Advertentie | |
|
![]() |
|
Waarom niet!!
Als de studieprestaties bij andere vakken dan het vak van die desbetreffende leraar en niet onder gaan leiden. Kweet ook niet of je het uberhaupt op school voor je medeleerlingen en leerkrachten zou kunnen verbergen ze komen er uiteindelijk toch achter.
|
ik heb op internet dit gevonden..heb het niet echt gelezen dus mischien is het wel helemaal niks...
![]() http://www.haagschecourant.nl/regiop...69602_,00.html ik zelf vind het eigenlijk wel kunnen maar aan de andere kant ook weer niet...het ligt natuurlijk ook allemaal aan de leeftijd en dat soort dingen..ahhh ik weet het eigenlijk niet succes ermee iig ![]() Kus
|
Ik vind dat eigenlijk niet kunnen..
Ik bedoel, mja, als het uit gaat enzo, en je krijgt nog steeds les van diegene, lijkt me behoorlijk moeilijk.. Naja, als iemand van 16 met een leraar van 30 ofzo zou hebben zou het helemaal raar zijn, maar dat wat Andijvie zei vind ik wel weer kunnen..
|
Zowel een vriendschappelijke als een liefdesrelatie valt te toleren, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.
Vriendschappelijke relatie: - De leerling mag niet worden voorgetrokken door de leraar, vanwege hun vriendschap. Dat geldt vooral voor de cijfers. - Hun contact moet dan zuiver platonisch zijn, en ook niet té vriendschappelijk. Ehm.... en op meer voorwaarden voor een vriendschappelijke relatie kom ik niet. ![]() Liefdesrelatie: - De leerling moet ten minste de leeftijd van 16 jaar hebben, aangezien het op die leeftijd wettelijk toegestaan is om een sexuele relatie met een meerderjarige te hebben. Maar die meerderjarige mag dan geen macht over de minderjarige hebben, dus dan komen we op de tweede voorwaarde... - De leerling mag geen les van de leraar hebben. Het beste zou natuurlijk zijn als de leerling niet les heeft op de school waar de leraar werkt. - De leraar mag de leerling niet misbruiken; de relatie moet van beide kanten vrijwillig zijn en ook gezond. - De leerling mag niet afhankelijk zijn van de leraar; dat is ongezond en niet goed voor de ontwikkeling. - De ouders moeten erover worden ingelicht; dat lijkt me wel zo verstandig. Het zou niet goed en gezond zijn als het allemaal in het geheim gebeurde en ze er dus niet van af wisten. - De leraar moet niet getrouwd zijn en kinderen in dat huwelijk hebben. Hij moet op zijn minst ongetrouwd zijn of gescheiden. Ik vind het namelijk ethisch onverantwoord als je in een huwelijk gaat zitten stoken. Ehm.... en dat is het wel zo'n beetje, geloof ik. ![]() Groetjes, Ripper
|
Bij ons op school zit er een leraar van nu 25 ongeveer. Drie jaar geleden was hij dus zo'n 23 jaar. Hij kreeg toen een relatie met een meisje uit 6 VWO en die zal dus wel zo ongeveer 19 zijn. Het meisje zat ook bij ons op school. Zij hadden dus wel een relatie met elkaar. Zij had overigens geen les van hem, hij mocht alleen op mavo, vbo en onderbouw havo/vwo lesgeven. Maar haar broertje had wel les van hem!
Het mocht niet, het werd dan ook een hele tijd stilgehouden maar ja via via kom je zoiets toch wel snel te horen. Na haar slagen zijn ze wel een hele tijd bij elkaar gebleven, ik weet niet of ze nu nog wat met elkaar hebben maar het zag er wel goed uit. Ik vind overigens dat dit wel mag kunnen maar niet wanneer ze les van elkaar hebben. Zoals in dit voorbeeld vind ik het wel okay, het leeftijdverschil was ook niet zo groot, hij gedroeg zich overigens ook als een puber.
|
![]() |
hoi angeluswoman!!
ik vind dat een relatie met een leerkracht moet kunnen, zolang je geen les van hem of haar krijgt. Natuurlijk moet je wel oppassen dat anderen er geen aanstoot aan nemen, want dan kan je weleens en de problemen komen!! Trouwens, ik ben een ietsiepietsie verliefd op een leraar die bij mij op school lesgeeft: hij is 23 of 24 en ik 17. Dus wat zou daar dan op tegen zijn??? ![]() Als de liefde oprecht is, moet dat kunnen! Joaquadriesje xxxxx
|
![]() |
het is afhankelijk van de leeftijd of ik vind dat het kan of niet, nu kun je natuurlijk zeggen dat liefde alles overwint maar iemand van 15 met een man/vrouw van 35 vind ik niet kunnen, dat had zijn/haar moeder/vader kunnen zijn, daarbij blijkt dat heel veel scholieren op de middelbare school verliefd op een leerkracht worden door de puberteit (weet niet meer precies hoe dat zat maar het schijnt heel vaak voor te komen) en dat de leerkracht daar dus beter niet op in kan gaan omdat zo iemand vaak verliefd word met fouten ideeen, maar 23 - 18 moet gewoon kunnen dat soort relaties zijn er buiten school ook dus waarom niet binnen school.nou dat was het weer suc6 met je onderzoek
kus Kim |
![]() |
|
Tja een echte relatie tussen leerkracht en leerling dat mag nie van de wet......maar ik kan je wel vertellen dat ik nu alweer dik 5 jaar verliefd ben een leraar.....en dan niet een beetje maar echt smoor....denk nie dat je veel aan deze informatie hebt....maar goe....alz het mogt dat ik een relatie met hem kon nemen had ik hem al 100x gevraagt......
Kuzzz Lieve |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hebben games een goede of slechte invloed op jongeren? Mirne | 18 | 12-10-2021 20:08 | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Liefde & Relatie |
Mijn leraar en ik missyleeuwarden | 253 | 26-09-2006 09:55 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op Leerkracht Fixion | 25 | 23-03-2004 14:16 | |
Psychologie |
lerares had relatie met meisje wat ik goed kende wont cry | 5 | 29-02-2004 19:27 | |
Liefde & Relatie |
Charme-offensief Mickey83 | 9 | 12-02-2004 22:55 |