Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2002, 19:00
Kleine A*
Kleine A* is offline
en welke??
ik wil graag aan de pil maar je schijnt er dikker van te worden, maar das toch niet bij alle pillen???
Oud 06-03-2002, 19:15
perzik
perzik is offline
Ik gebruik de diane 35 pil tegen puistjes(het helpt echt)

Ik ben wel aangekomen van de pil, maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn, t ligt er maar net aan hoe gevoelig je er voor bent.

Oud 06-03-2002, 19:17
Snufje
Snufje is offline
Er zijn al heel veel topics over de pil. Lees die eens door. Je wordt in principe niet dikker door de pil, maar doordat je hormonen krijgt toegediend die je eetlust bevorderen. Je kan het dus zelf in de hand hebben..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:28
Verwijderd
diane 35
ben 10 kilo aangekomen in 5 maanden, ligt deels aan de hormonen in de pil, deels aan dat je er meer eetlust van krijgt en ik meer ging eten

verder geen last van dat ding maar kga denk ik overstappen op een lichtere want ik had hem eerst genomen tegen overbeharing maar dat helpt toch geen zak dus geen reden tot zo'n zware pil. misschien gaat mn enorme eetlust dan wel weg ofzo..je weet maar nooit, ik ga dus binnenkort denk ik effe langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 22:55
Verwijderd
Verschilt per persoon en per persoon ook weer per pil. En verder wat Snufje zegt, je hebt het gedeeltelijk ook in eigen hand.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 08:18
miro
miro is offline
microgynon 30 (of zoiets) Ik ben flink wat dikker geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 09:24
Paulaah
Paulaah is offline
Ik ook microgynon 30, ik ben er niet echt dikker van geworden maar ik ben wel veel aankgekome, zo'n 5 kilo..
maja wat zegt gewicht? Als iemand hel dun is kandie nog behoorlijk wat wegen..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 10:11
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:
en welke??
ik wil graag aan de pil maar je schijnt er dikker van te worden, maar das toch niet bij alle pillen???

niet iedereen reageert hetzelfde op de pil natuurlijk, maar zelf stap ik binnenkort over op een pil genaamd Yasmin. Even wat info hierover:

Het grote voordeel van Yasmin is dat de veelgehoorde klacht van gewichtstoename door pilgebruik tot het verleden kan behoren. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat gebruiksters van Yasmin minder last hebben van gewichtstoename en gemiddeld zelfs in gewicht afnemen. Yasmin heeft ook een gunstig effect op menstruatiegerichte klachten zoals gespannen borsten en stemmingswisselingen.

Oud 07-03-2002, 11:08
aquafemme
aquafemme is offline
owjah? is die Yasmin wel veilig?
Oud 07-03-2002, 11:28
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
owjah? is die Yasmin wel veilig?

net zo veilig als andere pillen, het verschil is dat er bij yasmin een ander hormoon wordt gebruike (drospirenon)

Oud 07-03-2002, 13:34
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik had eerste ook Microgynon 30 en daar kwam ik nie van aan ofzo maar hij hielp nie goed, dus nu heb ik Femodeen....maar niemand kent die
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:00
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
Citaat:
TearSong schreef:
net zo veilig als andere pillen, het verschil is dat er bij yasmin een ander hormoon wordt gebruike (drospirenon)

Yasmin is heel goed en veilig ik kan het weten
Oud 07-03-2002, 17:56
Kleine A*
Kleine A* is offline
hm...dankuwelj allemaal
ik denk dat ik misschien dan die Yasmin neem ofzo
Oud 07-03-2002, 21:28
snoopy
snoopy is offline
ik gebruik Meliane, en ik ben de afgelopen 2 jaar wel iets dikker geworden, maar dat zou ook door het snoepen kunnen komen...
Oud 08-03-2002, 14:54
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik was aan Stediril 30 en of ik daar van ben aangekomen weet ik niet, want toen had een weegschaal ( nog ) geen levensbelang voor mij. Ik had wel meer trek en honger, dat wel.

Nu ben ik niet meer aan de pil.
Oud 08-03-2002, 16:33
Verwijderd
Ik gebruik de Lovette pil, maar vanaf maandag een andere (deze is voor mij te licht).

Ik ben er twee kilo van aangekomen, maar die waren er ook zo weer af. Je wordt het misschien iets zwaarder van, maar het is echt niet zichtbaar en dus ook zo weer weg.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef:
ik had eerste ook Microgynon 30 en daar kwam ik nie van aan ofzo maar hij hielp nie goed, dus nu heb ik Femodeen....maar niemand kent die
Ik ken femodeen! een vriendin van me heeft die
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 17:13
*Marieke*
*Marieke* is offline
Ik gebruik Meliane en ik ben er 6 kilo ofzo van aangekomen en dat vind ik niet echt leuk.
Oud 08-03-2002, 18:37
littledevilin
littledevilin is offline
haai meissie!

ik gebruik sinds 2 maanden (precies vandaag)
de pil: microgynon '30 geloof ik !
En ik kan je zeggen dat ik wel last had van de bijwerkingen dikker worden, ik ben best wat aangekomen de laatste tijd, en ik denk wel dat dat door de pil kwam. Vroeger kon ik me namelijk beter inhouden weer wat te eten, maar dat lukt nu nie egt goed meer!

Dat ik deze bijwerking had, wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook hebt hoor! we zijn allemaal anders, dus misschien heb jij hier helemaal geen last van! veel succes en kussies patty
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 20:41
Gwenniej
Gwenniej is offline
Wat een klote huisarts heb ik zeg

Ik heb diane 35 gehad tegen de puistjes maar ik was iets van 8 kilo ofzow dr door aan gekomen.

aangezien ik al nie slank ben vanmezelf vonk da nie leuk en hek een andere pil genomen

dus ik kreeg een hele lichte pil yasmin.. inderdaar daar benk nie van aangekomen, maar die pil was zo licht voor mij dattie nie helpte en ik dus ongesteld bleef (2 maanden lang dag in dag uit )

dus ik WEER naar de huisarts kreeg ik ook microgonom ofzo? ik weet niet precies

en hij zei neej ook hiervan kom je niet aan!

maar nu hoor ik hier overal dat mensen er van zijn aangekomen, en sommige kunnen 5 kilo meer hebben maar ik echt nie hoor

welke pil is dan wel goed voor me zeg!
ik kom van alles aan en alsk 1 x niet aankom van een soort pil dan ben ik weken lang ongesteld dat is ook weer nie goed!!!

afz een kwaad meisje op de huisarts omdattie altijd zegt dak van deze pil ECHT nie dik wordt, neej ik merk t, liegbeest

[Dit bericht is aangepast door Gwennygirl (08-03-2002).]
Oud 08-03-2002, 20:48
PV
PV is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
*knip*
Klinkt niet leuk.. ik gebruik zelf ook Microgynon 30, maar ik hou niet bij hoeveel ik weeg.
Misschien is het voor jou een idee om geen pil te slikken?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:00
Mutz
Mutz is offline
Ik slik de Microgynon 30. Bevalt me prima. Ben er vrijwel niet van aangekomen
Oud 09-03-2002, 14:09
Kleine A*
Kleine A* is offline
hmz, hoe weet je dan wanneer een pil te licht voor je is zonder het eerst te merken want ik heb geen zin in 2maanden achterelkaar ongesteld te zijn
Oud 10-03-2002, 08:02
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
danique2 schreef:
diane 35
ben 10 kilo aangekomen in 5 maanden, ligt deels aan de hormonen in de pil, deels aan dat je er meer eetlust van krijgt en ik meer ging eten

verder geen last van dat ding maar kga denk ik overstappen op een lichtere want ik had hem eerst genomen tegen overbeharing maar dat helpt toch geen zak dus geen reden tot zo'n zware pil. misschien gaat mn enorme eetlust dan wel weg ofzo..je weet maar nooit, ik ga dus binnenkort denk ik effe langs de dokter.

wtf.. de diane pil is juist een hele lichte pil hoor.. dat je er door aankomt ligt aan jezelf heus niet door die pil..
ik gebruik hem zelf ook, tis wel een goeie pil volges mij(en werkt tegen puistjes)
en ben nog eve zwaar als eerst, dus...

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 15:20
miro
miro is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
wtf.. de diane pil is juist een hele lichte pil hoor.. dat je er door aankomt ligt aan jezelf heus niet door die pil..
ik gebruik hem zelf ook, tis wel een goeie pil volges mij(en werkt tegen puistjes)

Luister, dat jij niet dik wordt van die pil wilt niks over een ander zeggen, elk lichaam is anders. Dus het kan best zijn dat zij er toevallig wel dikker van wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:25
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
PV schreef:
Klinkt niet leuk.. ik gebruik zelf ook Microgynon 30, maar ik hou niet bij hoeveel ik weeg.
Misschien is het voor jou een idee om geen pil te slikken?
neej keej misschien kank beter nie de pil slikken maar alsk geen pil slik ben ik 1 x in de 2 weken ongesteld ofzow, of nog vaker, en door dat vele bloedverlies wordt ik heel erg moe enzow, en dat altijd moe zijn was ik zat dus benk met de pil begonnen...

Oud 10-03-2002, 17:08
Janet
Janet is offline
ik heb de groene (welke weet ik niet)
Oud 10-03-2002, 19:33
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik gebruik Microgynon 30, en ben niet aangekomen ofzo. Ik vind het een fijne pil, weinig bijwerkingen. Geen eigelijk
Oud 11-03-2002, 08:24
punkyfish
punkyfish is offline
mie mie pick me!

ik heb microgynon 30. en ben er van afgevallen 1 kilotje maar, maar ja. van die verhoogde eetlust merk ik nauwelijks iets. ik eet juist minder depribuien, last van gehad ja in het begin, maar toen had ik dat sowieso al veel, misschien dat het iets is aangesterkt door de pil. i don't know.
menstruatiepijn: WAAAH, heeeeel stuk minder *gelukkig*

ennem, ja, dat was het
Oud 11-03-2002, 10:55
dwerg
dwerg is offline
ik gebruik stederiel 30 en het helpt tegen hele erge buikpijn en daar heb ik nu geen last meer van

ik ben er nie dikker van geworden maar dat is bij iedereen wel verschillend
Oud 11-03-2002, 12:42
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
Mutz schreef:
Ik slik de Microgynon 30. Bevalt me prima. Ben er vrijwel niet van aangekomen

Oud 11-03-2002, 14:07
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:
hmz, hoe weet je dan wanneer een pil te licht voor je is zonder het eerst te merken want ik heb geen zin in 2maanden achterelkaar ongesteld te zijn

dat is toch echt een kwestie van proberen vrees ik..

Oud 11-03-2002, 15:59
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
TearSong schreef:
dat is toch echt een kwestie van proberen vrees ik..

me moeder en ik schijnen eerdags naar de huisarts te gaan
Oud 11-03-2002, 19:55
Verwijderd
Ik had eerst Lovette, die was te licht. Daar kwam ik achter doordat ik gewoon soms tussendoor ongesteld werd en soms ook véél te vroeg (echt een week voordat mijn strip leeg was). Ook duurde mijn menstruatie best lang, ik verloor heel weinig bloed, maar toch zeker 8 dagen lang wat.

Nu ben ik overgestapt op Cilest, volgens mijn huisarts moeten mijn problemen daarmee zijn verholpen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 11:32
madasun
Ik kreeg vandaag Yasmin voorgeschreven, dus daar begin ik binnenkort aan. De dokter vertelde me dat het weinig bijwerkingen had en dat het zowel voor acne-afname en voor anti-conceptie werkt.. mooi toch? Ben heel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
mie mie pick me!

dat is uit Shrek, toch?
Oud 12-03-2002, 17:26
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
madasun schreef:
Ik kreeg vandaag Yasmin voorgeschreven, dus daar begin ik binnenkort aan. De dokter vertelde me dat het weinig bijwerkingen had en dat het zowel voor acne-afname en voor anti-conceptie werkt.. mooi toch? Ben heel benieuwd

cool, hou je me op de hoogte over hoe die werkt?

Oud 12-03-2002, 18:44
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
dat is uit Shrek, toch?

zou best kunnen ja
Oud 12-03-2002, 19:37
madasun
Citaat:
Kleine A* schreef:
cool, hou je me op de hoogte over hoe die werkt?

is goed.. moet vandaag beginnen
(hoezo toeval..)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 20:19
freakje
freakje is offline
ik heb zo een implanol, is zo een staafje in je bovenarm, superhandig, geen problemen mee gehad, niet aangekomen, maandstonden blijven uit, kan 3 jaar blijven zitten, gewoonweg super handig!
Oud 17-03-2002, 11:46
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
madasun schreef:
is goed.. moet vandaag beginnen
(hoezo toeval..)

jah die hak dus ook gehad ik helemaal blij, een lichte pil kom je niet van aan en werkt verder goed, en je krijgt ook minder puistjes!

ma ja bij mij wassie dus te licht ofzo en wask 2 maanden ongesteld zie hierboven ergens ofzo
Oud 17-03-2002, 17:02
miss x
miss x is offline
yasmine gebruik ik
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:21
maudje
maudje is offline
ligt aan de pil en de sterkte daarvan, ik heb eerst microgynon30 gebruikt, daar ben ik echt kilo's van aangekomen.
Nu slik ik Mercilon of zoiets, nog niks van gemerkt.

Als je doorslikt en geen pauzeweek houdt kun je trouwens ook flink wat aankomen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:52
Nuck
Nuck is offline
Interessant, ik wil ook aan de pil .
Ik weet dus ook alleen niet welke, maar dat zal de huisarts wel voorschrijven .
Oud 18-03-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
lake bodom schreef:

ja lekker boeiend, dat jij dr nou niet dikker van wordt zegt niks over anderen he?

en het is zeker wel een zware pil, zwaarder dan de meeste.
en dit is een feit....

Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
lake bodom schreef:
dat je er door aankomt ligt aan jezelf heus niet door die pil..
ja heel mn leven gewoon normaal gewicht en figuur en dan ineens begin ik aan de pil en kom ik in 5 maanden 10 kilo aan..neej zal heus niet aan de pil liggen hoor, mn lichaam had gewoon zin om ineens uit te zetten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:25
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ja heel mn leven gewoon normaal gewicht en figuur en dan ineens begin ik aan de pil en kom ik in 5 maanden 10 kilo aan..neej zal heus niet aan de pil liggen hoor, mn lichaam had gewoon zin om ineens uit te zetten

ow sorry hoor.. zo bedoelde ik t ook niet hoor..
maarja is bij mij niet zo iig..
wel minders voor je. misschien word ik er ook nog wel dikker door

Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten