Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 09:12
Mabo
Mabo is offline
Wie moet onze nieuw premier worden. Kok (de keuken van, het kwartje van) verlaat binnenkort het torentje (het kamertje van) en het wordt tijd voor somebody else.
Wie gaat het worden wordt het Ad Melkert ('ik wordt nooit moe van mevrouw Scherenburg'), JP Balenk(ell)ende (wie neemt die nog serieus na Kopspijkers) of het kleine duiveltje, de kwajongen van Leefbaar Nedelrand (huh kand dat) Pim Fortuijn???
Oud 30-01-2002, 09:20
@pie
@pie is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Wie moet onze nieuw premier worden. Kok (de keuken van, het kwartje van) verlaat binnenkort het torentje (het kamertje van) en het wordt tijd voor somebody else.
Wie gaat het worden wordt het Ad Melkert ('ik wordt nooit moe van mevrouw Scherenburg'), JP Balenk(ell)ende (wie neemt die nog serieus na Kopspijkers) of het kleine duiveltje, de kwajongen van Leefbaar Nedelrand (huh kand dat) Pim Fortuijn???
www.pimforpresident.nl
Oud 30-01-2002, 10:15
Verwijderd
Ze zijn alledrie even erg. En waarom zet je Dijkstal er niet bij, die heeft helaas ook een goede kans. Ik vrees een verdere achteruitgang van Nederland als één van deze incapabele mensen aan de macht komt.
Oud 31-01-2002, 18:33
PV
PV is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ze zijn alledrie even erg. En waarom zet je Dijkstal er niet bij, die heeft helaas ook een goede kans. Ik vrees een verdere achteruitgang van Nederland als één van deze incapabele mensen aan de macht komt.
idd, ze lijken me allemaal 3x niks, maar ik denk dat het Dijkstal wordt.
Oud 31-01-2002, 18:37
italianboy
italianboy is offline
dijkstal lijkt mij de meest geschikte van t lijstje, maar ik zie in allen nog geen groot leider..

Oud 31-01-2002, 18:38
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
italianboy schreef:
dijkstal lijkt mij de meest geschikte van t lijstje, maar ik zie in allen nog geen groot leider..

pim zal een uitstekend leider zijn, alleen met zn neus de verkeerde kant op..

zonde
Oud 31-01-2002, 19:44
Joostje
Joostje is offline
Dijkstal... ik heb nogal een (overklaarbare) hekel aan Melkert. Maar lieft Rosenmuller
Oud 01-02-2002, 16:22
Lateralus
Lateralus is offline
ik zat meer te denken aan Jan Marijnissen!
Oud 01-02-2002, 17:00
McCaine
McCaine is offline
Ideaal: Rosenmöller
Realistisch: Waarschijnlijk toch Melkert, wat we ook stemmen...
Oud 01-02-2002, 18:33
The Wanderer
The Wanderer is offline
Het zijn allemaal lamzakken. Er zit geen een leider tussen. Alleen maar aasgieren die geen rekening houden met wat het volk wil. Voor zulke mensen is er een naam, ´politicus´.
Oud 01-02-2002, 19:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
italianboy schreef:
pim zal een uitstekend leider zijn, alleen met zn neus de verkeerde kant op..

zonde
*sluit zich aan* Ik zie in geen van allen een ideale premier
Oud 02-02-2002, 00:27
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Wie moet onze nieuw premier worden.
IK!

Suzan
Oud 02-02-2002, 07:41
Onzekere Derk
Onzekere Derk is offline
Rosenmöller of Thom de Graaf lijken me wel wat.
Oud 02-02-2002, 22:07
Verwijderd
Tara Singh Varma
Oud 03-02-2002, 11:19
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef:
Tara Singh Varma
whahahahahaha
Oud 04-02-2002, 00:38
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
IK!

Suzan

JP Balkenende is op zich ook wel een leuke optie. Ach ik zie niet echt veel potentievolle types eerlijkgerzegd.
Oud 07-02-2002, 08:48
QuietNoise
QuietNoise is offline
ik blijf toch voor rosenmoller
maar ik mag nog niet stemmen, dus aan mij hebben jullie nog niks de komende verkiezingen
Oud 07-02-2002, 20:48
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Citaat:
DruidessI schreef:
IK!

Suzan

En een dankjewel voor je vertrouwen!

Suzan
Oud 08-02-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
System of a Deftone schreef:
Mijn idee! Maar dan wel ietsje linkser aub.
Oud 08-02-2002, 19:56
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
Mijn idee! Maar dan wel ietsje linkser aub.
owkee, jij je zin, dan maar hopen dat de NCPN een 2ekamermeerderheid krijgt
Oud 08-02-2002, 20:46
MH
MH is offline
Graag Zalm of Dijkstal, en vwb de vice-premier zou ik het niet weten. De verkiezingen wijzen wel uit wat het wordt. In ieder geval hoop ik niet dat Pim F. dat wordt.
Oud 09-02-2002, 10:18
emmy1985
emmy1985 is offline
ik zou het echt niet wten. Ik mag ook nog niet stemmen...
als het pim maar niet wordt, echt een boer.
weet je wat hij zei, ik heb zin aan....
aan ????

okee een beetje off topic, mar hij kon niet eens normaal praten.
Oud 09-02-2002, 16:48
Verwijderd
Citaat:
System of a Deftone schreef:
Yes yes!
Oud 10-02-2002, 10:11
Jerommeke
Jerommeke is offline
ik hoop jan marijnissen

maar mijn gevoel voor realiteit zegt me dat het eerder dijkstal of melkert wordt
Oud 10-02-2002, 18:28
NN
NN is offline
Ik denk dat Melkert een goede opvolger is voor Kok.
Naar mijn idee gaat het om de inhoudelijke kwaliteiten van een premier en niet om zijn charisma!
Oud 10-02-2002, 19:52
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
NN schreef:
Naar mijn idee gaat het om de inhoudelijke kwaliteiten van een premier en niet om zijn charisma!
Ik vind persoonlijk dat Dijkstal meer kwaliteiten heeft dan Melkert.
Oud 10-02-2002, 20:36
timonx
timonx is offline
De linkse elite is hier wel goed vertegenwoordigd.

Nou ik stem tenminste op Pim en niet op al die andere oplichters.
Oud 10-02-2002, 20:58
sublime
sublime is offline
Citaat:
timonx schreef:
Ken je iemand die beter is dan deze persoon dan? ik niet

Hij zegt wat ie vindt, is eerlijk en voert het nog uit ook. Daarnaast is ie vredelievend, gevoelig en snapt ie wat er leeft in de bevolking. Hij zet de haagse politiek op zijn kop en gaat nu denk ik nog meer zetels halen.

Mijn stem heeft ie.

(Als je tegen bent argumenteer dan ook waarom en niet zoiets als hij is dom want daar kunnen we niets mee.)
om een hele flauwe opmerking te maken; voor mij zegt jouw topic al genoeg. precident met een c. ahum. blijk van intelligentie?

ik ben volledig anti pim fortuyn. hij speelt op een slimme manier in op de gevoelens van de mensen, maar heeft alleen mooie praatjes. weet je wie dat ook deed? verhalen op meeslepende toon houden? vertellen wat het volk wilde horen? de indruk wekken al het goeds voor de burgers te willen?
mister adolf hitler himself. en het blijkt al weer, eerst mooie praatjes nu al extreem rechtste ideeën die vóór discriminatie zijn. dat is toch absurd?

hij weet het allemaal leuk te brengen en ik twijfel er ook niet aan of een heleboel mensen zullen achter hem staan, maar weet je waarom? omdat ie een heleboel lijkt te zeggen maar eigenlijk niets zegt, omdat ie gouden bergen beloofd. hij weet hoe hij de massa moet bespelen. hij is een hypocriet, iemand die veel macht wil hebben en de ruggen van onschuldige, vaak naïeve mensen gebruikt om naar de top te klimmen.
jou opmerking is daar al een voorbeeld van, je gaat er blindelings van uit dat hij zijn beloftes waar zal maken. open your eyes, zo zijn politici niet en zeker niet als ze een heleboel drastische dingen beloven....

ik hoop van harte dat er genoeg intelligente nederlanders zijn om de mogelijke macht van fortuyn tot een minimum te beperken.

i have spoken...

adieu peuple and think before acting...

sublime
Oud 10-02-2002, 21:07
sublime
sublime is offline
om mijn eigen mening buiten pimmetje om even te spuien, zie ook ik nog geen geboren leider tussen de mogelijke opties.

dijkstal, melkert, balkenende, rosemoller thom de graaf; geen opties te mak om echte leiders te zijn..

fortuyn; te veel overtuigd van ze eigen leiderschap. dat kan alleen maar verkeerd gaan...

als ik een keuze zou moeten maken ga ik denk ik toch voor melkert. heb gister verschillende van bovenstaande politici een 'toespraak' horen houden en ik vond hem het meest overtuiginskracht hebben, en dan overtuigingskracht op een gezonde manier, waardoor je samen sterk wilt zijn...

ik ben overigens absoluut geen pvda-er, vind hen behoorlijk schijnheilig met hun linkse naam en dan zo naar het midden schuiven...

ik zou stemmen voor de droom voor sp dus. perfecte ideeën maar helaas niet te verwezenlijken, in ieder geval niet op korte termijn

groenlinks ook nog wel een optie, maar rosemoller is een watje. zoals de wind waait waait zijn jasje... maar een voordeel voor groenlinks is dat mohammed huppelepup (hoe heet ie ook al weer?) weg is, das een zeur! my o my....

naar mijn mening is de hele nederlandse politiek nix, maar goed, wie ben ik om dat te zeggen...

adieu peuple!
Oud 11-02-2002, 00:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik stem voor Maarten van Rossem.

Dat zegt genoeg, lijkt me.
Oud 11-02-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Inderdaad, hier ben ik het helemaal mee eens... Melkert is misschien wel een beetje suf, maar het gaat natuurlijk om wat hij kan en denkt...
Oud 11-02-2002, 15:29
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
NN schreef:
juist!
Oud 11-02-2002, 18:31
NN
NN is offline
En het tegenovergestelde van Melkert is Fortuyn, die probeert door middel van populistische praatjes snel de stem van mensen te krijgen, in plaats van met weldoordachte lange termijnvisies.
Oud 15-02-2002, 11:33
Mabo
Mabo is offline
Hoe kan ik Rosenmoller en Dijkstal vergeten.
Dijkstal maakt denk ik ook wel een goede kans.

Nu Pim uit LN is en met zn eigen lijst komt maakt misschien Jan Nagel ook een kans, hoewel hij gezegd wehouders van alles waar je wethouder van kan zijn in Hilversum wil blijven. Dus die kans is klein maar dat is een mogelijkheid.
Oud 15-02-2002, 11:35
Mabo
Mabo is offline
Marijnissen of Zalm....Tja zou ook kunnen...Maar ik geloof dat Nederland nu genoeg heeft van een linkse premier als Kok....Dus het zal wel een wat rechtsere premier worden. Een premier van LN maakt weinig kans, ze zullen wel evel stemmen krijgen maar niet genoeg voor het premierschp (en gelukkig) Jammer voor de mediagelle Professor Pim die nog steeds de ambitie heeft om premier te worden.
Zalm zou ook wel een goede zijn jah...
We zullen het zien...
Oud 15-02-2002, 11:38
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik stem voor Maarten van Rossem.

Dat zegt genoeg, lijkt me.

Maarten for president.

Maarten zegt best wel zinnige dingen, is wel een aardige gozer en heeft charisma, en hoewel hij een topper is zie ik hem toch niet helemaal als onze nieuwe eerste man, maar hij zou best ns de politiek mogen gaan bestormen met zijn altijd heerlijk afwijkende opvattingen die de politici die vaak een beetje saai op hun stoelen ronddraaien in de Kamer (i've been there so ik weet waarover ik praat) ns een beetje wakker kunnnen schudden en zorgen dat er weer fikse politeke debatten terugkeren in de Kamer die ervoorzorgen dat er weer actie wordt ondernomen. Beetje leven in de brouwerij brengen kan geen kwaad.
Oud 15-02-2002, 11:39
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Citaat:
DruidessI schreef:
IK!

Suzan

JP Balkenende is op zich ook wel een leuke optie. Ach ik zie niet echt veel potentievolle types eerlijkgerzegd.

Die bril, dat haar, dat jasje....

Tja, zou dat een goede uitdracht naar het buitenland zijn als vertegenwoordiging van ons Nederland...?
Oud 15-02-2002, 11:42
elisaatje
elisaatje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:

ik vraag me af, waarom zetten ze jack spijkerman of catarine Keyl er niet bij.... Ze zijn gevraagd en onderuit gehaald door Fortuyn en je ziet hoe hij het heeft gedaan en hoe zij erop gereageerd hebben

Oud 15-02-2002, 12:20
Bird
Bird is offline
Citaat:
Mabo schreef:
ik geloof dat Nederland nu genoeg heeft van een linkse premier als Kok....Dus het zal wel een wat rechtsere premier worden. Een premier van LN maakt weinig kans, ze zullen wel evel stemmen krijgen maar niet genoeg voor het premierschp (en gelukkig) Zalm zou ook wel een goede zijn jah...
We zullen het zien...
Agree! Doe maar Dijkstal of Zalm dan! Lijken me beiden best wel capabel en ik vind dat er in de kamer eens een radicaal andere wind mag gaan waaien, dus geen (quasi)linkse premier meer graag.
Oud 15-02-2002, 13:22
lukas15
lukas15 is offline
Melkert zeker niet want dat is echt een man zonder gevoel. Dan lijkt me Dijkstal wel een goeie, dat is een gezellige man die nogal eens op de tv verschijnt...en ergens hoop ik wel dat de heer Fortyn met een nieuwe lijst een record breekt en dat hij dan de nieuwe premier wordt...dat zou toch een stunt zijn of zijn jullie het daar niet mee eens...
AT YOUR SERVICE
Oud 16-02-2002, 13:59
Mabo
Mabo is offline
Tja...Het hangt er vanaf wat we willen en wat we als Nederland willen laten uitdragen door onze '1e man'.

Dijkstal heeft wel swing, en kan saaie zooitje een beetje muzikaal wakker schudden, zodat ze niet alleen maar praten over toekomstmuziek maar ook ns wat gaan doen in DH. Zalm is ook wel een goeie, want die heeft humor. Ik was eigenlijk altijd vrij links, maar als ik die gezapige types bij de PvdA zie en al die foute ministers als Netdeldoos en Adelmunt heb ik al gegeten en gedronken en begin ik toch meer naar de rechterkant te neigen...Maja...Heb eigenljk nog geen ID welk hokje ik rood ga kleuren met de verkiezingen...

Nog een reactie op een paar gevallen namen:
Tara Singh Varma
Als je de politiek echt wil verzieken, is dat zeker een goede keuze.

jack spijkerman
Een rooie rakker met scherpe tong. Kan.
Als je de hele 2e kamer aan het bier en cabaret wilt krijgen dan is hij een goeie.
Als ie dan net zulke extrentieke minsters om hem heen verzamelt als zijn gasten in Kopspijkers kan het nog leuk worden in DH maar of er dan nog serieus politiek bedrevenwordt is de vraag. ik denk dat hij politiek gezien en one day zal zijn. Hij heeft kwaliteiten en een uitgesproken mening, maar laat hem buiten de politiek, en gewoon zn mening verkondigen in kroeg en kopspijkers.

Catherine Keyl
Afgeserveerd bij RTL4 waar ze niet meer mocht talkshowen, nu terug bij de publieke AVRO. Tja ze kan best aardig interviewen en ze kan ook best wel bitchy zijn, moet ook wel als vrouw in DH (kijk maar naar wat er nu zo al rondloopt), maar of ze zich in de politiek zich stand kan houden is de vraag. De gasten die ik weet niet wat allemaal hadden meegemaakt in haar praatshow is weliswaar uit het leven gegrepen (dus op zich weet ze best wel wat er speelt in de samenleving) maar da;s toch ff wat anders, naja, ze zal zich wel goed weten te presenteren, daarmee heeft ze immers genoeg ervaring door de jaren heen... Misschien niet zo'hele slechte maar zal er toch aan moeten wennen als ze in DH zit. Eerst was ze degenen die ministers ondervroeg, dan lijkt me toch een beetje raar om nu aan de andere kant van de tafel plaats te nemen. Voor haar zou het dan wel weer handig zijn om ahar journalistieke ervaringen mee te nemen en daardoor weet hoe zij dan als politici met dit volk moet omgaan er op in kan spelen als ons aller Wouke van Scherrenburg door blijft drammen met die ene vraag die ze maar niet beantwoord krijgt... Kijken of ze dan ook wegloopt uit de uitzending, zoals onze Prof. Pim jammerlijk genoeg deed.
Oud 16-02-2002, 14:47
laydee
laydee is offline
Hielden we Kok maar....
Zie in al die anderen helemaal niets, maar vrees dat het Melkert gaat worden....
Oud 16-02-2002, 18:10
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
laydee schreef:
Hielden we Kok maar....
Zie in al die anderen helemaal niets, maar vrees dat het Melkert gaat worden....

Kok vind ik hypocriet. Heb niet veel vertrouwen in hem, hoewel hij wel charisma heeft. Maar charisma is ook niet alles.

Suzan
Oud 18-02-2002, 09:17
Mabo
Mabo is offline
Kok heeft lang genoeg bekokstoofd in zijn politieke keuken. het is tijd voor een nieuwe menukaart met andere gerechten....
Oud 20-02-2002, 12:37
Mabo
Mabo is offline
Charisma is zeker belangrijk, en helemaal in de politiek. Als je vertrouwen kunt uitstralen heb je bij veel kiezers al heel wat gewonnen, maar het gaat ook om de boodschap en de inhoud die die charismatische figuur uitdraagt, want draait het allemaal om, naja, in de aanloop van de verkiezingen dan. Zoals Hanks Dijkstal het vanochtend in het Olympisch ontbijt tegen Jack van Gelder uitlegde.

Je hebt in Nederland een meer partijen stelsel en die hebben allerlei verschillende ideeen. Dan komen en verkiezingen, dan moet je tot een compromis komen, en dan komt er een regeerakkoord en dan ga je kijken welke plannen wel en niet in de kamer besproken gaan worden.

We zullen zien wat de komende 4 jaar ons gaan brengen. Toch Dijkstal als 1e man, wordt het Adje, of toch Pim.

Of Balkendende die zich in Maastricht druk maakte om de drugs. De Maastrichtse jongeren hebben de leiden onder het drugstoerisme, en de omgeving ook alsdus die man met die bril, dat jaar en jasje in de vorm van de lijstrrekken van het CDA.

Ik zie Marijnissen trouwens erg weinig de laatste tijd...Wat zou die aan het bekokstoven zijn...

Misschien moeten we gewoon wel iets totaals nieuws doen, iemand van de Christenuntie ofzow...al hoewel...daar zijn nu weer problemen. De SGP en Christen Unie hebben nl. ruzie gekregen over de rol van de vrouwen in de politiek...Daar helpt maar 1 ding: Erica Terpstra op af sturen...!
Weggestuurd uit het Holland Huis, kan ze die politieke pummels even overwalzen dat vrouwen ook politiek kunnen bedrijven

Helaas hebben we dat in Paars niet echt kunen merken met mensen als Netelenbos, Jorritsma en Adelmund. Weinig charisma ook deze mensen. Weg ermee, laten we hopen dat op dit vlak de verkiezingen een lekkere frisse wind doorm de Kamer gaat waaien en we betere vrouwen krijgen op die blauwe stoelen in Den Haag.
Oud 20-02-2002, 14:11
Verwijderd
Mischien is Thom de graaff wel het beste, maar aangezien de premier uit de grootste partij moet komen wordt het Melkert
Oud 20-02-2002, 19:35
MH
MH is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Mischien is Thom de graaff wel het beste, maar aangezien de premier uit de grootste partij moet komen wordt het Melkert
Sinds wanneer moet dat? De grootste partij kan buiten de regering worden gehouden. Dat is gebeurd in 1977, bij het kabinet van Van Agt en Wiegel. Dat was een kabinet van CDA en VVD, maar de PvdA was de grootste partij, door het CDA op de voet gevolgd overigens.
Oud 21-02-2002, 08:49
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Thom heeft wel een mooie charismatische uitstraling jah. Als hij premier wordt zullen we de Th. nog vaak zien staan in titelbalkjes van nieuwsprogramma;s. Ik heb me altijd afgevraagd waar om mensen die Thomas, Theodor, Thomas, Theo, Thom hun naam mogen afkorten tot Th. Mensen die Tobias heten maken er toch ook geen To van. Wim T Schippers schijnt eigenlijk ook Wim Th te heten maat die maakt er gewoon lekker Wim T van, dat klinkt op een of andere manier ook veel beter. Maar misschien past het wel bij Thom om de Th in plaats van de T te gebruiken en legt dat iets meer nadruk op zijn naam en zijn persoontje. Met die h als toevoeging wordt toch net wat meer aandacht getrokken; het is opvallend. Maar uiteindelijk draait het toch om inhoud. Laten we zien of Tbom dat in de volgende periode waar kan maken...
Oud 27-02-2002, 08:45
Mabo
Mabo is offline
Iemand nog een andere optie dan de tot nu toe genoemde namen???
Oud 16-03-2002, 20:52
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
het liefst rosenmoller, maar ik denk balkenende of melkert...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten