort foto's vrij makkelijk na te maken zijn. En, zelfs al weet je niets van deze programma's, ook met traditionele technieken kun je trucfoto's maken. (goed voorbeeld is een foto waar Lenin op staat, met twee anderen (kamenjev, zinovjev). Na de dood van Lenin laat Stalin deze twee verwijderen)
Oud 08-03-2002, 13:50
Heathenpride
Heathenpride is offline
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 15:09
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
That's got to hurt man!
Ja doet moet nogal pijn doen. Ach ja.....whatever dat ze het zo doen of gewoon direct een kogel door de kop. Wij staan er toch ver van af, en hopgelijk houden wij dat zo...
Oud 08-03-2002, 17:06
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Ben het helemaal met jou eens.
Heb zelf zo'n beetje m'n hele leven in de arabische wereld gewoont en dan krijg je er toch veel meer van mee als hier door de media. Het zijn echt beesten die israely's en als er dan een paar om komen door palestijns "geweld" ,opgeruimt staat netjes.
Oud 08-03-2002, 17:20
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
Ben het helemaal met jou eens.
Heb zelf zo'n beetje m'n hele leven in de arabische wereld gewoont en dan krijg je er toch veel meer van mee als hier door de media. Het zijn echt beesten die israely's en als er dan een paar om komen door palestijns "geweld" ,opgeruimt staat netjes.
De Arabische media is nou ook niet echt objectief. Daar proberen ze achter alles een zionistisch complot te zien, de bevolking wordt daar gewoon opgehitst.
Oud 08-03-2002, 17:22
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Israël heeft een sterk leger doordat ze hun land vanaf de eerste dag hebben moeten verdedigen. Op de eerste dag werden ze namelijk al door diverse Arabische landen aangevallen, en ja, dan heb je wel een sterk leger nodig.

Oud 08-03-2002, 19:32
marla85
marla85 is offline
Citaat:
Alex Fernando schreef:

gewoon verschrikkelijk.. Ik kan niks anders bedenken. wie zou nou zouiets doen?
Oud 08-03-2002, 20:37
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Wat misschien nog meer van belang is: hoe weet je dat die foto op waarheid berust??
Iedereen die ook maar iets weet van programma's als CorelDraW, Paint Shop Pro en dergelijke kan je vertellen dat dit soort foto's vrij makkelijk na te maken zijn. En, zelfs al weet je niets van deze programma's, ook met traditionele technieken kun je trucfoto's maken. (goed voorbeeld is een foto waar Lenin op staat, met twee anderen (kamenjev, zinovjev). Na de dood van Lenin laat Stalin deze twee verwijderen)

Ik dacht dat deze door een persfotograaf genomen was. Kan natuurlijk nog steeds gemanipuleerd zijn, maar dat lijkt me dan onwaarschijnlijker.

Je herinnert je waarschijnlijk ook nog wel de foto's van de vader die met zijn zoon schuilt voor het Israelisch geschut. Waarbij de vader gewond raakte en de zoon gedood.

Suzan

Oud 08-03-2002, 20:38
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
That's got to hurt man!
Ja doet moet nogal pijn doen. Ach ja.....whatever dat ze het zo doen of gewoon direct een kogel door de kop. Wij staan er toch ver van af, en hopgelijk houden wij dat zo...
We staan er dichter bij dan je denkt..... helaas.

Suzan

Oud 08-03-2002, 20:40
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
De Arabische media is nou ook niet echt objectief. Daar proberen ze achter alles een zionistisch complot te zien, de bevolking wordt daar gewoon opgehitst.

Het westen is lekker bezig, zeker......

Propaganda bestaat overal. Wat niet ontkent kan worden is dat Israeliers geen lieverdjes zijn (althans de politiek die ze bedrijven (soldaten zijn "ook maar opgehitste pionnetjes")) en Palestijnen ook geen lieverdjes zijn (bom opblazen in een uitgaansgebied)......

Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (08-03-2002).]
Oud 08-03-2002, 20:41
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Israël heeft een sterk leger doordat ze hun land vanaf de eerste dag hebben moeten verdedigen. Op de eerste dag werden ze namelijk al door diverse Arabische landen aangevallen, en ja, dan heb je wel een sterk leger nodig.

Vraagje: hoe is de staat Israel ontstaan?

Suzan

Oud 08-03-2002, 21:23
!!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Vraagje: hoe is de staat Israel ontstaan?

Suzan
Uhm, het was ze beloofd door God?

[Dit bericht is aangepast door !!0p3n (08-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:47
DaDude
DaDude is offline
Gewoon te smerig \/oor woorden
Oud 08-03-2002, 21:53
DruidessI
DruidessI is offline
Ik weet niet of jullie het nieuws van 22:00 hebben gezien (8-2-02), maar hoe ze (israeliers) de Red Crescent ("het islamitische rode kruis") benaderden, vond ik niet normaal.
- Een ambulance van de VN was beschoten waarbij de chauffeur om het leven was gekomen terwijl hij een zwaargewonde wegbracht. Dit is niet de eerste beschieting, zegt Red Crescent.
- Twee ambulances van de Red Crescent werden door een tank weggeduwd. Duidelijk was het dat in 1 van de ambulances op zijn minst een bestuurder zat!
- Verder zijn er geruchten dat een gewapende militie met een "gejatte" ambulance van Red Crescent een wijk binnenreed en daar een bloedbad aanrichtte.

Volgens Red Crescent zijn dit oorlogsmisdaden (en volgens mij ook).

Suzan
Oud 09-03-2002, 12:50
Isa
Isa is offline
het is walgelijk, maar of hun 'kill' nou een deer is of een human being, voor mij is het even erg.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 13:02
Undeclinable
Undeclinable is offline
Als het zo is is het echt ziek..(en het zou me niet eens zo veel verbazen)

Maar denk wel dat je kritisch moet kijken naar deze foto... idd een beetje fotosoeper kan zoiets zo maken, maar let ook eens op waar de fotograaf nou precies een foto van wil maken... van dat ding waar de verf helemaal van afgebladerd is? Van dat lijk? Maar komen dan die andere soldaten dr bij op? Of staan ze net op het moment van deze foto wat tsjah..apart/ongelukkig te kijken en gaat het echt puur en alleen om een foto van het lijk (kunnen zat verklaarbare redenen zijn waarom men een foto van een neergeschoten man maakt..) ..

Tís echt niet dat ik dit soort dingen probeer goed te praten, als dit waar is is het echt te idioot voor woorden... maar ik vind wel dat dr nogal snel conclusies worden getrokken..
Reageren

Regels voor berichten